Jaa, kaippa minäkin voisin vetää vähän vuotta yhteen. Tämähän oli ensimmäinen vuosi kun näin paljon olin tuoksujen kanssa tekemisissä, vaikka aina olen tuoksuista tykännyt jne. Mutta ei se harrastus ole ollut, varsinkaan tällaisissa mittakaavoissa!
Vuoden nuotit: Huomasin, että kiinnostuin aina jostain nuotista tai tuoksuryhmästä kerrallaan ja menin suuna päänä sitä kohti mitä juuri silloin teki mieli. Rakastuin tuberosaan eikä mikään muu oikein sillä hetkellä kiehtonut. Halusin tuberosani suurena ja mahtavana. Loppuvuodesta rakastuin ambraan, se vaati pitkän matkan. Savu kiehtoi koko matkan varrella. Nahkaan rakastuin loppukeväästä/alkukesästä. Muutamassa kohtaa hain myös kookosta tuoksuihini. Alkutalvesta olin täysin vaniljan lumoissa, sitä oli kaikissa sillä hetkellä käyttämissäni tuoksuissa.
Älynväläys: En pidä orvokista, eikä ruusukaan oikein maistu pääosassa.
Vuoden suurimmat rakkaudet: Divine Divine, Patchouli 24, Cuir Beluga, Jardins de Bagatelle
Vuoden talo: Noh, Guerlain horo täällä hei. Monet Guerlainin ekslut ovat olleet minulle taivas. (Ja Place Vendome, juhuu!
)
Talo, josta kovasti yritin löytää rakkauksia, mutta ei...: Serge Lutens. Minua kovasti kiehtoivat SL:n kuvaukset ja yritin kovasti haistella talon tuoksuja ja löytää suuria elämyksiä, mutta en löytänyt ihan täydellisesti minulle sopivia juttuja.
Olen iloinen, etten yleensä ole hankkiutunut eroon sellaisista näytteistä, joista en juuri sillä hetkellä oikein pidä. Kun näin paljon haistelee, niin maku muuttuu. Ja kuten huomasin, kaikki ei aina maistu samaan aikaan. Esimerkiksi nyt ei enää tee mieli makeita tuoksuja, eikä nahkaakaan tee niin mieli. Mutta olen huomannut, että yhtäkkiä minua kiehtookin nyt esim. patsuli. Vähän sellaisista "en tykkää" jutuista voikin tulla kutkuttelevalla tavalla tuoksuja, joita suorastaan himoitsee.
Aivan omanlaisensa kohokohta oli tietysti Tallinnan reissu. Haluan vielä kiittää siitä kaikkia, muistelen teitä ja matkaa suurella lämmöllä!