Tänään on 28 Maalis 2024, 15:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2012, 23:55 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Sportit eivät tarkoittane terminä nimekkäämpien tuoksujen kehnompia flankkereita, vaikka niinkin voisi luulla. Ymmärrän kyllä periaatteen, että sporttituoksun pitää olla sellainen, ettei se tukahduta käyttäjää ja muita kehon lämmetessä ja projektion lisääntyessä. Jotkut saattavat toivoa sporttituoksulta hien hajua peittäviä ominaisuuksia. Termi on kuitenkin hämmentävä, kun ajattelee vaikka urheilulajien määrää ja kirjoja. Golffaaja toivonee tuoksultaan erilaisia ominaisuuksia kuin salilla treenaava.

Mitkä ovat teidän mielestänne parhaita sporttituoksuja ja miksi? Onko hyviä olemassakaan?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2012, 01:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 22:49
Viestit: 391
Paikkakunta: UK
Mainio keskustelunavaus, Jaakiem! Sporttituoksut ovat "scentofiilien" keskuudessa todella usein väheksyttyjä. En ollut koskaan edes ajatellut että niillä olisi täsmäfunktio, että ne pääsisivät oikeuksiinsa vasta lämmenneillä ja hikisillä ihoilla. ...Puhumattakaan eri lajien harrastajien tarpeista. Mitä Minea Blomqvist käyttäisi? Entä Hanno Möttölä, Virpi Kuitunen tai Kimi Räikkönen? Oma suosikkini 2-3v takaa on Burberry Sport, jota sattumoisin nuuhkaisin tänään.

Ovatko sporttituoksut turhake?

Enemmän kysymyksiä kuin vastauksia..

_________________
Tuoksut videolla. Suihkuta ja nauti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2012, 01:56 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tai mikä tuoksu kestäisi iholla vielä senkin jälkeen, kun olet hikoillut viisi litraa maratonilla? Ehkä Kouros voisi sopia, kun siinä on sellainen hikinen urean haju. Terre voi olla aika hyvä hiihtäjälle. Välillä sitä ei huomaisi lainkaan, kun tuuli kävisi, välillä se pöyhähtäisi ja korostaisi pakkasta ja raittiin ilman hajua. Kumpikaan ei ole kuitenkaan sportteja.

Ainoa varsinainen sporttituoksu mulla on Gucci sport homme, jonka ostin sen vuoksi, että pidin paljon Tom Fordin kauden Gucci-tuoksuista. Sportti ei ollut enää sitä kaliiberia. Olen aina ajatellut, että se voisi olla kesäinen kukkaistuoksu naisille, jotka eivät pidä makeista kukista. Olin mielessäni ajatellut sen vaaleansinisinä ja -punaisina kukkina, mutta oikeasti siinä tuoksuu katajanmarja. Olin poiminut jonkun verran niitä talteen riistaruokia varten ja siitä huomasin yhteyden. En ole kuitenkaan suositellut Gucci sport hommea naisillekaan, koska se on niin hengetöntä vettä, että saa holvata holtittomasti.

Itse haluaisin sporttituoksuni olevan jotain motivoivaa ja kannustavaa. Ei mitään makeaa vaniljaa kuten Allure homme sport, vaan jotain hitusen aggressiivista ja iloista.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2012, 02:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minulla on lähes olematon kokemus sporttituoksuista. Mielikuva minulla niistä kyllä on ja miellän ne jotenkin raikkaiksi ja kirpeiksi. Sporttisiksi. :roll: En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että ne olisi ihan oikeasti tarkoitettu käytettäviksi urheillessa. Jos olenkin niille joskus jonkun ajatuksen uhrannut niin olen ajatellut, että ne on vaan sunnattu urheilullisille ihmisille, siis sellaisille jotka muutenkin edustavat urheilullisuutta kuin vain urheillessaan.

Minä en ole koskaan käyttänyt tuoksua urheilun yhteydessä. Ei ole käynyt edes mielessä. Kävin tuhat vuotta sitten säännöllisesti kuntosalilla (5 kertaa viikossa) ja ainoa urheilutuoksu minussa oli minun itseni haju. :mrgreen: Olen tässä yrittänyt lämmitellä kuntosaliharrastusta uudelleen ja kun lopulta pääsen sinne salille asti niin täytyy varmaan joskus ottaa kokeiluun tuoksun lisääminen varta vasten salille. En tosin aio sitä varten tutustua erityisiin tuoksujen sporttiversioihin. :wink:

Minulle henk.koht. varsinaiset sporttituoksut taitaa olla aika turhake.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2012, 10:49 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Sportti-tuoksu käsitteenä on aika vieras miulle, ja myös epäselvä. Siis tosiaankin, mikä edes tekee sporttituoksun? Pitääkö se nimenomaan olla flankeri jossa mainitaan Sport? Vai riittääkö flankeri jossa maininta Light/Fresh? Tuoksu jota ite tykkään käyttää lenkillä? Tuoksu joka on kevyt ja raikas?

En tiedä enkä välitä. Ei kiinnosta.

Miulla on kokoelmassani joitain tuoksuja jotka kai voi mieltää "sportti" tuoksuiksi. Esimerkiksi YSL:l M7 Fresh, Davidoffin Cool Water, ja Biothermin harvinaiseksi käynyt Aqua Fitness. Nämä ovat kaikki loistavia, aromaattisia, mehukkaita, raikkaita tuoksuja joihin en välttämättä kuitenkaan tartu urheilemaan lähtiessä. Ja ei ne tarvitse edes kesää. Voin pitää Aqua Fitnessiä vaikka joulupäivänä jos siltä tuntuu.

Itse kun lähden kiertämään läheistä pururataa, laitan useimmiten Comme des Garconsin loisteliaita, omituisia raikkauksia, Odeur Viiskolmosta tai Dry Cleaniä. Ne ovat molemmat yliannosteltuna häiritsevän stimuloivia. Jotta ne ja niiden sillage ei ala vi*uttamaan liikaa, on pysyttävä rivakassa liikkessä. Omat, rakastettavat personal trainerini.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2012, 14:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Mä mainitsin muutama päivä sitten samasta asiasta jossain toisessa ketjussa, mutta vielä kerran - mä olen käynyt salilla jossa ei saanut käyttää edes spraydödöä. En tiedä, musta ajatus hikistymisestä ja hajuvedestä ei ihan nappaa. Hikoilen ja likaannun työn puolesta kylliksi, tuoksut ja puhtaus taas kulkee minun kirjoissani käsikkäin.

Joogakoulun vieno suitsukkeiden löyhy on toki ihan ok..

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 22 Huhti 2012, 18:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Luulen, että urheilutuoksujen käyttöön liittyy kulttuurieroja. Pariisissa asuessani olin pitkään todella ihmeissäni paikallisesta kuntosalikäytännöstä. Naiset meikkaavat ja pukeutuvat kuntosalille ja jumppiin, ja pukuhuoneessa näkee naisten lisäävän meikkivoidetta ja hajuvettä nimenomaan ENNEN kuntoilua. Kuntoiluun kuuluu myös näyttävät urheiluasut, esim. American Apparel -tyyliset bodyt ja minihameet, sekä korut ja kampaukset.

(Muistan, kuinka ensimmäisen kerran menin kuntosalille suomalaisittain vailla meikkiä, t-paidassa ja verkkareissa...se oli ihan hirveää. Tunsin olevani epäsiisti.)

En muista haistaneeni pariisilaisella kuntosalilla koskaan myöskään miehen hikeä, sen sijaan parfyymi tuoksui. Uskoisinkin, että sport-tuoksut tekevät kauppansa nimenomaan maissa, joissa kuntoiluun kuuluu ajatus tietystä garderoobista, ulkonäöstä ja tuoksusta. Suomalaisessa kuntoilukulttuurissa, jossa mennään hiki päässä totisena havuja perkele -mentaliteetilla, ajatus sporttiparfyymista taas tuntuu lähinnä koomiselta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 22 Huhti 2012, 18:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Luulen tosin myös, että miehille myydään sport-tuoksuja myös ihan puhtaasti mielikuvamarkkinoinnilla. Sport-sanasta tulee fiilis, että tätä käyttävät urheilulliset miehet. Kun siihen lisää vielä jonkun formulakuskin tai jalkapalloilijan naaman, syntyy turvallisen heteroseksuaalinen fiilis, ja tuote on helppo ostaa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 26 Loka 2012, 22:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Sporttituoksuina(Ja myös helteellä+rannalla)käytän benetton sport,versace baby blue jeans+azzaro chrome.Muutamia muitakin on,mutta noita yleisimmin.Benetton sport on musta kaikkein paras noihin tarkoituksiin,halpa,virkistävä,sopivan makea,ei liian voimakas.En välitä tuoksua salilla(enkä rannallakaan)kovin voimakkaasti.Muuten tulee kyllä käytettyä kaikenlaisia tuoksuja ympäri vuoden.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 20 Tammi 2013, 15:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Chanel allure sport,ihan sportti nimellä,on hyvä keveä tuoksu,josta kellään ei voi olla huonoa sanottavaa :aurinko: Hankin syksyllä huutiksesta pilkkahintaan ja uskon,että kesällä kuumina päivinä toimii hyvin ja miksei iltaisinkin 8-) Ehkä salille jos erikseen suihkauttaa,niin pysyn noissa yllä mainituissa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 20 Tammi 2013, 21:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Jaa-a. Siitä on aikaa ku oon ollu niin aktiivi sporttaaja telineillä roikkunu, että täytyy ihan muistella... köh. nyt täytyy sanoa että en osaa äkkiä mitään muuta tuumailla ku ehkä tuo
Cool water vois olla sellainen sportti tuoksu, haa ja mikäs ettei myös Cacharel:n Eau d`Eden tässä on sellaista reipasta raikkautta että vois olla hyvä. Täytyypä vielä jättää mietintään mitä muuta tähän sarjaan vois laittaa, päivittelen kun mieleen pulpahtaa.
Ah, Dior:n escale a portofino vois olla myös, mutta itte oon mieltänyt sen auringon otto tuoksuksi 8-) menee laiskottelun puoleen. :P

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2013, 01:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Sporttituoksut on jännä käsite, olen aina aikaisemmin ajatellut niiden olevan sitruksisia laimeita liemiä, ja useimmiten jostain tunnetuista ja myyvistä tuoksuista rahastusmielessä tehtyjä laimennettuja muunnelmia. Itse en omista virallisesti yhtäkään sporttituoksua, mutta on minulla toki muutama sellainen mitä käytän sporttaillessa. Tai siis olen alkanut käyttämään nyt viimeiden kahden vuoden aikana, aikaisemmin minulla on saattanut olla liikuntaa harrastaessa jotain tuoksua jos joku aamulla laitettu arkituoksu on sattunut vielä iltasellakin tuoksumaan. Purjehtiessa olen kyllä käyttänyt aina jotain tuoksua, mutta omalla kohdallani en laske purjehdusta muutenkaan urheiluksi sillä en kilpaile (en kilpaile muissakaan lajeissa, mutta purjehdus on minulle pelkkää ajanvietettä ja fiilistelyä).

Minulla on salijäsenyys joka oikeuttaa kahden eri kuntosalin asiakkaaksi, toinen niistä on pelkästään naisille tarkoitettu kuntosali ja toinen todella suuri (Suomen suurin) kuntosali joka on sekasali, ja jossa on asiakkaita vauvasta vaariin. Vaikka toisin voisi luulla, niin kyllä se on tuo viimeksi mainittu missä hajuvesi haisee ja ihmiset ovat usein laittautuneita. Etenkin juoksumattohuoneessa on usein melkoinen tuoksujen kakofonia. :byää: Naistensalilla taas ollaan aika naturelleja.

SprayEnjoy kirjoitti:
Oma suosikkini 2-3v takaa on Burberry Sport, jota sattumoisin nuuhkaisin tänään.


Törmäsin tuohon about kuukausi sitten vahingossa, kun olin ystäväni kanssa tapamme mukaan haistelemassa paikallisten liikkeiden valikoimaa. En olisi itse koskaan haistanut tuota, sillä pullon ulkonäkö ja tuoksun nimi ovat todella epäkiinnostavia, mutta meillä on tapana tehdä usein niin että suihkautetaan jotain randomtuoksua paperiliuskalle ja annetaan ystävälle haisteltavaksi kertomatta etukäteen mitä se on. No niinhän siinä kävi että ihastuin välittömästi! :romance-inlove: Ajattelin tilata jonkun minikoon tuosta, sillä kokopullosta en edelleenkään ole aivan varma. Onhan se kuitenkin "sporttituoksu". :D

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 22 Helmi 2013, 21:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Tuumin tänään, että Tommy Girl Eau de Prep on omistamistani tuoksuista kyllä ehdottomasti eniten "sporttituoksu". Raikas, helppo ja piristävä, mutta kestää hyvin. Ei perinteisen sporttinen (terävä sitrus), vaan vihreä omena pehmeällä santelilla ja raikkaalla myskillä.

Lisäksi Versense sopii kirpeydessään myös energiankaipuuseen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 23 Helmi 2013, 01:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Toin tyttärelle Chanelin Allure Sportin tuliaiseksi Latvian reissulta (laivalta ostin) ja se vähä mitä sitä itse olen ehtinyt nuuhkia niin ihan kivalta vaikutti.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Sporttituoksut
ViestiLähetetty: 23 Helmi 2013, 01:18 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mohn kirjoitti:
Toin tyttärelle Chanelin Allure Sportin tuliaiseksi Latvian reissulta (laivalta ostin) ja se vähä mitä sitä itse olen ehtinyt nuuhkia niin ihan kivalta vaikutti.


Bongasin sen muuten niistä sun tuoksukuvista. Tai ainakin siellä oli homme sport.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group