Tänään on 18 Huhti 2024, 04:22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2012, 01:49 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Täällä pääsee vielä hiihtämään, mutta mielessä on jo ensi kesän tuoksut. Mitkä on teidän top-listat kesälle? Itse olen tietoisesti hankkinut talven aikana kevyempiä kesätuoksuja, koska ne eivät ole kuuluneet mun repertuaariin. En ole itse asiassa pitänyt kesäisin juuri ollenkaan tuoksuja, koska olen koivuallerginen ja koko kesän on silmät täynnä hiekkaa ja nenä tukossa. Lisäksi kesällä tulee tehtyä kaikenlaista, jossa tuoksut ovat turhia. Vasta öiden pimentyessä ja kylmetessä olen kaivanut esiin tuoksuni ja aloittanut heti tummimmasta päästä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2012, 07:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Kevyet ja edulliset L'Occitanet ja Acorellet on ollut loistavia kesäkäytössä. Cleanin Summer Escapen ostin viime kesänä. Mulla kesätuoksut on aina ollut tätä edullisempaa osastoa.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2012, 14:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Comme des Garçonsin Leaves- ja Sherbet-sarjojen tuoksut (varsinkin Calamus, Mint, Peppermint ja Rhubarb) ja Sweet Series NomadTea

Annick Goutalin Folavril ja Vétiver

L'Artisan Parfumeurin Passage d'Enfer (vaikka useimmat suitsuketuoksut toimivat paremmin viileinä vuodenaikoina, tämä puhkeaa kukkaan kesällä)

Etron Lemon Sorbet ja Palais Jamais

The Different Companyn Divine Bergamote ja Sel de Vétiver

Serge Lutensin Un Lys

Nämä nyt ainakin. 8)

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Viimeksi muokannut tigrushka päivämäärä 20 Huhti 2012, 17:47, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2012, 14:34 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Divine Bergamote <3 <3 <3 <3
On ollut useamman päivän oma rauhoittumis- ja onnellistumistuoksuni.
Eeva, joka nuuhkit töissä rannetta rauhoittuaksesi, tämä saattaisi olla sunkin juttusi.

Kun tulee kunnolla kesä, Goutalin Eau du Sud.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2012, 14:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Vaikka Divine Bergamote on nykyään pelkkä Bergamote, niin kyllä se adjektiivi siihen kuuluu, jämpti on näin.

Niin kesäinen kuin DB onkin, minulle se on ollut ennen kaikkea pimeän vuodenajan pelastava enkeli, joka tuo valoa ja iloa harmaisiin päiviin.

Niin ja kesätuoksuista unohtuivat vallan Guerlainin klassiset "kolinat": Impériale ja du Coq.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Viimeksi muokannut tigrushka päivämäärä 20 Huhti 2012, 17:48, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2012, 14:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minulla käyttöön pääsevät taas Niilin ja Välimeren puutarhat, Guerlainin Aqua Allegoria Herba Fresca, uusimpana tulokkaana CdG:n raparperi. CdG:n Avignonkin on minusta fantastinen kesätuoksu.

Ja tekisi mieli täydentää varastoja vähän uudella jutulla kesään, sokkovainujen satoa: SixScents Series Three - No.6 "M" aka. monoï hipsterkuorissa.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2012, 17:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Ja hei, meinasipa unohtua - tulevaan kesään tietysti odotan eritoten Jo Malonen White Lilac & Rhubarbia. Ja Aqua Allegorioita. :)

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 00:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Mulla syttyi hinku kesäiseen ja helppoon sitrustuoksuun. Ahnehtisin mieluusti koko pullon vaikkapa Goutalin Eau d'Hadrienia, mutta ottaisin ilolla myös paremmin tuoksutyyppiä tuntevien ehdotuksia vastaan.. (Pamplelune ei käy. Ja mitä vähemmän yrttejä sen parempi.)

:lol: :?:

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 00:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Miten ois Guerlainin Mandarine basilic? Musta se on aika sitruksinen, niin sitruksinen että se ottaa mulla jopa nenään :D Mutta mulla on se silti ja niin sitä on vaan pakko aina välillä käyttää...

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 07:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 17:52
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Oma kesälempparini on tuoksun uudelleenjulkaisusta lähtien (ekalla kerralla minulla ei vielä ollut tarpeeksi omaa rahaa hajuvesien ostamiseen) ollut YSL:n In Love Again, jota tosin en enää raski käyttää yhtä hövelisti, kun pullossa on jäljellä enää n. 1/4. :( Tykkään myös *köh* Escadan viime vuoden kesätuoksusta *köh*, Taj Sunsetista, koska se tuoksuu ihanasti mangolta. Kestävyydessä tosin olisi parantamisen varaa, mutta odotuksetkaan eivät onneksi olleet valtavan suuret. Hyvä replacement vaikuttaisi olevan Gogolilta testiin saamani intialainen mangotuoksu, joka on aavistuksen autenttisempikin. Vapun kunniaksi heitän ilmoille myös toisen individualistisen julkilausuman ja ilmoitan tahtovani uudeksi kesätuoksukseni D&G:n L'Impératricen, sillä MINÄ TYKKÄÄN MELONISTA.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 07:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Kiitos, Anna!! Tuoksuttelin tuota kaupan hyllyllä juuri viime viikolla. Me ei oikein tulla basilikan kanssa toimeen. Se on parempaa syötävässä muodossa. ;)


Taj Sunsetin pullo on muuten ehkä onnistunein Escadan kesäpullo. :)

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 08:11 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Eau du Sud. Neroli Portofino.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 09:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Nekku: Ei saa kiroilla foorumilla!

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 09:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Luin vasta nyt tuon postauksen lopun ja etsin epätoivoisesti hajusuolaani. Eeva, tule apuun...

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ensi kesän tuoksut?
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 09:59 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Kokeilkaapa Diptyquen Oyedo tuoksua. (Oyedo tarkoittaa entisaikojen Tokiota) Se on lievästi sanottuna hiukan erilainen sitrus tuoksu. Se on voimakkaasti yuzumainen, mandariininen tuoksu, jossa mukana lähinnä setriä ja tinjamia.
+
Oyedon eräs mielenkiintoinen yksityiskohta on se, että se on ainut tuoksu koskaan joka kirjaimellisesti tuntuu ihollani. Alkuruuhkan aikaan se viilentää kaulalla ihoani kuin mieto kylmägeeli konsanaan. Se johtunee tuoksun sisältämästä minttu-noutista, jonka veikkaan olevan käytännössä mentholia. (menthol on syntikka jota saadaan mintusta. voi olla että on miun ihojuttuja vaan, mutta anyway)
Tämä minttu menthol mynthon vihreä mallu myös tuoksuu Oyedossa - tai paremminkin tuntuu, myös nenässä, viilentävänä tunteena.

Luca Turin kirjoitti Oyedosta hauskasti:

"Onko se parfyymi? Ei aavistustakaan. Voiko sitä pitää? I'll give it my best shot. Yksi asia on varmaa: se on suurenmoinen."


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group