Tänään on 28 Maalis 2024, 20:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 27 Joulu 2013, 04:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Jatketaan täällä keskustelua vuoden 2013 parhaista julkaisuista viime vuoden topikin tapaan. Tai julkaisuista ylipäätään, jos tuntuu ettei mikään ansaitse parhaan mainintaa. Mikä tai mitkä olivat vuoden 2013 mielenkiintoisimmat tuoksujulkaisut? Vastasivatko tuoksut odotuksia vai jouduitko pettymään?

Vuosi 2013 toi mielestäni paljon paljon tyhjänpäiväisyyksiä, mutta oikeasti hyvistä tai kiinnostavista tuoksusita minulla tulee mieleen nyt ainakin nämä:

Diesel - Loverdose Tattoo
Odotukset olivat todella korkealla tämän kohdalla, sillä rakastan alkuperäistä Loverdosea. Kun ensimmäistä kertaa haistelin Loverdose Tattoota paperiliuskalta, petyin todellakin, sillä se ei vastannut ollenkaan odotuksiani. Tuoksu oli minun makuuni aivan liian kevyt, kukkainen ja marjainen. Onneksi kuitenkin kokeilin vielä tuota myöhemmin, ja huomasin olleeni aikaisemmin väärässä. Onneksi! Kyllähän se on selvästi raikkaampi ja marjaisempi kuin edeltäjänsä, mutta kyllä siinä on myös pohjalla se sama makeus ja tummuus mitä Loverdosessa rakastan! Eli oikeastaan se täytti odotukseni aivan tismalleen, ehdottomasti hankintalistalla!

Diesel - Fuel For Life Spirit
Maskuliininen versio Loverdosesta, kanelia ambraa puuta, what not to like? Tämä on pakko hankkia! Itseasiassa tämän tuoksun ilmestyminen tuli minulle täytenä yllätyksenä. Bongasin sen vain sattumalta kun olin shoppailemassa, ja rakastuin täysin. Tällä kertaa ei siis ollut ennakko-odotuksia mukana sotkemassa.

Histoires de Parfums - Hemingway 1899
Mielenkiintoisen kuuloinen tuoksu mielenkiintoiselta talolta. Sitäpaitsi, voiko vaniljan, kanelin, vetiverin ja ambran yhdistelmä olla muuta kuin hyvä? :think:

Illamasqua - Freak Scarab
Nuottilista näyttää mielenkiintoiselta, etenkin tuo Mousse de Sax, josta minulla ei ole oikein käsitystä että mitä se pitää sisällään. Tätä en ole siis päässyt nuuhkimaan vielä.

Aquolina - Black Sugar
Gourmandien ystävänä tämä kiinnostaa. Pink Sugar ei ole niinkään mieleeni, mutta ehkä tämä voisi olla?

Lolita Lempicka - L`Eau de Minuit Edition 2013
Arvostelujen mukaan tämän pitäisi olla paljon lakritsaisempi kuin aikaisemmat. Tiedä sitten miten samankaltainen tämä on viime vuoden Au Masculin Eau de Minuitin kanssa?

Juliette Has a Gun - Anyway
Tulee mieleen että onkohan tämä samankaltainen kuin Not a Perfume? Mutta siis sillä erolla että myönnetään että se sisältää muitakin kuin yhden molekyylin. :D Tätä kyllä haluan päästä haistamaan, kiinnostava uutuus, joskaan en usko että minun tyyliseni varsinaisesti.

Thierry Mugler Les Liqueurs de Parfums Collection
Thierry Muglerin Limited edition flankkerit ovat aina kiinnostavia, niin nämäkin. Etenkin kun pidän viinanuoteista hajuvesissä.

Burberry - Brit Rythm
Miksi minulle tulee tämän markkinointityylistä mieleen surullisen kuuluisa Hilfigerin Loud. :laughing-rolling: Olisi kiva päästä haistamaan tätä ja päästä toteamaan, että onnistuiko Burberry siinä paremmin mitä Hilfiger yritti?

Heh, näköjään olen haistanut noista hyvistä/kiinnostavista uutuusjulkaisuista vain kahta. Paljon on uutuuksiakin tullut tänä vuonna haisteltua, mutta suurin osa niistä on mennyt sinne tyhjänpäiväisyys- tai evvk-lokeroon.

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Joulu 2013, 10:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Olen haistellut hyvin vähän uutuustuoksuja (viime vuosina), joten en osaa nimetä kuin yhden:

Comme des Garçons MONOCLE Scent Three: Sugi
Saman sarjan ensimmäinen tuoksu Hinoki (puuta ja kamferia, aah!) on yksi suurimpia suosikkejani, joten tämä herätti uteliaisuuteni ja myös palkitsi. Sugi on hillitympi ja kevyempi kuin Hinoki, mutta ihan yhtä puinen, ja pidän kovasti kuivasta iirisnuotista. Hermès'n Hirisin tapaan tämä on pitkäkestoinen ja vahvasti läsnäoleva tuoksu, vaikka leikkiikin välillä kuurupiiloa. Suosittelen kaikille CdG:n, puun ja iiriksen ystäville.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Joulu 2013, 10:30 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Mitä nöyrimmin ehdotan että aiheen voisi laajentaa vuoden 2013 koosteeksi, eli mitä vaan kohokohtia (tai karvaimpia pettymyksiä) tai pointteja omista nuuhkinnoista ja tuoksutilastoista on paljastunut vuonna 2013. Tämä tietysti voi sisältää myös kiinnostavimpia/parhaita vuoden 2013 julkaisuja yms mitä vaan :geek:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Joulu 2013, 11:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
mukael kirjoitti:
Mitä nöyrimmin ehdotan että aiheen voisi laajentaa vuoden 2013 koosteeksi, eli mitä vaan kohokohtia (tai karvaimpia pettymyksiä) tai pointteja omista nuuhkinnoista ja tuoksutilastoista on paljastunut vuonna 2013. Tämä tietysti voi sisältää myös kiinnostavimpia/parhaita vuoden 2013 julkaisuja yms mitä vaan :geek:


Hyvä ajatus! :greetings-clappingorange:

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Joulu 2013, 16:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
mukael kirjoitti:
Mitä nöyrimmin ehdotan että aiheen voisi laajentaa vuoden 2013 koosteeksi, eli mitä vaan kohokohtia (tai karvaimpia pettymyksiä) tai pointteja omista nuuhkinnoista ja tuoksutilastoista on paljastunut vuonna 2013. Tämä tietysti voi sisältää myös kiinnostavimpia/parhaita vuoden 2013 julkaisuja yms mitä vaan :geek:


Sehän passaa! :D

Vuoden ilonaihe numero yksi oli ehdottomasti se, kun löysin Patykan Chypren edulliseen hintaan saksalaisesta luontaistuotenettikaupasta. Eihän tuo ehtinyt olla kuin kymmenisen vuotta toivelistalla, ja tuoksumetsästyksen vaikeusastetta kasvatti vielä sekin, että Patyka lopetti tuoksulinjansa jo vuosia sitten. :happy-cheerleadersmileygirl:

Toinen oli visiitti Harry Lehmannin nostalgisessa putiikissa Berliinissä, tuoksuostoksetkin olivat onnistuneita.

Kolmas oli CdG3:n "löytäminen": kymmenisen vuotta sitten en sille lämmennyt, mutta nyt sen outous viehätti, ja veikkaan, että se tulee olemaan kovassa käytössä ensi kesänä.

Noin yleisesti voisi sanoa, että tänä vuonna uskaltauduin pitkästä aikaa taas haistelemaan (olen ostolakon vuoksi ollut aika arka nuuhkimaan mitään uutta, koska en ole halunnut joutua kiusaukseen tehdä ostoksia, joihin minulla ei ole varaa), ja huomasin, kuinka INSPIROIVAA se on. :dance:

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Joulu 2013, 16:57 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Mulle 2013 on tuoksujen löytämisen vuosi, enkä ole ehtinyt edes keskittymään tämän vuoden uutuuksiin tutustumisvaiheen vimmaltani. Joukkoon mahtuu rutkasti ihastuksia ja inhokkeja kaikilta aikakausilta ja kaikista genreistä.

Tulevalle vuodelle on jäänyt paljon, paljon haisteltavaa alkukuun näytepaketeista sekä paljon uutta kiinnostavaa, mitä voisi testata. Uudenvuodenlupauksena ajattelin pitäytyä tiukasti näytteissä ja joissain tapauksissa mineissä, kun tutustun uusiin tuoksuihin, koska lompakko ei tosiaan kestä sokko-ostoksia. Huomasin myös, etten halua kaappini täytteeksi "ihan kivoja" tuoksuja kokopulloina, jos ne eivät koskaan pääse kunnolla käyttöön.

Toisaalta opin myös kärsivällisyyttä, koska kaikki tuoksut eivät avaudu heti. Jotkut näytteet ovat joutaneet syvälle piironginlaatikkoon, mutta sillä varauksella, että saatan vielä joskus tutustua siihen paremmin. Jopa ne tuoksut, joista en ole tykännyt, ovat avartaneet tuoksutuntemustani ja tarkentaneet omia mieltymyksiäni.

Olen oppinut arvostamaan myös muita tuoksutuotteita eri lailla. Lushin saippuat himoittavat taas, joskin eri syistä :) Erityistä syvyyttä tuoksumaailmaan tutustumiselle ovat kuitenkin tuoneet foorumit ja harrastajien blogit -- kiitos teille kaikille!

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Joulu 2013, 19:35 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mulle 2013 oli isolta osin tuoksuhiljaiselon aikaa, vaikka aktivoiduinkin muutamaan otteeseen.

Hengasin tuttujen suosikkituoksujen kanssa, ahminta on ohi ja oma maku on täsmentynyt.

Parasta tänä vuonna olivat syvempi tutustuminen raaka-aineisiin ja parempi ymmärrys tuoksujen rakenteesta.

Hienoa on että tämä foorumi on edelleen elävä ja uusien tulokkaiden innostus tarttuvaa.

Uudet tuoksulaunchit eivät ole jaksaneet hirveästi sytyttää, kun suosikkeja on jo todella paljon. Olen hiljaksiin tutustunut paremmin vanhoihin, mm. joulunpyhät menivät Chanel 5:a pähkäillessä.

Täällä on muuten Luca Turinin uusia arvioita - tuntuvat väkinäisiltä, rahasta ei rakkaudesta tehdyiltä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Joulu 2013, 11:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Heinä 2013, 12:13
Viestit: 344
Paikkakunta: Kuopio
Uutuuksien osalta päällimmäisenä meh-fiilikset (Jacobsin Honey, Armanin Si, Kleinin Downtown Kilianin Flower of Immortality, Guerlainin Muguet, Muglerin Show, Fordin Rive d'Ambre ja iso kasa muita) ja ihan kiva mutta en tartte koko pulloa (Dieselin Loverdose-flankkeri, Fordin Sahara Noir ja Fleur de Chine, Lutensin Berliinin tyttö, Shalimarin flankkeri, Minyan Hedonist).

Parhaina jäivät mieleen Le labon Lys ja Ylang sekä Amouagen Fate (vain naisten versio testattu) joista jälkimmäisen voisin haluta. Meidän täytyy vain vielä tutustua toisiimme.

Fordin Plum Japonais on toinen melkein must-buy. Kaikkea sitä mitä halusin Chinatownin ja umen olevan.

Fordin Shanghai Lily on jäänyt kummittelemaan. Ei mitää hillittömän uniikkia, mutta laadukas lilja ja jos niistä tykkää niin rahat voi käyttää huonommimkin. La Vierge de Fer on tämän kanssa kalkkiviivoilla.

Tykkäsin kovasti myös Enchanted forestista, mutta tämä toimii minulla vain subtrooppisessa ilmastossa tai Aasian saastehelteessä. Koska en suunnittele muuttoa kumpaankaan niin pärjään ilman.

_________________
Parfumo-profiili


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Joulu 2013, 14:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Mitäs tänä vuonna tulikaan.. Hmm..

Hirveästi en perehtynyt uutuuksiin..

Lähinnä jumitin pitkiä kausia Comptoir sud pacifiquen vanilja- ja kookostuoksujen kanssa. Muutamia vanhempia tuttavuuksia tuli pideltyä pitkiä aikoja kutakuinkin päivittäisessä käytössä..

Tän vuoden uutuutena mieleen on jäänyt lähinnä joku Jo Malonen Osmanthus Blossom, ostin sen Lontoosta. Tuoksuttelun kannalta muutoinkin mainio reissu oli tuo..

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Joulu 2013, 14:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Mulla oli yksi parhasta asioista käydä kesällä tutustumassa Osmantuksen tuoksukokoelmiin. Tutustua mm Keikon valikoimaan ja tavata livenä Amarilia!
Ja myös kohokohta oli tutustua raaka-aineisiin. Kiitos Aigu. :aurinko:
Tänä vuonna myös minun maailmaani avautui Guerlainin Chalimar, niin kauan kun se onkin ollut satavilla, ... mutta kaikki "aikanaan" :aurinko:
Tuksuista musta aivan loistava tulokas vuonna 2013 on Piquetin Alameda :romance-inlove:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Joulu 2013, 15:14 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mun mielestä tähän vuoteen mahtui ihan kiinnostavia uutuuksia, jotka eivät olleet suuria rakkauksia, joten unohtuivat ensitestauksen jälkeen. Ansaitsivat kyllä paremminkin tutustumisen. Tämän ketjun muistuttamana yritin etsiä esimerkiksi Commen sinisen suitsukkeen näytettä, mutta enhän sitä tietenkään löytänyt. Paljon oli myös kiinnostavia uutuuksia, joita en ole vielä edes testannut. Tuo näytteiden hankkiminen eri lähteistä on niin työläistä, ettei mitään kiirettä sen kanssa. Ehtiihän tuota. Esimerkiksi Bottega Venetan uusi miestentuoksu voisi olla hyvä.

Itse siirryin tuoksujen käytössä vuoden lopulla ehkä "luomumpaan" suuntaan. Vuoden jälkipuoliskolla käytössä on ollut lähinnä Goutaleita ja L'Occitanea ja joskus satunaisesti L'Artisania eli mitenkään äänekkäintä settiä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 01 Tammi 2014, 15:41 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Onko kukaan muuten testannut TF:n Sahara noiria?

Tai Bottega veneta pour hommaa?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 01 Tammi 2014, 16:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^en, mutta Sahara Noir kuulostaa hyvälle. Pitäs testata jo ihan nimensä vuoksi :aurinko:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 01 Tammi 2014, 17:45 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Vähän huonosti on nuo Tom Fordit testattavissa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Tammi 2014, 06:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Heinä 2013, 12:13
Viestit: 344
Paikkakunta: Kuopio
Jaakiem kirjoitti:
Onko kukaan muuten testannut TF:n Sahara noiria?

Tai Bottega veneta pour hommaa?

Minulla Sahara Noir oli lähinnä pippurinen suitsuke, ruusua tai minkäänlaista eläinmaailman puolta en aistinut. Ihan näppärä tuoksu, mutta ei poikennut omalla ihollani tarpeeksi CdG:n suitsukesarjasta että olisin tarvinnut kokonaisen pullon. Turvallinen valinta suitsukefaneille, mutta ei minusta tuo sille osastolle mitään uutta.

_________________
Parfumo-profiili


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 39 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group