Tänään on 21 Touko 2024, 18:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 373 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 25  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 08 Tammi 2013, 18:51 
Poissa

Liittynyt: 05 Tammi 2013, 17:28
Viestit: 32
Joskus vielä haluan hankkia jonkun todella iholle istuvan ja omintakeisen tuoksun, joka tuntuu omalta, eikä siltä, kuin olisin vain suihkauttanut jonkun toisen parfyymiä :P

Mistä sen saa ja millä hinnalla, en tiedä.

Muinoin 90-luvulla tuoksutin Paloma Picassoa, joka oli silloinen trendijuttu ja joka ajan hengen mukaan oli vahva ja dominantti, lämmin floriental, jos muistan oikein. Se olisi vielä kiva saada.. (sitä saisi Mansikkanetistä...)

Issey M:n Scent on kiva, unobtrusive päivätuoksu, jossa on kyllin särmää häiritsemättä silti liikaa kenenkään nenää.

Sisleyn 1 & 2 ovat myös hankkimisen arvoisia, kukkaisia, harmonisia ja raikkaita. Niissä on jotain erityistä.

Listalla on myös amerikkalaisten kehuma kulttituoksu Tabu. Se on luetun mukaan ainutlaatuinen ja kompleksinen luomus. Ainoa, mikä ei houkuta, on sen maine 'fragranca de una puta', ei istu ajatusmaailmaani maailman vanhimman ammatin harjoittaminen tai sen mainoksena kulkeminen 8-)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 20:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Jaahas,
pitäskö se päivittää tätä tuoksuostos listaa, nämä ei missään hankinta järjestyksessä;
1. M.Micallef Gardenia
2. Hermes Ambre Narguile
3. Parfumerie Generalen: Cadjmere
4. Guerlain Spiritueuse Double Vanille
5. M.Micallef Ananda (tästä mulla on decantti, mutta se ei lienee riitä)
6. Penhaligons Cornubia :romance-inlove:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Viimeksi muokannut Kosmoskukka päivämäärä 14 Tammi 2013, 11:09, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 20:32 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Heh, mäkin olin just tulossa päivittämään :geek:

Hankintalistalla:
* Cartier – L'Heure Fougueuse
* Serge Lutens – Chypre Rouge

Harkintalistalla aika paljon sitä sun tätä, mm. jatkoa joillekin jo omistuksessa oleville.

Testilistalla kiinnostavimpina häilyy:
* Divine - L'Homme Infini
* LesNez - Turtle Vetiver Back
* Lubin – Akkad, Galaad, ja Korrigan
* Olf. Studio – Flash Back (keväällä ilmestyvä raparperi-vetiver)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 20:39 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kosmoskukka kirjoitti:
Jaahas,
pitäskö se päivittää tätä tuoksuostos listaa, nämä ei missään hankinta järjestyksessä;
1. M.Micallef Gardenia
2. Hermes Ambre Narguile
3. Parfumerie Generalen: Cadjmere
4. Guerlain Spiritueuse Double Vanille
5. M.Micallef Ananda (tästä mulla on decantti, mutta se ei lienee riitä)


Kosmos, oletko muuten huomannut, että Cadjmerejä on kaksi. Toinen on numero jotain ja toinen pelkkä Cadjmere. Tuoksut ovat etenkin alusta erilaisia. Se pelkkä Cadjemere on hämmästyttävän paljon samanlainen kuin miesten Kenzo Jungle. Haluaisitko muuten näytteen siitä?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 20:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^Jaakiem Kiitos mielelläni haluan. :enkeli: mulla täällä on ollut Cadjmere näyte. Mutta tuossa ei oo ollu mitään numbbaa.
Ja oon hölövänny sen loppuun.
Niin, en oo huomannu, enkä oo vertaillu noita keskenään myöskään. :aurinko:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 20:42 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mun ostoslistalla kummittelevät nämä.

1. Sycomore (Yhä vaan listalla. Näyte tulee varmaan lähipäivinä.)
2. Navigateur (Näyte ehkä tulossa. Mielessä pelkästään vain lukemani perusteella.)
3. Eau de iles (Navigateurin vaihtoehtona. Näyte tulossa.)
4. Eau sauvage fuir fraiche (Tästäkin näyte tulossa.)

Mitään ei ole kuitenkaan pakko ostaa, joten lista saattaa hyvin nopeasti kutistua testailujen jälkeen.


Viimeksi muokannut Jaakiem päivämäärä 09 Tammi 2013, 20:44, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 20:43 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem ootko nyt ihan varma tuosta PG:sta? Mun käsittääkseni ei niillä kyllä oo ku yks ja sama Cadjmere (joka on nro 18 niiden perussarjassa). Sekoitatkohan nyt Corps et Amesiin, josta on se 2012 versio...?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 12 Tammi 2013, 04:22 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
mukael kirjoitti:
Jaakiem ootko nyt ihan varma tuosta PG:sta? Mun käsittääkseni ei niillä kyllä oo ku yks ja sama Cadjmere (joka on nro 18 niiden perussarjassa). Sekoitatkohan nyt Corps et Amesiin, josta on se 2012 versio...?


En. En sekoile taaskaan. Saatika, että sekoittaisin Corps et Amesiin, joka tuoksuna niin toista maata ja jonka vuosipainosta on oikein mainostettu eri versiona.

Luulin, että olin vahingossa tilannut tuplat, kun löysin, että minulle olikin jo saatu näyte Cadjmerestä. Kun tilattu tuoksu tuli, oli se yllättäen hieman erilainen kuin toinen. Molemmat löytyivät erikseen ainakin Fragranticasta.

Cadjmere.
"Cadjmere by Parfumerie Generale is a Woody fragrance for women and men. Cadjmere was launched in 2007. The nose behind this fragrance is Pierre Guillaume. The fragrance features myrtle, cypress, brazilian rosewood, blood mandarin, vanilla, sandalowood, coconut milk and amber."


PG18 Cadjmere
PG18 Cadjmere by Parfumerie Generale is a fragrance for women and men. PG18 Cadjmere was launched in 2009. The nose behind this fragrance is Pierre Guillaume. The fragrance features palisander rosewood, sandalwood, myrtle, green notes, cypress, ambrette (musk mallow) and vanilla.


Ehkä nämä voi myös ajatella samaksi tuoksuksi, jolle on tehty reformulaatio? Ehkä raaka-aineiden kallistuminen on pakottanut muutoksiin? Mutta selvästi on kohtalaisen iso ero kahdessa näytteessä, jotka minulla on. Voisi joskus kokeilla näitä yhtä aikaa ja tehdä vähän vertailua.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 12 Tammi 2013, 08:25 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
With all due respect, Fragrantica on mitä on. Ei varmasti ole kaksi eri tuoksua. Vaikka luetellut nuottilistatkin on erilaiset, en luottaisi Fragranticaan siinäkään. Se numero 18 on kyllä ollut Cadjmeren kaverina jo 2007 asti, mutta ei sitä välttämättä joka näytteeseen kirjata (PG:n omatkin näytteet on vaihtanut parikin kertaa muotoa ja tyyliä vuosien varrella).

Jos haistat eroa, voi olla että on joko batch-kohtainen ero jostain matskusta johtuen, näytteiden ikäero (muistan että Octavian-setä joitain vuosia takaperin höpisi että PG:n joissain tuoksuissa stabiliteettiongelmia, ja vaikkei erityisesti olisikaan niin voi ne silti muuttua) tai sitten tosiaan reformulaatio (ja siihenhän voi olla muuten IFRA-syyt kanssa, jäkälät ei oo ne ainoat rajoitettavat aina... tai saatavuusongelmat).

Pyörrän puheeni mitä nöyrimmin, jos saat valmistajalta infon että nämä ovat kaksi eri tuoksua, saatavilla erikseen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 15 Tammi 2013, 09:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Kosmoskukka kirjoitti:
Jaahas,
pitäskö se päivittää tätä tuoksuostos listaa, nämä ei missään hankinta järjestyksessä;
1. M.Micallef Gardenia
2. Hermes Ambre Narguile
3. Parfumerie Generalen: Cadjmere
4. Guerlain Spiritueuse Double Vanille
5. M.Micallef Ananda (tästä mulla on decantti, mutta se ei lienee riitä)
6. Penhaligons Cornubia :romance-inlove:


Pävitän tätä sen verran, että nuuskuteltuani Chanel:n no5:n parfyymin, se tulee tänne;
7. No5 Parfum ........ mutta voipi olla että näistä ensimmäinen ostos on tuo Cornubia.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 16 Tammi 2013, 09:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Jahas, järjestetty lista tällä hetkellä:

Chanel,Sycomore,helmi
Parfumerie Generale, L'Ombre Fauve, maalis
Annick Goutal, Chevrefeuille, huhti
Olfactive Studio, Lumiere Blanche, touko
The Different Company, Jasmin de Nuit, kesä
L'Artisan, Dzing!, heinä


Saattavat vähän vaihdella paikkaa keskenään, mutta luulen, että kevään ja kesän suunnitelma on aika lailla tässä. Ja vähän edittiä tuli, rakas Kosmoskukkanen postittelee minulle dekantin Ninfeo Mioa - eipä tarvitse sitä vielä ensi kesäksi ostaa! Haluaisin kyllä yhden kauniin Annikin kantikkaan pullon :think: - ja Ninfeo Mio on niin ihastuttavan väristäkin...

Järjestämättömällä listalla kuplivat:
Encens Flamboyant
Autoportrait
Jaisalmer
Aomassai
Eau Lente
Eau Duelle
Bois de Violette
Bois Farine
Bullion
Ninfeo Mio

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 19 Tammi 2013, 01:04 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Hyvä olisi tosissaankin tehdä listaa ja suunnitelmaa, ettei tulisi tehtyä heräteostoksia. Taisi tässä kuussa karata mopo muiltakin kuin minulta.

1. Equipage (Pitääpä pitää tätä näytettä enemmän, että olisiko tämä seuraavan pullon arvoinen.)
2. Sycomore (Tämän hankintaa taidan lykätä ja käyttää ensin minin loppuun.)
3. Leather oud (Ehkä. Vielä vähän kysymysmerkki.)
4. Lumiere noire (Ehkä?)

Enpä muita kiinnostavia tällä hetkellä keksi. Näytteitä testailemalla olen saanut ruksittua pois kiinnostuslistalla paljon tuoksuja.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 19 Tammi 2013, 10:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
No tulipa minulle suunnitelmista huolimatta nuo kaksi puolikaspullohankintaa. Minejä ja dekantteja en ajatellutkaan laskea, mutta tuossa on kyllä jo vähän itsepetoksen makua.

Lisäksi Amaranthine on sokko-ostos, joita vannoin välttäväni :roll: .

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 20 Tammi 2013, 21:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Kosmoskukka kirjoitti:
Jaahas,
pitäskö se päivittää tätä tuoksuostos listaa, nämä ei missään hankinta järjestyksessä;
1. M.Micallef Gardenia
2. Hermes Ambre Narguile
3. Parfumerie Generalen: Cadjmere
4. Guerlain Spiritueuse Double Vanille
5. M.Micallef Ananda (tästä mulla on decantti, mutta se ei lienee riitä)
6. Penhaligons Cornubia :romance-inlove:


Joo, ihanaa, saan kotiutettua myös Iris Pallidan :romance-heartsthree: mää oon enempi ku innoissaan, luulin jo etten löydä mistään. Tämä tulee tälle kuuta. :greetings-clappingorange:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 20 Tammi 2013, 22:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Mistä löysit?

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 373 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 25  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group