Tänään on 28 Maalis 2024, 13:42

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Nenämadot
ViestiLähetetty: 23 Huhti 2012, 22:50 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Kaikki varmaan tietävät mitä ovat korvamadot (earworms) - sävelmänpätkiä tai hokemia jotka jäävät päähän kunnes istutat tilalle jotain muuta.

Mutta oletko törmännyt nenämatoihin - tuoksuihin jotka jäävät mieleen niin että ajattelet niitä vaikka pitäisi ajatella jotain muuta?

Minulle sellainen oli Amerikassa haistamani Lalique'in Encre Noire (miesten versio) - vetiveri joka pyrkii mieleen edelleen sitkeästi monen päivän takaa.

Vaivaavatko nenämadot sinua? :D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Nenämadot
ViestiLähetetty: 23 Huhti 2012, 23:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 13:07
Viestit: 81
Gogol kirjoitti:
Kaikki varmaan tietävät mitä ovat korvamadot (earworms) - sävelmänpätkiä tai hokemia jotka jäävät päähän kunnes istutat tilalle jotain muuta.

Mutta oletko törmännyt nenämatoihin - tuoksuihin jotka jäävät mieleen niin että ajattelet niitä vaikka pitäisi ajatella jotain muuta?

Minulle sellainen oli Amerikassa haistamani Lalique'in Encre Noire (miesten versio) - vetiveri joka pyrkii mieleen edelleen sitkeästi monen päivän takaa.

Vaivaavatko nenämadot sinua? :D


Tää on tosi huono, mutta en malta olla jakamatta tätä korvamatoa :D



Kuunnellessasi sijoita "tähtipölyä" paikalle "siemennestettä"


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Nenämadot
ViestiLähetetty: 23 Huhti 2012, 23:48 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Jäikö se vaivaamaan hyvässä vai pahassa? Menin tilaamaan sen tuoksun tässä, kun sitä verrattiin Sycomoren sukulaiseksi. Ei ollut pahan hintanenkaan edes.

Mua jäänyt vaivaamaan sellainen tuoksu, joka muistuttaa kylmää, kuivaa pakkasta ajatuksen tasolla. Tuoksu tuli vastaan ravintolassa, enkä ilennyt mennä vieraaseen pöytään kysymään, että kenellä täällä on jotain hyvää hajuvettä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Nenämadot
ViestiLähetetty: 23 Huhti 2012, 23:59 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Hyvässä, Jaakiem. Myy tuoksu mulle jos et tykkää. Myös matkalla mukana ollut ystäväni (nainen) tykkäsi siitä.
Siinä on vetiveriä ja Iso E Superia. Mitäpä muuta mä tarvitsisin!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Nenämadot
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 00:12 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Niinhän siinä olikin ja ajattelin muuten sinua silloin kuin huomasin tuon "sisällysluettelosta". Kävin jopa katsomassa sun listasta, että mahtaako sulla jo tuota olla. Naisten versio näkyi olevan? Onko se huonompi tahi parempi?

Itse kiinnostuin siitä tuon vetiverin vuoksi, koska mietin, että voisiko siinä olla samanlainen savuvaikutelma kuin siinä paljon puhutussa M7:ssa. Minun mielestä vetiver on siinä väline, joka kuljettaa agarpuun savuna nenään. Ehkä mun pitää vielä joskus ostaa uusi pullo tuota ämseiskaa.

50 millilitran pullo mustetta muuten maksoi vain 20 euroa, kun sieltä Amerikasta asti tilasi. Antaa vähän näkökulmaa Suomen hintoihin ja tämän päivän tarjontaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Nenämadot
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 07:08 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Naisten muste on aivan eri juttu. Itse kirjoitin pitkään kirjeeni mustalla oikealla musteella. Naisten muste on pinkki tai liila scrubber. Valitettavasti ei ihan minua.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Nenämadot
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 12:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Ihan OT: musteesta tulikin mieleeni, että enpä ole pitkään aikaan haistanut musteen tuoksua! Olen aikoinani opetellut kirjoittamaan kastettavalla mustekynällä ja sen jälkeen kirjoittanut vuosikausia mustetäytekynällä. Se kastettava muste oli sellaista mustaa, selkeästi tuoksuvaa litkua, mustetäytekynän musteita oli mahdollista saada eri väreissä, yleisimmin käytössä oli normi sininen ja sekin tuoksui mutta ei yhtä voimakkaasti kuin pullomuste. Mustetäytekynällä kirjoittaminen on niin paljon enemmän kaikkea kuin kuulakärkikynällä kirjoittaminen. Love! :)

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Nenämadot
ViestiLähetetty: 28 Heinä 2012, 21:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Mallen Une Fleur de Cassie oli selkeästi tällainen. Pystyin palauttamaan sen tuoksun nenääni tai sitten vain välillä se ikäänkuin tuoksui nenässäni. Siitä tiesin, että sitä oli saatava lisää, harvempi tuoksu tuollaista tekee. Kaipasin sitä ihan selvästi elämääni. Onneksi sainkin siitä sitten dekantin sulholta.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 45 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group