Tänään on 18 Huhti 2024, 23:36

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 23 Huhti 2012, 23:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Tässä nyt kun olen laatinut pari sample-tilausta ja pohdiskellut, mitä kaikkea haluaisin kokeilla, tuli mieleeni laatia tämä ketju. Eli mitä niche tuoksuja te haluaisitte seuraavaksi kokeilla? Mitä on listalla ja mikä niissä houkuttelee?

Minäpä aloitan jostain: (listaksihan tämä taitaa mennä :P )

Serge Lutens: Fumerie Turque. Tämä alkoi houkuttelemaan kun luin Mohnin kirjoittaman kuvauksen tästä tuoksusta. Savua, iloa, viettelystä...
Mieleni tekevi myöskin nahkaa: himottaa kokeilla Bottega Venetaa, koska se voisi ilmeisesti olla ihan käyttötuoksu, eikä vain omien hämyisten iltojeni ilo. Toisekseen tänään tajusin pitäväni kumin tuoksusta, kun avoimesta ikkunasta tuli kumin tuoksu kun prätkä meni ohitse. Siispä Bvulgarin Black. Oli se listalla silti jo aiemminkin. Sitä vain on pakko saada haistaa. Ja joskus, vuosia sitten olen muistaakseni haistanutkin! Mutta se on pelkkä muisto vain... (EDIT. Hoppista, tein vahingossa virheen, ajatuksissani lisäsin tähän myös Bvulgarin ja Bottegan vaikkeivat ole nicheetä...Sori. Annan niiden silti olla tuossa)

Eilen tein ihan ylläripylläri valintoja Luckyscentissä. Katselin mikä kiinnostaa. No nämä, hain tällä kertaa selvästi jotain iloisempaa kuin ylläolevat tuoksut. Ja kesä taisi olla mielessä :D
Acqua di Biella: Kid Mohair. Oi mikä ihana pullo! Mangoa ja myskiä samassa, kuulosti niin mielenkiintoiselta, että naps koriin vain! Pehmeyttä yllätyksen kera luvassa?
Humiecki & Graef: Bosque. Esittelyssä tuoksun luvataan olevan lähes liian täydellinen. No mikäs se sellainen on? Miltä sellainen sitten tuoksuu? Kukkia ja myskiä, hyvältä kuulostaa. Miksi aina kaikki missä on myskiä houkuttaa? (tai no, tiedän syyn. Äiti. Äiti joka käytti aina Mysk by Alyssa Ashley tuoksua ja joka kuvastaa mulle rakkautta ja iloisuutta ja pehmeyttä. Ja turvaa.)
Carthusia: Fiori di Capri. Hmm. Niin miksiköhän tästä kiinnostuin. Sen täytyy olla mielikuvat. Kesäinen Capri, ei ehkä kuumimmillaan, mielessä kukkia, aurinkoa, sininen meri ja minä kukkien ja puiden keskellä veden ja kaupungin yllä. Kauniina ja valkoisessa kesämekossa. (miksi valkoisessa, eihän minulla ole valkoista kesämekkoa? enkä taitaisi ostaakaan).
Keiko Mecheri: Peau de Peche. No jos nimen perusteella olisin valinnut, se olisi ollut saman valmistajan Paradise Lost. Mutta kun nyt ei kuitenkaan valittu sillä verukkeella. Persikkaa ja pehmeyttä. Kesään kirmaten? :D
Keiko Mecheri: Tarifa. Oh, ihana pullo taas. Appelsiininkukka kuulostaa aina viehättävältä. Tiedä sitten pidänkö siitä edes ihan hirveästi. No, aika näyttää. Ajattelen aurinkoa, oranssia ja illan pehmeyttä. Ja vaaleaa silkkiä.

Tällaisilla hassuilla ajatuksilla minä noista kiinnostuin. Ongelmana on vain se, että olen vielä kovin aloittelija ja nuotteihin en ole kovin hyvin perehtynyt. Pikku hiljaa toki etenee, varsinkin kun noita kaikkia saa eteensä :wink:

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Viimeksi muokannut Anna päivämäärä 24 Huhti 2012, 00:35, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Huhti 2012, 23:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Listathan toki ovat aina pitkiä, mutta huomaan itsessänikin, että toisella hetkellä haen tietyn tyyppisiä tuoksuja ja toisella toisen. Välillä kaipaa nahkaa ja rosoisuutta ja koittaa hakea sen tyyppisiä, toisinaan mielikuvat kaipaavat naisellisuutta ja silloin kaikki sellainen houkuttaa.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 00:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
En ole vieläkään oikeasti hommannut sitä pientä mustaa kirjaa mutta olen koonnut listaa exceliin siitä mitä tuoksuja haluaisin joskus päästä tuoksuttelemaan. Koko lista on blogissanikin mutta tässä nyt vain ne niche-haaveet (ilman mitään selityksiä):

Bond No. 9, So New York
Jo Malone, White Lilac & Rhubarb Cologne
Knize , Knize Ten
Lorenzo Villoresi, Teint de Neige
Maitre Parfumeur et Gantier, Cuir Fetiche
Robert Piguet, Visa 2007
Serge Lutens, Louve
Serge Lutens, Un Bois Vanille
Tom Ford, Tobacco Vanille

Lista perustuu joko siihen mitä olen tuoksuista lueskellut toisten kirjoittamana tai sitten siihen mitä nuotteja niissä on sanottu olevan. Olen aika paljon kiinnittänyt huomiota gourmand-tuoksuihin viime aikoina. Vanilija, nahka, suklaa, kahvi...siinä taitavat olla ne yksittäiset nuotit joihin silmäni tuppaa kovasti kiinnittymään nykyään. Ambra kiinnostaa myös. En tiennyt aikaisemmin, että pidän ambrasta todella paljon, olen huomannut sen vasta "friikkiytymiseni" jälkeen. :wink: Aikaisemmin en olisi edes osannut erottaa ambraa hajuvesistä. :roll:

No, lista kasvaa pikku hiljaa koko ajan, aina jostain putkahtelee joku tuoksu joka kuulostaa mielenkiintoiselta ja herää halu sitä kokeilla. Ihan jokaista pientä kiinnostusta en kuitenkaan kirjaa ylös.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 00:57 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Lyhyesti ja ilman selityksiä.

New York, Parfums de Nicolaï
Tonka Imperiale, Guerlain
Cuir Beluga, Guerlain
Eau du Sud, Annick Goutal
L'Homme Sage. Divine
Les Exclusifs de Chanel Sycomore
Les Exclusifs de Chanel Coromandel
Private Blend Lavender Palm, Tom Ford
Voyage d`Hermes

En ehkä haluaisi omistaa noita kaikkia, mutta olisi kiva haistella, kun niistä on ollut niin paljon puhetta tällä foorumilla. Ilman foorumin juttua tuskin olisin hoksanut olla edes kiinnostunut näistä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 01:00 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tämä toiveiden tynnyrin perustaminen oli hyvä idea. Ehkä tätä kautta niistä moni toteutuukin.

Mohn, mulla on muuten se sample Teint de neigestä, josta tytöt eivät tykänneet. Voin laittaa sen sulle lainaan sitten, kun laitan sulle muutenkin postia.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 01:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Kiitos Jaakiem, mielelläni vastaanotan Teint de Neigen! Mahtavaa! :D

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 20:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Anna, listasi on kiintoisa! Raportoithan noista sitten? Joohan joohan joo?

Jaakiem, dekantoisin sulle siivun Lavender Palmia, mutta mulla ei ole välineitä. Jos hankin jostain puteleja, lupaan rikastuttaa elämääsi täydellisellä palmulaventelilla.

Mua houkuttaa just nyt niin moni, että joudun taistelemaan itseäni vastaan sampletilaussivujen akanvirrassa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 23:45 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem, unelmia on kiva toteuttaa. Saanet postia lähiaikoina.

Anna, hieno irtiotto! Toivottavasti sulle ei käy kuten mulle - käännä äkkiä selkäsi, vielä ehkä täpärästi pääsisit irti tuoksukoukusta :D Sääli ettet asu lähempänä, olisin helposti voinut täyttää kaksi ekaa toivettasi.

Mohn, noita tuoksuja pyörii tällä foorumilla, vipinää lainaketjuihin?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 23:54 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Anna, menitkö siis ostamaan jo Blackin? Jos et, niin mä voin ehkä auttaa sen toiveen kanssa sitten, kun meidän tilatut putkilot saapuvat.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Huhti 2012, 00:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Eeva, juu tottakai raportoin! Mielenkiinnolla itsekin odottelen! Jos tuuri käy, saan sieltä vielä ilmaisnäytteinä Maison Francis Kurkdjianin tuoksuja mikäli ne eivät ole loppuneet. :)

Gogol, aika vaarallistahan tämä touhu kyllä on! Houkutukset on suuret... Heh, olen muutama vuosi takaisin asunut jonkin aikaa Roomassa, opiskelua jne. En ole päässyt takaisin, kaipuu kyllä on ihan hirmuinen. Harmi etten asu enää. Sehän se olisikin, kaksi hassua suomalaista hajuvesikaupoissa, olisi siellä niillä ihmettelemistä :P

Jaakiem, ei sitä en vielä ole ostanut! Se olisikin mukavaa, kiitos jos onnistuu =)

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Huhti 2012, 00:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Ooh, pääsenkö jonon jatkoksi Blackin suhteen? Tässä loput haavelistastani nimittäin. :mrgreen:

Bvlgari, Black
Guerlain, Cuir Beluga
Guerlain, Habit Rouge
Guerlain, Spiritueuse Double Vanille
Hermès, Hermessence Ambre Narguilé
Yves Saint Laurent, M7

Gogol on hehkuttanut Tonka Impérialea niin paljon, että sitäkin tekisi joskus mieli päästä nuuhkaisemaan. Miltä muuten tonka-papu tuoksuu? :wink:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Huhti 2012, 00:30 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Jos tämä poppoo pysyy kasassa niin kauan että päädymme risteilemään, lupaan ottaa raaka-ainesettini mukaan.

Nuo lällyguerlainit ovat mitä todennäköisimmin vain minun juttuni. Ei niillä ainakaan rintakarvoja kasva.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Huhti 2012, 00:57 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mohn, katson jos voin auttaa tuon Blackin ja Habit rougen kanssa. M7:aa olen miettinyt, että jos hankkisin Ebaysta. Pitää miettiä vielä.

Kommentoit minttua, joten laitoin sulle tulemaan myös pari tuoksua, jossa on karvasta mintunlehteä. Et varmaan ihastu niihin tuoksuihin, mutta voivat olla ihan mielenkiintoisia tsekata. Mä olen tosi huono mintun kanssa. Monesti kun olen haistavinani sen, ei sitä ole ja toisinpäin.

Mun mielestä tonka haisee, ainakin yleisimmissä miesten tuoksuissa, vähän paremmalta vaniljalta. Se on hyvin kestävä tuoksu, joka jää monesta hajuvedestä iholle muistoksi.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Huhti 2012, 23:13 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Pidän näistä myös kirjaa, ja lista on pitkä kuin nälkävuosi..

Black on kuulunut sille jo pidempään. Jos en olisi ostolakossa, olisin saattanut tehdä jo blind buynkin.
Jos en olisi ostolakossa (ajattelin ensi kuun loppuun asti kärvistellä), olisin tilaillut eri niche-talojen samplesettejä, Ormonde Jayne ja Etat Libre d'Orange kiinnostaisivat nyt eniten.
Frederic Malle on myös aikalailla tuntematon, Dans tes brasia kokeilin tuoksutreffeillä, ja minulla on Une Fleure de Cassie. L'Eau d'Hiveriäkin olen muuten kokeillut. Eniten kiinnostaisi En passant, unohdin pyytää sitä Vasilisalta lainaksi/kokeilla. Ja Carnal Flower.
Lorenzo Villoresikin on kokematta.
Lutensillakin on monta, mistä on paljon kohkattu ;).
Byredon Pulp ja Tulip.
L'Artisaniltakin vaikka mitä, vihkooni olen kirjoittanut Fleur de Lianen ja Traversee du Bosphoren.

Ja sitten tietysti vielä pitkä liuta klassikoita.

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Huhti 2012, 23:19 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Multa saa lainaksi Villoresejä ja L'Artisaneja ja L'Etat-tuoksuja. Seuraavalla reissulla toukokuun puolessavälissä tosin, sillä en roudaa piironkiani mukanani.

Olen luopunut tuoksujen listaamisesta, sillä en kuitenkaan noudata listojani.

Nyt olen todella vähillä eväillä matkassa, joten tässä olisi seuraavien päivien tarjokkaat:

Grossmithin Hasu-no-Hana, Shem-el-Nessim, Phul-Nana ja Betrothal.

(Jos alkaa ujostuttaa, fallbackinä Coromandel ja Cuir Beluga, luottoystäväni.)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group