Tänään on 19 Maalis 2024, 17:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 10:20 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Ja onko se tärkeää..?

No eihän se ole tärkeää, mutta kuka voi väittää ettei se tuntuisi hyvältä kun joku sanoo jotain positiivista tuoksusta..?
Tai etteikö se vähän nipistä jos tulee huonoa palautetta...

Me suomalaiset olemme jäyhää kansaa. Ainakin täällä kaakon suunnassa hajuvedeltä tuoksuva mies on "homojen hommaa", eikä komplimenttejä juurikaan ole tarjolla.


Krapulainen, itse pa*kalta haiseva ikäiseni mies oli kerran valmis vetämään miuta turpaan, kun olin suihkauttanut muutaman kerran Diptyquen Oyedoa, ja mies joutui pakosta istumaan vieressäni melkoisen tovin. Hyvä ettei oksentanut päälleni.
Serge Lutensin Miel de Bois tuoksuu kuulemma ihan ampiaisen oksennukselta. Tämän olen saanut kuulla useita kertoja.
Cartierin Declaration tuoksui yhdeen nenään ihan valkosipulilta. Ja se oli se tuoksu, ei hengitykseni, jos tätä mietit...
Kerran kesähelteillä jouduin kaupan kassajonossa hiukan noloon tilanteeseen, kun olin suihkuttanut päälleni Kourosta muutaman kerran liikaa: kaikki tuijottivat, jotkut nauroivat keskenään, eräs vanhempi pariskunta poistui jonosta yskien ja miuta tuijottaen pois. Tosi tarina. Sen jälkeen en ole ulkona uskaltanut käyttää Kourosta kahta suihkautusta enempää.
Caronin Yatagan sai erään kysymään olenko uittanut itseäni hyttysmyrkyssä.


Positiiviset kommentit jäävät mieleen, onneksi negatiivisia vielä paremmin. Mutta tavallaan hiukan surkeaa kun aloin asiaa muistelemaan...

Käytin aikanaan paljonkin semmoista cheapo tuoksua, kuin Ulric de Varens : Rectoverso Man Absolute Musk. Sitä kommentoivat spontaanisti muutamaankin kertaan romaani naiset, tyyliin : "siepä tuoksut hyvältä ja puhtaalta."
Lagerfeld Classic on saanut osakseen parin miuta vanhemman naisen huomion : "ai ku sie tuoksut hyvältä!"
Rive Gauche pour Homme varasti jälleen lauman romaani naisia: "toxu, taas sie tuoksut hirveen hyvältä. Raikkaalta ja miehekkäältä."
Kerran eräs nuori nainen sanoi minulle kun kumarruin hänen ylitseen: "mahtava tuoksu." Se oli Givenchyn Pi.
Paras kaikista: Kerran päälläni oli S-Perfumesin S-ex. Eräs tuttavani sanoi kesken kaiken, että "täällä haisee ihan lehmä! Ai, se oot toxu sie..."
Ei haitannut. Pidän nimittäin lehmien tuoksusta.

Siinäpä se.

Mites teillä päin?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 10:49 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mies antaa niin lakonisen suorapuheisia luonnehdintoja monista tuoksuista, että niistä saisi helposti Matti Nykäs-tyyppisen aforismikirjan.

Malle Epice Noir = "Old Spice." (Palautti vialin oitis.)
Diorin Eau Sauvage = "Matami."
Diorin Granville = "Taasko täällä haisee joku tärpätti."

Olemme siis naimisissa tuoksuistani huolimatta. Mies käyttää edelleen toisinaan Andy Taurerin L'Airia (epäile että etenkin kun haluaa saada minut hyvällä tuulelle). Oli jo selvitellyt sen ostomahdollisuuksiakin, mutta romahti täysin kun löysi Andyn kuvan (Grützi!). Voisivatko Andy ja Pierre Guillaume mitenkään vaihtaa ruumiita keskenään?

Ainoa ohikulkija joka on avoimesti kehunut tuoksuani oli rautakaupan naismyyjä, joka suorastaan joi päältäni Bulgarin Au Thé Rougea. Riipustin sille nimenkin ylös ja sain myös vaikutelman että puhelinnumeroni olisi ollut kuumaa kamaa. Valintoja, valintoja...

Tyylitajuisilta italialaisilta sain avoimia inhon ja halveksunnan ilmeitä bussissa ja kauppajonossa mm. Armanin Code pour Femmellä ja Cavallin uusimmalla luksushuoralla. Ihmiset ottivat välimatkaa ja nyrpistelivät neniään, mies joka piti vauvaa sylissään katsoi minua murhaavasti kun myrkytin hänen jälkeläisensä hengitysilmaa.

Itse spottailen salavihkaa tuoksuja kadulla muitten päältä. Ilahdun, kun tunnistan yhä useamman! Täällä Rooman kaduilla haistan ilahduttavan usein ambraa ihmisten päältä. Ja sitten on tietty vähän butchimpi ja kypsempi naistyyppi joka haisee Villoresilta korttelin päähän.

Meidän mainio lastenhoitajamme (lähes kuusikymppinen paljon maailmaa kiertänyt perulaisrouva) on Estée Lauder -fani. Hän on vähän minullekin äiti, joten minulle Estéet ovat hyvin maternaalisia ja emomaisia tuoksuja.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 13:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
L'eau d'Hiver on todellinen parfyymikehujen Sampo. Sitä kehuvat eritoten naiset: työpaikan hississä, aamupalaverissa, illallisilla. Harva tunnistaa nuotteja, yleisempi kommentti on että "iik sä tuoksut niin ihanalta, mitä tää on".

Le Labo Jasmin 17 tuoksuu poikaystäväni mielestä "ummehtuneille kalsareille", intialaisen kollegani mielestä "intialaiselle parfymoidulle vessapaperille", toisen kollegan mielestä "Viking Linelle" ja kerran ratikassa viereeni istuneen teinipojan mielestä "nakille".

Itse kyllä pidän Le Labon jasmiinista kovasti. Se on avantgardistinen, energisoiva, nerolinen ja hyvin New York. Harkitsen jopa ostavani sitä pullollisen kotiin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 13:38 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mä vihaan jasmiinia, mutta salaa tykkään melkoisesti Le Labon versiosta. Se on aika iisi jasmiini tällaiselle valkoinen kukka -fobille! (Paljon muutakin sanottavaa olisi mutta pakko lähteä tekemään lounasta.)

Pitääkin kirjoittaa siitä lähiaikoina!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 19:43 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Ranteellani Guerlainin Cuir Beluga. Mies haistaa. "Aika imelä. Kalannahka!!!"
H-u-o-h-h-h.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 20:29 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mä saan hirveän vähän minkäänlaisia kommentteja, koska käytän tuoksuja määrällisesti aika maltillisesti. Meidän töissä on suositeltu, ettei tuoksuja käytettäisi lainkaan, koska yksi ihminen saa niistä migreenikohtauksia. Minulle ei ole huomautettu tuoksujen käytössä, eikä se ole edes haitannut tätä migreenistä kärsivääkään. Olen kysynyt suoraan ja pyytänyt huomauttamaan, jos haittaa. Useimmat tuoksut kuitenkin pysyvät aika lailla ihon tuntumassa.

Lähipiiristä olen kyllä kysynyt mielipiteitä ja niitä saanut. Ne menen yleensä näin.
-Joku vanha. (Cuir de russe)
-Aina näitä samanlaisia. (Ambre sultan)
-Nyt on vähän erilainen. (Teint de neige)
-Raikas. (Ferrari uomo, haisee bensalle)
Eli kehuja ei paljon tipu.

Baariin olen yleensä laittanut vähän vahvempia myrkkyjä ja niistä on kehuja tullut.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 20:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Olen saanut kehuja hajuvedestäni ehkä kolmesti..

Kerran Hypnôsesta. Kahdesti Angelista (saman illan aikana). Viimeisimpänä Escadan Absolutely Me. Haukkuja tai inhotuksia ei ole mulle tuotu julki. Ja mieheni on kovin kiltti, koskaan ei ole yhtäkään haukahdusta tai murahdusta päässyt ilmoille. :lol:

Edit.

Lisätään vielä - ei, tällainen ei ole minulle tärkeää. Se on oikeammin hyvin merkityksetöntä. En halua käyttää mitään tuoksua niin, että se kuitenkaan häiritsisi. Vaikka makuni ja kirjastoni on aika laaja olen myös todella sensitiivinen. Se on hyvin tarkkaa hommaa mille haluan milläkin hetkellä tuoksua.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 20:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
En ole itse asiassa koskaan saanut vierailta kommentteja hajuvesistä. Onko se normaalia? Annostelenko liian vähän? Feedbackia kuulee harvoin kotonakaan:

Bottega Veneta: Tuoksuu kauniilta,
Shalimar Initial L'Eau: Mikä tämä on? Tuoksuu hyvältä!
Seuraavana päivänä Aqualinoa Pink Sugar: Tuoksuu hyvältä, onks tää samaa kuin eilen. NO EI OLE!

Carnal Flower: Ei! Liika kukkakauppa, anal flower!

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 21:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minusta on kovin mukavaa saada positiivista palautetta. Tosin sitä tulee äärimmäisen harvoin. Enkö siis tuoksu muiden mielestä yhtä ihanalle kuin itseni mielestä? :?

En muista saaneeni koskaan suoranaista negatiivista palautetta (paitsi jälkikasvulta toisinaan, yleisin kommentti on, että haisen ihan mummolta). Kerran sain hieman kärsiviä katseita osakseni ja aavistuksen vaivautunutta liikehdintää, kun oltiin tyttöporukalla lähdössä liikenteeseen ja valmistauduimme yhdessä siskoni luona, kellarikerroksen pienehkössä vierashuoneessa. Suihkautin itseeni Thierry Muglerin Alienia (senkin tein muuten vessassa, en siellä huoneessa). No, olin itsekin hetken aikaa aika lailla pöllämystynyt. :lol:

Sittemmin olen pyrkinyt Alienini suihkimaan hyvissä ajoin. Toisaalta samaisesta Alienista on tainnut pari kertaa tulla ihan positiivinenkin maininta. Kerran naispuolinen ystävä (mielestäni vähän negatiiviseen sävyyn) kysyi käytänkö jotain miesten tuoksua, kun ylläni oli Dieselin Fuel For Life Femme.

Kerran jossain pippaloissa istuin sohvalle ja vieressä ollut ystävätär nojasi puoleeni ihastuksissaan ja totesi, että tuoksunpas hyvälle. Siihen Käly-To-Be tuumasi, että "Mohn tuoksuu aina hyvälle!". 8) Sillä kertaa taisin huokua The Body Shopin Amoritoa.

Baarissa olen saanut kaksi kertaa kuulla tuoksuvani hyvältä. Toinen kehuja oli keski-ikää lähestyvä ulkomaalaistaustainen mies ja tuoksu oli joku Escadan Me-sarjan tuoksuista (olisko ollut Incredible Me) ja toinen tuttavan ystävä, nuorehko mies, joka totesi palattuani vessasta, että onpas hyvä tuoksu! Olin siis vähän lisännyt sitä vessakäynnin yhteydessä. Kyseessä oli Christian Audigierin Ed Hardy Women's EdT.

Minulle tuoksut ovat myös osa henkilön viehättävyyttä. Itsekin siis haluaisin ajatella, että käyttämäni tuoksu lisäisi minun viehättävyyttäni muiden nenissä. Ainoa mistä en itse pidä ja josta kärsin on hajuvedeltä käryäminen eli sen liikakäyttö.

Olen vasta hiljakkoin tajunnut olevani aistiyliherkkä ja yksi siihen liittyvä piirre on se, että aistittu haju ei normaaliin tapaan lakkaa pikkuhiljaa tuoksumasta ihmisen siihen tottuessa, vaan se saattaa jopa voimistua entisestään ajan kuluessa. Enkä toisaalta ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi edes käyttää hajusteita siinä määrin, että tuoksu ympäröi hänet vähintään metrin säteellä...

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 23:08 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Hauskaa luettavaa tämä ketju :D

Minäkin annostelen mielestäni hillitysti, yleensä laitan vain yhden suihkauksen. Näytteiden kanssa on hankalampaa, joskus parilla tikun hipaisulla ei haista mitään, ja jos seuraavan kerran toisen tuoksun kohdalla laittaa vähän reilummin, saatta meinata itsekin pökertyä. Vähiten toivoisinkin kommentteja tai reaktioita liiasta lotraamisesta.

Mulle ei tule mieleen tuntemattomampien kommentteja. Äiti on aika herkkänenäinen (ei muuten itse käytä tuoksuja ollenkaan) ja huomauttaa joskus hyvässä tai pahassa tuoksusta tai sen määrästä. Mieheltä saan yleensä vain "tuoksut hyvältä" -kommentteja, mutta erikseen kysyessäni häneltä irtoaa joskus aika hauskoja kuvailuja. Mikään vähänkään itämaisen suuntaan vivahtava irroittaa heti basaari yms. -assosiaatioita. Terre d'Hermes oli hänelle tikkuja nenässä, eli ei ole puutuoksujenkaan fani. Eilinen Jeux de Peau tuoksui hänestä savukoneen nesteelle ja dry-down ruudille.

Mutta enpä itsekään usein tohdi kehua tuntemattomampien tuoksuja tai kysyä tuoksun nimeä, vaikka mieli tekisi. Jotenkin se tuntuu niin intiimille alueelle astumiselta, varsinkin jos vastakkaista sukupuolta ajattelee.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31 Maalis 2012, 10:11 
Poissa

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 17:17
Viestit: 63
^ Minä olen pari kertaa kysynyt tuntemattomien ihmisten tuoksuista kun on sen verran hyvälle tuoksuneet. Eivät ole näyttäneet asiasta pahastuvan :)

Mitään negatiivisia kommentteja en ole tuoksuistani kuullut (tai sitten tuttavat eivät ole kehdanneet sanoa). Stella McCartneyn Stellaa on kommentoitu: "täällä haisee tytöltä". Ex-anoppini kehui kovasti Tommy Girliä. Vastakkaiselta sukupuolelta olen saanut kehuja J`Adoresta.

Pyrin käyttämään tuoksuja niin etten aiheuttaisi kenellekään pahaa oloa, joten kommentoinnista tulee ehkä vähän sellainen olo, että olenko tuoksutellut liikaa. Tässä samassa kerrostalossa asuu eräs heavy-user, joka lähtee töihin ennen minua. Hänen tuoksunsa jää pitkäksi aikaa hissiin. Viihdytänkin itseäni yrittämällä tunnistaa tuoksuja. Empä tosin haluaisi olla hänen työkaverinsa :)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Loka 2012, 19:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Ferrari red sai muutamia kohteliaisuuksia aikana,jolloin laitoin päälle mitä sattuu.Nykyisistä ylivoimainen ollut Rochas man,jopa eräs mies sanoi,että tuoksun hyvälle:)Toxun tapaan kouros on myös minulle tuonut ikäviä hetkiä.Mieleenpainuvin oli varmasti,kun tyttäreni tuli kotiin ja tokaisi"täällä haisee ihan kuselle."


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Loka 2012, 20:32 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Vähän aikaa sitten seksikaupan pullea naismyyjä tykkäsi niin kovasti tuoksustani, että tivasi miulta että mikä se on. Pyysi ihan kirjoittamaan paperille sen, ja sanoi, että "tuota on hankittava miehelleni".
Se oli Rochas Man.

-----------------------

Jaa, että mitä minä seksikaupassa? No, en ollut ostamassa anustappia, pumpattavaa barbaraa tai edes mitään typerää pumppuleffaa. Ostin appelsiinilta tuoksuvaa, lämmittävää hierontaöljyä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Loka 2012, 20:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Taidetaan Toxu olla molemmat kallellaan noihin gourmandeihin:)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Loka 2012, 21:01 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
^ Juu, syötävän hyvät itämaiset on ehdottomasti eräs suosikkiluokistani. Toisaalta, pidän kaiken tyyppisistä tuoksuista; aina raikkaista vesi-tuoksuista mummopappamaisiin chypre-tuoksuihin, ja kaikista siinä välillä, kunhan ne ovat vain hyvin tehtyjä ja miellyttävät nenääni.

Sanon aina että "hyvä tuoksu on hyvä tuoksu". :toxu:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group