Tänään on 19 Maalis 2024, 06:11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 108 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 11 Marras 2013, 08:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Mitenkäs olisi vivahteikas eräkämppä, eli Slumberhousen Norne?

Chanel Sycomore? Sergen Chene tai jopa Santal de Mysore? CdG Jaisalmer, mausteisuutta ja suitsukkeista makeutta?

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 10 Maalis 2014, 23:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Hei, kertokaapa minulle mausteinen ruusu, joka täräyttää sukat jaloista!

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11 Maalis 2014, 08:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Heipsan Siskosein,
Mulla tulee ensimmäisenä kyllä mieleeni Rosinen Majalis.
Laitan sulle näytettä tulemaan.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11 Maalis 2014, 09:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Voi ihanaa, muru! :pusi: Kävin katsomassa kuvauksen Fragranticasta, näyttää TODELLA lupaavalta.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11 Maalis 2014, 09:20 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
^ Party pooper tässä moi. Mä laitoin tuon Majalis-näytteen kokeeksi kosmoskukalle kun se oli mulle liian vähämausteinen ja liian ruusuinen ja vieläpä jotenkin tosi saippuainen sellainen. Saas nähdä mitä tykkäät. Ootko Kamicha kokeillut Ormonde Jaynen Ta'ifia?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11 Maalis 2014, 09:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Auts, saippua ei o mun juttu. Kun haluan tuoksua saippualle, käytän saippuaa :D . Mutta pitäähän tuo nuuhkaista.

Otanpa myös Ta'if:in testilistalle!

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11 Maalis 2014, 19:01 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Mulle tuli mieleen E. Coudrayn Nohiba. Valitettavasti mulla ei ole enää siitä näytettä, mutta on todellinen 80-lukulainen mausteruusupommi :) Mutta täytyy muistaa, etten ole ruusun ystävä, eli tuossa on mausteet pääosassa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Elo 2014, 20:43 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Cineman kuvauksessa kehuskellaan mantelinkukalla ja sellainen pieni katkeransuloinen häivähdys siinä minusta alussa tuntuukin. Tuli siis mantelihimo! En pidä marsipaanista mutta manteleita nakertelen sellaisinaan mieluusti. Tulisiko kenellekään mieleen mitä hajua kannattaisi harkita? Blu Mediterraneon Mandorlo di Sicilia on lapulta huumaava mantelikeksi, mutta liian makea todennäköisesti käytettäväksi. Olen kyllä hiukan tuntunut avaavan ovea makeillekin tuoksuille, mutta tuo voisi aiheuttaa pahoinvointia iltapäivästä.

Ja sitten kuivatut, karamellisoidut happamanmakeat hedelmät. Sellaiset herkut siis etsinnässä kuin Daim Blondin aprikoosit. Olisiko se Bois et Fruits sokko-oston arvoinen?

_________________
Raitoja käpälään!


Viimeksi muokannut naapio päivämäärä 26 Elo 2014, 21:01, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Elo 2014, 20:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Entäs tuo Jour de Fete? Sekin on makea, mutta hyvin ilmava. Rahat Lokoum - mantelin ja laventelin paritus kannattaa kokeilla. Ja totaalisesti syötävästä vieraannuttavat myskit kannattelevat Lumiere Blanchen eteeristä mantelisuutta.

Montalen vanilja on mantelinen sekä puinen - ja manteli on hypermantelinen. Makeita molemmat, mutta ei teinejä kosiskelevalla tavalla.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Elo 2014, 21:23 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
No noita olen hiukan katsellut, mutta jos Mandorlo di Sicilia kaataa tomusokerihumalalla suorilta jaloilta niin mitä Rahat Loukoum tekee? Tykkään kyllä hunajatuoksuista, niissä makeus tuntuu puhtaammalta eikä niin tunkkaiselta. Miel et Bois on myös nuuskulistalla vaikka onkin takuuvarma makeuspommi :oops:

Jour de Feteä en muista haistaneeni koskaan, mutta sen "viljaisuus" arvioissa kummeksuttaa. Miltä tuoksuu viljainen? Leivokselta? Raa'alta taikinalta? Vai kuivan olkisen jyväiseltä? Kovin selkeän iriksen kanssa en oikein tunnu tulevan juttuun, onkohan tässä muktaisen porkkanan fiilistä?

Lumiere Blanche multa löytyykin, se on jänittävän aavemainen, huntumainen kardemummamaito. En olekaan ajatellut sitä mantelituoksuna mutta mantelimaito on tosiaan aika lähellä sitä maitoefektiä jonka tuosta saan.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Elo 2014, 21:29 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
naapio kirjoitti:
Jour de Feteä en muista haistaneeni koskaan, mutta sen "viljaisuus" arvioissa kummeksuttaa. Miltä tuoksuu viljainen? ...kuivan olkisen jyväiseltä?


Jour de Fetessä toi vaihtoehto.

naapio kirjoitti:
Kovin selkeän iriksen kanssa en oikein tunnu tulevan juttuun, onkohan tässä muktaisen porkkanan fiilistä?


Ei oo multaporkkanaa eikä porkkanaa eikä mun mielestä ylipäätään mitenkään selkeänä se iiris, osaltaan kai tekee lähinnä sitä tekstuuria Jour de Feteen.

Toim. huom mun dekantti on vanhempaa Jour de Feteä, ja mun käsittääkseni Kamichan pullokin on, siis vanhempaa kuin tää uusintajulkaisu. Muistelen että Kamicha osti sen kun alzdiin ilmestyi jostain mistä lie takavarastosta niitä kai muutamia pulloja mutta se oli tosiaan ennen tätä uusintajulkaisua ja Kamichan pullossa on esim. erilainen korkki (muistaakseni) kuin siinä uusintajulkaisussa. Mutta mun dekantti ja Kamichan puteli haisee samalle.

L'artisan jossain kommentoi että uusintajulkaisu on alkuperäinen tuoksu mutta mene ja tiedä, esim. Fragranticassa jotkut kommentoi tätä siihen malliin ettei oo ihan samanlainen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Elo 2014, 21:48 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Kuivan olkisen jyväinen voisi olla cool.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2016, 18:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Marras 2015, 13:26
Viestit: 318
Keksiikö joku, mikä tuoksuu katuojalta? Asfalttia, katupölyä, savea, multaa, ruohoa... miksei myös koiran kusta elegantisti esillepantuna.
Sammal veisi huomion väärille urille, samoin asfalttivaikutelman kanssa tulisi olla tarkkana - piki ja bitumi liittyvät nahkaisempiin touhuihin ja hallitsevat helposti. Tämä saisi olla enemmän kuin soramonttu sateella, mutta vihreän kera. Joku proosallinen kukkaisnuottikin menisi.
Ja savi olisi kiinnostava nuotti itsessään.

Tämän ei kai tarvitse automaattisesti olla nokkela hipsterituoksu, vaan tällainen impressionistinen löyhähdys voisi löytyä jonkun perinteisemmänkin talon katalogista. (Enkä pitäisi mahdottomana, että J-C Ellenan portfoliosta.)

Kukaan, mitään?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 20 Touko 2016, 16:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Marras 2015, 13:26
Viestit: 318
Ilahduin, kun lounastaukoon mahtui raitiovaunumatka, johon mahtui useampi kiinnostava hajustehavainto.
Se, mikä jämähti päähän, oli tosi realistinen cocktailkirsikka.
Olen aika varma, että se oli nimenomaan hajuste (koska ensiksikään silminnähtävät cocktailkirsikat eivät tuoksu metrien päähän jne.)

Äkkääkö joku heti, mikä tuoksu saattoi olla kysymyksessä?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 20 Touko 2016, 18:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Koomitus kirjoitti:
Ilahduin, kun lounastaukoon mahtui raitiovaunumatka, johon mahtui useampi kiinnostava hajustehavainto.
Se, mikä jämähti päähän, oli tosi realistinen cocktailkirsikka.
Olen aika varma, että se oli nimenomaan hajuste (koska ensiksikään silminnähtävät cocktailkirsikat eivät tuoksu metrien päähän jne.)

Äkkääkö joku heti, mikä tuoksu saattoi olla kysymyksessä?


En voi olla varma, mutta eka kandidaatti joka tuli mieleen on Etat Libre d'Orangen Bendelirious.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 108 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group