Tänään on 28 Maalis 2024, 19:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 108 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 14 Syys 2012, 21:46 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Parfum d'Empiren Cuir Ottoman lähtösuosituksena myös multa ekana kokeiltavaksi.

Nuo mainitut mun nenään melkoisen makeat tykkäykset huomioiden veikkaan että Bottega Venetakin saattaisi miellyttää, mutta Cuir Ottoman on kyllä näistä kahdesta nahkaisempi.

"Ryssänahat" voi nahan sijaan olla monen nenään enempi kukkaisia tai tervaisia. Sillä tuoksutyypillähän käsittääkseni alkujaan emuloitiinkin parfymoituja nahkahansikkaita tms (jotka siis tuoksuivat käsittelyn jälkeen ennemminkin siltä parfyymiseokselta kuin vaikkapa nykyajan nahkatakilta)

Sergei Lutensin Cuir Mauresque voisi olla myös tutustumisen arvoinen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 18 Syys 2012, 23:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Elo 2012, 15:15
Viestit: 134
Kiitokseja vastauksistanne. Nyt on kahlattu nahkaketju läpi ja tosiaan itsekin taustatyötä tehdessäni Cuir Ottoman nousi sellaseksi ennakkosuosikiksi, mutta kyllä mua houkuttaas nuo ryssänahatkin haistella. Ihan noin niinku näön vuoks. Ja myös siksi että kyllä tuo tervaisuus sai aikaan sellaset pienet sävärit. Alkaa tympimään ainainen marmeladi hattara kukkaisuus mistä on ihan ylitarjontaa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 20 Syys 2012, 00:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Jos haluat oikein roisin tervanahan, niin Tauerin Lonestar Memories tarjoilee aikamoisen terva-annoksen nahalla höystettynä. Varoituksen kera tosin tämä suositus; Lonestar Memories ei ole mikään kovin helppo tuoksu ja saattaa vaatia pientä sisäänajoa. :auto-driving:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 20 Syys 2012, 15:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Elo 2012, 15:15
Viestit: 134
Joo LM on ehdottomasti ollut haistelulistalla kärkipäässä, ihan siitä hetkestä alkaen kun päädyin foorumille. (Vai olikohan se Gogolin blogi) Enihau, kuulosti kyllä hykerryttävältä tällaisen halpis kukkais-marmeladi -tuoksujenkin ystävälle.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 01:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Mehiläisvaha tuoksuu ihanalle. Onko joku tuoksutellut jotain hajuvettä, jossa mehiläisvaha tuoksuisi selkeästi? Tänään kun olen tuoksutellut vähän Ambre Narguilèa niin sen drydownissa on häivähdys mehiläisvahaa, mutta olisi ihanaa löytää tuoksu, jossa mehiläisvaha olisi ihan selkeästi esillä.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 08:07 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
^ Serge Lutensin Miel de Bois tuoksussa mehiläisvaha on selkeääkin SELKEÄMMIN esillä! ;)

Antaeus (Chanel) pitää myös sisällään hyvinkin mehevän mehiläisvahaan keskittyvän drydownin. Lutensin Muscs Koublai Khan- tuoksussa mehiläisvaha on eräs pääosan esittäjiä. Älä anna sen ympärillä hilluvan pers'hien hämätä. ;)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 16:47 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Vielä tuosta mehiläisvahasta, että tämmöinenkin on olemassa:

Kuva

En ole itse tuota haistellut, ja kokemusta noista Demeterin jutuista miulla on muutenkin hyvin rajoitetusti. Mutta ne mitkä olen läpi käynyt, ovat olleet yllättävänkin hyviä, vaikka kestävyyden kanssa onkin vähän niin ja näin...

Demeter-tuoksuja ei kai myydä Suomessa, mutta netistä irtoaa aikalailla edulliseen hintaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 18:27 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
Aah! Heikko kohtani mehiläisvaha... Myös Séville à L'Aubessa voimakkaasti esillä. Demeter pitäisi kyllä kans testata.

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Loka 2012, 18:34 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Suositelkaas mulle jotain mukavaa myskipohjaista tuoksua. En hae mitään päällekäyvää, enkä myöskään kliinisen puhdasta valkomyskiä. Ei supernaisellista. Ehkä mausteita, puuta, kukkaakin, muttei voimakasta ruusua eikä sitrusta. Myski kuitenkin vahvana mukana. Ehdotuksia?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Loka 2012, 18:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Toisaalla ehdinkin jo haikailla uutta tuoksua, mutta kirjoitetaan nyt asialle omistettuun ketjuunkin ihan. Eli hakusessa jotakin lämmintä puuta, mahdollisesti tonkapavulla, ambralla tms. Talviseen arkikäyttöön sopivaa tuoksua ilman liiallista imelyyttä tai valtaisaa projektiota, mutta että ei nyt ihan tarvitsisi kuitenkaan nenäänsä painaa ihoo kiinni haistaakseen sen.

Edit. Esimerkiksi jotain Diorin Dunen tyyppistä, mutta vähemmän projektiota ja hieman pehmeämpänä.


Viimeksi muokannut pihlaja päivämäärä 29 Loka 2012, 22:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Loka 2012, 19:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 22 Syys 2012, 19:21
Viestit: 366
Sumukorento kirjoitti:
Suositelkaas mulle jotain mukavaa myskipohjaista tuoksua. En hae mitään päällekäyvää, enkä myöskään kliinisen puhdasta valkomyskiä. Ei supernaisellista. Ehkä mausteita, puuta, kukkaakin, muttei voimakasta ruusua eikä sitrusta. Myski kuitenkin vahvana mukana. Ehdotuksia?


Mahtaako tämä olla liian yksinkertaisesti puhdasta myskiä? Itse olen tätä testannut ja aika hyväksi havainnut: http://www.ausliebezumduft.de/perris-mo ... treme.html


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Loka 2012, 08:26 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Kiitos Jules! En ollut tuollaisesta kuullutkaan, täytyy testata. Silmiin kyllä pisti tuo järjetön hinta, miksi ihmeessä niin monesta tuoksusta on myynnissä vain 100ml ja yli kokoja, mulle riittäisi hyvin 30ml. Murr.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Loka 2012, 08:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
pihlaja kirjoitti:
Toisaalla ehdinkin jo haikailla uutta tuoksua, mutta kirjoitetaan nyt asialle omistettuun ketjuunkin ihan. Eli hakusessa jotakin lämmintä puuta, mahdollisesti tonkapavulla, ambralla tms. Talviseen arkikäyttöön sopivaa tuoksua ilman liiallista imelyyttä tai valtaisaa projektiota, mutta että ei nyt ihan tarvitsisi kuitenkaan nenäänsä painaa ihoo kiinni haistaakseen sen.

Edit. Esimerkiksi jotain Diorin Dunen tyyppistä, mutta vähemmän projektiota ja hieman pehmeämpänä.


Nämä eivät nyt ole välttämättä Dunen tyyppisiä, mutta pehmeää ambraa ja puuta. Jos täytyy löytää laivan tax freestä tai tavaratalosta, niin nuuhkuttelepa läpi Pradan ambrat, sekä naisten, että miesten puolelta (en itse koskaan muista mikä on mikä haistelematta, muuten ohjaisin sinut suoraan ihan tiettyyn, luultavasti se mitä ajattelen on se naisten puolen ambra, jonka pullossa on musta liukuväri). Jos käyt Hgin keskustan Stokkalla, niin nuuhkuttele Armani Prive:n linjasta Ambre Soie - se on mausteinenkin, mutta hyvin pehmeä, ihana syksyyn ja talveen. Korresin tuoksutkin kannattaisi nuuhkutella, jos on tilaisuus, ainakin pippurijasmiini ja sahramiambra. Nimet eivät ole kovin kuvaavia näissä... Oletko testannut Estee Lauderin Sensuous Nuden? Olen nuuhkutellut sitä tavaratalossa - ja sain vastikään ystävältä minipullon. Naisellinen ja hyvin pehmeä puuakkordivetoinen tuoksu, jossa myös pehmeää pihkaa ja kohtuumiellyttävä myski, käy minusta hyvin ympäri vuoden.

Pippurijasmiinista ja Sensuous Nudesta voisin lähettää sinulle näytteenkin, mutta minulla on puhtaat putkilot loppu, enkä ole vielä saanut tilatuksi. Edit. tilasinkin saman tien...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Loka 2012, 09:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Pippurijasmiini on muuten Korresin kaupassa taas tarjouksessa, eli sen saa omaan kotiinkin varsin edulliseen hintaan. t. Fellow Pippurijasmiinitar


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Loka 2012, 10:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Mulla kans näyte tästä pippuri jasmiinista. On aivan loistava tuoksu ja just ku talvi tulee, niin ihanan lämmittävä. Hmm, muutes onko teillä kokoemusta chilistä tuoksuissa??

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 108 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 37 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group