Tänään on 16 Huhti 2024, 14:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Versus
ViestiLähetetty: 07 Touko 2012, 21:35 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Avaan uuden ketjun, jossa voi vertailla kahta tai useampaa tuoksua keskenään. Nostan siihen avaukseksi toisaalle kirjoittamani kommentin Chanelin Coromandelista ja Guelainin L'Intantista.

Menin sanomaan joku päivä, että L'Intant homme ja Coromandel muistuttavat toisiaan. Asian selvittämiseksi menin laittamaan Hetkistä vasempaan käteen ja Seinäkettä oikeaan.

1. erä. Näin yhtä aikaa koettuna tuoksujen alut ovat ainakin hyvin erilaisia. Coromandel on yllättävän laiha ja vihreä. Se tuo mieleen yllättäen voikukat. Chanel töräyttää heti alkuun jotain animaliaa, kenties hunajaperäistä. Minulla ei ole asiasta aavistustakaan, kunhan vain veikkailen.

Lisäksi Coromandel tuo heti peliin monesta muustakin Chanelista tutut ylikypsät, lähes mätänevät hedelmät. Vaikka olen laittanut Chanelia selvästi vähemmän, on siinä enemmän tehoja heti alusta.

Chanel vie ensimmäisen kierroksen 1-0.

2. erä. L'Instant tuoksuu kummasti läheltä salmiakilta. Se voi veikata anikseen, joka monesti käyttäytyy iholla noin. Coromandel on vanilja-kaneli-kombo. Voisin kuvitella, että siinä voisi olla ruusuakin, mutta en pysty sitä siitä poimimaan.

Vedän päälle kaksi paitaa ja takin. Jotain kumman syystä ulkoilmassa projisoi ainoastaan L'Instant. Voiko se olla tosiaan näin vai sekoittuvatko tuoksut? L'Instant tuoksuu voissa paistetuille pähkinöille ja manteleille. Jopa siinä määrin että kurkkuani kutittaa, sillä olen allerginen eräille pähkinöille.

Saan kehuja siitä, että haisen hyvälle. Kysyn, että kumpi käsi haisee hyvälle ja voiton vie L'Instant. Se tuoksuu tässä vaiheessa yllättävän puumaiselta. Chanel on "parfyyrisempi". Se on tuoksuna jopa niin paksu, että voi tuntua jollekin tunkkaiselta.

Minusta tuntuu siltä, että Coromandel pysyttäytyy enemmän iholla, kun L'Instant on parempi etäämpää. L'Instant vie kyllä tästä erästä pisteet. Jo pelkästään kehujen vuoksi. 1-1.

Loppunäytös. Coromandeliinkin on lopultakin ilmestynyt puuta tai sitten en ole vain huomannut sitä aikaisemmin, koska toinen tuoksu on puisempi. Lisäksi siitä tunnistaa jo patsulin. L'instantin patsulinuotti on paljon kevyempi.

Molemmat tuoksut ovat mielestäni voi-pähkinä-hunaja-puita. Nämä tuoksut voisivat olla sisko ja sen veli. Nämä eivät riitele ja ovat mielestäni tässä vaiheessa aika lähellä toisiaan. Kumpi on parempi? En minä tiedä. Tasapeli.

Minulle sopii paremmin L'Instant homme ja se sopisi naisillekin, jotka haluaisivat Coromandelinsa vähemmällä sokerilla. Coromandeliakin pystyn kantamaan julkisella paikalla nolostumatta. Tekisi mieli sanoa, että Coromandel vie sittenkin voiton. Se on ehkä enemmän kantajansa ilo, kun taas L'Instant on konservatiivisempi ja turvallisempi valinta miehelle.

L'Instant de Guerlain pour Homme ****
Les Exclusifs de Chanel Coromandel *****


Viimeksi muokannut Jaakiem päivämäärä 07 Touko 2012, 23:36, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Versus
ViestiLähetetty: 07 Touko 2012, 23:21 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Katsoin vasta nyt, mitä netti sanoo näistä tuoksuista. Fragrantica listaa Coromandelin kohdalla vain benzoinin (jota en kunnolla tunne), frankinsensin ja puunuotit. En tiedä, mistä ovat listansa repineet. Kovin on puutteellinen. L'instantin kohdalla useimmat ovat tunnistavinaan kaakaon tuoksun. Miksiköhän minä en sitä tässä haistanut?


Viimeksi muokannut Jaakiem päivämäärä 08 Touko 2012, 00:03, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Versus
ViestiLähetetty: 07 Touko 2012, 23:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Oh, olen hämmentynyt, minusta L'Instant Homme ja Coromandel ovat todella erilaisia! Rakastan L'instantin karheaa sitrusalkua, ja aniksita siirtymää mustateekaakaon tuoksua. Coromandel oli ihollani tukahduttavan lämmin patsulihorror, enkä ikinä assosioinut sitä L'Instantiin, jonka kantajille sanon monia kohteliaisuuksia! :happy-cheerleadersmileygirl:

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Versus
ViestiLähetetty: 08 Touko 2012, 00:00 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kiitti kommentista. Jotenkin muiden mielipiteet ja näkemykset auttavat kaliberoimaan omiakin ajatuksia.

Mä en tiedä miksi mutta patsuli paljasti minulle päänsä vasta monen tunnin kuluttua Coromandelissa. Nyt siitä ei ole muuta jäljelläkään kuin se. Enkä ymmärrä sitäkään, miksi en löytänyt kaakaota tai teetä L'instantista ennen kuin ne minulle sanottiin.

Ei sillä, että tässä mitään tunnistuspisteitä haluaa kerätä, mutta yritän opetella jotain vähän haastamalla itseäni. Ainakin tiedon ja ymmärryksen aukot paljastuvat hyvin.

Olen huomannut, että tykkään haistella hyvinkin raskaita ja tukkoisia tuoksuja, mutta en haluaisi niinkään haista niiltä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Versus
ViestiLähetetty: 11 Touko 2012, 20:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
No itse en kyllä menisi kutsumaan noita tuoksuja samanlaisiksi. Ainakin omalla ihollani Coromandel menee ällö-imelä-tukkoiseksi ja L'Instant taas aukeaa kauniisti. Muistaakseni L'Instantissa on tähtianista, joka tekeekin siihen miellyttävän viileän sävyn. Coromandel oli taas ainakin minun ihollani aivan liian kuuma ja suorastaan hikinen.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group