Tänään on 21 Touko 2024, 01:24

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 174 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2012, 20:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Voi ihana kulta, arvaapa repesinkö :laughing-rolling: Mä jo laitoinkin sen kuorettoman koriin kun ajattelin, että olkoot :D

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Tammi 2013, 01:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Tuoksukokoelmani on aika pieni, vain parisen kymmentä täysikokoista pulloa. Saman verran sampleja, ja kolme miniatyyria. Tuoksuja olisi paljon enemmän, ellei pariin otteeseen olisi iso luuta heilunut. Muuten ei oikeastaan harmita enkä ole jäänyt mitään kaipaamaan, mutta miniatyyrit olisin kyllä voinut pitää. Nehän ei paljoa tilaa olisi vienyt, ja omistin niitä aikamoisen kokoelman joskus. :doh:

Tuoksuja säilytän olohuoneen lipaston ylimmässä laatikossa, osa pulloista on Ikean kangaslaatikossa vieri vieressä. Myös sampleille on oma pienempi kankainen laatikkonsa. Eniten käyttämäni tuoksut ovat laatikossa olevalla puisella tarjottimella. Tuo on vähän ankea säilytyspaikka, mutta käytännöllinen ja siinä ne ovat käden ulottuvilla ja pimeässä. Oikeasti haluaisin tuoksujani säilyttää jossain kauniissa vanhassa kaapissa makuuhuoneessa, mutta en omista sellaista valitettavasti (vielä?). Näytteille haluaisin jonkun pienen puisen tai metallisen rasian, tai pienen arkun. :romance-heartsmiley:

En säilytä pulloja pahvipakkauksissaan, mutta ne on melkein kaikki vielä tallessa. Joskus yritin säilyttää tuoksuja omissa pakkauksissaan, mutta minulla noiden pahvipakkauksien kanssa menee vain hermot, sillä en meinaa ikinä saada niitä nätisti auki pahvia repimättä.

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 18 Tammi 2013, 15:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Miunkin kokoelma on vielä hyvin pieni (ei siis ainakaan tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, jos tekee pullo-ostoksia), omistan kaksitoista kokopulloa (tosin kolme uutta on jo matkalla innokkaina liittymään joukkoon, hups :whistle: ), kahdeksan miniä ja muutamia kymmeniä näytteitä. Säilytän pulloja ja minejä lipaston ylimmässä laatikossa, jonne olen tehnyt niille on "lokeron" kannettomalla kenkälaatikolla. Näytteet viihtyvät tällä hetkellä ihan tavallisessa Orthexin isossa neliskanttisessa säilytysrasiassa, mutta jonkinlainen lokeroitu laatikko olisi näille haaveissa. Mieluiten joku kaunis puulaatikko, jota kehtaisi pitää näkösällä, jotta olisivat aina kädenulottuvilla. Esimerkiksi tähän tyyliin (kuva "vampyyrin tuhoamisvälineistä" Facebookin Steampunk-sivulta):

Kuva

Tai no, ilman tuota sisältöä toki, varustettuna erikokoisilla lokeroilla.

Aromaterapiaöljyjen boxit on myös ihan nättejä, mutta lokerot liian standardikokoisia:

Kuva


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 18 Tammi 2013, 18:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Oi kun ois siisti tuollainen lokerikko, oikeen vanhaa tummaa puuta.... :romance-inlove:

Mun pienen pieni kokoelma tuoksuja on kylppärissä muiden purkkien ja purnukoiden kanssa, mutta haluaisin kaikki nätisti esille, vaikka johonkin hyllylle tms. mutta saa nähdä, tää talo on täynnä kaikkea turhaa ja tyhjänpäiväistä romua, eli joka paikka on jo täyteen tukittu :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2013, 21:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Kuva

Tämmönen ratkaisu BPAL:n "impeille". :)

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2013, 21:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Ahh , Tiia oot saanut noita öljyjä aika mukavasti hommattua :happy-partydance:
Muistin kun noista olit kovin kiinnostunut. Jess. Mahtava pläjäys! :music-guitarred:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2013, 22:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Juuuuh, osa noistahan on sinulta saatu. :) Olen harkinnut uutta tilausta.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2013, 22:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Superhieno boksi!! :romance-heartsmiley:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2013, 22:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Ihana rasia! Ja houkuttelevan nimisiä kyllä nuo BPAL:n tuoksut. Mistä noista oot pitänyt eniten?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2013, 22:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Mäkin vahtasin noita BPalleja, mutta valinnan varaa on NIIN paljon, että oon ihan sekaisin, mitä haluaisin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2013, 22:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Voi apua, ne on omalla tavallaan upeita kaikki. Ja silti hyvin erilaisia. :)

Ja on kyllä todella vaikeaa valkkailla mieluisia näytteitä kun tilausta suunnittelee..

Toi vanha intialainen puurasia on ollut mulla varmaan 20 vuotta. Olisi ihanaa hankkia vastaavia lisää, ainakin Porvoossa yhdessä pikkuputiikissa bongasin.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 22 Tammi 2013, 15:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Joulu 2012, 11:16
Viestit: 11
Paikkakunta: Helsinki
Jaa-a, paljonkohan noita nyt olisi. Kolmisenkymmentä täysikokoista, ehkä? Kaikki ovat makuuhuoneessa esillä. Mun kokoelmassani ei ole tippaakaan katu-uskottavuutta, ei kosmetiikkablogiskenessä eikä ainakaan täällä. Joku teinityttö arvostaisi kyllä varmasti. :P No, tärkeintä on, että itse pidän kokoelmastani. Haluan pitää ne siksi esillä, laatikkoon voisin kuvitella tunkevani vain jonkun superhyperharvinaisen keräilytuoksun.

No, tuoksut ovat kuitenkin viileässä. Ne ovat pääosin kapean ikkunan ikkunalaudalla telineessä makuuhuoneessa. Pidän sälekaihtimia alhaalla ympäri vuoden tuolla ikkunalla, patteri sen ikkunan alla on myös koko vuoden pois päältä. Ikkunan yläpuolella oleva venttiili on auki kesät talvet, eli talvisin tuo on itse asiassa asuntoni kylmin paikka jääkaapin ja pakastimen jälkeen. En ole mitannut, paljonko makuuhuoneessani on asteita, mutta varmasti alle 20 kylmimpään aikaan (jäädyn sinne!!) ja ikkunalaudalla vielä vähemmän. Kyllähän sälekaihdinten välistä pääsee valoa, mutta hyvin minimaalisesti. Se riittäköön mulle säilytykseksi, koska kuten moni muukin, mäkin haluan niistä myös sen visuaalisen ilon.

Vanhimmat tuoksuni ovat jostain 2000-luvun alkupuolelta, mutta eivät ole menneet miksikään kymmenessä vuodessa, vaikka ovat joskus elinkaarensa aikana lojuneet ihan vessan peilikaapissakin. Siksi en viitsi kovin hysteerisesti suhtautua tuoksujen säilyttämiseen. Jotkut muutaman euron halpahallihajuvedet yläasteiältäni ovat menettäneet tuoksuaan ja niitä olen heittänyt menemään, muttei yksikään yli 20 euron hintainen.

Miniatyyrejä ja näytteitä on myös, mutta yritän valehdella kaiken omistamani itselleni alakanttiin, joten niitäkään en ole laskenut. Miniatyyrejä on joku vähän reilu 5, sampleja ehkä saman verran. Kuten huomaa, tunnen silti pientä morkkista myös täysikokoisista, enkä halua edes laskea niitä. :D Laskelmani tuosta noin kolmestakymmenestä pohjautuu poikaystävän toissavuotiseen (?) laskentaan - sen mielestä oli hyvä idea laskea kaikki kynsilakkani, luomivärini ja hajuveteni eri päivinä ja julkaista lukemat Facebook-seinällään, jotta ihmiset voisivat kauhistella ja minä voisin hävetä. :oops: Silloin tuoksuja oli muistaakseni 36 tai 37, mutten millään muista, laskiko hän näytteet ja/tai miniatyyrit mukaan.

Yleisin hajuvesimerkkini on varmaan äidin entisen ammatin (kemikalion omistaja) takia Tester - Testeur. :D

_________________
Tyttö ilman helmikorvakorua -blogini: http://girlwithoutapearlearring.blogspot.com/
- Sekalaista hömppää kosmetiikasta


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Tammi 2013, 11:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Sonia, laita kuvaa!! :)

Oon myös monesti miettinyt Gogolin, Toxun, Mukaelin ja Kosmoskukan kokoelmia.. Miksei niistä ole kuvia täällä..? Vai olenko vaan missannut jotain..? Onko tässä taustalla nyt joku hämyinen vakaumus..? Hei kiltit eli kaikki foorumilaiset, me halutaan taatusti nähdä toistemme herkut..!!

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Tammi 2013, 12:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Koitanpa ruveta kuvaamaan

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Tammi 2013, 13:02 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kiva. Jään odottelemaan kuvia.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 174 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group