Tänään on 28 Maalis 2024, 18:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 174 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 21:21 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tämähän foorumi on lähtenyt liikkeellä aikamoisella vimmalla. Koko ajan tulee uusia aiheita ja kommentteja. Teidän asiantuntemus ja perehtyneisyys on muuten tehnyt aikamoisen vaikutuksen.

Miten olisi tämmöinen kysymys? Keräätkö pulloja vai näytteitä? Paljonko niitä on kertynyt? Uskallatko arvioida, paljonko siihen on mennyt rahaa? Millaisen säilytysjärjestelmän olet keksinyt? Järjestätkö ne talottain, nenittäin, aakkosittain vai ovatko ne ihan sikinsokin? Kuvat oivaltavista ratkaisuista erityisen tervetulleita.

Mulla on vain nelisenkymmentä (kokonaista) pulloa. Ne ovat monet olleet sokkohankintoja netistä, koska muuten ei saisi mitään erikoisempaa hankittua. Olen valmis ottamaan pieniä riskiä hankintojen suhteen, koska ovathan kaupasta tehdyt ostotkin tavallaan ihan sokkohankintoja. Ei tuoksua voi arvioida yhden pikaisen haistelun tai edes yhden nopean käytön perusteella.

Olen sijoittanut ne yöpöytänä toimivaan apteekkarinlipastoon. Siinä on yhdeksän pienempää lokeria, joista neljä on täynnä tuoksuja. Eli vielä olisi kasvunvaraa. Päädyin lipastoon, koska siellä ne ovat poissa tieltä ja silmistä ja suojassa valossa. Useimmat ovat pahvilaatikoissaan, jotteivat ne kaatuile ja kolise.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 21:35 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem, mun on koko päivän pitänyt kommentoida sun hienoa pullokuvaasi. Se on todella vaikuttava (plus osaat valokuvata).

"Vain 40" -tsih. Jaakiem, se on tosi monta!!!

Mulla on kokopulloja maksimissaan tusina, ja mukana on jotain niin kamalia rimanalituksia Amerikan-ajoilta ettette tule niistä koskaan kuulemaan. Lasken mukaan myös sen Lidlin tuoksun.

Kuten ehkä on tullut jo selväksi, mä olen liian ADHD ja noviisi sitoutumaan kokopulloihin. Näytteitä sen sijaan rakastan. Viime vuoden lopussa minulla oli niitä neljä, nyt yli viisisataa. (Luulen että ne tekevät öisin jotain luvatonta keskenään - etenkin Tompat.)

Juuri tällä hetkellä ekspansio on ohi. Koko katras mahtuu kolmeen Mujin akryylilokerikkoon lipastoni laatikkoon. (Lipaston ostin taannoin 100 eurolla torilta Brasiliassa. Se on varmasti jotain sukupuuttoon kuollutta kokopuuta, aika tilava. Ja siinä on vielä monta tyhjää laatikkoa.)

Säilytän tuoksuja pääasiassa perheittäin talon/merkin mukaan, mutta jossain vaiheessa varmaan laitan yhden aakkosittaisen lokerikon. Pidän lokerostojeni päällä printtiä blogini tuoksuhyllystä.

Ei näyteharrastaminenkaan ilmaista ole, mutta minulla on tuoksuissa kiinni ehkä kahden viikon palkka. Laskeskelin taannoin että miehen vuoden kuntosalijäsenyys maksoi enemmän (se käy siellä toisinaan - minä, kuten olette huomanneet, nuuhkin aivan koko ajan, jopa öisin).

Mä rakastan tuoksunmetsästystä. Mua motivoi kaupunkikävely, jos saaliina saan jonkun uuden tuoksun. Mulla ei ole omistuspakkoa. Olen kerännyt näytteitä himaan paljon enemmän siksi että en ole niin vapaa liikkumaan kuin haluaisin - jos jäisin parfymerioiden varaan, haistelisin vain pari viikossa.

Etsin taannoin harrastusta joka olisi nomadille sopiva, ei kerryttäisi himaan krääsää ja olisi sopivasti sosiaalinen. Check, check, check! (Ilman teitä tämä homma ei olisi yhtään hauskaa.)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 22:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minulla on 26. Todella kummallinen ja sekalainen kokoelma. Ostan tuoksuja harvoin, kokonaisia pulloja siis. :lol: Aikaisemmin ostoperusteeni eivät olleet kovin ihmeelliset. En analysoinut tuoksuja sen kummemmin, kuin että miellyttää/ei miellytä, tykkään/en tykkää.

Hassu juttu, mutta musta tuntuu, että nyt kun olen ihan hurahtanut joudun tuoksuttelemaan nuo kokopullonikin uudestaan!

Ai niin, säilytän kokopulloja sinisessä, esikoisen tekemässä puisessa arkussa. Olen pyrkinyt pitämään sitä pimeässä vaatehuoneessa mutta viime aikoina se on nököttänyt keittiössä. Kaikki tuoksut ovat alkuperäisissä pahvipakkauksissaan.

Ihan kaikki tuoksut eivät aarrearkkuuni mahdu, osa on keittiön kulmakaapissa pimeässä, jokunen saattaa lojua ympäri huushollia. Yritän niitä toki keräillä tasaisin väliajoin turvaan pimeään. Koskaan ei yksikään pullo ole sellaisenaan missään, vaikka niitä olisi kirjahyllyn reunalla niin aina ne ovat omissa pakkauksissaan.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 23:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Mä palaan tähän ketjuun heti huomenna, mutta sitä ennen yksi iso toivomus nukkumaan mennessä..

Laittakaa pliis pliis pliis kuvia teidän kokoelmista!! Se ois aina yhtä piristävää ja inspiroivaa.. :)

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 00:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Niin ja samplet mulla on iloisesti keskenään sekaisin sellaisessa vaaleanpunaisessa, vakosamettikankaisessa, pienehkössä käsiveskassa, joka on joskus kärsinyt valosta ja värivirheistynyt. Se alkaa tosin täyttyä pikkuhiljaa...

Lainanäytteet on pienessä pahvirasiassa tuossa käden ulottuvilla, samassa notkuvat ne omat näytteeni joihin haluaisin seuraavaksi tutustua.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 11:42 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Jaakiem kirjoitti:
Miten olisi tämmöinen kysymys? Keräätkö pulloja vai näytteitä? Paljonko niitä on kertynyt? Uskallatko arvioida, paljonko siihen on mennyt rahaa? Millaisen säilytysjärjestelmän olet keksinyt? Järjestätkö ne talottain, nenittäin, aakkosittain vai ovatko ne ihan sikinsokin?


Miulla on hiukan toistasataa pulloa, kaikkilla tiukasti oma paikkansa kokoelmassa. Designer/Niche suhde on aikalailla 50-50. Kymmenistä pulloista olen vuosien varrella ehtinyt jo luopua.
Kokoelmani ei ole erityisen massiivinen, vaikka itse tulenkin sillä aivan täydellisesti tällä hetkellä toimeen. Tiedän ulkomaalaisia tyyppejä, joilla on parituhatta pulloa kokoelmassaan! Järjetöntä!!

Näytteitä miulla on juuri tällä hetkellä arviolta muutama sata (300?), niitäkin on ehtinyt tietysti jo kadota, tavalla tai toisella...osa kulunut loppuun, osan olen antanut eteenpäin, osa kadonnut kaikessa hässäkässä...

Joitain dekantteja, miniatyyrejä.

Pulloni ovat sikinsokin vanhan piirongin kaapeissa. Näytteeni ylt'ympäriinsä minigrip pusseissa, joissain vanhoissa pikku pahvilaatikoissa.
Ymmärrättekö? En ole kovinkaan pedanttinen.

Tuoksuihin käyttämääni mammonaa en halua ajatella. Laskeskelkoon joku puolestani, jos välttämättä haluaa... :roll:

Sen vain sanon, että olen paras malliesimerkki siitä, etteivät tuoksut ole mikään rikkaiden ylellinen harrastus.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 13:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Uu, 40 pulloa pidän jo melkoisena kokoelmana. Itselläni on vain minimalistisesti alle 10 täyttä hajuvesipulloa, ja yli tusinan verran jos käyttöoikeudet poikaystäväni tuoksuihin lasketaan. Minitatyyrejä on ehkä viisi ja näytteitä minulle on kertynyt puolitoistasataa.

Olen harvinaisen epäpedantti ihminen ja näytteiden järjestely tuottaa minulle päänvaivaa. Periatteessa harrastukseni tosiaan mahtuu lipaston laatikkoon, mutta en saa näytteitäni järjestettyä järkevästi. Olen kokeillut aakkostamista, tyypittämistä, designer - ja niche-tuoksujen pitämistä erillään sun muuta. Käytännössä näytteeni vaeltavat ympäri asuntoa sen mukaan, mikä tuoksuista on heavy rotationissa.

Pullojen suhteen, piilotatteko aarteenne valolta vai pidättekö pullot esillä? Itse yritän pitää niitä vähintäänkin laatikoissaan, mikä on vähän tylsää, kun pullot ovat niin nättejä! :roll:

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 22:04 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Halusin tuoksut helposti saataville eteiseen, jotta aamulla ehtisi ja muistaisi suihkia. Keksin etsiä vanhan lääkekaapin, löysinkin omasta mielestäni hienon, kuluneen, lasi- ja kaksiovisen 30-luvun kaapin Huutiksesta. Toistaiseksi hajut mahtuvat siihen ja osa pahvipakkauksissaan sen päälle. Tämä oli mielestäni kiva kompromissi, jossa kauniit pullot saa jotenkuten esille, vaikkakin ne on ollut pakko ujutella limittäin ja lomittain, että tila riittää. Eteisessä on kuitenkin suht pimeää, niin en pelkää valoaltistusta.

Sen alla on vanha oluttynnyri tmv., jonka päällä samplet puurasiassa yms. Näytteet eivät ole muuten järjestyksessä, kuin osa niissä seteissä, joissa ovat minulle tulleetkin. Niitä on (vielä) sellainen määrä, että muistan missä on mitäkin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 22:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minulla on alle 20 täyttä pulloa, joita säilytän mummon kampauspöydän kaapissa tai pöytäsyvennyksessä.

Samplejakaan ei ole valtavasti, joitakin kymmeniä?

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 22:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Kun löydän ihanan tuoksun haluan omistaa koko paketin. :roll: Pitkään jaksoin pelehtiä tavanomaisen Stockmannin valikoiman kanssa, mutta blogien myötä nälkä on vain kasvanut, ja tulevaisuudessa uskon keskittyväni sampleihin enemmän.. En tosin ihan heti 500 näytteen verran, kuten Gogol.. :roll: Vielä kerran WAU!! 8)


Minulla on noin 60 pulloa ja parisenkymmentä näytettä.

Kuulostaa varmaan todella karulta ja arkiselta, mutta säilytän tuoksujani vessassa. Jos se olisi mahdollista kutsuisin sitä puuterihuoneeksi. Muilla asuntomme tasoilla en voisi tuoksuja säilyttää.. Kun on noita kissoja.. Vitriini olisi tietysti asia erikseen, mutta ei mahdu nykyiseen asuntoomme enää sellaista. Pari vuotta sitten remontin yhteydessä sain tosiaan vessaan vihdoin kauan haaveksimani hyllyn tuoksuja varten. Löytyi sopiva ihan vaan Ikeasta, tarkoitettu hieman oudon malliseksi peilikaapiksi.

Luonnonvalolle tuoksuni eivät ikkunattomassa pikkulassa altistu, enkä keksi yhtään hyvää syytä olla pitämättä pulloja esillä sellaisinaan. Mielestäni tuoksut eivät niin vain pilaannu vaikka niin aina annetaan ymmärtää. Vanhin pulloni hyllyssä on vuodelta 2004 ja yhä käyttökelpoinen (joskin vain pieni liru enää jäljellä). Jos tuoksuni vuosien saatossa menisivätkin pilalle on se minusta käypä hinta siitä ilosta, että saan niitä päivittäin hyllyssäni ohimennen ihailla. Tällä hetkellä hylly on melko sekaisin, seassa tuoksujen pakkauksia ja muuta.. Jahka saan sen siivottua otan kyllä kuvan. Pieni inventaario lienee muutenkin paikallaan, joudun taas siirtämään osan piirongin laatikkoon josta löytyy tällä hetkellä kymmenisen tuoksua ja näytteet.

Tuoksuja on tullut ja mennyt vuosien saatossa jonkin verran. Kymmenen vuoden aikana loppuun olen kuluttanut pari Coco Mademoisellea ja Hypnosea. Joskus olen myynyt tuoksuja eteenpäin huuto.netissä ja kirppiksellä, vaihdellut tai antanut ystäville jne..

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 10 Huhti 2012, 19:41 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Jossain blogin kommenttibokseissa oli keskustelua siitä, että mistä löytää säilytysjärjestelmän kymmenille tai sadoille tuoksunäytteille. Löysin tänään sopivia muovilaatikoita, joissa oli lokerikoita, paikallisen halpakaupan eräosastolta ka
lastustarvikkeiden joukosta. Siellä niitä on eri kokoisia ja syvyyksisiä.

Pitelin lokerikko kädessäni ja mietin, että riittääkö siinä mitat. Viereen tuli joku ukko ja kysyi, että mitä meinaat säilytää. "Meinaatko jigejä", hän kysyi ja varmaan tarkoitti, että pitäisi etsiä pehmeästä muovista tehty rasia, että siihen saisi koukut kiinni.

"Tavaroita vaan", vastasin. En kehannut sanoa, että meinaan ruveta kerämään rasiaan mahdottoman isoa kokoelmaa vaikeasti saatavia hajuvesinäytteitä.

Nyt laatikko kotona ja näyteputket laatikossa. Jopa Villoresit (jotain 6 cm korkeita) mahtuivat siihen. Muuten meni kaikki nappiin paitsi, että hoksasin, että menin tilaamaan läjän 7 cm korkeita samplepulloja, jotka eivät siihen enää mahdu.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11 Huhti 2012, 03:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 22:49
Viestit: 391
Paikkakunta: UK
Pyörin pari vuotta sitten vimmatusti Fragranticassa. Siellä keskusteltiin kovasti säilytysratkaisuista. Yhdellä oli yhtä, toisella toista. Ei tähän ole yhtä ortodoksista ratkaisua.

Suomessa hajuveteni ovat perheeni armoilla. : P Onneksi olin joulukuun lopulla Munkassa, kun muuttivat. Pääsin huolehtimaan kokoelmani ehjänä perille uuteen asuntoon ennen kuin lennähdin takaisin UK:hon : P

Lokakuusta 2011 lähtien olen ostanut/saanut/vaihtanut seuraavat. Sori raa'at linkit ja kuvanlaatu.

Yleistä koontia - http://tinyurl.com/7t6q47b

Dior privana vain sinulle - http://tinyurl.com/75n4jxx

Näyteboksi muutamassa kerroksessa, täpö max, minne tunkisi seuraavat? :( - http://tinyurl.com/7k58rvo

Siinä kaikki Briteistä, kiitos, kuitti (:

_________________
Tuoksut videolla. Suihkuta ja nauti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11 Huhti 2012, 08:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Jee, vihdoin kuvia!!

Sain järkkäiltyä tuoksuhyllyni muutama päivä sitten ja kuviakin yritin jo ottaa. Koitan saada aikaiseksi jonkun kuvapostauksen lähipäivinä..

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11 Huhti 2012, 08:47 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Ooh Ilona - sullakin on Diorin Priveét! Mä olen säästellyt niitä kevääseen ja kesään, odottavat mua himassa, <3Granville <3 Kerro heti kun oot stadissa, mun elämän perusakseli on Tapiola-Otaniemi-Lehtisaari-Munkka-Meilahti-Töölö-Kamppi ja tapaan sua mielelläni vaikka privana, tai tuu Roomaan!

Muji on oikea vastaus moniin kysymyksiin, tai sitten Jaakiemin eräosasto :wink:

Jaakiem, Villoresia päälle seuraavalla kauppareissulla ja saat respectiä!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11 Huhti 2012, 15:53 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Täs on miun täydet Sirkka-Liisat...paitsi että kuva on niin vanha että siitä puuttuu Jeux de peau, jonka olen sittemmin hankkinut...

Huomaa tekotaiteellinen asetelma plus kameran ja kuvaajan paska laatu! :D

Kuva


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 174 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 38 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group