Tänään on 28 Maalis 2024, 17:11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 15 Touko 2012, 20:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
..Onko niitä..?

Siis muina kuin kylkiäisinä..??

Rustasin sähköpostin Le Labolle ja muutamalle muullekin lafkalle. Le Labo ainoana yllätti, ja lähettivätkin tosiaan Englannista minulle viisi samplea. Pakettini saapui siis tänään. :D Pakko tällainen tieto on jakaa.

Paremmin näihin asioihin perehtyneet voisivat ehkä vinkata meitä muita kokeilemaan konstia mikäli tällaisia anteliaita ulkomaan puljuja on tiedossa enemmänkin..??

:banana-linedance:

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 15 Touko 2012, 22:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 22:49
Viestit: 391
Paikkakunta: UK
ELdOlta ei irronnut. (:
Harmi etten ole tajunnut kinuta näytteitä täällä ollessa... Helsinki kutsuu tänä perjantaina.

_________________
Tuoksut videolla. Suihkuta ja nauti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 15 Touko 2012, 22:53 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Olen saanut kymmeniä ellen peräti satoja ilmaisnäytteitä eri (niche) taloilta. Kun aloitin harrastuksen v. 2004-2005, olin häpeilemätön ja rohkea (niinkuin vielä tänäänkin) ja ruinailin näytteitä kaikilta mahdollisilta lafkoilta. Monesti onnesti - harvemmin ei.

Kaikki muuttui kuitenkin muutama vuosi sitten. *Niche kasvatti tuoksujen puolella suosiotaan räjähdysmäisesti, ja sen seurauksena uusia taloja syntyi kuin sieniä sateella. Samaan aikaa Basenotesin ja parin muun foorumin myötä vihjeet ilmaisnäytteistä teettivät ruinaustulvia, jotka johtivat lopulta siihen, ettei taloilla ollut enää halua jakaa näytteitä ilmaiseksi. Syntyi samplepaketit ja emme-voi-kuljettaa-kotimaahanne-koska-se-on-kielletty tyyliset ratkaisut.

En tiedä mikä tilanne on tänä päivänä, mutta veikkaan että esim. Annick Goutal ei suostu lähettämään näytteitä kaikista tuoksuistaan enää ilmaiseksi, toisin kuin muutama vuosi sitten kun oman pakettini sain.

Mutta kannattaa aina muistaa myös eräs asia: on usein ratkaisevaa miten näytteitä kysytään. Sinun täytyy osata vetää oikeista naruista. Pitää olla nokkela ja esittää aidosti innostunutta. Se auttaa. :roll:

* = Miksi näin tapahtui, on sitten asia ihan erikseen...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 15 Touko 2012, 22:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Toxu: Saisiko sulle lähettää näytteitä? :D

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 15 Touko 2012, 22:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 22:49
Viestit: 391
Paikkakunta: UK
toxu kirjoitti:
Pitää olla nokkela ja esittää aidosti innostunutta. Se auttaa.


Tämän joukkion ei tarvinne esittää... :happy-partydance:

_________________
Tuoksut videolla. Suihkuta ja nauti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 15 Touko 2012, 23:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Ilona: Oletko saanut jo näytteitä meiltä?

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 15 Touko 2012, 23:07 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Aigu kirjoitti:
Toxu: Saisiko sulle lähettää näytteitä? :D


Aigu, en ole vielä valmis kohtaamaan Hannelea tai muita tuotoksiasi. Jäävään itseni edelleen, ainakin toistaiseksi.

En epäile kykyjäsi yhtään, mutta auta armias jos en tykkää jostain, niin annan sen myös kuulua. En osaa olla kiltti - en osaa valehdella, enkä nuolla toisen miehen pyllyä.

Palataan asiaan ehkä myöhemmin... :happy-cheerleadersmileygirl:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 15 Touko 2012, 23:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
No mutta miksi niistä pitäisi pitää? Btw, nuo rimmailufantasiat kuuluvat sitten ihan toiselle foorumille. Siellä varmaan opetetaan asiaankuuluvaa tekniikkaa.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 15 Touko 2012, 23:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 22:49
Viestit: 391
Paikkakunta: UK
En ole. Kiitos kun kysyit! Laitan sulle yksärin tämän tunnin puolella. (:

_________________
Tuoksut videolla. Suihkuta ja nauti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 16 Touko 2012, 01:10 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tuo Labo käy vähän kateeksi. Turin kirjoitti kirjassaan katkeran kuuloisena, että Le Labo oli toinen kahdesta talosta, jotka eivät suostuneet antamaan heille ilmaisia näytteitä arvosteltavaksi. Itse tilasin heiltä tässä kolme viisimillistä testattavaksi. Hintaa niille tuli postitusten kanssa kuutisenkymppiä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 16 Touko 2012, 12:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 22:49
Viestit: 391
Paikkakunta: UK
Tuossa hinnassa ei ollut kyllä päätä eikä häntää. :sädekehä:


Ilmaisnäytteitä saa toki myös tavaratalojen henksun kanssa juttelemalla, pehmittämällä ja ruinaamalla.

_________________
Tuoksut videolla. Suihkuta ja nauti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 16 Touko 2012, 12:54 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Ystävällinen juttelu ja aito kiinnostus toimii varsin usein ;)
Kannattaa myös mainita että tuntee jo tuoksutaloa / omistaa sen pulloja mutta ei juuri tätä...
Ja kannattaa löytää omat tuoksuluottomyyjät joiden luokse palaa.
Messuilta saa näytteitä enemmän kuin jaksaa haistaa.
Myös tuoksutaloille suoraan kirjoittamalla, mutta onnistumisprosenttini on ollut alle 50.

Nimim. Hermès-putiikista tänään kaksi exclu-näytettä ilman ostoa lahjaksi saanut.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 16 Touko 2012, 16:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minulle nää ilmaiset on niin hankala juttu, minua nolottaa pyytää mitään ilmaiseksi. Olen luonteeltani kauhean ujo ja ylihuomaavainen ja sairauteen asti diplomaattinen ja korrektiuteen taipuvainen ylikiltti hiirulainen. Minulla on paha tapa aina ajatella sitä toista ensin ja mitähän se haluaa ja toivoo jne. Minulle on sangen helppo myydä mitä tahansa kasvotusten tämän takia.

En vain osaa olla se kuningasasiakas jota palvellaan ja jonka pillin mukaan homma menee. En ole koskaan pyytänyt ilmaisia näytteitä kasvotusten mistään. Paitsi noin kuukausi tai jotain sitten, kun rohkaistuin piipittäen kysymään näytettä A*Menista Emotionissa (vaikka tiesinkin jo kysyessäni, että ei varmasti ole).

Sähköpostitse olen kyllä muutaman kerran pyytänyt näytettä, se on niin paljon helpompaa kun ei tarvitse kuluttaa itseään. Tämä voi toki olla joku HSP-juttukin, minulle on muutenkin kauhean vaikeaa olla sosiaalinen kaupassa. :?

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 16 Touko 2012, 17:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Mä oon samanlainen kuin Mohn, en osaa enkä halua pyytää mitään, jos tilanne on vähänkään epämukava. Mulle tulee jäykkä ja estynyt olo, jos joudun väkisin ruinaamaan jotain tai tyrkyttämään itseäni. En osaa oikein pyytää edes palkankorotusta. Tarvitsisin näissä asioissa ehkä vähän koulutusta.

Sen sijaan tykkään shoppailla ja jutella myyjien kanssa. On ihanaa, kun kosmetiikkamyyjä tai parfyymimyyjä opastaa, juttelee ja osoittaa innostustaan. Sellaisissa tilanteissa irtoaa usein näytteitäkin. Helsingissä saa ensiluokkaista palvelua ainakin Kiehl'sillä, L'Occitanella, Nudgessa ja meikkikauppa Inglotissa. Näistä kaikista olen saanut myös näytteitä, osasta ilman ostojakin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ilmaisia sampleja..?
ViestiLähetetty: 16 Touko 2012, 17:33 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Ilmaisruinauksen pointti on juuri että ei varsinaisesti pyydä mitään...

Mä rupattelin aamulla mukavan Hermèsin myyjän kanssa. Hän kysyi mikä on suosikkini niistä, sanoin Paprika Brasil, mutta pyysin saada haistaa Vanille Galantea ensin liuskalta, sitten iholta. Hän tarjosi mulla vielä iiristä, sanoin etten halua tehdä jatkolennon vierustoverin oloa epämukavaksi tuoksukakofonialla, jolle hän nauroi ja kysyi, mahtuisiko mukaani pari samplea että ehtisin tutustua rauhassa :D

Jos vaihdatte lentoa Münchenissä, käykää moikkaamassa Hermésin todella ystävällisiä ja ei-fiinejä myyjättäriän. München on muutenkin suosikkini Euroopan lentokentistä, sujuva vaihtokenttä mutta erinomaiset palvelut ja erittäin hyvät tuoksuapajat plus Bobbi Brownin, MACin ja Jo Malonen ständit.

Eli hengailkaa tuoksumyyjien kanssa, viihdyttäkää heitä, kysykää heidän lempituoksujaan - siten usein ainakin tutustuu kiinnostaviin ihmisiin ja oppii lisää asioista.

Mä palkitsen hyvät myyjät keskittämällä ostokseni heille. Ostan kokopullotuoksuni mieluummin livenä kuin netistä. Annan mieluummin muutaman ylimääräisen euron hyvälle liikkeelle kuin Itellalle. Vakioasiakkaana on kiva olla.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group