Tänään on 19 Maalis 2024, 14:04

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 04 Tammi 2014, 13:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Tervetuloa, Kaste!! :)

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Tammi 2014, 13:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Tervetuloa Kaste :aurinko:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Tammi 2014, 04:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Tervetuloa Kaste! :happy-cheerleadersmileygirl: Meillä vaikuttaisi olevan samanlainen tuoksumaku, nimittäin vaniljan, makean, gourmandien, ambran, mausteiden ja orientaalien ystävä täälläkin! Tykkään toki monenlaisista muistakin tuoksuista, mutta nuo on olleet aina sydäntä lähinnä. :romance-heartsmiley:

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Tammi 2014, 20:13 
Poissa

Liittynyt: 06 Heinä 2013, 11:50
Viestit: 14
Paikkakunta: Helsinki
Kiitos tervetulotoivotuksista :P
mukava olla täällä! Muuta en olekaan viime päivinä ja öinä ehtinyt tekemään,kuin lukemaan vanhojakin juttuja täältä!
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 03 Joulu 2015, 18:32 
Poissa

Liittynyt: 09 Kesä 2014, 13:26
Viestit: 2
Heipparallaa. :) Rekisteröidyin tänne kesäkuussa 2014 mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjoitella tänne jotain. Olen 21-vuotias.
Kiinnostus tuoksuihin alkoi jo pienenä. Tuoksumakuni on aika laaja, mutta enemmän ehkä kallistun sinne vähän makeampien puoleen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Joulu 2015, 15:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Tervetuloa foorumille Meere! :happy-cheerleadersmileygirl:

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Huhti 2016, 21:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 02 Maalis 2014, 02:44
Viestit: 84
Paikkakunta: Kuopio
Tuoksut oli miulle ihan haram lapsena, olin allergikko, atoopikko ja astmaatikko. Mikään ei tuoksunut oikein millekään, aina oli nenä tukossa. Ehkä saunassa joskus nokka aukeni, ja silloin Sunlight-saippua, savu, kitku ja terva valtasivat nenän. Saunan kylmetessä nokkakin mäni taas tukkoon.

Olen onnekas sen suhteen, että nenä ja keuhkot nykyään toimivat paljon paremmin kuin 20-30 vuotta sitten :romance-heartsmiley: ja voin nykyään nauttia tuoksuista (tai haisuista, kuten itse tykkään kutsua niitä).

_________________
Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Elo 2016, 02:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 06 Elo 2016, 01:28
Viestit: 65
Upouusi kirjoittelija, vanha lueskelija, ilmoittautuu! :greetings-wavegreen: Aivan uskomattoman laaja on foorumilaisten tietämys ja asiantuntemus tuoksumaailmassa ja monta loistavaa tuoksuvinkkiä olen foorumia lueskellessani saanut!
Kuten muutama muukin olen minäkin aloittanut "parfyymielämäni" aikoinaan Yves Rocherin viitoittamalla tiellä, Cléat ja En Avril un Soirit on tullut loppuunkulutettua, ohuena sivujuosteena äidin Tosca-hajuvesi ja tädin Chanelit. Miesten tuoksuista lapsuudesta jäi mieleen lähinnä Mennen-partaveden tuoksu... Nenän käyttö sinänsä on ollut minulle keskimääräistä merkityksellisempää aina, kaikki mahdollinen on aina kulkenut nenän alta, jauhetusta kahvista ja saippuoista vaatteisiin ja kirjoihin saakka, mikä on toisinaan ollut myös hiukan noloa... Nenän käyttö eteeristen öljyjen ja viinien analysoinnin parissa on ehkä myös altistanut hajuaistin arvostukseen "normaalia" enemmän.
Vaikea sanoa mistä kiinnostus tuoksuihin olisi varsinaisesti alkanut, varmaan se on ollut sisäänrakennettuna syntymästä alkaen, mutta kiinnostus hyviin tuoksuihin lienee syttynyt kuitenkin aikoinaan YR:n tarjonnan ansiosta, tuoksuja kun löytyi myös opiskelijabudjetin sallimissa rajoissa! :P Sen jälkeen tuoksuostokset olivat pitkään lähinnä taxfree-pikalöytöjä, välillä onnistuneita, välillä lähemmän tutustumisen jälkeen hutiksi osoittautuneita. Matkoilta (toinen erittäin rakas "harrastus") on tuoksuja aina mukaani lähtenyt ja olen huomannut että merkityksettömimmänkään näköistä tuoksupuotia ei kannata jättää tutkimatta, mielen päräyttäviä löytöjä voi tehdä yllättävistäkin paikoista! Varsinaisiin nichetuoksuihin tutustumisessa olen kohtuullisen alkutaipaleella mutta äärimmäisen motivoitunut tutkimaan ja oppimaan lisää! :happy-cheerleadersmileygirl:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Elo 2016, 12:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Tervetuloa! Muistan YR:n tuoksuista erityisesti Ispahanin ja Magnolian.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 01 Helmi 2017, 19:05 
Poissa

Liittynyt: 01 Helmi 2017, 12:36
Viestit: 4
Moido,

Vaikka hiljaista tässä ketjussa onkin, niin heitänpä tähän lyhyen esittelyn minäkin.

Elämässäni ei ole ollut tiettyä hetkeä, että olisin retkahtanut tuoksuihin, mutta olen ollut aina nuuhkija; ihmisten, ruuan, juomien, ympäristön suhteen. Ennen aikuisikää ei käynyt edes mielessä, että alaa voisi opiskella ja nyt hyvällä keski-iällä se saattaa olla jo yksinkertaisesti liian myöhäistä ammatinvaihtomielessä.

Tuoksut ja parfyymit on olleet itselle aina aika oma ja yksityinen juttu, vaikka intoilu alkoikin 90-luvulla teininä ihan perus-Body Shopin tuoksuista ja Dalin Lagunasta (jota meni ainakin kaksi pulloa). Jossain vaiheessa into laantui lähinnä taloudellisista syistä, mutta kasvoi taas, kun parin vuoden aikana 2000-luvun alussa ystäväni työskenteli Lontoossa kahdessakin parfyymiliikkeessä ja kävin etelä-Ranskassa kieltä opiskellessani päiväseltään Grassessa (pääsin myös tekemään oman tuoksun, joka on kyllä aivan järkyttävä sekasotku). Ystävältä sain läjän mm. Serge Lutensin näytteitä ja tutustuin Etat Libre d'Orangen ja Mona di Orion kaltaisiin ihanuuksiin. Jossain vaiheessa alkoi Tom Ford -vaihe, mikä tavallaan jatkuu vieläkin, mutta eihän siinä mitään jännää ole, että niitä saa nykyään joka paikasta; metsästin sentään omani monen mutkan kautta Pariisista :D !

Olen ollut intoiluni kanssa aika yksin ja parin vuoden välein käy mielessä, että olisi aivan mahtava, jos alaa voisi opiskella ja siitä saisi itselleen ammatin, mutta joku yhteisökin olisi ensi alkuun kiva. Ja sittenpä päädyin tälle foorumille. Katsotaan, miten käy, koska hirveästi en ole käsitteisiin panostanut, kunhan nuuhkin uteliaana menemään, niinkuin kaikenlaisia juomiakin viinistä gineihin.

Laitetaan tähän loppuun lohikäärmeellä ratsastava Mario, koska en ole sitä koskaan päässyt käyttämään:
:character-yoshi:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 19 Helmi 2018, 18:02 
Poissa

Liittynyt: 04 Huhti 2016, 02:29
Viestit: 4
Lurkkija ilmoittautuu eepoksella.

Tuntuu etteivät tuoksut ole suomessa niin mainstream-juttu vaikka niitä näkyykin myynnissä automarketeista lähtien. Harrastuksen aloittaminen itsellä oli hieman ontuvaa ja voi ehkä sanoa että se tapahtui jopa vahingossa. Nuorempana olin aina siinä uskossa että tuoksua olio korrektia käyttää näin miehisestä näkökulmasta vain silloin kun ajelit partajouhia lyhemmäksi. Teini-iässä tuo tarkoitti amis-viiksien ajelun jälkeen sai näytellä uudelleen suihkukohtauksen elokuvasta Yksin Kotona.

Vaikka ensimmäiset parranajotuotteet olivatkin tuoksullisia, en oikein pysty nimeämään jotain perus Giletteä tai Niveaa ensimmäiseksi tuoksuksi, saati sitten sellaiseksi mistä harrastus olisi lähtenyt käyntiin. Ensimmäiset selkeästi omaan tuoksukategoriaan menevät taisivat olla Kenzon tuoksuja. Ensimmäinen EdT oli L'Eau Par Kenzo pour Homme ja partavetenä vintage Kenzo Jungle Homme. Ostopäätös syntyi lähes semi-blindina. Silloin ei ollut mitään käsitystä nuoteista ja dry downeista. Näin jälkeenpäin voi sanoa että helpommistakin tuoksuista olisi voinut lähteä liikkeelle.

L'Eau par Kenzo pour Homme alkoi raikkaasti mutta se kuivuminen toi peliin oudon ummehtuneen ulottuvuuden. Säilytyin pulloa suihkukaapissa joten saattaa olla että onnistui myös itse tuhoamaan sen käyttökelvottomaksi. Pullon omistan edelleen mutta iholleni en sitä suostu suihkuttamaan kuin ehkä tieteen nimissä.

Kenzo Jungle Homme oli toinen ylläri. Joko oma nenä oli vielä tuolloin niin kokematon tai sitten vintage mehu oli niin tiukkaa tavaraa, että alun vihreä mausteisuus sai Hulkin voimat omalla iholla ja päätti nuijia oman hajuaistin kanveesiin. En vaan voinut käsittää silloin kuinka joku tätä haluaisi käyttää kuosittumiseen.

Tämän jälkeen kesti hetken ennen kuin palasin tuoksujen maailmaan. Seuraava kontakti tapahtui armeijaikäisenä kun asioista enemmän perillä oleva tuttu kertoi että tämä saa naiset hulluiksi. Kysymyksessä oli vintage Jean-Paul Gaultierin Le Male. Kyllä oli taas todella sellainen kokemus jota ei voi kuin luonnehtia sanoilla huh huh. Tuoksu oli kyllä oikein miellyttävä mutta eihän sitä voinut edes kokonaista paukkua laittaa iholle. Sellainen tuoksu ettei edes beast moden sektori riitä tähän. Tätä voi käyttää vain todellinen atomic playboy. Harmikseni heitin pullon menemään. Nyt olisi ollut mielenkiintoista palata siihen jälleen. Uutta en ole kyllä ostamassa. Tätä voisi ehkä pitää todellisena ensimmäisenä tuoksuna koska se hommattiin puhtaasti hyvältä tuoksumista ajatellen ilman mitään muita funktiota.

Toinen tuoksu olisi sitten ehdottomasti Hugo Bossin Soul. Siitä ei jäänyt hirveästi kerrottavaa. Hieman jännä tuoksu muttei kuitenkaan huono sen ajan standardeilla. Käytin sitä myös partavetenä suihkuttamalla lammikon käteen ja hölväämällä leukaan. No joo. Tähän touhuun ei ollut manuaalia käytössä. Kaikki piti oppia kantapään kautta.

Seuraava touksu taisikin sitten olla Ralph Laurenin Polo Double Black. Taas aftershave. Ensimmäinen tuoksu joka jollain tavalla säväytti. Kaikessa yksinkertaisuudessaan tummaa kahvia ja mangoa. Aikanaan kun harrastus alkoi oikein kunnolla niin tästä piti hommata myös ihan EdT. Tuoksu on edelleen yksi omista suosikeista. Vaikka meneekin iholle päivän mittaan niin se kyllä puskee läpi aina silloin tällöin. Tarkoitus ei olekaan pölyttää koko ympäristöä sairaaksi.

Samoja aikoja hommasin myös erään naisen suosituksesta Diorin Fahrenheitin aftersahave-muodossa. Nykyään vintage. Kertoman mukaan naiset pitävät mausteisista tuoksuista. Silloin sillä oli vielä jotain väliä. Nykyään menen enemmänkin oman fiiliksen mukaan. Joskus tietenkin tuoksulla voi hieman leikitellä jne. Fahrenheitilla tuli pommitettua kyllä iltamissa porukalta taju kankaalle. Sitä on edelleen muutama tippa naftaliinissa mutta ei taida olla pokkaa lähteä ihan löysin rantein sitä käyttämään. Toisaalta niin tykkiä tavaraa se kyllä on että voisi laittaa suihkupulloon ja käyttää ihan normaalina tuoksuna vaikka öljyjen osuus pitäisikin ainakin teoriassa olla vähäisempi.

Harrastus oikeastaan käynnistyi kunnolla vasta kun törmäsin muutamiin tuoksuarvosteluihin YouTubessa. Kaikkea sieltäkin löytyy. Siitä koko soppa sai omalla kohdallani alkunsa. Idea syntyi mielessä ja se kauan puuttunut manuaali alkoi kirjoittaa itseänsä oman pään sisällä. Mielenkiintoista kuinka omat mieltymykset vaihtuvat aikojen saatossa. Kenzo Jungle Homme on nykyään jopa nautintoa herättävä ja lievässä omituisuudessaan jopa mieluusti käytetty. Tähän harrastukseen saa kyllä palamaan rahaa oikein huolella ja välillä pitää pysähtyä miettimään onko tässä mitään järkeä. Ensimmäinen niche tuoksu oli Diptyquen Philosykos, ja sillä on edelleen paikka korkeimmalla hyllyllä. Se viikunanlehtien vihreys joka hitaasti muuttuu kermaiseksi viikunaksi jossa on aistittavissa ripaus kookosta. Omalla iholla se tuoksuu kuivuneena kuin tuoreelta pullalta. Ai että.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 22 Helmi 2018, 18:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Marras 2015, 13:26
Viestit: 318
Tervetuloa, Rontti!

Tarinassasi on paljon minulle paljon tarttumapintaa, ja vaivalla kirjoitettu on vaivaton lukea - kiitos.

Kenzon Junglesta minulla on hyviä muistikuvia, vaikka se ei ole koskaan ollut vakiorotaatiossa.
Niin kauan, kun vaikkapa Chanelin ja Guerlainin perusvalikoiman parempi puolikas luetaan tavaratalokamaksi, keskiverto-nichellä on kova työ pysyä perässä. Minua puuduttaa tässä hommassa lähinnä sokaiseva julkaisutahti, kun uusia nimikkeitä - herranjestas, kokonaan uusia taloja -pullahtelee markkinoille harva se päivä. Säilytä nyt siinä seikkailumieliala, kun vanhoilla tutuilla on kuitenkin nostalgia-arvonsa tähden etulyöntiasema.

Itse kuuntelen nykyään entistä herkemmin palautetta annostelusta, mutta luotan arviointikykyyni varsinaisen kvaliteetin suhteen; se mikä omaan nenään on hyvää, ei voi olla millään mittaristolla ihan sysipaskaa. Lisäksi siviiliammattini liittyy monikulttuurisuuteen ja fyysinen työympäristöni on tuoksukuvaltaan kiitettävän monipuolinen. Siinä on moni ylihygieeninen suomalaiskollegakin päässyt hitaasti jyvälle siitä, että näinkin voi elää. Kysymys on ennen kaikkea kulttuurinen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Helmi 2018, 20:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Tervetuloa, Rontti!

Rontti kirjoitti:
Tämän jälkeen kesti hetken ennen kuin palasin tuoksujen maailmaan. Seuraava kontakti tapahtui armeijaikäisenä kun asioista enemmän perillä oleva tuttu kertoi että tämä saa naiset hulluiksi. Kysymyksessä oli vintage Jean-Paul Gaultierin Le Male. Kyllä oli taas todella sellainen kokemus jota ei voi kuin luonnehtia sanoilla huh huh. Tuoksu oli kyllä oikein miellyttävä mutta eihän sitä voinut edes kokonaista paukkua laittaa iholle. Sellainen tuoksu ettei edes beast moden sektori riitä tähän. Tätä voi käyttää vain todellinen atomic playboy. Harmikseni heitin pullon menemään. Nyt olisi ollut mielenkiintoista palata siihen jälleen. Uutta en ole kyllä ostamassa. Tätä voisi ehkä pitää todellisena ensimmäisenä tuoksuna koska se hommattiin puhtaasti hyvältä tuoksumista ajatellen ilman mitään muita funktiota.


Taas kerran pakko jakaa tämä kommentti (HUOM: ei oma) JPG:n miesten klassikosta, joka selkeästi on tuoksu, jolla on maine. :D
Lainaa:
En käsitä, minkä takia kaikki käyttävät sitä. Varmaan se pullo? EI OLE YHTÄÄN HYVÄÄ ja vituttaa, kun kaikki ex-hoidotkin tuoksuvat keskenään samalta. Vähemmästäkin hämmentyy. LOPETTAKAA.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Touko 2019, 00:01 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2019, 21:44
Viestit: 3
Foorumi vaikuttaa vuosien saatossa uuvahteneelta, mutta voisin kuitenkin kyllä yrittää omalla panoksellani tuoda keskusteluun mielipiteitä niiden ilmestyessä. Itse olen suhteellisen erilaisella pohjalla liikkeellä tuoksujen maailmassa verrattuna suurimpaan osaan tässä ketjussa. Olen erittäin kiinnostunut miesten klassisisesta pukeutumisesta. Sen nojalla tutustuin mm. viskeihin ja opettelin niiden parissa käyttämään hajuaistiani. Sain myöskin vihjeen, että tuoksujen parista voisin löytää lisää aistikkaita elämyksiä. Tutustumismatkani on vasta alussa ja panostuksia ei ole vielä kunnolla tehty, mutta kaikki aikanaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group