Tänään on 19 Maalis 2024, 12:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 01 Heinä 2012, 09:31 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 08:20
Viestit: 196
^Ihania lapsia sulla. Nuorena se on hajuvesiharrastus aloitettava. 8-)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Heinä 2012, 21:51 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Tuoksuihin perehtymättömänä päädyin Lontoossa Penhaligon'sin liikkeeseen. Enough said. Ihania, kamalia ja kaikkea siltä väliltä, taivas aukesi.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2012, 11:17 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Olen ollut kiinnostunut tuoksuista niin kauan kuin muistan. Kaikista tuoksuista, en pelkästään hajuvesistä. Minulla on "sikiöaikainen aivojen tila" synestesia ja värinäköni on poikkeuksellisen hyvä, erotan pienimmätkin sävyerot.
Teen taidetta puolivakavissani, käyn siis muualla ansiotyössä, mutta maalaan myös aktiivisesti ja pidän näyttelyitä aina sillon tällöin.

Eka oma ja tärkeä tuoksuni oli Fidji, jonka sain veljeltäni n. 14-vuotiaana. Vieläkin minulla täytyy olla aina kaapissa pullo Fidjiä:) Seuraavat suuret rakkauteni olivat Paloma Picasso ja Nahema, jotka ostin opintorahallani joskus 1980-luvun lopulla. Soittelin sitten äidille kotiin ja pyysin siirtämään tililleni rahaa, jotta pääsisin kotiin toiselle puolelle Suomea. Äiti parka luuli, että ryyppäsin rahani. :känni:

Käytin Paloma Picassoa siihen asti, kun sain ekan lapseni. Siinä vaiheessa olivat jo ns. vesituoksut kovassa huudossa. Tykkäsin vesituoksuista ja muista "raikkaista" tuoksuista muiden päällä, mutta mun ihollani ne tuoksuivat aivan kaameilta.

Aloitin siis jokseenkin epätoivoisen minulle sopivan raikkaan tuoksun metsästyksen, jonka seurauksena (20 vuotta myöhemmin :shock: ) päädyin fragranticaan.

Ja nyt tänne :bow-blue:

Ihoni kemiassa on jotain (hapan ämmä?) joka muuttaa monet tuoksut todella kitkeriksi. Omituista on, että useimmat "valmiiksi kitkerät" vanhat chypret, esim. Balmain de Balmain tuoksuvat todella hyvältä ihollani, mutta uudet "makean raikkaat" , vaikkapa In love again tai Be delicious fresh blossom aivan kaameilta.

Koska asun todella metsässä, ja ne harvat kerrat, kun käyn kaupungeissa, ovat yleensä täynnä muita asioita, harrastan ihan liikaa sokko-ostoja nettikaupoista ja e-baysta. Olen kiinnostunut myös Niche- ja indietuoksuista, mutta kaikkein mahtavinta on löytää oikein halvalla joku vähän tuntemattomampi tavishelmi, esim. Isabel Derrosinen Andalucia on tällainen löytö jota rakastan.

Tulipa romaani. Olen samalla nicillä fragranticassa, ja jakelen ihan mielelläni näytteitä omistamistani tuoksuista (sampleja ja dekantteja en ole saanut aikaiseksi listata, ehkä sitten joskus...)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Heinä 2012, 09:18 
Poissa

Liittynyt: 21 Heinä 2012, 08:39
Viestit: 4
DKNY:n Be Delicious -tuoksusta. Voisi sanoa. Ostin sen ohimennen muutama vuosi sitten lentokentältä ja tykästyin kovasti. Muutama viikko sitten ostin taas lisää ja tavallaan siitä lähti yhtäkkiä innostus, että olisi mukava haistella kaikkia muitakin tuoksuja. Sitten vaan nettiin selailemaan tuoksujen maailmaa ja kirjoittamaan listaa (koska teen listoja ihan kaikesta) niistä joita haluan kokeilla. Ei mikään pitkä tai kiinnostava tarina.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 22 Heinä 2012, 20:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 22 Heinä 2012, 19:50
Viestit: 21
Heippa kaikille foorumilaisille ihkauudelta jäseneltä :aurinko:

Toxu vinkkasi minulle tämän saitin bongattuaan minut Basenotesin puolelta. Olen tässä viikonlopun lueskellut viestejänne, ja te vaikutatte niin mukavalta ja lämminhenkiseltä joukolta, että rohkenen heti liittyä mukaan. Tosi kiva juttu, että tämmöinen foorumi on polkaistu pystyyn :romance-heartsmiley:

Minulla tämä tuoksuharrastus alkoi oikeastaan siitä, kun kerran yhtäkkiä kyllästyin ihan tykkänään olemassaoleviin hajuvesiini. Olin toki ostanut ne kaikki vuosien mittaan sillä perusteella, että pidin niistä, mutta valinta oli tapahtunut joko tarjouksen houkuttamana tai hetken tax free -harhailun jälkeen. Ne olivat alkaneet tuntua "nähdyiltä", mutta parfymerioissa pyöriminen ei tuntunut hyvältä jutulta. Helpostihan käy niin, että jos summamutikassa yrittää testata sitä, tätä ja tuota, niin hyvin nopeasti on jo ihan turta - eikä sittenkään voi olla ihan varma, olisiko jossain jotain vielä parempaa koettavaksi. Niinpä päätin lähestyä ongelmaa siten, että erittelisin ne piirteet, jotka silloisissa tuoksuissani viehättivät minua, ja käyttäisin tätä tietoa polkuna etsiessäni uusia tuttavuuksia. Googlettelun myötä päädyin sitten mainittuun Basenotesiin, joka avasi oven aivan uuteen maailmaan..

Nuuskuttelupuuhat olivat minulle jo aiemmin tuttuja viski- ja viiniharrastusten myötä, joten hajuvesistä tuli yksi uusi harjoituskenttä. Hajuaistin terävöittäminen on tuonut uusia ulottuvuuksia myös kokkailun ja leipomusten puolelle, missä olen hiljan löytänyt erilaiset kukkavedet. Ja kylähullun mainetta niitän koiran kanssa, kun kävelylenkeillä on niin mukava työntää nokka milloin mihinkäkin puskaan ja mättääseen. Elämä on vain niin paljon mielenkiintoisempaa aistit avoinna!

Muutoin olen tämmöinen yksinäinen kotiharrastelija hajuvesiasioissa, lähinnä iltasilla vetäydyn buduaarin puolelle näpräilemään näytepullojani ja kirjaamaan havaintoni vihkoseen. Olen täysi diletantti enkä mitenkään tarkoituksellisesti opiskele hajuvesitietoutta, kemiaa tai muutakaan, kunhan huvitan itseäni ja toivon että jotain tarttuu pysyvästi muistiin.

On oikeastaan aika hassua, että vaikka tämä harrastus on todella hyvin _yksityistä_ puuhaa, niin silti verkkoyhteisöt antavat paljon lisäarvoa: muiden kokemuksista lukeminen antaa uusia näkökulmia, auttaa ymmärtämään omia mieltymyksiä, saa vinkkejä, vihjeitä uusista mahdollisuuksista.. Niin että kiitos vielä suomialustan perustamisesta! :)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 22 Heinä 2012, 21:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Tervetuloa tuittumurmeli! Olen muuten huomannut, että aika monilla tuoksuharrastajilla on kotona oma nuuskuttelija eli koira. Vakka kantensa jne.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Heinä 2012, 12:16 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Tervetuloa Tuittu! Toivottavasti kuulemme siusta jatkossa paljon lisää - vaikutat mielenkiintoiselta otukselta. :D

Täällä on tällä hetkellä aikaslailla hiljaista, mutta juttelut viriävät kyllä jälleen ajan myötä. Tai sitten eivät. Who cares. :P


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Heinä 2012, 22:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 22 Heinä 2012, 19:50
Viestit: 21
Hei Eeva, toxu ja muut!

Kiitokseksi mukavasta vastaanotosta lähetän teille virtuaalisesti laventelia omasta puutarhastani, kas näin!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Heinä 2012, 22:54 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Haha, kiitos Tuittu! *ottaa kimpusta pari ilolla vastaan*

Vai kasvatat laventelia omassa puutarhassasi..? Wau. 8-)


Viimeksi muokannut toxu päivämäärä 24 Heinä 2012, 22:55, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Heinä 2012, 22:54 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Taas puuttuu tykkää-nappi. Tervetuloa Tuittu minunkin puolestani.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Heinä 2012, 08:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
:enkeli: :enkeli: ihana saada enkeleitä lisää joukkoon :enkeli: :enkeli:
Oot oikeassa, tämä on ihana porukka täällä. Tervetuloa :romance-heartsmiley:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Heinä 2012, 16:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Tervetuloa joukkoon! Kyllä laventelikin vaan kaunis on :romance-heartsmiley:

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Elo 2012, 03:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Tervetuloa kaikille uusille ihanille tuoksuttelijoille! Kiitos tarinoistanne, niitä on aina mielenkiintoista lukea.

Kylläpäs Tuittumurmelin laventelit näyttävätkin kauniilta, kiitos niistä! :aurinko:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Elo 2012, 17:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^Mohn, en voi olla ihastelematta kaunista kuvaasi. :romance-heartsthree:
Todella upea kuva. Kertakaikkiaan.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 20 Elo 2012, 18:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Oi, kiitos Kosmoskukka! :pusi:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group