Tänään on 19 Maalis 2024, 07:29

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 23 Elo 2012, 16:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Elo 2012, 15:15
Viestit: 134
Uutukainen keltanokka tuoksuttelija tässä hei! Oma sosiaalisten tilanteiden pelkoni on jo äitynyt niin pahaksi, että internet kirjoittelukin tuntuu samalta kun alasti juokseminen keskellä Aleksanterinkatua, mutta päätin nyt uskaltautua jakamaan kokemukseni. Oma tuoksuinnostukseni sai sysäyksen aivan vahingossa. Olen aina ollut tarkkanenäinen ja saanut kuulla usein että minulta löytyy selitys, kuvaus tai mielikuva jokaiselle tuoksulle, mutta lähinnä vain elinympäristössäni leijuville ruoan ja muun arkisen elämän aromeille. Tuoksu jota vuosia olen etsinyt, on sellainen, joka muistuttaisi minua maailman suloisimmassa peltirasiassa olleista ruusupastilleista. Niiden hempeän sokerisen ruusun terälehtisestä mausta. Kolean loskaisena alkukevään sunnuntaina päädyin stockmannille parfyymiosastolle, jota yleensä olen kartellut kuin ruttoa. Ja siellä se iski. John Gallianon Parlez-moí d'Amour. Kaikessa inhossani vaaleanpunaista hempeyttä kohtaan, jokin sai minut tarttumaan juuri siihen pulloon ja sillä hetkellä tuntui että tämän lähemmäs sitä muistoa tuskin voin päästä. Siitä kuitenkin sain pontta jatkaa etsintöjäni herkeämättä. Löysin fragrantican, sekä vaaleanpunaisen ihanuuden tuoksujen maailmassa. Halu oppia lisää on suunnaton, ja ilmaisten hajuvesinäytteiden hamstraaminen suosikkiharrastukseni. Niinä päivinä kun uskaltaudun pois kotoa..

~kirra


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Elo 2012, 16:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Voi kun kiva, että uskaltauduit!

Me ollaan aika lupsakkaa joukkoa, vaikka välillä tuoksuista vaahdotaankin...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Elo 2012, 16:41 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Aivan mahtavaa, Kirra, tervetuloa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Elo 2012, 17:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Tervetuloa Kirra, hienoa kun tulit joukkoomme! Täällä on mukavaa porukkaa. :aurinko:

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Elo 2012, 17:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Hei kirra, ja lämpimästi tervetuloa mukaan tähän ihanan kirjavaan joukkoon! Kiva, että uskaltauduit kirjoittamaan! :romance-heartsmiley:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 07 Syys 2012, 18:44 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Tervetuloa Kirra! Tämä on omituisten otusten kerho, viihdyt varmasti :D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Syys 2012, 17:28 
Poissa

Liittynyt: 08 Syys 2012, 17:12
Viestit: 20
Ilmoittaudun joukkoonne, vaikka olen salaa seuraillut foorumia jo aikaisemmin. Olen Aliisa ja esittäydyn nyt.

Tuoksuinnostukseni alkoi joskus neljännen luokan paikkeilla, kun palasin itku kurkussa sukset kainalossa partioleiriltä. Isäni oli tuonut työmatkalta tuliaisiksi Nina Riccin Les Bellesin vihreän pullon. Partion lopetin pian, mutta hajuvesi-innostus jäi kytemään. Ensimmäiset tuoksuni olivat isäni valikoimia. Joskus valinnat osuivat nappiin ja rakastuin esimerkiksi Versacen Red Jeansiin, toisinaan taas tuliaiset menivät hutiin kuten Lagerfeld Femme.

Tajusin suhtautumiseni hajuvesiin olevan jokseenkin obsessiivinen, kun loukkaannuin joka kerta huomatessani jonkun ystäväni hommanneen tuoksun, joka minulla oli ollut ensin. Tämä oli tietenkin naurettavaa, sillä valikoin käyttööni varsin tavanomaisia ja yleisiä tuoksuja. Sittemmin olen rauhoittunut.

Ensikosketukseni ns. niche-tuoksuihin oli CB I Love Perfume, jonka galleriassa kävin New Yorkin matkalla. En enää muista mistä keksin sinne mennä, mutta ihastuin ideaan. Nyt yritän laajentaa käsitystäni harvinaisemmista tuoksuvalikoimista. Pyrin myös seurailemaan kaupallisemman puolen tuoksuja, sillä työskentelen freelancer-kauneustoimittajana. Ai niin, kirjoitan blogia osoitteessa trendi.fi/vippaskonsti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Syys 2012, 17:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^Ihanaa, Tervetuloa porukkaan :romance-heartsmiley:
Onkos Sinulla fragranticassa profiilia?
Sieltä on kiva katsella mitä kaverit toivoisi ja mitä siellä kelläkin on. :P Sitten voi
joskus yllättää tuoksu näytteellä. :enkeli:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Syys 2012, 18:02 
Poissa

Liittynyt: 08 Syys 2012, 17:12
Viestit: 20
Olen Fragranticassa aliisaah. Tein juuri tänään uuden profiilin, kun olin unohtanut vanhan tunnukset. :)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Syys 2012, 19:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Ihanaa, oikein paljon tervetuloa! Mukava kun pykäsit nimimerkin tänne, on hienoa saada vähän kasvoja henkilöille, jotka täällä vierailevat :aurinko: Pidetään yhdessä hauskaa!

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Syys 2012, 05:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Tervetuloa aliisa! Mukavaa kun esittäydyit. Nyt sitten vaan näppis sauhuamaan. :greetings-clappingorange:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11 Syys 2012, 09:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Tervetuloa minunkin puolestani, Aliisa! Vippaskonsti on kiva blogi, seurailen sitä!

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Syys 2012, 14:55 
Poissa

Liittynyt: 08 Syys 2012, 17:12
Viestit: 20
Jee, kiitos tervetulotoivotuksista! Olen innoissani uudesta vanhasta tuoksuharrastuksesta! (Yritän paraikaa kahlailla keskuteluja läpi, enköhän jossain vaiheessa opi osallistumaankin aktiivisemmin. :) )


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Loka 2012, 09:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Täälläkin ilmoittautuu yksi uusi. Itse asiassa uusi sekä foorumilla että tuoksumaailmassa. Koko tämä vouhotus (jolle poikaystävä jo ainoastaan pyöräyttelee silmiään alun kummastelun jälkeen) lähti liikkeelle niinkin myöhään kuin loppukeväästä tai alkukesästä, kun sain päähäni, että tarvitsen sellaisen tuoksun, jossa viihdyn ja jota haluan käyttää. Siihen asti minulla oli ollut ainoastaan kaksi geneeristä julkkistuoksua, joista kumpikaan ei istunut minulle, enkä käyttänyt niitä juuri koskaan. Olen kuitenkin aina ollut hyvin vahvasti tuoksuihminen ja kiinnostunut tuoksuista, mutta en jotenkin ollut ikinä löytänyt tietäni hajuvesien pariin - ehkä syynä on ollut jokin lapsuuden trauma siitä, että kaikki hajuvedet olisivat liian hyökkääviä, kamalia tai mummomaisia.

Noh, onneksi viisastuin siitä ja nyt olenkin ahkerasti kuluttanut kotikaupunkini Jyväskylän hajuvesiä myyvien kauppojen testereitä etsien uusia rakkauksia (varmaan Sokoksella tunnistavat jo ulkonäöltä..). Pari hutia on tullut jo tehtyä, pari sellaista löytöä, joihin olen tyytyväinen, mutta ennen kaikkea minulle on ehkä vähitellen alkanut hahmottua se, millaisista tuoksuista pidän (ja ehkä samalla oppii välttämään noita kamalia hutejakin :D). Ehkä tästä on hyvä jatkaa. :P

Edit. Ai niin! Ja suurin ongelmani tai dilemmani siis tuoksuja hankkiessa on se, että monesti käy niin, että joku tuoksu on todella hyvä ja mielenkiintoinen, mutta ensimmäisenä tulee mieleen, että "tämä olisi täydellinen kymmenen vuoden päästä", eli että se ei jotenkin sovi tällaiselle 24-vuotiaalle. Tämä on tietysti hassua siinä mielessä, että en toisaalta usko tuoksujen "ikärajoihin"...

Ja pakko vielä lisätä sekin, luettuani ketjun ensimmäisen sivun, että täälläkin yksi tuoksuista helposti migreenin saava. En ole vielä oikein keksinyt, että mistä se päänsärky aina tulee, mutta esimerkiksi Kenzon Amour oikein huutaa pääsärkyä, tuo omistamiani Viktor & Rolfin Flowerbomb Extreme kuiskuttelee usein alkavasta migreenistä, vaikka käytän sitä hyvin kevyellä kädellä ja kaukana kasvoista, ja lisäksi Armanin Acqua di Gioian kokeilemisen jälkeen oli ehkä tämän vuoden hirvein migreeni. Tämän takia yritän nykyään testailla tuoksuja ainakin muutaman kerran ennen ostamista.


Viimeksi muokannut pihlaja päivämäärä 12 Loka 2012, 10:11, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Loka 2012, 09:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Voi ihanaa, uusia tuoksunystäviä! Tervetuloa, pihlaja! :happy-cheerleadersmileygirl:

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group