Tänään on 19 Maalis 2024, 11:24

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 12 Loka 2012, 19:28 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Tervetuloa! Pihlaja on suosikkipuuni :aurinko:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Loka 2012, 23:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Tervetulo pihlaja! Minäkin pidän pihlajasta erityisen paljon ja pikkutyttönä Vaari antoi aina läksiäisnamiksi kettukarkin, siksi sinun nickisikin luo heti tosi symppiksen fiiliksen. :romance-heartsmiley:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Loka 2012, 00:53 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
Tervetuloa Pihlaja! Vihdoin saman kaupungin porukkaa... :happy-cheerleadersmileygirl:

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Loka 2012, 07:07 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Kuva


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 22 Marras 2012, 23:53 
Poissa

Liittynyt: 22 Marras 2012, 23:15
Viestit: 3
Tervehdys kaikille, tulokas ilmoittautuu!

Minulla ja tuoksuilla on takana pari-kolme vuosikymmentä yhteistä matkaa; toisinaan tiiviimmin, toisinaan etäisemmin. Aivan varhaislapsuudessa olin hullaantunut ruusun tuoksusta, ja ensimmäinen "tuoksuni" olikin apteekin ruusuvesi, jota äiti minulle osti. Joitakin tuoksujälkiä on jäänyt tuolta ajalta myös kummitädistäni, joka oli mielestäni niin chic korkokengissään, kynsilakoissaan ja vaihtuvissa tuoksuissaan. :D

Löysin tämän foorumin ja mielenkiinnolla luin, kuinka moni kirjoittaja täällä kertoi omasta tuoksuyliherkkyydestään. Itse taas koen, etten ole tässä suhteessa mitenkään yliherkkä tai että edes hajuaistini olisi jotenkin ylivirittynyt. Lähes päinvastoin. :romance-heartsmiley: Tämä taas ei tarkoita, että kelpuuttaisin käyttööni mitä tahansa kempparihyllystä löytyvää. On monia tuoksuja joita lähes rakastan (bensa, asfaltti, juuri sahattu puu, jopa tärpätti), mutta en osaa kuvitella niitä sellaisenaan ihollani.
Muutenkin koen, että tuoksusanastoni ei ole synkassa "yleisen totuuden" kanssa: kuinka niin Bvlgarin Black on tuoksuna "outo" (vrt. L. Turin)? Miksi kempparimyyjä tyrkyttää minulle vesituoksuja kun (tosin epämääräisesti) pyydän saada tuoksutella jotain raikasta? Tarvitsen varmaan vertaistukea, kieliopin petrausta ja sen sellaista mitä suurimmassa määrin.

Nykyään etsin aktiivisesti (edelleen) "sitä tuoksua", josta voisi olla myös signatureksi, mutta perustavaratalohylly tarjoaa lähinnä pettymyksiä ja turhautumista. Löydän sieltä kyllä monia "ihan kivoja", mutta en mitään todella sykähdyttävää. Näin on kulunut jo muutama vuosi, eikä varsnaisessa käytössäni ole tällä hetkellä mitään tuoksua. Onnekseni olen juuri äkännyt niche-markkinat, mutta miten edetä tässä?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Marras 2012, 00:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Lämpimästi tervetuloa mukaan tuoksuttelemaan, elina! Niche-maailman touhuihin pääsee helposti mukaan tilaamalla jokusen huushollin samplesetin tai vaikka yksittäisiä sampleja useammalta eri tuoksutalolta. Jos sinulla on mahdollisuus osallistua tuoksufoorumin tapaamisiin niin niissä on myös enemmän kuin runsaasti tuoksuteltavaa. Yksi tapa edetä on koota itselleen listaa siitä mistä tuoksuista mahdollisesti tykkää/on tykännyt ja sitten niiden pohjalta lähteä kokeilemaan sampleja. Tai sitten ottaa ihan järjestelmälllisesti asiakseen koluta eri tuoksuryhmiä lävitse ja etsiä se/ne mitkä itseä eniten miellyttää. Tapoja on monia ja omasta puolestani voin sanoa, että tässä harrastuksessa on hyvin helppoa istua vähän turhan ison mopon kyytiin...mutta hauskaa tämä on silti, ainakin minun mielestäni! :character-yoshi:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Marras 2012, 00:38 
Poissa

Liittynyt: 22 Marras 2012, 23:15
Viestit: 3
Hei ihana!

Harmikseni asun pk-seudun ulkopuolella, joten ihan ex-tempore en pysty tapaamisiin osallistumaan. Tietysti voisin yrittää tunkea itseni mukaan joukkoon tummaan, jos se ei tapahtune lähipäivinä(viikkoina).

Ihan hurjana olen selannut mm. Lucky scentin ja Perfume Courtin varastoja, ja olen niiiiiiin mahtvasti sekaisin :aurinko:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Marras 2012, 09:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Tervetuloa miunkin puolestani! :)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Marras 2012, 19:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Tervetuloa elina! Ei muuta kuin sampletilausta menemään! :D

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Joulu 2012, 14:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Hei Elina ja tervetuloa foorumille!

Pidät selkeästi terpeeneistä. Tärpätti taitaa olla esimerkki melko yksinkertaisesta terpeenistä. Terpeenejä luokitellaan hiilirenkaiden lukumäärän mukaan. Terpeenit jakautuvatkin huippu-, keski- ja pohjatuoksuihin molekyylipainonsa mukaan. Itse olen rakastunut vastavalmistuneen kerrostalon tuoksuun. Luulisin, että tuoksulla on aika paljon tekemistä terpeenipohjaisten liuottimien kanssa.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2012, 21:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Hihhei, täällä uusi friikki ilmottautuu joukkoonne :) Olen erittäin yllättynyt, että löysin tänne foorumille, mutta enemmän yllättää se, että täältä löytyy hirveän monta muutakin aistiyliherkyyksistä "kärsivää" ihmistä. Itse asiassa, eräs ystäväni kehotti minua googlaamaan noin kuukausi takaperin HSP:n ja löysin itseni kuvauksesta täydellisesti. Olen aina ollut herkkä aistimaan niin muiden mielialoja kuin ajatuksiakin, ja aistini ovat muutenkin erittäin herkät.

Olen rakastanut tuoksuja aina. Kaikkea tuoksuvaa. Taidan tutustua uusiin asioihin aina nuuskimalla, nimittäin ei tule mieleen montaakaan asiaa, jota en olisi joskus salaa tai ihan avoimesti haistellut :D Nenääni vasten on ollut niin koulukirjat aikanaan kuin myös autojen nahkaverhoillut penkit, sammalet, multa, metalli, kukat, ruuat, juomat, tekstiilit, ja oikeastaan kaikki pääsevät tuttavuuteeni vasta kun olen saanut haistella ne ensin :D

Hajuvedet ovat olleet aina kompastuskiveni, nimittäin näihin päiviin asti ainoa minun iholleni sopiva tuoksu on ollut Body Shopin White Musk. Ja se onkin rakkain tuoksuni, kulkenut kanssani jo 15-vuotta, teini-iästä aikuisuuteen. Muut hajuvedet ovat muuttuneet ihollani kitkeräksi kissanpissaksi, kunnes tässä muutamia kuukausia sitten huomasin, että jokin saamani näyteparfyymi tuoksuikin ihollani oikein hyvältä. Ja tiedättekö mitä sitten tapahtui... :whistle: Tällä hetkellä olen tilannut näytteitä, ja tuoksuja randomina ja vielä PALJON! Kuukauden ajan olen kinunnut mieheltäni mielipiteitä uusiin tuoksuihin, ihastellut niitä, kauhistunutkin välillä, tuoksutellut, huumaantunut ja hinkannut hirveitä tuoksuja käsistäni hirveällä vimmalla pois ennenkuin pääni räjähtää kappaleiksi ;) Olen ihan innoissani, ihoni on alkanut toimia kuten tuoksufriikin ihon kuuluukin toimia, se vastaanottaa tuoksuja ja osa tuoksuista jopa tuoksuu ihollani hyvältä :D

Joten tästä se lähtee!! Toivottavasti pääsen täällä hyvään alkuun!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2012, 21:54 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tervetuloa. Minäkin olen jo lapsena haistellut kaikenlaista, niin että sain siitä ihan toruja. Otahan rohkeasti osaa keskusteluihin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2012, 21:58 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Tervetuloa! :greetings-clappingorange: Kiva saada uusia nuuhkijoita porukkaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2012, 22:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Jaijj, Tervetuloa JenJen. :happy-partydance:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 31 Joulu 2012, 15:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Hienoa saada lisää uusia keskustelijoita, tervetuloa jenjen! :text-welcomewave: Ihanaa lukea innostuksestasi! :happy-cheerleadersmileygirl:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group