Tänään on 19 Maalis 2024, 13:23

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 11:40 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Tämmöinen tällä kertaa :)

Nimeä kaksi tuoksua jotka muistuttavat mielestäsi toinen toisiaan. Jos mieleesi tulee isompi röykkiö samankaltaisuuksia, en voi estää sinua...

Tämä voi olla monille informatiivinen aihe, ja sitäpaitsi, tämä toimii erinomaisena esimerkkinä sille kuinka ihanan eri tavalla nenämme ja aivomme (joku sanoo ihomme) tuoksujen kohdalla toimivatkaan! Ja kukaan ei ole sen enempää väärässä kuin toinenkaan! :D

Mielestäni Guerlainin Shalimarin ehkä onnistunein niche "kopio" on Maitre Parfumeur et Gantierin Or des Indes.

Shalimar on paksumpi, hiukan eläimellisempi, ja tunnistettavampi. Or des Indes muistuttaa siis miuta kovasti Shalimarista, mutta se on hiukan ilmavampi ja puuterisempi. Ja harvinaisempi, luonnollisesti. :)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 11:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Tästä voi tulla lunta tupaan, mutta minusta Shalimarin ja SL:n Fumerie Turquen välillä on paljon yhteistä. FT:n brutaalimpi ja savuisempi ote tonkasta, vaniljasta ja ruususta on minulle mieluisempi (tämä ruusu ei haise minulla kaljalta). Puuteri puuttuu ja tuhkaa on tilalla.

Lähes identtisiä ovat Montalen Blue Amber ja Maitre Parfumeur:in Ambre Precieux. Montale on minusta marginaalisesti parempi, mutta on tehtävä vielä vertaileva tutkimus asian vahvistamiseksi.

Voyage d`Hermes on kuin Dolce & Cabbana Light Blue (naisten) omenat vaihdettuna kardemummaan ja piristettynä aavistuksella Hermes:n tunnistettavaa viheraromaattista akkordia. Pidän molemmista, täysin unisex-tuoksuja sarjassa raikasta ja harmitonta toimistoon. Hermes on valintani ihan vaan siksi että LB:ta on kaikilla. Molemmat kestävät ihollani huikean pitkään keveydestä ja sitruksisuudesta huolimatta.

Boss Orange on yksinkertaistettu versio Lancomen Tresorista.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 15:27 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Niille jotka haluavat löytää edullisen ja erinomaisen ambra-tuoksun, ehdotan että kokeilette Yves Rocherin Voile d'Ambre tuoksua. Todellinen bang-for-the-buck. Sillä on paljon yhtäläisyyksiä kalliimpien, (eikä välttämättä yhtään sen parempien) lämpimien ja hiukan puuteristen ambra-tuoksujen kanssa. Mainittakoon vaikka jo Kamichan nimeämä Montalen Blue Amber.

Mikä parasta, Voile d'Ambre tuoksussa on mainioita sivutuotteita, kuten body milk.

Löytyy edullisesti usein huuto.netistä, euroopan ebayltä, ja Rocherin omista putiikeista/nettisivustolta tarjoustuotteena.

d'Ambre sopii erinomaisesti myös miehille.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 17:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Annick Goutalin Mon Parfum Chéri muistuttaa Chanelin vitosta. Ei todellakaan ole yksi yhteen kylläkään.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 17:19 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Ensimäisenä tulee mieleen Lolita Lempicka Au masculin ja Body Kouros. Päällimmäinen nuotti erilainen, mutta muuten hämmästyttävä yhdennäköisyys.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 18:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Käytin 2001-2004 melko ahkerasti Coco Mademoisellea. Kun Hypnose Senses lanseerattiin pari vuotta (?) sitten olin haistavinani Coco Mademoisellen. Täytyykin tsekata uudestaan..

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 18:42 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Timbuktu ja Hermèsin Jardin au Nil. Kaksi vihreää mangoa jotka ovat ainakin etäältä kuin kaksi marjaa.

Musta toisten kaltaisia tuoksuja on paljon. Luin jostain että oikeat ammattinuuhkijat klimpittävät tuoksut yleensä siten että tunnistavat yleensä pääryhmän ja kaltaisuuden johonkin esikuvaklassikkoon, sitten poimivat särönuotit mielessään esiin yksilöidäkseen uuden tuoksun. Mun aivot eivät toimi niin ainakaan vielä mutta useimmat tuoksut muistuttavat vähintään vähän jotakuta toista.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 18:44 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Ai niin, Fumerie Turquessa ja Shalimarissa on se ero että ekasta pidän, jälkimmäisestä en :evil: Painajaismainen tappajamummotuoksu :twisted:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 18:58 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Oscar de la Rentan Esprit d'Oscar on kyllä läheistä sukua L'Heure Bleuelle.

Gucci EdP II muistuttaa minun nenääni paljon Hermésin Kelly Calèchea, samoin Parfum d'Empiren Osmanthus Interdite on näiden tyyppinen. Minusta. Mulla on suht. negatiiviset assosiaatiot ekasta, joten voi olla että hyljeksin sitten kaikkea sitä muistuttavaa.

(BTW, jos joku haluaa tuon Guccin, niin saa sen postikuluilla tai voin tuoda sinne miitinkiin. On aika kookas pullo, niin vie turhaan tilaa.. ajattelin että olisin sentimentaalisista syistä pitänyt sen, mutta äsh.. Se on kyllä majaillut mulla useamman vuoden ja osan elämästään valolle ja lämmölle altistettuna, mutta mielestäni on edelleen ihan kondiksessa.)

Serge Lutens Feminite du Bois toi mulle mieleen Parfum d'Empiren Aziyadén.


Viimeksi muokannut hellin päivämäärä 29 Maalis 2012, 20:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 19:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Aargh - tappajamummo toimii minulla kympillä! Tänään pitkästä aikaa joku vieras ihminen otti puheeksi "ihanan ja persoonallisen" tuoksuni, nuori nainen vielä, todennäköisesti hajuaisti oli tallella vielä tuossa iässä.

Shalimar haisee minulla siltä, että pelkään kanssaihmisten epäilevän minun potkaisevan piakkoin tyhjää...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 19:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
(Mä voisin sanoa rakastavani Shalimaria. En ole varma minne se sijoittuu, ulos top kympistä varmaan..)

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 20:55 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Eipä tarvitse sitä sitten Timbuktuakaan metsästää. Siitä on ollut kovasti ylistäviä arvioita, mutta enpä sitten tieä, jos on jardinin tapainen. Un Jardin Sur Le Nil oli mun mielestä kiva, mutta niin tylsä, ettei siitä jaksa olla mitään mieltä. Tiedän kyllä tekeväni tuoksulle nyt vääryyttä. Ehkä pitäisi jaksaa ottaa siitä joku päivä parempi selko.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2012, 12:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Miestentuoksuista tulee mieleen toisiaan jonkin verran muistuttava kolmikko Hermesin Terre, Galimardin Aventure ja Marc Jacobsin Bang. Terressä haistan tosin magnolia-nuotin, jota kahdessa muussa ei ole. Aventure on näistä pihkaisin ja Bang katajaisin. Aikoinaan Oscar de la Rentalla oli joku tuoksu, joka oli aika lailla Burberry Brit -kopio, mutta nyt en muista kyllä nimeä. (Siis naisten Brit). Galimardin Rencontre ja Pradan Infusion d'Iris (Hellin mukaan), Galimardin Songeries ja vanha Diorin Miss Dior Cherie (tosin Songeries on melkein parempi).
Uusista tuoksuista Marc Jacobsin Daisya on mukailtu Bulgarin Omnia Coralissa.
Jonkun kommentin mukaan Dieselin Loverdose olisi kopio Lolita Lempickasta (en ole tosin itse vertaillut).

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2012, 13:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Muistan Dior Addictia ensimmäistä kertaa testanneena (joskus kun se tuli Suomeen) ajatelleeni sen olevan hieman kevennetty kopio Benettonin Colorsista.

Käytin Colorsia ehkä joskus 80-luvulla. Sitä markkinoitiin tietysti Benettonin käyttäjäkunnalle, eli suhteellisen nuorelle jengille. Tuoksusta löytyy (tai ainakin löytyi) mm. sivettiä :) . Niin se maailma muuttuu, Eskoseni.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2012, 15:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Dieselin Loverdose on tosiaan kopio jostakin.. Mulle tuli joskus siitä mieleen Flowerbomb. En enää muista kovin hyvin..

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group