Tänään on 29 Maalis 2024, 00:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Robottinenät Firenzessä
ViestiLähetetty: 13 Syys 2012, 22:43 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Olen lähdössä tuoksumessuille Firenzeen lauantaina Eiffelin kanssa ellei maa järise tai junaliikenne seisahda.
Haluatteko että vingun puolestanne jotain tiettyä tuoksua?

En voi taata että mitään irtoaa, mutta toisaalta en edelleenkään ole saanut haisteltua edes keväistä Milanon-saalistani.
Esilleasettajat täällä:
http://www.pittimmagine.com/corporate/f ... bitor.html

Listatkaa alle, jos kiinnostaa - selaan ehkä toiveita junassa kännykällä. :roll:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Syys 2012, 19:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
SUPERKATEUS!!!

Olisin päässyt myös Pitti Fragranzeen aika helposti työmatkalta, mutta tuli ns. henkilökohtaisen elämän hässäkkää.

HYPERKATEUS!!!

En ehkä kestä. Ottakaa kännykkäkameralla salakuvia!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Syys 2012, 18:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
No kertokaa jo messukuulumisia! :happy-cheerleadersmileygirl:

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Syys 2012, 00:19 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Ihan pikaiset Pitti-messukuulumiset (mulla vuoden kiireisin kuukausi menossa) -
Messut ovat paras mahdollinen tapa puhaltaa hiljaisella liekillä palava rakkaus ja innostus tuoksuihin täyteen roihuun.
* terveisiä kaikille Andyltä! Mies oli suosittu, kiireinen ja kuvattu ja kertoi Loretan saaneen hyvän vastaanoton. Muistaa meitä lämpimästi ja haluaisi tulla uudestaan Suomeen talvella!
* huonosti näytteitä tarjolla - Eiffel sai jotakin, minä tasan kaksi (!!!)
* messuilla sai nuuhkia kaikki nichetuoksut joita on myynnissä Italiassa ja paljon sellaista jota ei vielä ole - eli melkein kaiken - haistelin ainakin sataa tuoksua, ehkä enemmänkin, ja se tarkoitti että haistoin alle yhtä per näytteilleasettaja :?
* paras anti: IFF:n käsittämättömät raaka-aine-apajat. Haistoin varmaan viittäkymmentä raaka-ainetta raakana, siellä oli valtava määrä etenkin arvokkaita luonnonraaka-aineita. Neroli ja appelsiininkukka ovat täysin erilaisia väriä myöten. Australian santeli aivan erilainen kuin Intian. Ja Marokon ja Virginian seetrit ovat ihan eri planeetoilta. Nautin brassi-tonkasta, Norsunluurannikon inkivääristä ja haistelin montaa erilaista tammisammalta (siis kiellettyjä aineita!), tuberosaa ja immortellea. Ja nyt tiedän miltä tuoksuu kastoreum. Talletin kaikki liuskat kirjojen väliin, jossa ne kehittyvät edelleen: tammisammalabsoluutti esimerkiksi on saanut hevin urkusoundin viimeisen 24 tunnin aikana. Raaka-aineet tuoksuvat yksin usein aivan erilaisilta kuin mitä päässään vähentelemällä odottaisi.
*Chandler Burr puhuu niin hyvin italiaa että esiintyi italiaksi. On äärimmäisen viihdyttävä livenä! Oli myös erittäin kiva kimppanuuhkia Chandlerin johdolla monisatapäisellä porukalla Ellenan tuoksuja Firstistä nykypäivään
* Mun pitää tilata näytteet Lab on Firen tuoksuista
* Olfactive Studion uusi tuoksu on vireillä mutta nimi ei ole kenenkään tiedossa
*Diptyquen Volutes ei ole mitään kovin jännää, hivenen makeahko
* Vero Kernin Mito oli ihan kiva (mutta ei tajuntaaräjäyttävä) - kokeilin iholla, pehmeän pumpulinen sydäntuoksu löytyy tuoksukaapistani jo monena eri versiona
* Mona di Orion uusin Hollannin Ruusu on herkkua burleskifanille ja vintagealusvaatteiden ystävälle, mutta ei mulle
*HdP:lla on jokin todella tyhjänpäiväinen Dance Hall tai Music Hall -niminen uutuustuoksu
* Tein perustyötä eli nuuskin rivinä kaikki MPG:t seuloen joukosta näytetilattavaa. Pidin niiden uudesta ambrasta ja niillä on myös Ambre de Nepal tjsp huonetuoksu
* uusia niche-merkkejä tulee kauheasti, mutta en ihan valtavasti jaksanut innostua mistään. Mulla on jo hyviä tuoksuja niin paljon että uusien tulokkaiden täytyy olla tosi spesiaaleja ollakseen vaivan väärtejä.
*pohjoiseurooppalaisista merkeistä Vibskov ja Mad&Len olivat paikalla
*Geza ei (livenä), snif
* Kiitos Eiffel tosi inspiroivasta matkaseurasta! Otetaan uusiksi - ehkä jo keväällä! Plus olet aina tervetullut raaka-ainenuuhkimaan (oli älyttömän kivaa tehdä sitä yhdessä)
*En halua parfymööriksi, mutta menisin mielelläni vielä joskus jollekin tuoksukurssille Ranskassa tai Italiassa.
* buukkaan kevään Esxensen kalenteriini. Messuja ei voita mikään.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Syys 2012, 12:40 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Gogol, kiitos mielenkiintoisesta raportista. Pari kysymystä: Miten kuvailisit eroa Intian ja Australian santelien välillä? Entä miltä tuoksui nenääsi castoreum?

Miun pitikin muutama päivä sitten antaa siulle vinkiksi haistella sitä Histoires des Parfumsin uutuutta, sillä olin itse siitä kiinnostunut, ja ajattelin että se saattaisi olla sinunkin mieleen...
...Mutta se oli siis roskaa? Hyvä! Ostoslistallani on jo ihan riittävän monta tuoksua muutenkin, kuten Tom Fordin TV, jonka hinta on kyllä aivan perseestä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Syys 2012, 22:38 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
:toxu: , se uusin HdP oli ehkä vähän samantyyppinen kuin niiden Moulin Rouge. Tosi synteettinen, joten sun kannattaa testata sitä mikäli osuu kohdalle. Mutta ei innostanut mua.

Aussisanteli: Mysore :: MDF:tammiparketti. Kautta linjan viileämpi ja valjumpi.

Kastoreum-raaka-aine oli tervamaista mönjää (TMI?) lähin assosiaatio: patterin väliin sulanut Sisu-pastilli jossa on hieman lenkinjälkeisen ihon suolaa (= siis lähellä suomalaisen miehen perusdunkkista). Mulla on sitä mönjää vihkossani ja se haisee sieltä varmaan vielä ensi joulunakin.

Vielä varoitus, TV saattaa toimia gateway drugina kovempiin aineisiin. Olen onnistunut addiktoimaan sillä jo kaksi täyttä tuoksunoviisia :roll:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 18 Syys 2012, 00:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Elo 2012, 15:15
Viestit: 134
Voi mä niin rrrrrakastan messuja. Ja tuoksumessut, oi oi oi oi. Koska on seuraavat ja missä. Todellakin tahdon! Tämän päivän olenkin viettänyt messuillessa omissa haavekuvissani. Oli ihan mahtavat kekkerit nekin. :P Ja taas pikkunen töytäys kohti TV:n hankintaa. Auuuts. Ehkä sitten eläkepäivinä.. Ei taida ihan heti budjetti taipua siihen. Ja sekös vasta lisääkin pakkomielteisyyttäni entisestään.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 18 Syys 2012, 07:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Joo, eipä tätä lukiessa voi muuta kuin panna säästöpossu pystyyn ensi vuotta varten! Etenkin tuo materiaalien haistelumahdollisuus herättää primitiivisen kateusreaktion :? - meinaan tosin kääntää energiat positiiviseksi ja käväistä tekemässä pikku intervallitreenin näillä huuruilla :D .

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 18 Syys 2012, 12:36 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Esxense Milanossa 23.-24.3.2013, http://www.esxence.com/en/
Viime vuonna siellä oli Versaillesin Osmoteekki, eli saattoi tutustua mielin määrin historiallisiin tuoksuihin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 18 Syys 2012, 17:14 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Gogol kirjoitti:
Vielä varoitus, TV saattaa toimia gateway drugina kovempiin aineisiin. Olen onnistunut addiktoimaan sillä jo kaksi täyttä tuoksunoviisia :roll:


Olen kyllä ajatellut asian juurikin niin, että TV olisi se ultimaalinen huume. Miten ihmeessä siitä enää voi mennä eteenpäin?

Rakastan Tobacco Vanillen tuoksua, mutta olen yrittänyt uskotella itselleni että se on hintaansa nähden naurettavan halpamainen, yliampuva, ja että miulla on kokoelmassa samantyyppisiä tuoksuja jotka ovat parempia. (kuten Lutensin Fumerie Turque)

Fat chance. Miehelle niinkuin minä, joka rakasta hunajaisia, mausteisia itämaisia syötävillä aksenteilla, on Tobacco Vanille must have. Kai.
Tobacco Vanillen koukku piilee juuri mielestäni siinä, että se on niin hilkulla olla ihan over the top, mutta se onnistuu silti keikuttelemaan ihan siinä kielekkeen reunalla. Jos se olisi voimakkaampi, runsaampi tai vielä enemmän parfum d'ambience tyylinen, olisi se henkilökohtaisena tuoksuna pelkkä naurettava vitsi.

Mutta nyt...Jos tuoksuja ajattelee huumeina, niin Tobacco Vanille on puhtainta kolumbialaista Über Coca:n kannelta vetäistynä.

Mikä on todella kovempaa kamaa kuin TV? Nicht.

Tämä nyt lähti taas vähän lapasesta, mutta tuli mieleen, että pitäisiköhän meidän vihdoin järjestellä täällä splittaus tuosta kyseisestä tuoksusta...:think:

Tuosta castoreumista (eikös tämä kirjoiteta ceellä suomessakin :D) ja sen kuvauksestasi Gogol tuli mieleen, että Le Labon Patchouli Kaksnelosessa sitä lienee aikamoinen annos. Olen sitä pitänyt aina muutenkin jonkunasteisena castoreum referenssinäni, ja nyt vielä enemmän...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 18 Syys 2012, 22:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Elo 2012, 15:15
Viestit: 134
toxu kirjoitti:
Tämä nyt lähti taas vähän lapasesta, mutta tuli mieleen, että pitäisiköhän meidän vihdoin järjestellä täällä splittaus tuosta kyseisestä tuoksusta...:think:

Kannatetaan! Huumaavia nautintoaineitahan tulee käyttää hyvin harkitusti ja aloittaa varoen, ettei ihan mopedi karkaa kätösistä. :roll:

Ja kohta lienee krp huumeyksiköineen oven takana kun tällaasia kirjuuttaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 19 Syys 2012, 22:19 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Huh, nyt hävettää, että palaan näin myöhään osaltani asiaan :oops: Anteeksi Gogol ja muutkin.
Mutta arkeenpaluuni on tuntunut suunnilleen siltä, että olisi hypännyt laskuvarjolla taivaasta ilman jarruja.

Mutta siis mitä suurimmat kiitokset Gogolille loistavasta ylläpidosta sekä seurasta Roomassa ja messuilla. Oli todella inspiroivaa, kiinnostavaa ja kivaa visiteerata Rooman parhaissa tuoksuliikkeissä laatuisan oppaan kanssa Pääsin testaamaan mm. paria Diorin Privétä, Campo Marziosta riveittäin tuoksuja kaikessa rauhassa, Gogolin kotiparfymeriassa on myös tiiviisti aarre toisensa vieressä (kokeilin minulle uusia Guerlainin Vol de Nuita ja Chant d'Aromes'ia, joka olikin tähän asti testaamistani G:sta mulle sopivin (Anna, Chamade on vielä testaamatta ;) Kiitokset vielä!). Raaka-aineiden tuoksuttelu avasi aivan uusia sfäärejä sekä Gogolin luona että luksuöösien naturaalien seurassa messuilla. Reissu oli aivan mahtava! Jatkoa tilaukseen! Täytyy kyllä saada järjestymään se Milano keväällä ja Pariisi myös! Versailles'n Osmoteekkiin pitäisi tehdä ihan oma matkansa, sekin on ollut haavelistalla jo pitkään!

Gogol purkitti loistavasti messut tuossa ylempänä. Minulta ei irtoa yhtä laadukasta raporttia tähän hätään. Olen vieläkin kaikesta annista pää pyörällä ja arkeenpaluu yrittää sotkea vaikutelmien sulattelua tehokkaasti.

Merkkejä oli tosiaan niin ylettömästi pienessä tilassa, että parhaalla tahdollakaan kaikkeen ei pystynyt perehtymään. Niitä kotiintuomisia olisi tosiaan kaivannut! Muutamia sain, mutta en mitään sellaista, mikä ei olisi jo palstalaisille aika tuttua. Esim sain Eau d'Italien kaikki näytteet, ja muutaman Grossmithin (joihin perehtymistä odotan mielenkiinnolla), muutaman Heeleyn, uuden Histoires'in ja muutaman Andyn. Iholle testaamistani ihastuin jo vanhempaan The Different Companyn Jasmin de Nuit'hin, sitä aion tilata FB:n. Ja isompi sampletilaus tulee tehtäväksi paperisamplailun perusteella pian.

Rooma oli ihanampi kuin muistinkaan sitten viime vierailuni joskus 1999... Hotellivalintani oli erittäin onnistunut tämmöiselle oman rauhan reissulle, vanha luostari, jossa puutarhassa nautiskelin aamiaisesta ja kiireettömästi kiertelin kaupungilla sunnuntaipäivän. Jos haluatte kurkata: http://www.hoteldonnacamillasavelli.com/ Voisi sanoa, että livenä hotelli oli kyllä astetta rouheampi kuin tuosta saitista voisi päätellä, mikä oli minusta juurikin plussaa. Liika romantiikka ei ole mua varten.

Nyt jatkan vielä rästihommien parissa :chores-chopwood:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 38 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group