Tänään on 29 Maalis 2024, 11:14

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 26 Syys 2012, 00:10 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
^ Anna, noi flankkerisarjat taitaa Muglerilla aina olla vuosittain (ainakin Euroopassa), 2011 syksyllä tuli se Taste of Fragrance-sarja, nyt 2012 syksyllä The Fragrances of Leather-sarja. Mutta varmaan dekanttikaupoista saa yhä ainakin näytteet/dekantit hommattua vanhemmista jos kiinnostaa! Mä oon sitä Liqueur de Parfum -versiotakin kokeillut Angelista ja Alienista, molempien osalta likööri on mun mielestä parempi kuin alkuperäinen, Angel eritoten. ToF-versioissa puolestaan mun mielestä Alien parempi. Oikeastaan voisin sanoa että Alienin siedettävyys menee mulla tässä järjestyksessä: Alien < Alien Liqueur < Alien ToF ... joten olen toiveikas että meno vaan edelleen paranee näissä seuraavissa eli essence absoluessa ja leatherissa :mrgreen:

En oo ainakaan itse nähny MPG:n Ambre Doréa vielä nettikaupoissa.

Gardeniatuoksua nuuhkimaan en itse aluksi kauheasti hihkunut mutta kiinnostus Une Voix Noireen kohosi huomattavasti BdJ-blogin toissapäiväisen arvion pohjalta, nuottien painotus kuulostaa erilaiselta kuin mitä oletin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Syys 2012, 16:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Elo 2012, 15:15
Viestit: 134
Näin vasta tuoksuhihhulointini alkutaipaleilla kulkevana, heitän että tämän vuoden parhaimmistoa on Viktor&Rolf Spicebomb. Ns. ensikosketukseni miesten tuoksumaailmaan Axe-puma-adidas -kuosin ulkopuolella. Ja voi että miten jumaloin sitä tuoksua. Tavoitteena oli löytää eräälle miehenpuolikkaalle tuoksu, ja aloin tutkimusmatkani "mahdollisimman mauton pullo" -periaatteella. Karsintahulinoissa oli mukana Rabannen 1 million, Herreran 212 VIP ja maustepommi. Ja kyllä selkeästi nousi viimeksi mainittu ylitse muiden. Enkä enää saa tuoksua mielestäni.. :?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Syys 2012, 17:40 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mun kontribuutioni tähän ketjuun - tosin ehkä vain mulle nämä ovat uusia
Andy Tauerin Miriam (lanseerattiin Italiassa keväällä - mutta taisi tulla jossain muualla ulos v 2011 puolella)
Diorin Leather Oud (Basenotesin mukaan tullut jo 2010)
Kummatkin ovat päässeet mulla viikoittaiskäyttöön.

Seville l'Aubesta tykkään ennakkoepäilyksistä huolimatta.

Messuilla uusia tulokkaita oli puuttuvan paljon. Yleispiirre: koreita pulloja, mehu ei-niin-kiinnostavaa.

Chanelin Coco Noir on tosi underwhelming (testasin kahdesti iholla - todella yhdentekevä tuoksu).


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Syys 2012, 17:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^ :P Tuo Miriam kiinnostaa muaki kovasti. Sama fiilis tuli mulle Coco Noir:sta. Oli hitusen pettymys, tykkään
enempi alkuperäisestä Mademoisellesta.

Mutta tähän asti pettymystä ei ole saanut aikaan Guerlain, ja sieltäpä iltaan Eau de Cologne de 68. :romance-heartsthree:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Syys 2012, 17:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Seville a l'aube on kamalan kuminen.

Monta hyvää on jo mainittu, mutta lisäisin vielä Acqua Allegoria -sarjan Lys Soleian, joka on oikeasti kelpo tuoksu.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Syys 2012, 18:09 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Lorettakin on unohtunut tästä ketjusta.

Kiva kun tykkäät Colognesta, Kosmoskukka. Guerlainiin voi luottaa. Huonoimmatkin guerlainit ovat parempia kuin joidenkin muiden talojen parhaat.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Syys 2012, 01:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Anna kirjoitti:
Ai niin Mohn, nyt kun Alienista puhutaan niin Alien Liqueur de Parfumkin kiinnostaisi. Oletko sitä kokeillut? Tai tuota viime syksynä ilmestynyttä?


En ole mitään näistä päässyt lähellekään koska ne on menneet multa ihan täysin ohitse. Nyt vasta olen herännyt koko flankereille, ainoastaan Alienin kesäflankerit on olleet nimeltä tuttuja ja A*Menin flankereihin olen myös nimellisesti tutustunut.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Syys 2012, 16:01 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
No nyt on tekeillä mielenkiintoisia asioita! Parfum d'Empire (eräs suosikkitaloistani) on julkaisemassa parhaillaan uutta tuoksua, nimeltään Musc Tonkin. Ja se tulee vieläpä ekstraktin muodossa!

Mutta sitten, mitä ihmettä: se on Limited Edition, ja vain 1000 pulloa julkaistaan!!! :angry-banghead: :angry-banghead: :angry-banghead:

http://musquemoi.blogspot.fi/2012/09/mu ... mpire.html


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Syys 2012, 16:05 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
toxu kirjoitti:
Mutta sitten, mitä ihmettä: se on Limited Edition, ja vain 1000 pulloa julkaistaan!!! :angry-banghead: :angry-banghead: :angry-banghead:


Montako pulloa sinä sitten tarvitset? Mikä tuossa erityisesti kiinnostaa, kysyy ranskan taidoton.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Syys 2012, 16:36 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
^
1 pullo riittäisi ihan hyvin. Mutta se että vain 1000 pulloa julkaistaan tietää sitä, että se tuskin tulee koskaan nettimyyntiin - ja jos tulee, hinnan nyt voi vain kuvitella.
Musc Tonkinia myydään käsittääkseni parhaillaan kahdessa pisteessä Pariisissa, ja ne menevät luultavasti kuin kuumille kiville. Voin tietysti alkaa valmistelemaan yksityissuihkarini matkaa nyt, mutta kun pääsen perille, veikkaan että kaikki on jo nyysitty pois. So, there's no use. :P

Mielestäni Marc-Antoine Corticchiato (mies brändin takana) ei ole julkaissut eläissään yhden ainoaa huonoa tuoksua. Ja useimmat miehen tekosista ovat vieläpä olleet aivan poikkeuksellisen mielenkiintoisia ja laadukkaita.

Voin vain kuvitella miltä tuoksuu miehen loihtima ekstakti-myski! Ja se että vain tuhat pulloa on tehty, viittaisi siihen, että kyseessä on hyvinkin korkealuokkaisista materiaaleista, ja ainakin nyt hyvin valikoituneeseen makuun tehty tuoksu. Ja toisaalta, jos näin lahjakas ja kunnianhimoinen mies haluaa itselleen moisen, tulevaisuudessa ah-niin-myyttisen statussymbolin, tietää se sitä että teos on hiottuna aivan timanttiin.

Se mikä M-A C:n toiminnassa on hienoa, on se, että mies ottaa tuoksujen tekemiseen aikansa. (tätä samaa ei voi todellakaan sanoa kaikista nykypäivän niche taloista. Esim. Parfumerie Generalen ja Histoires des Parfumsin pitäisi nyt vain raihoittua, ja keskittyä laatuun määrän sijasta...)

"Oikeassa työssään" Corticchiato toimii muuten opettajana ranskalaisessa parfymööri koulussa. Kertoo sekin jotain, sillä ei sinne nyt ketä tahansa päästetä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Syys 2012, 18:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Huhhuh, mä en onneksi ole mikään ylin myskin ystävä niin ei pääse harmittamaan! :aurinko:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Syys 2012, 16:07 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
toxu kirjoitti:
Parfum d'Empire Musc Tonkin


Onko kukaan koskaan kuullut aineksesta nimeltään Pierre d’Afrique??? Kääntyy suomeksi kai parhaiten muotoon Afrikka-kivi..(?)

Itse en ole koskaan kuullutkaan. Kyseessä on fossiili, jossa on mukana eläimen ulostetta. Kuulemma tunnettu jo muinaisessa Egyptissä. Ja nyt, jos miestä on uskominen, tätä fossiilia löytyy uutteena Musc Tonkin tuoksusta, muskonin, cistuksen, tuberosan, suitsukkeen, santelin ja mirhamin lisäksi.

Itse uskon tuon "Afrikka-kiven" todenperäisyyteen, ja siihen, ettei kyseessä ole pelkkä markkinointi kikka. M-A C ei ole aikaisemminkaan pelleillyt parfyymiensä kanssa. Päinvastoin.

Anyway, kyseessä on edelleen hyvin mielenkiintoinen tuoksu. Ne harvat jotka ovat päässeet tätä nuuhkaisemaan, ovat kehuneet sitä intensiiviseksi, eläimelliseksi, ja hyvin sensuelliksi.

50 millinen pullo tätä maksaa 120 euroa, mikä ei ole lainkaan paha hinta tuhanteen pulloon rajatusta, epäilemättä hyvin korkealuokkaisesta tuoksusta, joka on tulevaisuudessa myyttistä keräilykamaa...

Tuolta löytyy juttua.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Syys 2012, 16:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Onkos tuo sama kuin hyraceum (ei kai sama kuin hyrax - vai onko???)? Muistelen siitä lukeneeni joskus, eläinystävällisenä, mutta kalliina vaihtoehtona aidolle myskille. Haluaisin haistaa...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Syys 2012, 16:23 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
^^ Ei varmaankaan mikään pelkkä markkinointikikka, oon törmännyt tuohon african stoneen/ hyraceumiin aiemminkin, mm. sellaisessa luonnonaine-amatööriparfymöörien joukkoprojektissa, jossa tehtailtiin myskituoksuja (tai myskin inspiroimia tuoksuja) ilman synteettisiä aineita tai oikeaa myskiä/sivettiä.

Edit. Kamicha, mun käsittääkseni nuo ovat tosiaan sama asia.

Itsekin toivon pääseväni haistamaan (ja tarvittaessa hankkimaan) tuota PdE:n Musc Tonkinia, kuulostaa lupaavalta. Silloin ku tähän ketjuun aiemmin listasin loppuvuoden haistettavia, olin käsittänyt että tuo oli tulossa vaan johonkin näyttelyyn tms hetkeksi ja jätin sen siksi pois listalta... mutta olinki käsittäny väärin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Syys 2012, 16:54 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Kamicha ja mukael, kiitos teille. En tosiaan muista moisesta aineesta koskaan kuulleenikaan.

Pissakakkakivi Wikipediassa: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyraceum


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group