Tänään on 28 Maalis 2024, 17:32

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vuosi 2012 - kooste
ViestiLähetetty: 30 Tammi 2013, 17:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Vastailen tähän vähän myöhässä:

Sumukorento kirjoitti:
-Löysin tuoksufoorumin :happy-cheerleadersmileygirl:

- Opin entistä paremmin ymmärtämään, etteivät nuotit tarkoita juuri mitään.

- Sorruin silti sokko-ostoihin.

Nämä samoja täällä. :) Tai itseasiassa pitäisi sanoa, että löysin tuoksut ylipäätään! Ennen tätä vuotta omistin vain muutaman tuoksun, joita käytin lähinnä juhlissa ja joihin en ollut järin ihastunut edes. Keskityin lähinnä kodin hajustamiseen erilaisilla tuoksukynttilöillä yms.

Mutta mitäs muuta minun vuodestani 2012 voisikaan listata....

Vuoden käännekohta: Se, kun aloin keväällä etsiä itselleni "omannäköistä" tuoksua ja päädyin Sokoksen hajuvesiosaston läpikahlaamisen myötä tuoksublogeihin, foorumille ja tutustumaan niche-tuoksuihin. (Ja se "minun näköinen tuoksu", johon ensimmäisenä päädyin, oli muuten Kenzon L'eau par Kenzo eau Indigo.)
Vuoden nuotit: Santeli, tonkapapu ja ambra ehdottomasti. Bergamotti kurkistelee myös listan reunalla.
Vuoden talo: Haluan vastata Histoires de Parfums, koska olen ihan vastikään havahtunut siihen, kuinka hieno talo kyseessä on. Lisäksi valikoimissa näyttää olevan useampikin tuoksu, jota himoitsen.
Vuoden tuoksu: L'Heure Bleue, johon rakastuin, mutta jonka ostamista olen koko ajan lykännyt, vaikken edes tiedä miksi.
Vuoden oivallus: Useimpien miesten tuoksujen sopivuus naisillekin.
Vuoden kohokohta: Varmaankin ihka ensimmäisen sample-tilaukseni saapuminen. :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vuosi 2012 - kooste
ViestiLähetetty: 30 Tammi 2013, 19:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Jaa-a, mitähän sitä sanoisi viime vuodesta. Pullokokoelmani on moninkertaistunut, suorastaan räjähdysmäistä pullojen lisääntymistä. :shock: Liekö yksi selitys opintojen päättyminen ja palkalliseksi siirtyminen. :D Ihan selkeästi löysin tieni miesten tuoksuiksi luokiteltujen tuoksujen luokse. Minulla oli aikaisemmin melko konservatiivinen suhtautumistapa tuoksuihin ja ajattelin automaattisesti valtavirran mukaan, että tietenkin on miesten ja naisten tuoksut erikseen. Nyttemmin olen onnekseni vapautunut tuosta kahleesta ja nyt minulle on olemassa vain tuoksuja. :romance-heartsmiley: Toki voin kokea jotkut tuoksut enemmän feminiinisiksi tai maskuliinisiksi mutta enää sillä ei ole mitään merkitystä onko tuoksu markkinoitu millä tavalla.

Löysin orientaalit. Kuvittelin vuosikausia olevani ennen kaikkea kevyehköjen tai ainakin selkeiden kukkaistuoksujen ihminen ja luulin kammoavani vähänkin itämaisia ja mausteisia tuoksuja. Myöskään synkät ja tummat tuoksut olivat ehdoton ei ja kaikki muut olivat vähän niin kuin ilmaa. Hajuvesiostoksilla keskitin nuuhkimisen juurikin kukkaisiin tuoksuihin enkä edes vilkaissut mitään muuta. Viime vuonna tilailin runsaasti sampleja ja löysin niche-tuoksut. Toisaalta löysin myös design-tuoksut uudella tavalla. Lisäksi opin luottamaan itseeni ja sisäiseen ääneeni tuoksujen suhteen.

Löysin tavallaan myös gourmandit ja erityisesti löysin vaniljan, ambran ja benzoinin (mitä se on suomeksi?), ehkä vähän myös tonkankin. Miehille suunnattujen tuoksujen myötä olen oppinut pitämään laventelista jossain määrin, mikä on ollut aika iso ihmetyksen paikka itselleni. Kaikenkaikkiaan tuoksumakuni on laajentunut aivan valtavasti ja on kuin aivan uusi maailma olisi avautunut. Olen oppinut nauttimaan tuoksuista tuoksuina, ilman mitään rajoituksia.

Suurin (tai ainakin konkreettisin ja tuntuvin) juttu lienee kuitenkin sokkopullojen hankkiminen. Olen viime vuonna ostanut hurjan määrän tuoksuja sokkona, pelkästään niiden kuvausten perusteella ja toisten tekemien arvostelujen perusteella. Olen hämmästyttänyt itseni nyt jo moneen kertaan, miten osuvia sokko-ostokseni ovat olleet ja miten luotettava oma pieni sisäinen ääneni on ollut ostopäätöksiä tehdessäni. Eivät kaikki sokko-ostokseni ole tietenkään olleet ihan justiinsa nappiostoksia, mutta mikään ostamani tuoksu ei ole jäänyt käyttämättömäksi tai päätynyt jatkomyyntiin. Ainakaan toistaiseksi. ;) Olen tehnyt myös onnistuneita sokko-ostoksia lahjoiksi, mikä on aina jotenkin jännittävällä tavalla ihanaa. Saas nähdä mitä tämä vuosi tuo tullessaan, joko kohta kosahtaa sokkopullosaralla.... Tein viime vuonna lisäksi toistaiseksi kalleimman yksittäisen hajuvesiostokseni kun hankin puolikkaan pullon Histoires de Parfumsilta (1804, George Sand).

Kaikenkaikkiaan oikein hyvä tuoksuvuosi! :romance-heartsmiley:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vuosi 2012 - kooste
ViestiLähetetty: 30 Tammi 2013, 21:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Vuosi 2012 tuoksujen parissa minun kohdallani meni suurinpiirtein näin:

- Oivalsin että suht pitkään kestänyt tuoksukyllästyminen ei johtunut minusta, vaan uutuustuoksujen tylsyydestä ja siitä miten ne ovat miltei kaikki samaa massaa (tämä siis Designer-puolella). Tästä oivalluksesta vanha ja pitkään talviunilla ollut tuoksuinnostukseni aktivoitui.

- Hankin monta uutta tuoksua, ja annoin eteenpäin joitain vanhoja jotka eivät vain toimineet minun ihollani tai joista en yksinkertaisesti välittänyt.

- Löysin tuoksublogit, ja sitä kautta niche-tuoksut.

- Sokko-ostoksia olen harrastanut aina, sillä en ole tykännyt tavaratalojen ja kosmetiikkaliikkeiden hajuvesiosastoista. Joten sokko-ostokset eivät varmaan ole kasvaneet vaikka niitäkin tuli harrastettua. Mutta sen sijaan olen oppinut nauttimaan tuoksujen haistelusta kaupoissa vasta viime vuonna. Ja ahkerasti tuoksuosastoilla rampattuani olen myös oppinut haistelemaan tuoksuja siellä, enää nenä ei mene sekaisin kolmen tuoksun jälkeen. :happy-cheerleadersmileygirl:

- Foorumin löysin kesällä, mutta ei kiinnostanut rekkautua tänne sillä en ollut vielä niin hurahtanut tähän hommaan ja porukka vaikutti aika pieneltä sisäpiiriltä johon on vaikea ängetä sekaan. Loppuvuodesta huomasin että taisin olla väärässä, jumituin tänne lueskelemaan ja minunkin oli pakko liittyä joukkoon ja tehdä tunnukset. :D

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vuosi 2012 - kooste
ViestiLähetetty: 30 Tammi 2013, 22:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
^Hyvä kun teit, olet jo ihan inessä :mrgreen: .

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vuosi 2012 - kooste
ViestiLähetetty: 30 Tammi 2013, 23:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Juu, olen kyllä tosi iloinen että tein tunnukset! Onneksi ensivaikutelma osoittautui totaalisen vääräksi. :happy-partydance: On kiva jutella tällaisella mukavalla porukalla tuoksuista kun tähän mennessä niistä on lähinnä päässyt vain lukemaan, harvaa tuttavaani on kiinnostanut minun höpinä aiheesta, tai koko aihe ylipäätään.

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vuosi 2012 - kooste
ViestiLähetetty: 31 Tammi 2013, 21:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Jaa, kaippa minäkin voisin vetää vähän vuotta yhteen. Tämähän oli ensimmäinen vuosi kun näin paljon olin tuoksujen kanssa tekemisissä, vaikka aina olen tuoksuista tykännyt jne. Mutta ei se harrastus ole ollut, varsinkaan tällaisissa mittakaavoissa!

Vuoden nuotit: Huomasin, että kiinnostuin aina jostain nuotista tai tuoksuryhmästä kerrallaan ja menin suuna päänä sitä kohti mitä juuri silloin teki mieli. Rakastuin tuberosaan eikä mikään muu oikein sillä hetkellä kiehtonut. Halusin tuberosani suurena ja mahtavana. Loppuvuodesta rakastuin ambraan, se vaati pitkän matkan. Savu kiehtoi koko matkan varrella. Nahkaan rakastuin loppukeväästä/alkukesästä. Muutamassa kohtaa hain myös kookosta tuoksuihini. Alkutalvesta olin täysin vaniljan lumoissa, sitä oli kaikissa sillä hetkellä käyttämissäni tuoksuissa.
Älynväläys: En pidä orvokista, eikä ruusukaan oikein maistu pääosassa.
Vuoden suurimmat rakkaudet: Divine Divine, Patchouli 24, Cuir Beluga, Jardins de Bagatelle
Vuoden talo: Noh, Guerlain horo täällä hei. Monet Guerlainin ekslut ovat olleet minulle taivas. (Ja Place Vendome, juhuu! :P )
Talo, josta kovasti yritin löytää rakkauksia, mutta ei...: Serge Lutens. Minua kovasti kiehtoivat SL:n kuvaukset ja yritin kovasti haistella talon tuoksuja ja löytää suuria elämyksiä, mutta en löytänyt ihan täydellisesti minulle sopivia juttuja.

Olen iloinen, etten yleensä ole hankkiutunut eroon sellaisista näytteistä, joista en juuri sillä hetkellä oikein pidä. Kun näin paljon haistelee, niin maku muuttuu. Ja kuten huomasin, kaikki ei aina maistu samaan aikaan. Esimerkiksi nyt ei enää tee mieli makeita tuoksuja, eikä nahkaakaan tee niin mieli. Mutta olen huomannut, että yhtäkkiä minua kiehtookin nyt esim. patsuli. Vähän sellaisista "en tykkää" jutuista voikin tulla kutkuttelevalla tavalla tuoksuja, joita suorastaan himoitsee.

Aivan omanlaisensa kohokohta oli tietysti Tallinnan reissu. Haluan vielä kiittää siitä kaikkia, muistelen teitä ja matkaa suurella lämmöllä! :romance-heartsmiley:

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group