Tänään on 29 Maalis 2024, 00:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29 Loka 2013, 18:53 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Tää on varmaan tosi yksilöllistä, mille kukanenkin on herkkä ja missä tilanteissa, mutta onko jossain jotain tilastotyyppistä tietoa yleisimmistä päänsärkytriggereistä tuoksuissa? Mulle toi Narcison For Her ja Sergen Datura Noir sekä Chergui aiheuttivat jyskytystä koehaistelussa (jälkimmäiset paperilta!) ja jäin miettimään, olisiko kiinni itse tuoksuista. Uudelleen kokeilu ei huvita juuri nyt, mutta ehkä tieteen nimissä ja muuttujien eliminoimiseksi pitäisi.

Onko teillä muilla jotain henkkoht herkistymisiä tietyille tuoksuille, ainesosille, nuoteille...? Jotain testaustaktiikoita oireiden minimoimiseksi?

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Loka 2013, 19:51 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Mä en ole ollenkaan päänsärkyihmisiä, enemmänkin jotkut tuoksut aiheuttavat mahaa kuvottavaa tunnetta. Mutta yksi, ei edes mikään voimakas tuoksu aiheutti raastavan ohimosäryn: Gianfranco Ferre Ferre edp. Harmi sinällää, koska tuoksu oli kaunis.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Loka 2013, 20:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Viktor&Rolfin Flowerbomb Extremestä sain aikoinani melkein joka kerta päänsäryn, mutta jotenkin mystisesti se taipumus on kadonnut, ja nykyään särkyä ei enää tule. :shock: Odin New Yorkin Tanoke aiheutti myös välittömästi päänsäryn.

Luulen, että ainakin Iso E Super isoina määrinä aiheuttaa itselleni päänsärkyä, jos nyt olen tunnistanut sen oikein tuoksusta. Joka tapauksessa se tai sen tyyppinen osa tuoksussa kyseessä (Ambre Narguile, Tanoke, Boadicea the Victoriousin Seductive jne.), ja haistankin sen aika voimakkaasti niistä helposti.

Lisäksi hormonit, väsymys yms. vaikuttaa itselläni myös tuohon. Väsyneenä saan muutenkin helposti päänsäryn ja tuoksu saattaa olla viimeinen laukaisin sille.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Loka 2013, 21:01 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Mulla päänsäryt ovat myös aika harvinaisia, ehkä jossain megadarrassa tulee (ehkä kerran vuodessa), tai jos on jäänyt aamukahvi juomatta (vielä harvemmin). Siksi en osaa yhdistää näitä viime viikkojen jysäripäiviä muihin kuin tuoksuihin :/ Cherguista kuitenkin tykkäsin, mutta ajatuskin uudelleen testaamisesta kammottaa.

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Loka 2013, 01:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Juicy Couturen Juicy Girl on minulla tähän mennessä ainoa sellainen tuoksu mistä sain aivan järkyttävän jysärin joka kerta, ja jouduin siitä siksi luopumaan. Harmi, sillä tuoksu oli lahja siskoltani. Voi kyllä olla että en enää saisi päänsärkyä tuostakaan, tuo oli muutenkin migreeniherkkä ajanjakso.

Calonehan on sellainen tuoksuainesosa joka kuulemma aiheuttaa herkästi päänsärkyä, jos siihen on taipumusta. Eli sen vuoksi "kevyitä vesituoksuja" ei varsinkaan kannattaisi annostella kaatamalla tuoksua päälleen suoraan pullosta. Yllättävän moni luulee sen olevan jollain tavalla sallitumpaa ja täysin hyväksyttyä, kuin käyttää voimakasta tuoksua varovaisesti annosteltuna. :naughty:

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Loka 2013, 11:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Isot Valkoiset Kukkaistuoksut kuten esim. Fracas, Annikin Gardenia Passion (Passionista kyllä tykkään ja käytänkin sitä), Versacen Blonde ovat kuin piikki sierainten kautta aivoihin: en voi sietää, pelkkä nuuhkaisu sattuu.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Loka 2013, 16:15 
Poissa

Liittynyt: 23 Heinä 2013, 14:45
Viestit: 120
Minulla pahimmat järjestyksessä ovat:
Andy Tauer - Eau D'Epices
Lubin - Idole
l'Artisan - Havana Vanille/Vanille Absolument
Frapin - 1697
CdG - Comme des Garcons 2
SL - Serge Noir
Parfurmerie Generale - Coze
Kaikki voimakkaita tuoksuja, yhdistävinä nuotteina joita syytän ovat neilikka (mauste), rommi ja eebenpuu. CdG on on hieman poikkeus, mutta siinä on ilmeisesti aldehydi tai joku joka on todella pistävä alusta loppuun, tulee mieleen musteen mutta järjettömän voimakkaana.
Toisaalta jos on migreeni tai se on tuloillaan, niin eipä tuolla ole juuri väliä mitä haistaa kun tekee jo pahaa. Pitäisi vaan päässä johonkin viileään/pimeään/äänettömään/hajuttomaan paikkaan nukkumaan peittojen alle ja toivoa että lääkitys pelittää ja huomenna on parempi päivä.

_________________
Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 31 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group