Tänään on 28 Maalis 2024, 19:04

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 02 Tammi 2014, 08:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Nopean haistelun perusteella Sahara Noir kelpaisi frankinsensin viitetuoksuksi. Hyvin minimalistinen tuoksu, pullon ulkoasu ei anna siihen kyllä mitään viitettä. Silti tyydyttävä, ainakin suitsukkeenystävälle. Varmaan ostan joskus, mutta saatan malttaa odottaa siihen, että ilmaantuu nettioutletteihin.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Tammi 2014, 08:58 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
finanna kirjoitti:
Jaakiem kirjoitti:
Onko kukaan muuten testannut TF:n Sahara noiria?

Tai Bottega veneta pour hommaa?

Minulla Sahara Noir oli lähinnä pippurinen suitsuke, ruusua tai minkäänlaista eläinmaailman puolta en aistinut. Ihan näppärä tuoksu, mutta ei poikennut omalla ihollani tarpeeksi CdG:n suitsukesarjasta että olisin tarvinnut kokonaisen pullon. Turvallinen valinta suitsukefaneille, mutta ei minusta tuo sille osastolle mitään uutta.


Mun mielestä nuo C&Q:t on yhtä paljon iso-E-tuoksuja kuin suitsuketuoksuja. "Pelkästään" suitsuketuoksu olisi ihan kiinnostava homma, vaikka en usko, että se kuitenkaan on sellainen. Kaikki suitsukkeet, joita olen tähän mennessä haistellut, ovat olleet voimakkaasti erilaisia.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Tammi 2014, 09:01 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kamicha kirjoitti:
Nopean haistelun perusteella Sahara Noir kelpaisi frankinsensin viitetuoksuksi. Hyvin minimalistinen tuoksu, pullon ulkoasu ei anna siihen kyllä mitään viitettä. Silti tyydyttävä, ainakin suitsukkeenystävälle. Varmaan ostan joskus, mutta saatan malttaa odottaa siihen, että ilmaantuu nettioutletteihin.


Eli pitää pitää mielessä. Toivottavasti tulisi jostain outletistä vielä vastaan. Frankinsensi on hieno juttu, eikä mulla olekaan vielä sellaista. Pelkälle frankinsensille on haistanut lähinnä Tauerin Insence extreme, ja sekin johtui varmasti siitä, että oli silloin haistellut paljon muutakin, ettei nenä enää toiminut kunnolla.

Nuo perussarjan Fordit olisi kiva haistella joskus kaikki.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Tammi 2014, 09:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Heinä 2013, 12:13
Viestit: 344
Paikkakunta: Kuopio
Jaakiem kirjoitti:
finanna kirjoitti:
Jaakiem kirjoitti:
Onko kukaan muuten testannut TF:n Sahara noiria?

Tai Bottega veneta pour hommaa?

Minulla Sahara Noir oli lähinnä pippurinen suitsuke, ruusua tai minkäänlaista eläinmaailman puolta en aistinut. Ihan näppärä tuoksu, mutta ei poikennut omalla ihollani tarpeeksi CdG:n suitsukesarjasta että olisin tarvinnut kokonaisen pullon. Turvallinen valinta suitsukefaneille, mutta ei minusta tuo sille osastolle mitään uutta.


Mun mielestä nuo C&Q:t on yhtä paljon iso-E-tuoksuja kuin suitsuketuoksuja. "Pelkästään" suitsuketuoksu olisi ihan kiinnostava homma, vaikka en usko, että se kuitenkaan on sellainen. Kaikki suitsukkeet, joita olen tähän mennessä haistellut, ovat olleet voimakkaasti erilaisia.

Olen samaa mieltä siitä etteivät kaikki suitsuketuoksut ole samanlaisia ja ainakin osassa 3-sarjaa tuo iso super e on tosiaan vahvasti esillä (Kyoto tulee ensimmäisenä mieleen) mutta SN on ehkä enemmän mausteisella Ouarzazate-akselilla. Minun päälläni siis. On ihan todennäköistä että Sahara toimii jollain muulla eri tavalla. Tai että paremmalla hakuaistilla varustettu sivistyneempi ihminen kykenee dissektoimaan nuotit tarkemmin. Testailin SN:n puoli vuotta sitten joten muistikuva ei ole tarkin. En myöskään pidä itseäni mitenkään taitavana haistelijana, ajattelin vain kertoa vaikutelmiani siinä toivossa että niistä on jotain hyötyä. :)

_________________
Parfumo-profiili


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Tammi 2014, 10:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Ja suitsukehan voi olla paljon muutakin kuin frankinsensia. Suitsuketuoksu vaan sisältää suitsukkeenomaisen aromin - ja suitsukkeita taas on todella erilaisia, läheskään kaikissa ei ole frankinsensia. Suitsuke voi yhtä lailla tarkoittaa vetiveriä, muitakin pihkoja kuin frankinsensiä, puuta, eri yrttejä... ...ja näiden yhdistelmiä.

Vielä ambraakin ärsyttävämpi tuoksukonsepti. En voi edes sanoa pitäväni suitsuketuoksuista yleisesti.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Tammi 2014, 02:57 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Finanna, vaikutelmista on aina iloa ja hyötyä. Kiva, kun olet haistellut ton. En usko, että sun nenän erottelukyvyssä on yhtään parannettavaa. Nostin tän asian vaan esille, kun pidän suitsuketuiksuista. Joskus yksinkertaisina nenä voivat olla vähän pitkäveteisiä ja liian vakavia, mutta yleensä suitsukkeet toimivat tuoksuissa ja rauhoittavat oloa. Mielestäni suitsukkeet ovat tuoksultaan aika kylmiä, etäisiä ja tuovat tuiksuihin tilan tuntua. Tiesittekö, että kirkkosuitsukkeessakin frankinsensiä makeutetaan ja pehmennetään mirhalla. Mielenkiintoista olisi esimerkiksi haistella tuoksua, jossa frankinsensiä olisi pyöristetty vaikka ambralla siten, ettei ambra olisi tuoksussa isossa roolissa, vaan osa suitsuketta. Hmmmm...

Tällä viikolla testaamani Escada pour homme teki siinä erikoisen tempun, kun sen kaneli tuntui suitsukkeelta. En ole koskaan kanelisuitsuketta haistellut, enkä tiedä, onko sellaista edes olemassa, mutta siltä se tuntui. Piti katsoa Fragranticasta muiden arvioita, että olivatko muut kokeneet samoin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Tammi 2014, 11:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem, jos jostain saat, niin testaapa huviksi Agonistin Black Amber. Se on minun asteikollani kaikkein frankinsensisin ambra, jota olen haistanut. Melkein sanoisin frankinsensin olevan siinä pääroolissa, eikä se ole muutenkaan makean käärivä, kuten monet ambrat. Pippurisuus avaa sitä myös mukavasti. Toinen mieleen tuleva tuohon kuvaukseen sopiva tuoksu on se Tompan Sahara Noir - se on ehkä vielä vähän tiukempi frankinsensi, mutta en ole noita rinnan haistellut.

Kotiin (ja vaikka löylyyn) kannattaa hommata Frantsilan frankinsensiöljy, se on ihanaa.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Tammi 2014, 20:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Heinä 2013, 12:13
Viestit: 344
Paikkakunta: Kuopio
Jaakiem, kyllä tätä nokkaa mieluusti parantelisi, samoin kuvailukykyä. Tuo Black Amber kuulostaa kiinnostavalle, Agonistin tuotanto on muutenkin jäänyt haistelematta.

_________________
Parfumo-profiili


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group