Tänään on 28 Maalis 2024, 13:41

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Miten käytät tuoksujasi?
ViestiLähetetty: 04 Huhti 2012, 00:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Onko sinulla joku tietty rutiini kun pukeudut tuoksuun?
Kuinka paljon tuoksua kerralla käytät; suihkaus, kaksi vai viisi ja miten moneen kohtaan?
Vai onko sinulla ihan jokin oma persoonallinen tapasi lisätä tuoksua yllesi?
Käytätkö kokonaisia sarjoja eli onko sinulla suihkusaippua/-geeli ja vartalovoide/-puuteri tmvs. saman tuoksuisena kuin hajuvetesi?

Entäpä eri tilanteet, onko sinulla jotain tiettyjä tuoksuja joita käytät esimerkiksi vain kotona tai vain juhlissa tai töissä?
Tai kun snusta tuntuu joltain tietyltä, haetko jostain tuoksusta turvaa, lohdutusta, piristystä?

Kerro miten käytät tuoksujasi ja jos sinulla on jotain erityisiä perusteluja niin jaa toki nekin!

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Huhti 2012, 15:01 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Mohn kirjoitti:
Onko sinulla joku tietty rutiini kun pukeudut tuoksuun?


On.

Kun aamulla ensin valitsen tuoksuni kaapista, kävelen läheiseen metsään, jonka keskellä sijaitsee pieni lampi. Sen äärellä minua odottaa kanteleeni, jonka sulosoinnuilla kutsun luokseni metsän peikot, sinipiiat ja kaikki muut metsän satuolennot.
Sitten, aamun ensimmäisissä auringonsäteissä keijukaiset riisuvat vaatteet yltäni, ja päivänsäteet ja menninkäiset suihkuttavat ylleni tuoksua. Pienet kristallipilvet hyväilevät alastonta vartaloani samalla kun hieman Demis Roussosilta näyttävä peikko-haamu laulaa minulle aivo-orgasmisen kauniisti Forever and Ever kappaletta.
Sen jälkeen kun keijut ovat saaneet vaatteet jälleen ylleni, minut takaisin taas kotiin johdattaa suruvaippa parven levittämä sinipölyinen polku.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04 Huhti 2012, 17:38 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
^ Jaakiem, sun resident-runoilijan tittelisi on nyt vaarassa.

Itse olen valitettavan proosallinen ihminen. Minulla ei ole runollisia tuoksurutiineja.
Mutta pohdiskelin viime viikolla ihan muussa yhteydessä mitä sana "craving" tarkoittaa.

Mulla liittyy tuoksuihin yleensä odotuksia. Odotan hetkeä jolloin voin hätistää miehet, lapset ja kodin apujoukot jaloista, vetäytyä kammariini ja hengata kahdestaan vaikka Jickyn kanssa. Odotan myös aamulla hetkeä, jolloin olen saanut ulkoisen habitukseni jokseenkin kasaan, avaan tuoksupullon, istun pöydän ääreen ja aloitan päivän työt. Yleensä sanat alkavat silloin virrata aivan itsestään.

Usein virkistän itseäni uudella tuoksulla myös kun olen ihan voipunut. Kuten juuri nyt.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04 Huhti 2012, 22:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Joskus 20-vuotiaana suihkutin parfyymia kaulalle ja korvan taa aina ennen sonnustautumista bileisiin tai yökerhoon. Ajatuksena oli, että tuoksusta olisi hyötyä ns. iskemispuuhissa.

Nykyisin suihkutan tuoksua yleensä ranteelle. Ensin suihkutan vasemmalle ranteelle, sitten hieron sitä kevyesti oikeaan. Yksi suihkaus riittää, ellei kyseessä ole hyvin mieto cologne. Sitten nuuhkaisen, ja jatkan silloin-tällöin nuuhkimista säännöllisesti pitkin päivää. Ranteen nuuhkiminen näyttää ehkä oudolta, mutta sillä on työpäivän aikana palauttava ja rentouttava vaikutus.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04 Huhti 2012, 23:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Eniten ehkä kiinnostaa tuo suihkausten määrä. Nyt kun olen lueskellut enemmän tuoksuihin liittyviä juttuja niin aika usein törmää siihen, että joitakin tuoksuja kehoitetaan suihkaisemaan iholle vain muutaman kerran, korkeintaan kolme.

Normaalisti arkikäytössä suhikaisen kerran vasempaan ranteeseen josta dippaan oikeaan ja sitten painan molemmat ranteet jonnekin tuonne kaulalle, korvien alle/taakse. Jos olen lähdössä illalla ulos niin teen tuon saman jonka jälkeen saatan suihkaista ranteelle vielä toisen kerran ja sitten yleensä kerran ilmaan pään päällä, suuntana vähän niin kuin hiusten takaosa ja niskaosasto.

Mutta että käyttääkö joku oikeasti hajuvettä niin, että sitä suihkitaan monta suihkausta? Mihin ne kaikki suihkitaan edes?? :roll:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04 Huhti 2012, 23:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Korostan taas sensitiivisyyttäni. Tuoksuja tosiaan löytyy ihan laidasta laitaan, tulee siis suihkittuakin niitä hyvin eri tavoin..

Suihkin tuoksua useimmin ranteisiin, usein sekä sisä-että ulkosyrjiin (mieluummin ulko..) sekä niskaan. Chanel 5:sta suihkaisen usein myös paidan alle, tissivälistä hieman alemmas.. Se sulaa ihooni siten mielestäni hyvin ja intiimisti. Ja koska mulla on rastat eikä mun kertakaikkiaan tarvitse pestä tukkaani kovin usein on mulla tapana suihkia myös hiuksiini päivän tuoksua. Yleensä jo seuraavana päivänä tuoksu on seuraavan alta sopivasta haihtunut.

En halua pilata tunnelmaa suihkimalla edes testaillessa ranteille eri tuoksuja. Useimmiten se on tasan yksi tuoksu per päivä.

Vaikka haistelen oikeastaan kaikki vastaantulevat uutuudet ja otan projektiksi tuoksuja tietyiltä brändeiltä ja klassikoiden puolelta en mä halua iholle kuin sellaisia tuoksuja jotka todella miellyttävät vain minua itseäni. Näytteitä kertyy, joo, mutta varsinkin nyt kun hylly on ollut vuoden pari järjestämättä on mulla riittänyt ihmetystä tässä luetteloa laatiessa. Jätän ainoastaan tämän hetken suosikit hyllyyn. Loput menköön laatikossa omaan jemmaansa, voin sitten kaivaa esiin jos ja kun siltä tuntuu.

Mutta, että montako suihkausta.. Heitetään nyt ihan lonkalta 3-6. :)

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05 Huhti 2012, 07:37 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Käytän tuoksuja hillitysti. Yksi suihkaus, aniharvoin kaksi. Joistakin vahvoista tuoksuista kuten Chanelin Cocosta yritän saada vain puolikkaan.

Suihkin vain ranteelle. Kaulan seutuun tulee helposti hajuvesistä ihottumaa ja nenä
turtuu helpommin. Aivan kuten Eeva, ranteen nuuhkiminen rauhoittaa, virkistää ja inspiroi.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05 Huhti 2012, 07:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minulla arkikäyttöön ihmisten ilmoille yleensä 1-2 suihkausta. Suihkaus ranteelle, ranteet yhteen, ranteet kaulalle tai suihkaus ranteelle, ranteet yhteen, suihkaus niskaan. Ja minäkin käytän kehon etupuolta tuoksun syventämiseen ja jotkut aggressiiviset tai minulle hieman liian makeat tuoksut puen pelkästään navan yläpuolelle, siihen liivien reunan alle.

Joskus tykkään suihkauttaa pari kertaa ilmaan ja antaa tuoksun sataa päälle.

Ihoni tekee monista tuoksuista todella pitkäkestoisia, niitä ikäänkuin jää huokosiin. Uusi tuoksu saattaa vääristyä kun vanhaa on alla - onneksi tämä ei haittaa kun tykkään käyttää tuoksuja kausissa, muutamasta päivästä jopa kuukausiin. Jotkut tuoksut hyötyvät paljon tästä kerrostumisesta itsensä kanssa, erityisesti Ambre Sultan. Toisaalta - se tuoksuu ihan hirveältä, jos olen edellisenä päivänä suihkinut Margielan Untitlediä. Myös CdG:n Avignon syvenee kerrostuessaan itsensä kanssa. Kesällä vihreät tuoksut ovat minulla yleensä vähän nopeammassa rotaatiossa.

Tuoksuttelen purskeissa - hommaan samplesetin jostain ja käyn heti alkuun pikaisesti läpi kaikki hankitut. Saatan ensitestata pari, kolmekin tuoksua kerrallaan ranteille, mutta tässä vaiheessa vasta päätän, mikä päätyy testattavaksi koko keholle. En voi jatkaa testailua kovin pitkään, minusta on henkisesti raskasta tuoksua pitkään kovin vieraalle.

Ja siinäpä tuli myös tärkein kriteeri tuoksun hankkimiseen. Tuoksun on tunnuttava omalta. Kiinnostavista, mutta ei omantuntuisista minulle riittää hyvin samplet.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 03:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Käytättekö te tuoksuja päivittäin? Siis niin, että ihan oikeasti pukeudutte tuoksuun, ette vain kokeile sitä.

Minä en käytä tuoksuja normaalisti lainkaan. :shock: Siis arkena.

Nyt kun olen niin kauhean innoissani tästä tuoksuttelusta niin olen tuoksunut lähes päivittäin mutta en ole pukeutunut tuoksuun, suihkaisen sitä vain ihan pienesti vasempaan ranteeseen tuoksuttelutarkoituksessa. Joinakin päivinä saatan kokeilla jopa kolmeakin tuoksua jolloin otan käyttöön myös oikean ranteen ja kenties jomman kumman kämmenselän.

Minä pukeudun tuoksuun oikeastaan vain, kun olen lähdössä illalla ulos. Arkena en päiväsaikaan tuoksuja käytä. Toisaalta olen valmistumassa ammattiin jossa hajusteiden käyttö ei ole suositeltavaa eikä suotavaa joten sekin on pitänyt huolen tuoksuttomasta arkielämästä.

Eilen poikkeuksellisesti tuoksuin vanhempainillassa. Olin tosin laittanut tuoksua aika hillitysti, että en tiedä tuoksuinko kenenkään muun kuin itseni mielestä. :wink:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 09:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minä käytän tuoksua lähes päivittäin, mutta tosiaan säästeliäästi. Edellisessä työpaikassa minulla oli tuoksuherkkä kollega, jonka vannotin varoittamaan, jos käytän tuoksuja liikaa hänen sietokyvylleen. Ei tarvinnut varoittaa - ja välimme olivat sillä tavalla mutkattomat, että varoitus olisi varmasti tullut jos sille olisi ollut tarvetta.

Joskus jätän tietoisesti ihotuoksun pois, esim. jos vaate on imenyt itseensä tuoksua jo valmiiksi riittävästi...

Mutta toisaalta pyrin myös sitkeästi siihen, että käyttämäni tuoksun lisäksi muita tuoksuja ei ole. Minusta esim. monet pyykinpesuaineet ja huuhteluaineet tuoksuvat yhtä voimakkaasti kuin ihotuoksut - meillä pyykki on ehdottomasti tuoksutonta. Samoin muussa kosmetiikassa pyrin tuoksuttomuuteen - hiustenhoidon ja muotoilun kanssa en ole siihen päässyt, mutta ratkaisu on olla muotoilematta useimpina päivinä :twisted: .

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 10:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Käytän tuoksuja päivittäin ja mieluiten samaa tuoksua muutaman päivän peräkkäin. Suhautan vähintään ranteille ja niskakuoppaan, joskus myös kyynärtaipeisiin.

Kun testaan tuoksuja, testaan mielelläni kahta yhtäaikaa siten että suihkautan kumpaakin tuoksua sekä ranteeseen että kyynärtaipeeseen. Näin voin verrata tuoksuja paitsi keskenään, myös sitä, miten erilaiselta sama tuoksu tuoksuu ranteella ja kyynärtaipeessa (koska siinä on eroa!)

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 10:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Kamicha kirjoitti:
En voi jatkaa testailua kovin pitkään, minusta on henkisesti raskasta tuoksua pitkään kovin vieraalle.

Tämä on niin tuttua! Usein kiinnostavakin näyte joutuu odottamaan testausvuoroaan viikkotolkulla, kun en satu olemaan sillä päällä, että olisin valmis riskeeraamaan henkisen hyvinvointini... :lol: Samasta syystä en juuri koskaan osallistu foorumien "synkronisointipäiviin". Päivän tuoksun valinnan ykköskriteeri on aina "mikä tuntuu tänään, tässä ja nyt hyvältä".

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 10:49 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Minullekin syntyy kapina ennakkovalintoja vastaan. Nautin tuoksun valinnasta, mutta päätökseen vaikuttaa aina hetki. Ennakkosopimukset saavat nuhkinnan joskus tuntumaan työltä, vaikka kimppanuuhkinta on kyllä antoisaa.

Elän tuoksuahmintavaihetta ja tuoksun aina joltakin - paitsi joskus lepuutan nenää. Käytän tuoksuja vain ranteella.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 11:33 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Mohn kirjoitti:
Käytättekö te tuoksuja päivittäin?


Ihollani joka päivä, ja joka yö, paitsi, Kuningattaren pyynnöstä ei mielellään mitään tuoksua juuri *silloin*. :wink:

Hänen sanansa on lakini. 8)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Miten käytät tuoksujasi?
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 13:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 22:49
Viestit: 391
Paikkakunta: UK
Mohn kirjoitti:
Käytättekö te tuoksuja päivittäin?


- Jos lähtisin kotoa ilman hajuvettä, olisin alasti. Ainoa poikkeus on, jos suuntaan kauppaan testaamaan hajuvesiä (iholle, tottakai).

- Joskus suihkun jälkeen "pukeudun" hajuveteen = suihkutan sitä kokolailla keskivartalosta ylöspäin, mutta en kovin usein. Sama tuoksu säilyy useimmiten seuraavaan päivään saakka, ja seuraavana päivänä haluan useimmiten jotain ihan muuta hajuvettä kuin edellisenä enkä halua "sekoittaa" kahta keskenään. En ole kerrospukeutuja.

- Vanhempainiltatemppusi kuulostaa tutulta. (: Mäkin tykkään käyttää tuoksuja tolla lailla privaatisti, että vain itse tai joku huomattavan lähelle tuleva voi sen aistia.

- Suihkautan ranteille, taputan kaulaan. Tänään tuoksun Diorin Milly-la-Forêt'lta, joka on oikeastaan ranskalainen kylä.

_________________
Tuoksut videolla. Suihkuta ja nauti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 47 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group