Tänään on 29 Maalis 2024, 00:54

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 11:26 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Täällä käytetään paljon kryptisiä harvinaisia tuoksuja mutta listaillanpa tänne ihan tavallisesta tavaratalosta löytyviä tuoksuja joista tykkäämme kovasti!

Mulle naisten puolelta ainakin
Chanel No. 19 EDP, Chanel No. 5 EDP ja parfum ja YSL:n Y, In Love Again ja Cinema

Miesten puolelta
Chanelin Antaeus, Diorin Eau Sauvage, Guerlainin Habit Rouge


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 11:47 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Rihannan Nude ja Rogue, sekä Moschinon Funny! on mun mielestä hyviä mainstream-naistentuoksuja :) En tiedä lasketaanko Bvlgari Black näihin, hyvä sekin.

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 12:03 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Gogol kirjoitti:
Täällä käytetään paljon kryptisiä harvinaisia tuoksuja mutta listaillanpa tänne ihan tavallisesta tavaratalosta löytyviä tuoksuja joista tykkäämme kovasti!

Mulle naisten puolelta ainakin
Chanel No. 19 EDP, Chanel No. 5 EDP ja parfum ja YSL:n Y, In Love Again ja Cinema

Miesten puolelta
Chanelin Antaeus, Diorin Eau Sauvage, Guerlainin Habit Rouge


Jos joku menee tuon listan kanssa haistelemaan tavarataloon Suomessa, niin taitaa saada ison kassillisen ei-oota. Esimerkiksi Oulussa oli kerran Stockmannilla yksi näytepullo 19:n poudre-versiota, mutta alkuperäistä ei. Ovatko Y, Cinema ja In love again lakkautettua tuoksuja? Ja ILA:n uusi pullo tarjolla vain jossain erikoisliikkeissä esim. lentokentillä? Habit rougea en ole nähnyt ikinä Suomessa myynnissä. Antaeuskin on valikoimissa yllättävän harvoissa paikoissa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 12:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^in Love again on lakkautettu.
hmm Y:stä en ole varma, mutta Cinemaa lienee vielä saatavilla?

Mun suosikkeja tarvaratalosta on;
Naisten puolelta
Rive Gauche, Miss Dior (entinen Miss Dior Cherie), Guerlain La petite robe noir EDT, Allure Edp, No5 Edp, Romance!, Jean Paul Gaultier:n Classique (ehdoton vuosikausia ollut suosikki), Shalimar, Chloe:n Chloe edp, Dior:n poisoneista Midnight Poison ja Hypnotic Poison eau Sensuelle, Guerlainin L´instant edp myös on tällä iki suosikki listalla, Myglerin Angel :enkeli: , Givenchyn Organza.. ollut käytössä enemmän ja vähemmän jo 15 vuotta... Tässä muutama minun mielestäni mainitsemisen arvoinen ihanuus.

Miesten puolelta musta aivan ihania on;
Givenchy Pi, Gaultierin Le Male, YSL:n L´Homme ja Rive Gauche Chanel:n Egoiste Platinum :romance-inlove:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 12:28 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Tuli mieleen, että pitäiskö tehdä joku kysely tms. foorumille jossa jokainen voi ehdottaa lempituoksujaan eri kategorioihin (paras maintsream/designer, niche, tms.) ja äänestetään Tuoksufoorumin parhaat? Siihen saattais saada osallistumisia myös vakkariporukan ulkopuolelta ja toisaalta jakaa foorumin kollektiivista tuoksutietämystä helpoksi paketiksi potentiaalisille tuoksufaneille. :) Jotain perussääntöjä ois hyvä olla, esim. että mainstream-kategorian tuoksut ovat suht iisisti saatavilla Suomesta (joko sieltä sokkarilta tai netistä). EDIT: Tein erillisen ketjun tätä varten jos vaikka muitakin kiinnostaisi!

Kosmoskukka kirjoitti:
^in Love again on lakkautettu.
hmm Y:stä en ole varma, mutta Cinemaa lienee vielä saatavilla?

Mun suosikkeja tarvaratalosta on;
Naisten puolelta
Rive Gauche, Miss Dior (entinen Miss Dior Cherie), Guerlain La petite robe noir EDT, Allure Edp, No5 Edp, Romance!, Jean Paul Gaultier:n Classique (ehdoton vuosikausia ollut suosikki), Shalimar, Chloe:n Chloe edp, Dior:n poisoneista Midnight Poison ja Hypnotic Poison eau Sensuelle, Guerlainin L´instant edp myös on tällä iki suosikki listalla, Myglerin Angel :enkeli: , Givenchyn Organza.. ollut käytössä enemmän ja vähemmän jo 15 vuotta... Tässä muutama minun mielestäni mainitsemisen arvoinen ihanuus.

Miesten puolelta musta aivan ihania on;
Givenchy Pi, Gaultierin Le Male, YSL:n L´Homme ja Rive Gauche Chanel:n Egoiste Platinum :romance-inlove:


Tuli näistä mieleen, että Opium on kanssa (ollut?) loistava tuoksu!

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Viimeksi muokannut Njaalgahaisyeini päivämäärä 29 Tammi 2014, 12:35, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 14:06 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Sori, mulla on vain huono käsitys Suomen valikoimasta!
Tapiolan Stockalla on ainakin noi kaikki Chanelit ja siellä oli pitkään parfum-testeri!

Italiassa tavllisista tavarataloista eli Coinista ja Rinascentesta saa YSL:n relaunchaamina In Love Againia ja Y:tä, kermaisenbeige pullo ja sisus ehkä reformuloitu, Nu kuuluu myös samaan perheeseen. Cinema on ehkä jo lakkautettu mutta sitä näkyy vielä paljon hyllyissä ja mun duunikaverini käytti sitä kesällä. Lisäksi ihanat puutarha-Hermesit ovat täällä joka tavaratalossa!

Ehkä suomalaiset vaan tyytyy vähään ja huonoon? :byää:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 14:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^ei Gogol, Ei.
Ongelma lienee enemmänkin tavaratalojen osto osastolla, kun ei ymmärretä hyvän päälle. Uskon että Suomalaiset itsessään haluaa enempi ja parempaa... Ja tieten kysymysmerkki on mitä maahantuoja tuo Suomeen...

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 16:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Suosikkeja:Zino,Potion,Rive gauche,Rochas man,Santos,Jaipur,Paco ph mm.Naisten tuoksuista(joista ymmärrys vielä vähäisempää) mun suosikit on gourmandeja,Guerlain tupla vanilija,Joop femme,L.Lempica+Lempica l.ym. Niche tuoksuja olen päässyt nuuhkimaan ainostaan ehkä n.20-30,enkä ole oikeastaan löytänyt niistä yhtään itselle todella merkityksellistä.Olisiko kyse siitä,että foorumin ihanaiset naiset ovat lähinnä näytteitä laittaneet ja tuoksut ovat tuntuneet liian naisille suunnatuilta mun makuun? :think: Joo,samaa mieltä,että suomen kauppojen mainstream valikoima on aika suppea.Itse pidän 70,80 ja 90 luvun tuoksuista,joita ei tahdo löytyä hyllyiltä muutamia kestosuosikkeja lukuun ottamatta.Aika monia on myös lopetettu tai ollaan lopettamassa :sad:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 17:17 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Christian sun klassikkomakuun löytyy tosi hyvää tavaraa niin monesta lähteestä...
Tyypillinen miehille suunnattu niche on vähän lälly unisex tai sitten jotain erikoista.
Naisille musta niche antaa enemmän, vapautuksen shampoo- ja hedelmäkarkkituoksuista.

Lisää mahtavaa miesarsenaalia: Azzaro pour homme :kiss:

Musta tuoksut on vähän kuin viinit, maku muotoutuu eksploroinnin kautta mutta jos ei altistu riittävän erilaisille tuoksuille, ei tajua mitä mieletöntä kirjoa niissä on.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 17:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Tuota miekin olen miettinyt Gogol,että niche tuoksuissa on usein unisex merkintä ja monesti se käytännössä menee enempi naiselliseen suuntaan :think:
Vielä yksi unohdettu herkkupala 80luvulta miehiseen makuun.Krizia moods uomo.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 18:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Heinä 2013, 12:13
Viestit: 344
Paikkakunta: Kuopio
Minun tavaratalo-lemppareita jotka löytyvät myös itäisen periferian s-tavaratalon valikoimasta: Bvlgari Femme, Shalimar, Gaultier Classique, Body Kouros, Kokorico, Truth or Dare. Jostain syystä täältä ei enää saa edes Angelia (eli kaikki Muglerin inhoajat: tervetuloa Savoon:).
Edit:allekirjoittanut tosin liikkuu toisinaan vapaa-aikana Mugler-pilvessä.

_________________
Parfumo-profiili


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 23:18 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
christian777 kirjoitti:
Suosikkeja:Zino,Potion,Rive gauche,Rochas man,Santos,Jaipur,Paco ph mm.


Lisää tuoksuja, joita ei siis löydy markettien hyllyiltä. Olisiko ainoataan Paco ph, johon voisi törmätä. Cartierin tuoksuja on tosi huonosti Suomessa missään, samoin kuin esimerkiksi Hermesiä.

En muista nähneeni Azzaro pour hommeakaan tai Body Kourosta Suomessa missään tällä vuosituhannella.

Hei nyt, kai nykyisestä tarjonnasta on löydettävissä edes pari hyvää tuoksua. Kannattaa miettiä ihmisiä, jotka eksyvät foorumille sattumalta, ettö he saisivat tästä ketjusta joitain innostavaa haistelemista, mitä voisi löytyä kaupungin valikoimista.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 30 Tammi 2014, 01:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Kouros,Pi,Givenchy play intense,Obsession.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 31 Tammi 2014, 22:30 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 08:20
Viestit: 196
Bvlgarin Jasmine Noir, Armanin Mania, YSL Paris ja Cinema, myös Belle D`Opiumista pidän. Calvin Kleinin Truth on mun lemppari keväällä/kesällä ja Ardenin Green Tea on vihreässä teenuotissaan tosi virkistävä, vaikka samaan aikaan klassikko ja tosi mainstream.

Niin ja tietysti Narciso Rodriquesin for her EDP, joka toimii aina, missä vaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mainstream-suosikit!
ViestiLähetetty: 01 Helmi 2014, 10:37 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Ei täältä mitään löydy 100km säteellä :D Paitsi tietysti Euran Kemikaliosta Hannelea! :happy-cheerleadersmileygirl:

Mutta luettelenpa silti jotain: Bvlgari Femme +teetuoksut, YSL Elle Intense, joka kyllä taitaa olla lakkautettu, mutta voi löytyä vielä, Moschino Moschino samoin. Lanvin Avant Garde ja monet muutkin makeat miestentuoksut naisella. Lacoste pour Femme on myös kiva. Ja tietysti, jos löytää, kaikki Guerlainit ja klassikko-Chanelit pitää nuuhkia, mun suosikkini nykyversioista on Chanel 19edp.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group