Tänään on 24 Huhti 2024, 12:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Dekantointivälineitä?
ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 08:04 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Yksi tämän foorumin pointeista on tuoksuvaihtojen mahdollisuus. Se olisi helpompaa jos olisi kunnon dekantointivälineet (pipetit, metallisuppilot, näytepullot ja pienemmät parfyymipullot). Kiinnostaisiko teitä kimppatilaaminen? Aigu saattaisi olla olla suostuteltavissa vetämään tätä hommaa!

PS Salaiset kirjeystävät ovat kivoja ;)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 13:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Mietin tätä asiaa ja tuota välineistöä. Taidan jättäytyä tällä haavaa ulos kimppashoppailusta - mulla ei yksinkertaisesti ole mitään sellaista mitä te ette olisi jo haistaneet. :lol:

Toisaalta ainahan sitä jotain pientä..

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 15:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Olen kiinnostunut mutta hitaana hämäläisenä tarvitsen enemmän aikaa. Lisäksi rahatilanne sellainen, että ei taida olla mistä ottaa vaikka tietäisinkin mitä haluaisin. Joutunen passaamaan tällä kertaa... :(

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 15:44 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Ehdottomasti lähden mukaan. Olen ostanut muutaman pienen spraypullon suomalaisesta nettikaupasta ja muutaman pikkupullon apteekista, mutta ovat olleet turhan isoja ja aika kalliita. Hankaluutena on ollut myös se, etteivät ole mahtuneet kirjekuoreen kunnolla, jolloin on joutunut karsimaan kuplamuoveista. Laitan pikimmiten listaani sähköpostiin, jotta saadaan tilaus kasaan.

Mun mielestä nuo pienimmät spraypullot, jotka maksavat jotain alle 0,4 dollaria, ovat edullisia, vaikka joutuisikin vielä maksamaan vähän posteja ja veroja päälle.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 16:28 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mä tulen siis ehdottomasti myös mukaan kimppatilaukseen. Tarvitsen pikku-sprayvialeja, pipettejä ja pari metallisuppiloa sekä kasan 30-60ml dekantointipulloja.

Jaakiem, näyttää vahvasti siltä että tulet saamaan multa jatkossakin postia. Klikkailen huomenna ostoskoriin tarkemmat valinnat ja pistän ne sulle Aigu tiedoksi.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: mukana!
ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 19:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 15:37
Viestit: 485
Olen ehdottomasti mukana, mutta en tiedä mitä tarvitsen. Kertokaa mulle mitä tarvitaan esim. atomizer-pakkausten jakamiseen?

_________________
http://otavainu.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 19:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Sama kuin Syysviirulla. Haluaisin jakaa näytteitä parfyymeistani muutamille halukkaille, mutten tiedä mitä siihen tarvitaan?

Mitään jättimäistä dekantointivälinevarastoa en tarvinne.

P.s. Etsin salaisia kirjekavereita, tositarkoituksella.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 19:44 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Varmaan muutamalla sampleputkilolla ja suppilolla pääsee pitkälle. Mä olen itse päässyt alkuun siten, että olen vain tehnyt foliosta torven, jonka avulla olen saanut suihkutettua spraypullosta nestettä pienempään pulloon. Törmäsin tämmöisiin neuvoihin täällä http://www.nstperfume.com/2007/03/29/pe ... t-perfume/.

Itse panin tilaukseen kasan nelimillisiä sprayputkia ja jonkun verran ysimillisiä. Mulla on entuudestaan muutamia 25 millisiä pulloja. Mitä mieltä olette, pärjääkö näillä? Ajattelin, että nelimillinen on ihan reilu vaihtokoko. Eihän nuo kaupoistakaan anna kuin 1-2-millisiä. Yhdeksällä millillä pärjää jo pitkälle. Harvasta tuoksusta oikeastaan tarvitseekaan enempää. Isommista pulloista en tiedä. Tarvitsisiko noita pullon osituksia varten?

Pitäisikö muuten avata ihan uusi ketju sitä varten, että voisi siinä mainostaa, mistä pulloista olisi valmis lohkaisemaan muutaman millin vaihtoon?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 20:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
En ota kantaa tuohon, miten spray-pulloista saa lypsettyä näytteitä. Jos haluatte antaa toisillenne niksejä, muistakaa ne sukkahousut johonkin väliin. Btw, toivottavasti saitte yksityisviesteissä toimitusehdot - laitan ne vielä tilausvahvistuksiin.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 20:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Toivottavasti sait, Aigu, mun sähköpostin. Mieheni juuri huomasi, että mun posti meni hänellä spämmilaatikkoon..

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 20:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Tiia: Kiitos sain! Laitan vielä tilausvahvistuksen ja hinta-arvion. Toivottavasti Vasilisa laittoi jo alustavan hinta-arvion tuotteille. Mitä enemmän tilauksia tulee, sitä halvemmalla saamme tullauksen ja kuljetuksen.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: ymmällä
ViestiLähetetty: 08 Huhti 2012, 12:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 15:37
Viestit: 485
Siis eikö sprayt mene pilalle, kun ne joutuvat tekemisiin ilman kanssa? Luotan ammatti-ihmisten dekantointitaitoihin, mutta en ehkä itse uskaltaisi ryhtyä purkittamaan uudelleen jotain arvokasta tuoksua.

Parfyymikonsentraatiot on varmaan asia erikseen. Parfyymeja myydään järjettömän isoissa pakkauksissa, jolloin on fiksua ostaa sellainen kimpaan ja pullottaa pikku annoksiin.

Tilaus on varmaan lähtenyt ennen kuin ehdin perehtyä asiaan?

_________________
http://otavainu.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08 Huhti 2012, 12:29 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Huh, runsaudenpula tuolla sivustolla, ja vielä kun ei tiedä mitä tarvitsisi. Mihis mennessä tilaus pitäisi tehdä?

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Lisää vinkkejä
ViestiLähetetty: 08 Huhti 2012, 12:32 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
En usko, että hajuvedet ovat ihan niin herkkiä. Muutenhan hajuvedet, joissa ei ole spraysuutinta, vaan tavallinen aukko, menisivät pilalla, kun niitä avattaisiin käyttöä varten.

Olen onnistunut toimimaan myös niin, että olen ottanut spraypullosta pois sen kärkikappaleen, laittanut pienisuisen pullon suoraan isomman hajuveden pillin päälle ja pumpanut sen täyteen ilman, että hajuvesi on päässyt erityisemmin kosketuksiin ilman kanssa tai että olisi tullut hävikkiä. Hajuvesien pilleissä on leveämpi kohta, johon pumppauspullon pitäisi ottaa kiinni, jotta pumppaus onnistuu. Tähän tarvitsee sellaisen hajuvesipullon, josta saa sen muovisen sumutinkappaleen pois ilman väkivaltaa ja juuri sopivan kokoinen pullo, jotta sillä onnistuu pumppaamaan sitä hajuvesipulloa. Esimerkiksi Yves rocherin pienet parfyymipullot soveltuvat hyvin pumppauspulloiksi. Tuolla tavoin homma on aika siistiä ja nopeaa.

En usko myöskään, että tämä on mitään tarkkaa tiedettä, jossa on "ammattilaisten" keinoja. Sprayhajuvesien aukominen lienee aika mahdotonta, koska ne näyttävät olevan useimmiten aika tiukkaan hitsattu kiinni.

Tuoltakin löytyy ajatuksia asian tiimoilta. http://perfumeposse.com/2007/11/26/perf ... nting-101/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: harjoitusta
ViestiLähetetty: 08 Huhti 2012, 12:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 15:37
Viestit: 485
Mä voisin treenata sillä L'Instant de Guerlainilla :D

_________________
http://otavainu.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group