Tänään on 29 Maalis 2024, 00:54

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tuoksuprojektit!
ViestiLähetetty: 13 Loka 2014, 01:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Onko teillä ollut / meneillään / tulossa tuoksuprojekteja?
Omalla kohdallani olen kelaillut seuraavia, mutta en ole vielä varma toteutuksesta tai toteutusajankohdista.

1.) Tuoksukokoelman karsiminen, mutta vain hyvin hienoinen. Jos edes muutaman saisi myyntiin, ainakin ne joita ei koskaan tule käytettyä ja joista en oikeastaan edes pidä. Tulee mieleen heti ainakin kaksi.

2.) Perusteellisempi haistelu, esimerkiksi kokoelman unohtuneet tuoksut ja vielä haisteluvuoroa odottavat samplet. Tähän ajattelin pureutua vielä tämän vuoden puolella, nimittäin joulukalenterin muodossa! :occasion-xmas:

3.) Tuoksuille parempi koti. Nyt niillä alkaa tila käydä ahtaaksi lipaston laatikossani, ja tarkoitus olisi saada myös toinen laatikko kokonaan siihen käyttöön. Pitänee hakea Ikeasta lisää kangaslaatikoita ja ryhtyä tuumasta toimeen, ennen kuin nykyisestä laatikosta tippuu pohja!

4.) Bloggaaminen, ja ylipäätään tuoksuista kirjoittaminen. Se on usein mielenpäällä, mutta syystä tai toisesta harvoin pääsee toteutukseen saakka.

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuprojektit!
ViestiLähetetty: 13 Loka 2014, 06:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Heinä 2013, 12:13
Viestit: 344
Paikkakunta: Kuopio
Tuoksujoulukalenteri on kyllä ihana! Tekisi mieli toteuttaa tänä joulunakin mutta saattaa sotkea omaa projektiani. Tavoite oli nimittäin tänä vuonna pienentää kokoelmaa maltillisesti :laughing-rolling: eli ostaa vain 10 pulloa ( :laughing-rolling: x4000), lopettaa pullo/kk ja vial/viikko. Noita näytteitä olen kiltisti tyhjennellyt jo lähes 60 ja pullojakin puolet...mutta ostoja on jo parisenkymmentä. Syytän tästä tuoksufoorumin adoptiopalstaa.

Ajattelinkin keskittyä loppuvuoden pullojen tyhjentelyyn ja yrittää päästä täyteen tusinaan (1932, you're next!). Olen huomannut sen itsestäänselvyyden että jatkossa taidan keskittyä näytteisiin koska yleensä tuo muutama päivä kutakin tuoksua riittää. Kun hankin pullon niin en oikein raski erota niistä. Vein pari viikkoa sitten kirppikselle muutaman vaate- ja kenkäkassin että sain lasisille lapsille lisätilaa.
Nimimerkki 124 bottles of perfume on the wall...

Ensi vuoden proggis onkin dekantti/mini/samplevaraston puolitus. Tavoitteena käydä tuo 208 pienemmän astian varasto läpi, laittaa kiinnostamattomat kiertoon ja kuluttaa muut loppuun. Tai edes puolet ja saada määrä lähemmäs sataa myös näytehankintoja vähentämällä.

_________________
Parfumo-profiili


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuprojektit!
ViestiLähetetty: 13 Loka 2014, 23:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2013, 10:59
Viestit: 214
Hmmm.. Ei ole mitään hurjia projekteja. Joitain tuoksuja haluan ehdottomasti ostaa ihan isoina pulloina jahka raaskin. Sampleja odottaa haistelua 5 kappaletta. Hah, mua vähän huolettaakin haistella niitä, kun noita himoitustuoksuja on listassa jo valmiiksi niin paljon. Uusia ihastuksia on aina ihanaa löytää, mutta kun talous ei kestä kaikkia mielitekoja.
Mikään tuoksu ei taida ihan hetkoseen loppuakkaan. Mutta se ei mua harmita. Rakastan tällä hetkellä jokaista pulloani niin paljon etten haluakkaan minkään loppuvan.
No semmoinen projekti olisi että haluan kokeilla valmistaa itse kiinteää parfyymiä.
Ja välillä roikun Etsyssä pitkiä aikoja ihmetellen siellä myytäviä kotikemistien luomuksia. Mä niin tahdon joku päivä ostaa sieltä jonkun hyvin eksoottisen tapauksen. Yhdellä myyjällä oli todella erikoisen nimisiä tuoksuöljyjä, Whore of Babylon ja Clockwork Orange jäi oikein kummittelemaan mieleen :laughing-rolling:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuprojektit!
ViestiLähetetty: 14 Loka 2014, 02:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Olen Beatan kanssa siinä samoilla linjoilla, etten edes halua minkään tuoksun loppuvan. Ainoastaan niistä haluan eroon, joista en oikeasti tykkää. Mutta muuten minulla on kyllä tilaa sellaisillekin tuoksuille joita ei tule käytettyä, jos vain pidän niistä tai olen joskus pitänyt. Aion myös jatkossa säästää pullonpohjat ja tyhjät pullot, harmittaa aivan vietävästi että olen aikoinaan nakannut kaikki menemään ja laittanut sellaisia kiertoon jotka eivät ole olleet aktiivikäytössä. :doh:

No tuossahan on sitten toki se haittapuoli että kokoelma alkaa viedä aika paljon tilaa, etenkin kun uusia hankintoja tulee tehtyä aika ajoin. Noh, sen kanssa on vain elettävä, ja karsittava sitten jostain muusta! :whistle:

Ai niin, pienimuotoisena projektina voisin mainita senkin että voisin opetella uudelleen tuoksuttamaan kotia. Sitä kun asui vuosia kaikelle allergisen astmaatikon kanssa, niin ajanmittaan oppi tuosta pois, ja tuoksujen käytössä muutenkin aika varovaiseksi. Nyt olisi aika palata entiseen ja alkaa nauttimaan huonetuoksuista ja tuoksukynttilöistä! Voin melkein jo haistaa nenässäni kaikki ne ihanat talviset tuoksuöljyt mitä tuli joskus aikoinaan käytettyä tuoksulyhdyissä. Ahhh! :romance-heartsmiley:

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group