Tänään on 28 Huhti 2024, 21:18

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 171 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 20:52 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tuo Super E iso on kyllä mielenkiintoinen aihe. Näköjään 10 dollarilla sai 80 millilitraa sitä itseään ja siitä jos laimentaisi alkoholilla, niin saisi lähemmäs litran iso E edt:tä.

Tuollaoli muuten mielenkiintoista keskustelua siitä, miksi sitä ei aina haista.
Väittävät, että se molekyylit ovat niin isoja, että tukkivat nenän, jos sitä on paljon haisteltavana. Eli sen haistaa helposti pienissä erissä ja kauempaa, mutta jos suihkuttaa paljon päällensä, ei haista mitään. On niin voimakasta tavaraa ja suosittua tällä hetkellä, etten yhtään ihmettele, että aikovat rajoittaa sen käyttöä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 21:20 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tuo tieto Fahrenheitin isopitoisuudesta oli minulle yllätys. Piti ihan ruveta testaamaan, että huomaanko sitä sieltä. En.

Päähuomio menee kuitenkin siihen, että miten hyvä tuoksu Fahrenheit on. En ymmärrä sitä, miksi Turin antaa nykyiselle Fahrenheitille vain kaksi tähteä. Vaikka se olisi ollut kuinka paljon parempi ennen, on se nykyiselläänkin enemmän kuin kahden tähden arvoinen. Hän selvästi rankaisee tuoksujen reformulaatioista välillä rankalla kädellä. Kuten sekin että nykyinen Eau sauvage saa kanssa kaksi tähteä ja Tommy girl viisi. Varmasti moni olisi sokkotesteistä asiasta eri mieltä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 21:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Koska Fahrenheitille on tehty reformulaatio? Nyt harmittaa ettei sitä tullut ostettua silloin joskus aikoinaan miehelle muuta kuin jotain dödöä ja Aprés Rasage Balmia ja partavettä ja muuta höttöä. :cry: Olisi meinaan varmaan jäljellä.

Sain tuoksutreffeillä Aigulta Fahrenheitin samplen jossa oli vielä sen verran jäljellä, että sain siitä ainakin yhden tuoksuttelun ja ihanalta se tuoksui edelleen. :wink: Muistelin sen tosin vahvemmaksi mutta en aina luota tuoksumuistiini, vähän sama kuin värimuistinkin kanssa.

Pystyikö jostain muuten tarkistamaan milloin joku kosmetiikan tuote on valmistettu?

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 21:54 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mä olen tarkastanut usein tuolta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 22:16 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Eiköhän melkein kaikki, jotka ovat olleet hyllyllä pitempään kuin pari viime vuotta, ole reformuloitu. Turinin mukaan Fahrenheit on muutettu siten, ettei sitä voi enää tunnistaa entisekseen. Syy on kai asetyleeniestereiden (?)(acetylenic esters) rajoituksista. Aigu osaa kertoa varmasti tarkemmin. Olen lukenut netistä, että Fahrenheitin viimeisin reformulaatio on tehty 2008.

Selailin Ebayssa Fahrenheiteja ja kuvien perusteella näytti olevan paljon myynnissä vanhemman näköistä pulloa ja pakkausta. Kumma kyllä kun myyjät yrittivät puheissaan väittää, että kyseessä on "brand new" -pullo, vaikka pullon ikä voisi olla kohta suurempi houkutin.

Netistä löytyy kuvia vanhoista pulloista ja pakkauksista. Nykyistä vanhemman pullon tunnistaa helposti esimerkiksi siitä, että korkki on kurvikas, kun uusimmassa se on suora ja moderni. Ymmärtääkseni myös splash-pullo on hyvä merkki vanhemmasta pullosta.

Hyvä tuntomerkki on pullon pohjassa oleva numerosarja. Mun pullon pohjassa lukee 1R02 eli tuo ykkönen alussa kertoo, että se on valmistettu vuonna 2011 eli ihan uusi vielä. Jos numerosarja on viisinumeroinen on pullo jo vanhempi. En muista asiaa varman päälle, mutta muistelisin lukeneeni, että se tarkottaisi pullon olevan tehty ennen vuotta 2003.

Eli jos jollakulla tulee kirpparilla vastaan halvalla Fahrenheit-pullo, jonka pohjassa on viisinumeroinen koodi, kannattaa se ostaa ja myydä eteenpäin minulle tai Mohnille.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 22:32 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Jaakiem kirjoitti:
Eli jos jollakulla tulee kirpparilla vastaan halvalla Fahrenheit-pullo, jonka pohjassa on viisinumeroinen koodi, kannattaa se ostaa ja myydä eteenpäin minulle tai Mohnille.


Mie maksan kaksinkertaisesti! :D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 22:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Kiitos Jaakiem! Kävin kokeilemassa.

Mahtaako valmistajat kierrättää noita batch-koodejaan, minulle tuli muutamasta oikeasti iäkkäästä tuoksusta tulos, että olisivat valmistettu 2000-luvulla... Ne on oikeasti valmistettu joskus +-20 vuotta sitten. Kun vähän kikkailin niiden numeroiden kanssa niin päättelin nokkelana blondina, että jos miinustan sen 20 vuotta saamastani tuloksesta niin valmistusvuosi voisi jopa täsmätä sen kanssa milloin tuoksut on ostettu.

Juu, mielelläni kiitos ostan pois kuleksimasta jos sattuu joku tekemään kirpparilöydön Fahrenheitista! Pöh, toksu!!! Sulla on jo niin kauheesti kaikkee ja mulla niin vähän!!! :evil:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 22:52 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Olisitte sanonut aiemmin, kävin tänään juuri lähiparfymeriassa ja setä pistäytyi taas ullakolla.
(Setä kihisee mielihyvää kun etsiskelee kylkiäisnäytteitä minulle. Kutsun sen tälle foorumille kunhan kielitunnit vähän etenevät.)

Väsyttää, kyllästyttää, nälättää, jet lag vaivaa, omatunto kalvaa, huomenna pakko lähteä taas.
Ainoa oikea tuoksu joka tavoittaisi matkaväsymyksen olisi kelmeänrasvainen Jeux de Peau, mutta lyön vetoa etten löydä sitä mistään.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 23:11 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Ok. Sovitaan sitten niin, ett Toxu saa pullon, jos siinä on viisi numero ja hassu korkki. Mutta jos pahvilaatikossa on sininen yläosa, niin sitten se on varattu mulle :lol:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2012, 23:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Voi Gogol, jaksamista reissaamiseen! Ja voi ei; sun sample Jeux de Peauta on mulla, toivottavasti sulla on sitä toinenkin sample jossakin!!

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Huhti 2012, 15:56 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Diptyque : Essence of John Galliano (parfum d'ambiance)

Tiesittekö sen että hajuvedet ovat lähes täysin kuluttajasuojalain ulottumattomissa? Valmistajat voivat esimerkiksi reformuloida tuoksun täysin, kertomatta siitä mitään, tai vaikka tehdä tuoksun jonka kylkeen paiskataan Eau de Cologne, vaikka kyseessä olisi oikeasti Eau de Parfum konsentraatio, tai tietenkin, vice versa.
Tämä on täysin mahdollista ilman että kukaan voi mitään. Oikeusjutun nostaminen ei kannata. Poliisille soittaminen ei pelasta. Hannu Karpoakaan ei kiinnosta.

Essence of John Galliano on nimetty huonetuoksuksi, mutta se käyttäytyy iholla kuin räväkkä niche parfyymi. Ja ei, se ei kutia tai aiheuta ihottumaa. Syöpääkään siitä tuskin saa, vaikka se selvinnee vasta myöhemmin.
Okei, sen kulmat ovat hiukan hiomattomat, sen luonne on aavistuksen raakamainen, mutta mikä sen hienompaa?!!
Etenkin kun tuoksun on tehnyt Olivia Giacobetti, joka noin muuten on tunnettu hyvinkin rauhallisista sävellyksistään...

EOJG on äärimmäisen kuiva, äärimmäisen autenttinen ja vivahteikas tuoksuhologrammi nuotiosavusta. Kun haistan sitä, voin kuulla oksien ja halkojen raksahtelun. Mieleni alkaa mutustaa makkaraa, arvatenkin hyvin hiillostettua HK:n Bleuta. (Turun sinapin olen jo älynnyt vaihtaa rakeiseen maalaissinappiin) Sivulla kuulen liplattavat kesälaineet ja rannalla keinuvan soutuveneen airojen kolinan. Saunan savupiippu tupruttaa vielä sakeasti. Vastapäiseltä saarelta kantautuva venäläisturistien juopunut loiskiminen on kauneusvirhe, joka vain korostaa täydellisyyttä.

Vai olenko sittenkin talvisessa metsässä, hiihtoretkellä, laavuun saapuneena?
Vieressä solisee pohjansa paljastava, imeskellyn Mynthonin värinen puro. Kilometrien takaa kuuluu hypnoottinen, pehmeästi suriseva moottorisahan ääni. Toisesta suunnasta väliin naputtaa käpytikka.
Ypöyksin lämpimän huovan alla, edessäni rätisevän nuotion äärellä, en muista koska minulla olisi viimeeksi ollut yhtä hyvä olla.

*****


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Huhti 2012, 20:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 22:49
Viestit: 391
Paikkakunta: UK
Kävin just nopsaan tavaratalossa ennen sen sulkeutumista ja bongasin hyllyltä pullon, josta mainitsin Gogolille jurakaudella.

Tässä on pikaottoni uuteen Pradaan: Infusion d'Iris Eau de Parfum Absolue.


Two of Pradas earlier launches married each other and got a kid. This is the result. Luckily, this cute and soft kid inherited the good sides of its parents.

Parfum Absolue is a case of powdery vanilla - iris - benzoin - tonka - musc. It owes to its superstar mom, crème brûlée Candy and its other parent, powdery Infusion d'Iris EDP.

If you're looking for something new from Prada, you're gonna have to wait a little longer - this is a showcase work of how Daniela Andrier-Roche can blend two existing fragrances together. (Well done!)


Kuva

_________________
Tuoksut videolla. Suihkuta ja nauti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 08:22 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
JOOP! HOMME

Mielenkiintoinen seikka joissain 80-luvun suosituimmissa miesten tuoksuissa (Kouros, Fahrenheit, tämä) on se, kuinka valtavan järjenvastaisista asioista puhumme. Ei ihme, että useimmiten niitä joko rakastetaan tai vihataan --- välissä on iso tila tyhjää.
Joop! Homme on eräs kaikkien aikojen suosituimmista miesten tuoksuista, ja se on myös eräs inhotuimmista. Tuoksu, jolle rakkauden tunnustaminen voi viedä sinulta maineen joidenkin muiden, erityisen tiukkaperseisten, harrastajien keskuudessa.

Kun Joop! Homme ilmestyi v.1989, tarjosi se aivan uuden näkökulman miesten tuoksuihin. Oliko ennen sitä muka ilmestynyt miehille voimakasta, makeaa tuoksua, joka oli pakattuna punaiseen laatikkoon, ja josta paljastui pullo missä lillui hailakan purppuran värinen mehu..?
Typymäisen vaikutelman kruunasi tumman marjapuuron värinen korkki.

Itse tuoksu on täydellinen mysteeri. Se on syntynyt parfymöörin psykedeliassa, kirkkaiden värivalojen tulituksessa, new age musiikin hypnoottisessa rynkytyksessä.
Se missä vaiheessa M. Almairac pääsi lopulta LSD:stä eroon, ei ole meille tärkeää.

Tämä eläimellisen jasmiinin, kumariinin, kanelin ja orvokin ympärille rakennetu supermakea ja voimakas synteettinen kemikaalipommi on kaikille kokeilemisen arvoinen. Se on itse asiassa pakko kokea, vain nähdäksesi kuinka outoja me ihmiset olemme. Kuinka outoihin tuoksuihin meillä on halu pukeutua, ja vielä niin, että se myös monia ympärillämme osaa viehättää.

*****


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2012, 09:11 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Ajmal : Mukhallat Al Shams

Otetaan palanen hyvin kypsynyttä sinihomejuustoa, kaavitaan smegmat, puristetaan korvalehdestä lävistyksen tiukan hajuinen mönjä, ja napataan mukaan vielä reipas annos tuoretta hevosen paskaa. Sekoitetaan.

Paikalle saapuu arabialainen terroristi, hän haisee omituiselta, ja hän kantaa mukanaan ydinpommia. Pelastukoon ken voi.

***


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2012, 13:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Arabie. Tätä tuoksua en käsittele blogissani. Olen päättänyt keskittyä siellä hyviin viboihin, ja tästä en juurikaan tykkää. Lääkeoksetus. Ei tule mieleen herkulliset curryt. Yrtit on tässä kohtaa jälleen kerran mun täydellinen turn off.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 171 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group