Tänään on 03 Touko 2024, 19:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 799  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 09:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Montale-työstöä edelleen (ajattelen sinua koko ajan, arabiäijä!).

Full Incense. Tämä olisi tyrmännyt minut täysin loisteliaisuudellaan, ellen sattuisi tuntemaan läheisesti CdG:n Avignonia. Nämä tuoksut ovat lähes identtiset kaksoset. Full Incense on hieman pihkaisempi, eikä sen projektio ole ehkä aivan yhtä moniulotteinen kuin CdG:n - tästä tuntuu puuttuvan erityisesti Avignonin mineraalinen "kosteus". Vaikutelma on ehkä siksi aavistuksen intiimimpi kuin Avignonissa. Myös makeutta voi olla aavistus enemmän, ainakin tuoksun alkukaaren aikana.

Mutta rakastan tämäntyylistä suitsuketta. Jos olisin rikas, ostaisin tämänkin pullon - kun en, tyydyn Avignoniin, se miellyttää minua marginaalisesti enemmän.

Niin, tämäntyylinen suitsuke on minusta ihana kesätuoksu... ...taidan olla vähemmistössä tämän mieltymyksen kanssa. Mutta tuoksun vaikutus minuun on viilentävä, rauhoittava - mutta mielikuvitusta kutkutteleva - eikä se muutu ahdistavaksi lämmössä.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 09:58 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Kamicha, haistelin sattumalta eilen Montalen Full Incenseä Milanossa tuoksumessuilla ja olin täysin myyty, vaikka Avignon-friikki olenkin.

Ruma arabiäijä ei ollut BTW esittelemässä kymmeniä metallipullojaan, vaan swishejä sujuvaa ranskaa ja italiaa puhuvia edustajia. Tykkäsin myös sahrami-aoudista.

Montalet ovat tosiaan kuin sisilialaisia leivonnaisia tai arabimakeisia - yksi tujaus voi viedä makeannälän viikoksi. Mutta Amerikassa asuessani matkustin pitkän matkalla metrolla kaupungin toiselle puolelle Brooklyniin hakeakseni turkkilaisesta delistä baklavaa (Helsingissä muuten aivan mainio baklava-paikka on pieni turkkilainen ravintola Eerikinkadulla, Théhuoneen ja 20r+ by Yatin tienoilla.)

Edit: Milanossa oli eilen 26 astetta lämmintä, joten tuli testattua tuo suitsukekin kesäoloissa. Kiertelin ständiltä ständille kirjaimellisesti niska limassa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 10:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Perskele, en ottanut sahrami-aoudia mukaan samplesettiin. Agartuoksuista ei ole vielä löytynyt napakymppiä, vaikka tuosta Black Aoudista tykkäsinkin - eikä ruususta tullut mallasjuomaa.

Baklavat ovat tosiaan vähän pelottavia - mutta painan vinkin muistiin. Eerikinkadulle tulee asiaa aina toisinaan, nyt vähän polttelee raparperi-asia.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 10:24 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Tätä ei pitäisi tietysti täällä kertoa, mutta what the hell : tunnustan olevani siinä mielessä onnekas, että olen tavallista selvästikin varakkaampi ihminen. Jos mietit mistä olen rahani saanut, sanon vain että siihen liittyy keksintö ja miljoonat eurot.

Tasan kolmisen vuotta sitten kaiken tuoksujen ihmemaailmassa jo kokeneena, mietin miten voisin harrastustani enää tyydyttävällä tavalla toteuttaa. Asia juolahti nopeasti mieleeni. Otin Firmenichin kautta yhteyttä Annick Menardoon, joka oli ja on eräs suosikki parfymööreistäni. Lyhyestä virsi kaunis, pienen temppuilun jälkeen sain palkattua hänet tekemään minulle henkilökohtaisen uniikkituoksun!
Kun esitin hänelle toiveeni minkälainen tuoksusta pitäisi tulla, kerroin että "ota Bvlgari Black, tee siitä hiukan vielä omituisempi, intensiivisempi, ja lisää siihen aavistuksen verran Patchouli 24:n makeaa savua.
Tuloksena sain sanoinkuvaamattoman tuoksun, joka on pullotettuna yksinkertaiseen 50millilitran suihkepulloon, ja jota koristaa valkoinen tarra jossa pyytämäni kirjoitus: "toxulle with love, Annick".
On sanomattakin selvää että kyseessä on kokoelmani kirkkain helmi.

Tämän jälkeen olen yrittänyt vastaavaa muutamalla muulla suosikkinenälläni, mutta menestys ei ole ollut kovin hyvää. Sheldrake sanoi että hänellä on (muka) kiire, Roucel höpisi jotain siitä ettei ole myytävänä, Pierre Bourdon sanoi että on eläkkeellä nenä väsyneenä...
Jean-Claude Ellena on ainut joka Menardon lisäksi on tuoksun miulle tehnyt, mutta se oli suuri pettymys. Kuin Declaration Super Light. Kevyesti sitä, kevyesti tätä.
Jos jotain kiinnostaa, voisin tämän tuoksun myydä ihan vain postikulujen hinnalla. 100millilitran etiketittömästä pullosta käytetty vain noin 5milliä. Pakattuna valkoiseen pahvilaatikkoon. Laita yksityisviesti jos olet kiinnostunut.


Anyway, tänään on tuon "toxulle with love" tuoksun vuoro. Käytän tätä erittäin harvoin, onhan se nestemäistä timanttia.
Ja mikä tästä päivästä sitten tekee erikoisen, miksi pidän tätä juuri tänään, ja miksi paljastin teille tämän..? No, tänään tulee vuosi siitä kun minulle niin rakas lemmikkimarsuni, Jesus, kuoli. Hänen muistolleen!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 10:27 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Toxu, sä tuskin edes diggailet Geza Schöniä, mutta se lähetti sulle kirjalliset ja valokuvalliset terveiset. (Tuoksun saisit todennäköisesti jos heruttelisit vähän. Se tulee myös johonkin tulevaan meetupiimme käymään jos haluamme.)

Geza oli mies minun makuuni...

Mulla on nyt niin paljon jänniä pulloja etten oikein tiedä mitä panisin päälleni. Hengailen siis pyjamassa ja annan lasten hajottaa talon.

PS Surku marsuasi. Palmusunnuntai on kurja kuolinpäivä. Jos se olisi kuollut pitkäperjantaina, sulle olisi ollut edes ylösnousemuksen toivo.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 10:39 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Gogol kirjoitti:
Toxu, sä tuskin edes diggailet Geza Schöniä, mutta se lähetti sulle kirjalliset ja valokuvalliset terveiset. (Tuoksun saisit todennäköisesti jos heruttelisit vähän. Se tulee myös johonkin tulevaan meetupiimme käymään jos haluamme.)

Geza oli mies minun makuuni...

Mulla on nyt niin paljon jänniä pulloja etten oikein tiedä mitä panisin päälleni. Hengailen siis pyjamassa ja annan lasten hajottaa talon.

PS Surku marsuasi. Palmusunnuntai on kurja kuolinpäivä. Jos se olisi kuollut pitkäperjantaina, sulle olisi ollut edes ylösnousemuksen toivo.


No joo, en voi sanoa että diggailisin hirveesti miestä, mutta ei se huono ole. Tiesitkö että molekyylien ja kinskin lisäksi se on tainnut tehdä mm. useimmat Ormonde Jaynen tuoksut?
Vai olit sie siellä messuilla...Me muut emme ole, emme suinkaan, kateellisia. Sieltä messuilta tuli live-kuvaa. Katsoin sitä jonkun aikaa - ehkä näin tietämättäni myös siut siellä.

Mut siis oliko Bolognassa kohta myös jotkin tuoksumessut..? Hei, olisiko Suomesta miun lisäksi lähtijöitä tuonne?? Minä kustannan matkan kaikkineensa. Lento on miun yksityiskoneella. Miltä kuulostaa?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 10:48 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Bolognan messut ovat syyskuussa muistaakseni, enemmän mainstreamia mutta tosi isot. Esxenseä suositan erittäin lämpimästi ensi vuonna ryhmämatkan kohteeksi. Paikka on pieni ja intiimi, siellä on übermukavia ja übertyylikkäitä ihmisiä, joita kaikkia tuntuu kovasti kiinnostavan Euroopan tuoksuton kulma. Olin messuilla viitisen tuntia, mikä oli aivan liian vähän, alakerta jäi aivan liian vähälle koluamiselle.

Messujen ehkä kirkkain helmi: siellä oli pikkuinen Pariisin Osmoteekin ständi jossain takakulmassa, mukana pikkuriikkisiä museopulloja. Haistelin siellä mm. Iris Gris'tä ja alkuperäistä Cuir de Russieta. Kaikenlaista muutakin obsoleettia (mm. myöhemmin tänään tuleva klassikkotuoksu) sai sieltä liuskaan jos vain pyysi. Ensi vuonna menen sinne kauppalistan kanssa, nyt valinnanvara sai pään pyörälle.

Ai niin, ja tapasin tietysti Michael Edwardsin. Haistelin sen kanssa Sexual Healingia. (Ihan totta. Joku nuorempi äijä olisi ollut kivempaa haisteluseuraa.)

Vasilisa, haistelin siellä myös uusinta Aedes de Venustasta. Jos pistät mulle yksärinä osoitteesi, voin yrittää ruinata sen agentilta sulle näytteen, sain sen käyntikortin ja kerroin sille että odotat sen tuoksua. Itse tykkäsin siitä kyllä.

Mulla ei ole valitettavasti yksityiskonetta, menin prolesti luotijunalla 302 km tunnissa, hyvänä seurana ihana pikkubroidini, joka nuuski kiltisti paluumatkalla kaikki käytetyt tuoksuliuskani.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 12:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Gogol kirjoitti:
Haistelin siellä mm. Iris Gris'tä ja alkuperäistä Cuir de Russieta. Kaikenlaista muutakin obsoleettia (mm. myöhemmin tänään tuleva klassikkotuoksu) sai sieltä liuskaan jos vain pyysi. Ensi vuonna menen sinne kauppalistan kanssa, nyt valinnanvara sai pään pyörälle.

Vasilisa, haistelin siellä myös uusinta Aedes de Venustasta. Jos pistät mulle yksärinä osoitteesi, voin yrittää ruinata sen agentilta sulle näytteen, sain sen käyntikortin ja kerroin sille että odotat sen tuoksua. Itse tykkäsin siitä kyllä.
.


:!: :shock: :!: :shock: :!: :shock:
Messukokemuksesi kuulostaa taivaalliselta! Iris Gris... Mä en ehkä pääse yli tästä. Voisitko vakuuttaa minut siitä, että se on vastenmielinen ja yliarvostettu tuoksu? Aina seuraavaan ryhmämatkaamme asti?

Toxu, olet yllätyksiä täynnä. Paljastit taas uuden tason haisteluharrastukseen. Toimeksianto lempiparfymöörille? Check. Tuosta Ellenan flopista en ole kylläkään yllättänyt, hän on pettnyt minut lukuisat kerrat, mutta Menardon luomus..

:!: :shock: :!: :shock: :!: :shock: (tämä on yllätysten aamu)

Olen vakuutellut itselleni, että Duchaufeur on luonut Aedes de Venustaksen henkilökohtaiseksi tuoksuksi juuri minulle, lähetän siis osoitteeni. Ja kiitos. Jos Venustas ei toimikaan yritän ruinata Duchaufeurilta Eau de Vasilisaa ... Öö, vaikka viikunatuoksukynttilää, Nuuh Beibe No. 1 :stä ja kosintaa vastaan.

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 12:41 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Päivän aprillipila: Iris Gris on ihan paska! (Not. Haistoin verrokiksi myös Iris Silver Mistin.)

Esxenseen kannattaa tulla ensi vuonna vaikka liftaten jos Toxun kyytitarjous jostain syystä ei toimi :D Halpalento toimii myös!

Laskin juuri saamani messunäytteet - 40 kpl. Vähintään sama määrä käytettyjä tuoksuliuskoja. Kirjoitin niihin nörtisti tuoksun nimen - huomasin myöhemmin että Michael Edwards tekee samoin. En mitenkään keskittynyt näytteiden ruinaamiseen, paljon tärkeämpää oli hengailu, intensiivinen liuskoilta nuuhkiminen ja ihmisten tapaaminen (miljoonan agentin ja ständityypin lisäksi tutustuin myös Keiko Mecheriin ja Maria Candida Gentileen - olisin tutustunut moneen muuhunkin jos tietäsin tuoksuista enemmän), enkä pyytänyt näytteitä kamasta jota minulla jo on.

Lisäksi missasin vahingossa noin puolet messuosastoista, kaikki mainstreamimmat nichet (Bondit, Creedit, Byredot jne) aikapulan vuoksi. En jäänyt hengailemaan niille tiskeille joita löydän kotoani tai helposti Roomassa, mutta ensi vuonna aion käydä joka ikinen boothin läpi. Harmittaa, että ei ollut aikaa Xerjoffeille.

Parasta oli messujen kiva tunnelma. Ne olivat kuin kivat cocktail-kutsut - tyylikkäitä, hauskoja ja miellyttäviä ihmisiä, paljon henkilökohtaista huomiota eikä lainkaan tungosta.

En ole vieläkään päättänyt mitä laittaisin tänään päälleni.

Seuraavat varteenotettavat messut ovat Fragranze 2012-messut Firenzen seudulla syyskuun puolivälissä. En ole varma ovatko ne trade only mutta bloggareina meillä saattaa olla sisäänpääsy lehdistöpuolelle - nicheparfymöörit ovat nimittäin erittäin kiinnostuneita bloggareista, olemmehan he heille mainio PR-kanava.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 13:23 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Ohhoh. Michael Edwardskin. Kun postejasi lukee, käy helposti ilmi Gogol että et ole ihan sillä perinteisellä tavalla Suomalainen. Venäläis-italialainen ekstroverttiutesi on palleja kutistavan pelottavaa. Good for you.

Miulla tänään taas tuoksuna Lolita Lempickan EdP. Ihanan kemiallinen tuoksu. Yksi suihkaus tätä riittää hyvin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 13:35 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Toxu, sun tämän päivän valintaasi oli tarjolla myös Osmoteekin tarjottimella kaikkien niiden sukupuuttoon kuolleitten tuoksujen seurassa!

Mun ainoa handicap on etten puhu sujuvaa ranskaa (vaikka kieltä ihan hyvin ymmärränkin). Mut ei se haittaa. Englannilla ja italialla ja eksotiikalla ja elekielellä pärjäsi ihan hyvin.

Chandler Burr (jota inhoan kirjojen perusteella mutta joka Youtubessa oli vakuuttava esiintyjä) on käsittääkseni tulossa Firenzen Fragranzeen.

Mulla oli alkukuusta treffit Campomarziossa täällä Roomassa myös Andy Tauerin jne kanssa - mutta unohdin mennä sinne (=muistin päivän väärin). En unohda ensi kerralla!

Michael Edwards kävisi oikein hyvin suomalaisesta miehestä. Kumipohjaiset kengät, kulahtaneet mustat farkut, musta bleiseri koska tilaisuus oli kuitenkin artsy-fartsy ja täynnä ylichicejä italialaisia ja ranskalaisia, sen rintataskussa nörtisti kuulakärkikyniä. Olin huomaavinani että sille kiikutettiin takahuoneista hitusen enemmän sampleja kuin mulle. (Tilanne tulee muuttumaan pian.) :D :D :D

Mut Geza, ah! Se olisi ainoa tyyppi jonka olisin kutsunut kanssani illalliselle jollen olisi ollut lähdössä kiireellä kotiin. Se oli juuri sitä miestyyppiä josta tykkään eniten - partaveitsenterävä, kuivan ironinen, hillittömän hauska ja monikielinen. Ehkä otan sen heitosta vaarin ja kutsun sen joskus vielä Suomeen (en saanut sen puhelinnumeroa mutta meiliosoitteen kyllä). Täällä on Gezan haastattelu joka ei ole ollenkaan sama kuin miehen karisma livenä, mutta jotain kalpeaa aavistusta siitä saa.

Kyseessä olivat nichemessut, joten tuolta puuttuivat kaikki ns. isot kalat. Enkä tiedä päästetäänkö Ellenaa, Menardoa, Sheldrakea ja muita muutenkaan vapaasti ulkoilemaan?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 15:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Pitkää läppää täällä.

Osallistun vain vastaamalla tällä kertaa otsikon kysymykseen.

Tänään nuustelen Womanitya.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 15:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Le Laboa tuntevat, mitä sieltä kannattaisi ehdottomasti tilata testattavaksi? Santeli ja patsuli ovat listalla jo.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 15:23 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Kamicha kirjoitti:
Le Laboa tuntevat, mitä sieltä kannattaisi ehdottomasti tilata testattavaksi? Santeli ja patsuli ovat listalla jo.


Rose 31 (ei tuoksu kaljalta ihollasi, lupaan) & Oud 27 (kuka tietää, se siun agar tuoksu?)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2012, 15:33 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Le Labon Neroli on hirvein tuoksu jonka tiedän - älä tilaa sitä. En pesisi sillä edes vessaa. Tai tietty tilaa jos olet utelias tietämään mitä on hirveä :roll:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 799  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 103 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group