Tänään on 29 Maalis 2024, 01:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 10:13 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Kukat ovat monille meistä vaikeita, paitsi Eevalle!

Vuodata tänne lempikukkasi!

Mun:
ruusut (liian monta mainittavaksi, unohtumattomia Mallen Une Rose, Byredon Rose Noir, Chanelin 18 ja Diptyquen L'Ombre dans l'Eau). Ehkä myös Tompan Noir de Noir. Ja perverssisti työtuoksuna pesuainemainen Escadan Especially.

iirikset - Chanelin 28 La Pausa

mimosa / heliotrooppi Caronin Farnesiana ja Mallen L'Eau d'Hiver ja Une Fleur de Cassie

Mitä kukkia te muut fanitatte?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 10:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Iiris taitaa olla ykkönen, niin ja tietysti laventeli! Pidän paljon myös liljasta (Un Lys!) ja neilikasta, jos tuoksu on mausteinen.
Ruusu ja orvokki alkavat jo olla sellaisia, joista joissakin tapauksissa pidän, joissakin taas en.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 10:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Ruusu. Mutta joskus myös kaikkea muuta kuin lemppari.. :D

Nyt kun mainittiin laventeli - auttakaa tyhmää, onko se todella kukka..? Mä oon aina jostain syystä ajatellut sen yrttinä (siis kyllähän se kukkii, mutta..)

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 10:43 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Rakkaimmilla lapsilla on tunnetusti aina monta nimeä. Everlasting flower, helichrysum, immortelle, ikikukka.
Sen lisäksi että kyseessä on suosikki kukkatuoksuni, rakastan myös kukan kuolematonta symboliikkaa.
Annick Goutalin Sables on muuten se reference immortelle. Kannattaa kokeilla.

Kuva


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 11:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Iiris, orvokki ja syreeni.

Ruusu on vähän haastava, mytta pidän siitä osanuottina ja ihailen useita ruusutuoksuja (mm. Une Rose, RoseNoir, Nahema) Yhtäkään en omista, en tiedä osaisinko käyttää.

Heliotrooppi, hyasintti ja neilikka ovat usein miellyttäviä.

Tuberosasta pidän salaa, se on ihana eksoottinen syöjätär. Vamp a Ny, Fracas, Carnal Flower, raurr. :twisted:

Jasmiinit ja läjä puhtoisempia valkoisia kukkia taas.. Boring.

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 11:35 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Just mietin eilen, että kukatkin ansaitsisivat oman ketjunsa. Itse annan ääneni ruusulle. Toptenissäni on kolme ruusua: Dreamer, Egoiste ja Habit rouge. Ne ovat kaikki aika kilttejä ruusuja, joten olisi hauska tutustua vähän härskimpeihinkin ruusuihin. Miten olisi vaikka suolainen ruusu? Onko sellaista?

Orvokit ovat kanssa ok. Etenkin niiden lehdet. Muuten kukat ovat miesten tuoksuissa aika mitättömiä. Iiris? Niin missä? Jasmiini? Neilikka? Ei edes huomaa. Laventeli? Usein liian kilttiä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 11:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
The Different Companyn Rose Poivrée saattaisi olla makuusi, myös Dawn Spencer Hurwitzin Dirty Rosea kannattaa kokeilla.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 11:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem: Pradan Infusion d'homme - siinä on iiristä jonkin verran. Guerlainin Linstant: Kiinanruusun siementä. Guccin Guilty: siinä on kukkaisuutta, muistaakseni kielo-pelargonia-jasmiini-osastoa puiden kanssa. CK:n Eternity - feikkilaventeli. Chanelin Egoiste Platinum - määrittämätöntä kukkaisuutta (feikkijasmiineja ja kieloa?). Kenzon Power - synteettinen abstrakti kukkaisuus. PP Perfumes - Angelo Caduto, iiris-kuusama-kielo-hyasintti-granaattiomenan kukka-laventeli (Tätä ei ole tosin vielä esitelty hovissa. :)

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 12:22 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mutta onko ne hyviä kukkia? Nostaisitko sinä niistä mitään suosikiksesi? Paitsi omaa tietenkin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 12:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Ehkä helpoin minulle on aromaattinen laventeli, tosin siitäkin tulee välillä pahoja mummoviboja (eivät varmaan liity mitenkään tappamiseen, sehän muuttaisi tilanteen kokonaan Kuva).

Jasmiinia ja ruusua on mahdollista paketoida minua miellyttävällä tavalla. Kuusamaakin varmasti. Ehkä myös tuberosaa. Tiaren luulen tunnistavani (se monoi-öljyn tuoksu) ja se yhdistyy joihinkin nuotteihin kauniisti. Freesia.

En tiedä, mikä tekee puhtaista kukkaistuoksuista minulle niin vaikeita. Kukkaistuoksuun pukeutuessa tulee vaan olo, ettei minun kuulu tuoksua tältä. Kukilta haisevat kukat ja saniteettitilat... ...etenkin mimosa tuo mieleen lähinnä vessanraikastimen (sitä - siis mimosaa, toim. huom. - en ole varmaan koskaan luonnossa haistellut).

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 12:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Hyvä kysymys... ensiksi täytyy kyllä sanoa, että vaikka oma tuoksu onkin, niin AC ei ole henkilökohtainen suosikkini. Itselleni se on ihan liian kevyt ja herkkä. Mikä on sitten hyvä kukkaistuoksu miehelle? Selkeästi mainstream- ja niche- maut ovat hyvin erilaiset. Mainstream-miestentuoksuissa kukkaisuus on jotenkin kesyä ja taka-alalla. Oma suosikkini näistä on ehdottomasti sofistikoitunut L'Instant. Siinäkin kiinanruusu on enemmän sivuhuomautus kuin pääosan esittäjä. Chanelin Platinum Egoiste on voimakkaan kukkainen ja mielestäni tasapainoinen ja onnistunut. Onhan se tietysti mainstreamia, mutta tyylillisesti hyvin omaperäinen ja jäljittelemätön. Vieläpä täytyy antaa pisteet siitä, että kukkaisuudestaan huolimatta se ei ole (omasta mielestäni) liian feminiininen. Guilty on mielestäni jotenkin arkinen ja tylsä ja vieläpä jotenkin väärällä tavalla feminiininen. Minulla ei ole mitään feminiinisiä miestentuoksuja vastaan - ne eivät vain sovi minulle ollenkaan. Sen sijaan monet superklassiset naistentuoksut sopivat minulle erittäin hyvin - tosin ne tuoksuvat päälläni supernaiselliselta.
Kenzon Powerista en pidä ollenkaan. Ylipäätään en voi sietää Kenzon vesi-kukka-sitrus-viritelmiä. Ne ovat juuri niin tuoreita kuin eilisen päivän lehti.
Btw, tuli tässä mieleeni, että monissa Diorin miestentuoksuissa on orvokkia. Muistaakseni ainakin Eau Sauvage extremessä ja joissakin Fahrenheitin variaatioissa. Olikohan jopa F32 aika orvokkinen... Se poistui Suomen markkinoilta jo vuosia sitten, joten en jaksa enää ihan tarkasti muistaa sen sisältöä. Mielikuva siitä on orvokkisen kukkainen.
Tapaan kohta Gogolin lounaan merkeissä, joten taidan laitta Platinumia päälleni.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 12:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Kamicha: Amarigehan on aivan legendaarinen mimosa-aldehydi-pommi. Itse aikalailla vihaan-rakastan tuota tuoksua. Yleensä vielä samaan aikaan. Ehkä enemmän kuitenkin rakastan... hiukan enemmän.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 12:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Kiva saada vinkkejä, truuttaanpa Amarigea johonkin seuraavalla tavaratalokäynnillä ja vähän pohdiskelen.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 12:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Btw, ruusutuoksuista yksi oma suosikkini on Givenchyn Very Irresistible. Siinä ruusu on paketoitu kauniisti tähtianiksen ja patsulin kanssa. Ihanan viileän naisellinen tuoksu. Pidän itse erityisesti kylmistä - jopa jäätävistä kukkaistuoksuista.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lempikukkasi?
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 14:11 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Ei kai kolmikakkonen ole poistunut vielä markkinoilta? Ihan tuntuu kuin vasta olisi se kaupan hyllyllä nähnyt.

Sitä paitsi se on aika outo tapaus. Lähinnä appelsiinin kukkaa ja vaniljaa. Olen itse ajatellut, että se voisi olla Fahrenheiteista parhaiten naisille sopiva. Voin kyllä erehtyäkin näissä asioissa.

Kaikissahan Fahrenheiteissa taitaa olla orvokkia jossain taustalla. Mielestäni Aqua Fahrenheitissa orvokki nousee esiin voimakkaimmin, joissakin olosuhteissa se huutaa äänekkäästi (mielestäni vihreänä) ylitse muiden osien. Ei sillä että olisin näitä Fahrenheitteja niin kerännyt.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group