Tänään on 29 Maalis 2024, 00:44

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 20:34 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Aigu kirjoitti:
Btw, Hellin: Haluaisin kuulla Sinun kokemuksiasi Helenasta. Kokeilitko sitä lapulla vai omalla ihollasi. Mielestäni Helenakin on aika viileä. Oliko tämä minulle lähettämäsi arvio testattu iholla?


Iholla kokeilin kaikkia näytteitä. Helena on mielestäni viileämpi kuin Hannele. Vetoaa nostalgiannälkääni, niin kuin kirjoittelinkin :).

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 03:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minulle viileä ja lämmin on tuoksuissa jotenkin vaikea käsite. En vain jostain syystä osaa erotella tuoksujen lämpötiloja. :roll:

Minulla on lähes aina lämpimät kädet. Harvemmin kätellessä sen toisen käsi tuntuu lämpöisemmältä kuin omani. En juurikaan normaalisti hikoile, kunnon kesähelteillä toki. En pidä kuumasta, voisi kai sanoa, että vihaan kuumaa ja kovat helteet ovat minulle kauhistus. Tykkään kyllä sellaisesta sopivan lämpöisestä (joka minulle voisi olla kesällä vaikka sellaiset +24-26). Saunon kuitenkin mielelläni.

Pidän talvesta mutta inhoan palelua. Talvella palelen sisällä lähes koko talven ja usein mun kotiasuni koostuu useasta kerroksesta (minulla saattaa olla kaksikin kerrosta villaa päällekkäin) ja jalassa on useimmiten kahdet villasukat. Ympäri huushollia lojuu erilaisia villashaaleja, -huiveja ja torkkupeittoja jne. koska mulla pitää olla aina käsillä joku viltti johon voin kääriytyä. :wink: Meillä tosin vetää ihan reilusti. Nyt pystyn jo olemaan ilman fyllinkejä. Sisälämpötila on kuitenkin sama kuin talvella. :shock: Reagoin myös kosteuteen, inhoan kylmän kosteaa ilmaa, hyhhyh!

Aigu kirjoitti:
Klassisia viilentäviä komponentteja ovat käsittääkseni ainakin laventeli, ruusu, santelipuu, minttu ja sireeni (jossain määrin) sekä sitten tietyt mausteet kuten anis, fenkoli ja rosmariini.


Aigun luettelemista tuoksuista pidän kaikista muista paitsi laventelista ja mintusta pidän vain rajoitetusti, osaa minttuja inhoan. Pidän makeista tuoksuista, kukkaisista ja hedelmäisistä mutta myös jonkin verran mausteisista ja orientaalisista tuoksuista. Pidän kirpeistä ja raikkaista mutta en liian vihreistä ja pistävistä tuoksuista. Vesituoksut on vähän siinä ja siinä. Joskus tykkään, sitten taas sen. :wink:

Lukisin mielelläni lisää kuvauksia lämpimistä ja viileistä tuoksuista! Olisi myös mielenkiintoista kuulla mikä niistä tekee viileän/lämpimän.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group