Tänään on 28 Maalis 2024, 13:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 23:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Hymiöt eivät riitä kuvaamaan huvittuneisuuttani. :D Voi olla, että mikään Mentonin vuotuinen sitruunasato ei riitä...

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 23:44 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
For your eyes only Aigu: tämä.
Muut, pysykää loitolla.

Ja tässä vielä palan painikkeeksi sitaatti Wikipedian indoli-artikkelista (vanha asia sinänsä, mutta vastaansanomatonta matematiikkaa)...

Natural jasmine oil, used in the perfume industry, contains around 2.5% of indole. Since 1 kilogram of the natural oil requires processing several million jasmine blossoms and costs around $10,000, indole (among other things) is used in the manufacture of synthetic jasmine oil (which costs around $10/kg).

Mä löysin muuten tuolta Cedricin databasesta snake root oilin.
Snake root oil salesman? 8)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 23:59 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Pakko liimata tämä epäironinen helmi vielä Perfumer & Flavorist -lehdestä.
Siivousaineita analysoidaan siellä samalla hartaudella kuin me täällä puteleitamme.

Traditionally, Procter & Gamble’s muscular Mr. Clean handles household chores with high energy and efficiency—but today, the classic character is very much in touch with his softer side. His hard surface cleaners currently offer scents from eight major fragrance families, including fresh and fruity florals, powder, herbal, edibles and vanilla, citrus, and melon. And behind some of Mr. Clean’s newest scents— such as Meadows & Rain and New Zealand Springs—is P&G’s fragrance powerhouse Febreze.

Nyt tiedänkin minkä tuoksun tuon tuliaisiksi Jenkeistä - Mr. Clean New Zealand Springs on varmasti jotakin ennenhaistamatonta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 00:11 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Joku perfumista kehui jossain blogissaan jotain muinaista tuoksua nimeltä Tolu, jonka raaka-aine oli peräisin jostain itäeurooppalaisesta kasvista. Mietin, että onkohan samaa mahlaa kuin meidän puhdistusaineemme.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 08:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
http://en.wikipedia.org/wiki/Tolu_balsam

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 10:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Seuraava tieto on taas sitten muistinvaraista, joten korjatkaa, jos olen väärässä. Muistaakseni tästä bentseenijohdannaisesta tolueeni-molekyylistä tehdään myös niin sanottuja nitromyskejä. Eli nitromyskejä syntetisoidaan sivutuotteena samassa prosessissa, jossa tuotetaan räjähdysaineita (luultavasti trinitrotolueenia, eli TNT:tä). Minulla on kirjallista referenssiä tähän, joten yritän ehtiessäni kahlata läpi. Oma käsikirjani on:
The Chemistry of Fragrances, Edited by Charles S Sell

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 10:45 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mä kaivelin eilen todella villejä tuoksukemia-artikkeleita jotka ovat liian paksua tavaraa jopa nörttipalstalle. (esim C. elegans-sukkulamato on hajusteherkkä: voi hyvin kun tiettyä tuoksua on vähän mutta alkaa silminnähden kärsiä kun tuoksuvoimakkuutta suurennetaan.)

Toinen cocktail-pala sieltä:

Hiiriä on opetettu haistamaan TNT:tä eli tunnistamaan tolueeninuotti. Koska kunnon robottinenä on vielä haave, taidon käytännön sovellus on räjähdysaineiden etsintä esim. lentokentillä.

Tolueeni on käsittääkseni yleinen liuotin. En tiedä onko Tolussa vielä sitä mutta ystäväni sai aikanaan porttikiellon Järvenpään Siwaan kun oli hakenut sieltä liian monta Tolu-pulloa (hänen poikakaverinsa joi tai imppasi sitä).

Mulla on tuo Tolu-tuoksu ja olen kiinnostunut perunbalsamista, mutta en kerkeä nyt haistaa sitä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 10:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Ekskjyysmii... ihan pitää tähän väliin kysyä, kuinkahan hajalla sen kundin aivot olivat???? Tavallisessa tolu-pullossa riittää kuitenkin sitä haisteltavaa aika pitkäksi aikaa.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 12:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Btw, täytyy vielä kommentoida tähän indolikeskusteluun hieman.
Gogol: Vaikka tunnustankin osallisuuteni ilmastonmuutoksessa luulen, että hyönteisten innostukseen on syynä kuitenkin ihon kautta erittyvä ominaistuoksuni. Jokaisella ihmisellähän on oma ominaistuoksunsa ja se vaikuttaa varmasti voimakkaasti siihen, miltä hajuvedet tuoksuvat eri ihoilla. Minulle siveettömät sivetti-tuoksut eivät sovi alkuunkaan. Skatoli, indoli ja muut eläimelliset komponentit suorastaan palavat kiinni ihollani. Oma ominaistuoksuni on jo lähtökohtaisesti aika eläimellinen, joten siihen sopivat vastapariksi kylmät, raikkaat ja aromaattiset tuoksut. Btw, ihon tuoksu riippuu aika paljon minulla ainakin kuntosaliohjelmasta. Raskaampina treenikausina tuoksukin on (kehon omista luonnollisista) hormoneista johtuen myöskin raskas. (Tähän vielä selvennys, että en käytä mitään lisäaineita ja treenaan vain omaksi ilokseni.)

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 17:27 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Kiinnostava artikkeli:

Base notes of perfumery, Guy Robert

http://www.perfumersapprentice.com/perf ... _notes.pdf


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group