Tänään on 28 Maalis 2024, 13:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 26 Marras 2012, 23:56 
Poissa

Liittynyt: 26 Marras 2012, 23:31
Viestit: 3
Heipä hei!

Eksyinpä tänne foorumille puolivahingossa etsiessäni tietoja vanhemmista Yves Rocherin tuoksuista, ja ajattelin, että täältä voisin saada kaipaamaani apua :) Toivottavasti ulkopuolisen utelut eivät haittaa; lupaan poistua paikalta hetipikimmiten saatuani mahdollista apua!

Kaverin mummon kaappeja tyhjennettäessä (kuulostaapa synkältä) mukaan tarttui vanhoja hajuvesiä, mm. Yves Rocheria. Vaikka en tiedä hajuvesistä juuri mitään, päätin pelastaa pullot, kun kaveri ei niitä halunnut ja muuten ne olisivat matkanneet kaatopaikalle. Nyt viikon päivät pulloja katseltuani olen mahdollisesti laittamassa tuoksut myyntiin, tai sitten ne menevät lahjaksi, joiksi ensiksi niitä ajattelin.

Eli kyseessä ovat tuoksut "Orchidee" (edt, 100ml), "Magnolia" (edt, 60ml) ja "Nature" (edp, 100ml). Kaikki ovat täysiä, pahvipakkauksissaan ja olivat vielä muoveissaankin; muovit kuitenkin poistin, kun päätin tarkistaa pullojen ja tuoksujen kunnon, ja hyvältähän ne tuoksuivat ainakin omaan nenääni. Mahtavatkohan tuoksut olla kuitenkin hieman kärsineet ajan saatossa?

Jos nyt päätän laittaa tuoksut myyntiin, niin minkälaista hintaa niistä kehtaisi suunnilleen pyytää? Sen verran salapoliisityötä tein, että selvisi tuoksujen olevan harvinaisuuksia ja vaikeahkoja löytää ainakin isoissa, käyttämättömissä pulloissa/pakkauksissa. Jos osaisitte auttaa pulmani kanssa, olisin kovin kiitollinen!


-msl


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Marras 2012, 02:06 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tervetuloa foorumille. Joku joka tuntee Yves rocher paremmin, osaa varmasti vastata kysymykseen. Itse sanoisin vain, että oikea hinta on se, jonka niistä onnistuu saamaan. Yves rocher lienee hieman edullisemmassa maineessa, joten hinnat lienevät hyvinkin kohtuullisia. Toisaalta jos tuoksut ovat lakkautettuja, voi niille löytyä kysyntääkin, jos malttaa odottaa ostajaa. Oletko katsonut, missä hinnoissa nuo tuoksut ovat pyörineet huuto.netissä tai Ebayssa?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Marras 2012, 09:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Joo, tervetuloa vaan - tänne todellakin mahtuu uusia! Lievä sisäpiirimäisyys ei johdu kammottavista initiaatioriiteistä - vaan siitä, että hajuvesiharrastajia on tässä maassa vähän.

Minäkään en osaa sanoa hintatasosta, mutta jos eBayssa näyttää siltä, että noista maksetaan kohtuudella - niin silloin kannattaa myös myydä siellä.

Naturea en muista ollenkaan, miltä se tuoksui, mutta Orchidee ja Magnolia ovat kyllä todennäköisesti hyvin säilyviä tuoksuja. Ne eivät ole voimakkaan sitruksisia eivätkä räjähtävän aldehydisiä. Avaamattomassa pakkauksessa oleilu jossain huoneenlämpöisen kaapin perukoilla on myös hyvä juttu.

Ei kun myymään!

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Marras 2012, 10:52 
Poissa

Liittynyt: 26 Marras 2012, 23:31
Viestit: 3
Googletin juuri tuossa noita hintoja. Huuto.netistä en löytänyt tuoksuja laisinkaan, Brittien ja Saksan Ebay:stä kyllä - mutta hintahaitari on kaikkea 10-100e välissä niin pienemmille kuin tälle isolle pullolle. Tyhjiä pullojakin oli kaupan. Menipäs hankalaksi. Olen vielä niin vanhanaikainen, etten ole koskaan ostanut tai myynyt netissä mitään, ja mieluiten myisin tavaran suoraan käteen ilman postitushässäköitä.

Tosiaan ensimmäistä kertaa tuoksuista googlettaessa monista blogeista löytyi mainintoja, miten erityisesti Orchidee oli ollut monen suosikki, ja miten sitä on hankalaa nykyisin enää löytää; jossain puhuttiin harvinaisuudestakin. Muistan, että äidillä oli joskus tuo käytössä, sellainen pieni pullo, jonka kanssa sain sitten leikkiä sen tyhjennettyä :) Äidille ajattelin Orchideeta lahjaksi, mutta mahtaakohan näin monen vuoden jälkeen enää kelvata.

Kamicha, kertoisin mielelläni lisää Naturen tuoksusta jos omaisin edes pienintä asiantunemusta tuoksunyansseista. Minulle se tuoksuu hajuvedeltä :D


-msl


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Marras 2012, 12:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Eipä sitä tiedä, josko täältäkin löytyisi joku näiden tuoksujen ystävä.

Itse en viitsi ihan nostalgiasyistä pelkästään ostaa, vaikka sekä Orchidee että Magnolia ovat minulla joskus olleet... ...on tuoksumaku vähän vuosien saatossa muuttunut :D .

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Joulu 2012, 11:24 
Poissa

Liittynyt: 26 Marras 2012, 23:31
Viestit: 3
Kaksi tuoksua lähti myyntiin, yksi odottaa vielä mahdollista paketointia. Eli minun puolestani tämän keskustelun voi vaikka poistaa. Kiitoksia avustanne :)


-msl


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group