Tänään on 28 Maalis 2024, 23:04

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 01 Heinä 2012, 19:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Minä olen kyllä nyt tykästynyt tähän Divine divine tuoksuun.
Muutkin talon naisten tuoksut olivat aivan mahtavia, mutta tämä nimikko on kuningatar.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 01 Heinä 2012, 21:02 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Olen jatkanut tänään Divinen tuoksujen seurassa. Alkupäivä meni L'Etre aime hommen seurassa ja illan olen maistellut jälleen L'hommea de coerea. Olen saanut ehkä hieman paremmin kiinni tuosta jälkimmäisestä, mutta en pidä siitä vieläkään.

Voin vain ihmetellä, miten metsässä olen ollut sen kanssa ensimmäisillä kerroilla. Nyt se on sitten paljastanut todelliset kasvonsa. Kuvitelkaa elokuvakohtaus, jossa vampyyri imee uhriaa, kunnes siitä lähtee kaikki neste ja kosteus pois. Uhri pienenee, kutistuu, rypistyy ja lopulta hajoaa pölyksi tuulen mukaan. L'homme de coer on tuo uhri. Tuoksu on niin kuiva, kun hengittäisi pölyä. Siinä on kummasti joku vaniljainen sävy ilman minkäänlaista makeutta. Jos tuossa ei ole jo kestämistä, niin lisäksi tuoksu hohkaa kylmyyttä.

Eikö tuo nimi tarkoita miehen sydäntä? Onko se tosiaankin noin kuiva ja kylmä?

Myönnän sen, että tuoksu etäältä kaunis, mutta alan olla sitä mieltä, ettei tämä ole minun juttuni. Ei vaikka se istuu aika luontevasti iholle. Ehkä en vain pidä iiristuoksuista. Ainakaan minulla ei niitä juurikaan ole.

EDIT 1. Parin tunnin kuluttua tuoksuun tulee lisää vaniljaisuutta, mikä tekee siitä jotenkin mokkanahkaisemman. Tuoksusta tulee hieman helpompi minulle kantaa.

Turin muuten pitää tästä puisevasta iiriksestä enemmän kuin viisaasta miehestä. L'homme sagesta hän sanoo, että se on kuin katupoika, jonka raakalaismaisuus paljastuu olemuksesta, vaikka kuinka hänet puettaisiin hienostuneisiin vaatteisiin. Ehkeivät kaikki meistä halua olla niin hienostuneita?

EDIT 2. Ulkona alkoi sataa kaatamalla vettä. Minulla on parvekkeen ovi auki. Tuoksusta pamahti yllättäen komea iiris. Vaikea olla yksioikoiseltaan mitään mieltä tämmöisistä tuoksuista, joissa on niin paljon vaiheita ja eloa. Ehkäpä tämä onkin kiinnostava.

Jos jostain kumman syystä käy niin, että Divine sattuu lähettämään minulle ensi viikolla uuden näytteen tästä tuoksusta, laitan sen menemään eteenpäin Aigulle, sillä olen ymmärtänyt kylmien tuoksujen olevan hänen makuunsa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 01 Heinä 2012, 21:39 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Gogol kirjoitti:
Olisi kiva! En ole haistanut noitakaan, mutta Jaakiemin hehkutuksen jälkeen on kyllä ehdottomasti kokeiltava. Ihana käsin kirjoitettu viesti!


Ei kun koneella kirjoitin. :laughing-rolling:

Luepa tuolta varsinaista hehkutusta. Tässäkin olisi muuten patsuli-immortelle-yhdistelmä Kamichalle. Rupesihan niitä löytymään.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 01 Heinä 2012, 21:51 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Mulla oli sama juttu L'homme de coeurin kanssa. Eka kerralla ihastuin, sitten olin, että "mitä, tästäkö olin niin innostunut?". Sen jälkeen en olekaan vielä kokeillut uudelleen. Pitääkin kokeilla sitä sadesäällä ja ehkä säästää tippa syksyynkin. Mutta mulla oli paremminkin niin, että läheltä tuoksuteltuna saan siitä enemmän irti kuin yleissävynä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 01 Heinä 2012, 23:15 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Lueskelin täältä, että tuo L’Inspiratrice on kuin hyvin käyttäytyvä Habanita. En tiedä, minkälainen se Habanita on, mutta en koe kyllä tätä miehille helpoksi tuoksuksi, vaikka muuten kaunis tuoksu onkin. Aluksi patsuli-ruusu, josta kehittyy kirsikkalikööri. Tällaiset tuoksut eivät varmaan ole tällä hetkellä niché-muodissa? Sanoisin, että tämä muistuttaa kirsikkapurukumia, mutta se saattaa särähtää joidenkin korvaan.

Parasta ehkä myöhemmin hahmottuva patsuli-vetiver-yhdistelmä. Ok. Nyt alan ymmärtää viittauksen Habanitaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 03 Heinä 2012, 18:48 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mielenkiintoinen huomio muuten, että tuo Divinen nenä Yann Vasnier on tehnyt töitä myös muille taloille. Hänen käsialaansa ovat muun muassa Ende/Anfang (Six Scents Series), Santal blush (Tom Ford), Bang Bang (Marc Jacobs) ja Palisander (Comme & Garcons). Luulisin tämän tiedon lisäävän joidenkin kiinnostusta Divineen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 03 Heinä 2012, 21:39 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
^ Just kirjoitin tuonne tuoksuprofiiliketjuun, Yann Vasnier on mun suosikkinenä lähinnä niche-tuoksujensa takia (en oo haistellut lähellekään kaikkea tavaratalotuotantoa).

Linkin takana pieni profiili ja lista "fragrances created or co-created": http://www.inktalks.com/people/yann-vasnier ja myöskin hauska videoesitys/luento.

Esim. Fragranticassa on muuten väärin että Bang olisi Ann Gottliebin tekemä. Mun käsittääkseni Gottlieb toimii joillekin (isoille) brändeille lähinnä sellaisena "fragrance directorina", ei varsinaisena nenänä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2012, 09:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Yann Vasnier on myös TF Lavender Palmin takana. Ja komea. Gogol, tutustu seuraavaksi Yann Vasnieriin ja roudaa hänet Suomeen? Vink vink?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2012, 14:27 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Eau divine. Kokeilin sitä eilen. Alussa oli hieno hetki, kuin olisi käännellyt kirjastallilasia valoa vasten, kun kipinöi erilaisia tuoksuja. En kokenut tätä kuitenkaan kovinkaan unisex-tuoksuna, vaan enemmän naisten parfyymina. Ehkä pitää vielä harjoitella tämän kanssa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2012, 21:40 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
L'Ame Soeur. Jos ei entuudestaan tunne aldehydejä, niin tämän avulla niitä oppia tunnistamaan. Kun aldehydipommi alkuun, sitten jotain niin keinomakeaa, että hampaita vihloo haistellessa. Pari minuutin kuluttua tuoksusta nousee hunajainen tuoksu kukkien keskeltä. Vaikuttaisi lailla juhla- ja iltatuoksulta. Tämä on siis naisten tuoksu, jos ei tullut jo sanottua. Aika nuorekas.

Minua kiinnostaisi kuulla Kosmoskukalta ja muiltakin vähän tarkempaa kuvausta Divinen naistentuoksuista.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2012, 22:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
heipsan,
Mun ehdoton suosikki on se Divine nimikko tuoksu. se on Herätys! Se on lady-like, ja yhtä-aikaa valkoinen pikkumekko, teatteri tai ooppera, arjen juhlaa, jokapäiväinen aistinautinto. Kirkas, stimuloiva, aistit herättävä, kaunis tuoksukokonaisuus valkoisia kukkia, persikkaa, vaniljaa.. herkullinen! Ja silti niin tyylikäs.

mut reippaasti kakkosella tulee l´Ame Soeur, ihana kukkainen aromi ja joo makea, ihana ihmiselle joka tykkää hitusen myös makeasta. Mulla muistutti pohjanuotti jossain määrin Gualtier:n le Malea. En tiiä miksi se tuli mieleen, mutta niin vain teki. Kaunis ja herkkä tuoksu, mun kakkos suosikki tältä talolta.

Hmm, L´inspiratrice on musta hitusen tuhtimman tuntuinen hieno tuoksukokonaisuus. Mutta ei mun tuoksu. Joku tässä on mitä vähän karsastan. Tovin oltuaan tämä kyllä paranee, alku soitto ei ole aivan hurraa huutoa herättävä. Pehmenee kyllä. Ja jotenkin sellainen syvä, rauhallinen tunnelma tiivistyy iholla. Meditatiivinen tuoksu. Voisin kuvitella aurinkotervehdyksien kaveriksi tämä. En ostaisi kuitenkaan, sitä varten mulla on Caron:n Parfum Sacre.

L´infante, tämä on kuin auringonpaiste, auringonkukka, oranssia energiaa. Liekkö kaikkein helpoin kantaa ylipäätään ihmisillä. Kevyt, raikas, hentoinen. Mutta puuttuu karisma. Tämä on kuin Lapsi, viaton, villi ja leikkisä, luottavainen. ja tuoksu johon voi luottaa, helppo kantaa.

L´etre Aime, Ei ole rakkauskirje minun sydämelleni. Mutta varmasti lohduttava syystuoksu. Tumma, pehmeä, tämä kirje tuntee kaipauksen, hmm, tässä vois olla vähän enempi itämaisia piirteitä, se ois antanut tälle vähän enempi potkua. Tämä jää hienostuneen pehmeäksi kukkais tuoksuksi jossa on hitusen syvyyttä labdanumista ja puu aromeista. Jotain maustetta ehkä jäi kaipaamaan, enpä tiedä jos ois kaneli lisänä mitä tää ois. Tämä on kesy tuoksu.

mmm, tässä minu aatoksia näistä Divinen tuoksuista

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2012, 22:20 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Tilasin myöskin näytesetin, testailin nämä lomalla mummolassa, enkä ensinuuhkaisulla oikein innostunut mistään. Nyt te olette hehkuttaneet näitä niin paljon, että täytyy rauhallisemmissa olosuhteissa syventyä näihin. Joistainhan tuossa setissä tuli tuplat, joten annoin toisen L'Homme Sagen miehelle.. On muuten aikasen tyylikäs ja karismaattinen tuoksu, kyllä saa sukat pyörimään jaloissa. Hän kysäisikin heti pullon hintaa.
edit. L'Homme Sagessa on muuten jotain samaa pehmeyttä ja turvan tuntua mitä 31 Rue Cambon minulle tuo.

L'Être aimé hommesta tuli muuten minullekin heti Eau Noire mieleen. Tämän lämpötila on itselleni kyllä aivan liian korkealla.

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2012, 22:45 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
hellin kirjoitti:
Joistainhan tuossa setissä tuli tuplat, joten annoin toisen L'Homme Sagen miehelle.. On muuten aikasen tyylikäs ja karismaattinen tuoksu, kyllä saa sukat pyörimään jaloissa. Hän kysäisikin heti pullon hintaa.
edit. L'Homme Sagessa on muuten jotain samaa pehmeyttä ja turvan tuntua mitä 31 Rue Cambon minulle tuo.

L'Être aimé hommesta tuli muuten minullekin heti Eau Noire mieleen. Tämän lämpötila on itselleni kyllä aivan liian korkealla.


Kiva kun sinäkin tykkäsit siitä. Mullekin tuli tuplia Sagesta, Divinesta ja jostain kolmannesta. Olen jakanut tuplat pois.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2012, 23:03 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kosmoskukka kirjoitti:
heipsan,
Mun ehdoton suosikki on se Divine nimikko tuoksu. se on Herätys! Se on lady-like, ja yhtä-aikaa valkoinen pikkumekko, teatteri tai ooppera, arjen juhlaa, jokapäiväinen aistinautinto. Kirkas, stimuloiva, aistit herättävä, kaunis tuoksukokonaisuus valkoisia kukkia, persikkaa, vaniljaa.. herkullinen! Ja silti niin tyylikäs.

mut reippaasti kakkosella tulee l´Ame Soeur, ihana kukkainen aromi ja joo makea, ihana ihmiselle joka tykkää hitusen myös makeasta. Mulla muistutti pohjanuotti jossain määrin Gualtier:n le Malea. En tiiä miksi se tuli mieleen, mutta niin vain teki. Kaunis ja herkkä tuoksu, mun kakkos suosikki tältä talolta.


Kosmo, tuliko sitä unisex-tuoksua myös?

Kiva kuulla sun ajatuksia noista. Veikkaanpa kuitenkin, ettei Divinen naisten tuoksut saa valtavaa suosiota foorumilla, kun kirjoitusten perusteella useimmat naiset täällä ovat aika neutraalilla niche-linjalla. Kamichalla voisi ehkä olla jotain kiinnostusta miesten immortelleen, mutta en tiedä, onko siinä tarpeeksi ikuista kukkaa hänelle. Gogol haluaa haistella Sagen ja saattaa jopa pitää siitä.

Enkä sanoa tätä arvosteluna. Divinen tuotannossa on paljon old schoolia.

Mikä sitten lienee siinä, että naiset käyttävät tätä nykyä mieluummin miesten tuoksuja kuin ns. perinteisemmän mallin naistentuoksuja? Olen saanut sen käsityksen esimerkiksi vaihtoja tehdessä, koska miesten tuoksut ovat tehneet heti ensimmäisenä kauppansa, vaikka mieluummin hankkiutuisin eroon naisten tuoksuista ja pitäisin miesten tuoksut omassa käytössä. Ovatko ns. naisten tuoksut liian seksikkäitä ja vaikeita esimerkiksi työelämässä? Haluaako hajuvesiä harrastavat naiset erottautua markettivaltavirrasta? Ovatko maut muuttumassa ja kaikista tuoksuista tulossa tulevaisuudessa niin unisexejä ettei termiä unisex enää tarvita? Onko kyseessä jonkinlainen vastareaktio isojen tavaratalojen tuoksujen tiukkapipoiselle tuoksujen sukupuolikarsinoimiselle?

Olen pikaisesti haistellut Divinen naisten tuoksut läpi. Ensimmäisenä haistelin Divinea, koska Kosmo siihen niin rakastui. Tämä on minulle niin vierasta settiä, etten tiedä, mitä siitä sanoisin. Tämä on ehkä tyhmä luonnehdinta, mutta mielestäni Divine on siedettävä tuberoosa, ei ärsyttävä kuten jotkut. Ei kuitenkaan minun suosikkini näiden joukosta.

Eniten pidin ehkä L'Inspiratricesta ja heti kintereillä tulee aldehydipommi L'Ame souer. Voisiko tuo L'Ame souer olla Hannelen etäinen sukulainen? Eau Divine on mielenkiintoinen ja tutustumisen arvoinen. Se on ikään kuin colognesta kehitetty parfyymi viher-valkeilla kukilla. L'etre aime femme jäi vähälle huomiolle, koska miesten versio samasta tuoksusta on vain särmikkäämpi. L'infante vaikutti minusta aika tavalliselta.


Viimeksi muokannut Jaakiem päivämäärä 04 Heinä 2012, 23:17, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Divine
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2012, 23:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem kirjoitti:
Tässäkin olisi muuten patsuli-immortelle-yhdistelmä Kamichalle. Rupesihan niitä löytymään.



"Notes: Saffron, Mandarin, Cardamom, Lychee, Aromatic woods, Immortelle (Everlasting flower), Patchouli, Oakmoss, Amber, Incense"

Liian hyvää ollakseen totta :shock: .

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group