Tänään on 29 Maalis 2024, 01:21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 04 Joulu 2013, 10:36 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Eeni kirjoitti:
Aargh Nettioutlet... On ehkä pakko sokkotilata Sa Majeste La Rose, vaikka jossain vaiheessa olin hienosti kuivilla sokko-ostoksista. Ruusunhimoni on täysin hallitsematon.

Un Bois Vanillen käristetty lakritsa on mainio, mutten ehkä tarvitse koko pullollista sitä. Luulen että Aquolinan Pink Sugar ajaa saman asian :P


Ehkä vähän hillitsee, jos sanon että Nettioutletissa on yli viikon toimitusajat? Muakin kyllä himotti Bas de Soie tuolla, onneksi rahat meni jo :D

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 04 Joulu 2013, 10:49 
Poissa

Liittynyt: 03 Kesä 2012, 16:51
Viestit: 160
Paikkakunta: Helsinki
Ei mitään hillintää, tarvitsen joululahjan itselleni kun olen ollut niin kauhean kiltti tänä vuonna :occasion-santa:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 04 Joulu 2013, 11:01 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Anna palaa sit vaan :character-beavisbutthead:

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 03 Heinä 2014, 13:51 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Lutensilta tullut uusi, L'Orpheline, mutta sen te tiesitte varmaan jo kaikki.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 31 Heinä 2014, 23:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2013, 10:59
Viestit: 214
Mulla on tässä nyt käpälän selällä Daim Blondea. Mulle tämä on oikein kermainen coctail jossa on kirsikka, ja kasvoillani on puuteria aimo annos.
(Ja lisätääs tuohon vielä että tietenkin mulla on myös jaloissa korkeakorkoiset mokkasaapikkaat 8-) )
MUTTA, miksi tämä on niin hento? :cry: Mä olisin valmis rakastamaan tätä, mutta vaikka olen lutrannut tuosta samplesta niin paljon että ihoa kirvelee, joudun pinnistelemään ja ponnistelemaan että nenä löytää tuoksun. Tämmöisestä mä tulen ihan vihaiseksi. Ei sitten! :doh:

Jeux de Peauta olen nuuskinut aiemmin. "Kuivaa" lakritsia (EI Lempicka lakua) ja patonkia.
Aika herkullinen, mutta varmasti se joinain päivinä saattaisi ällöttääkkin. Sillain "ehkä joskus" tuoksu.

Santal de Mysore on kolmas Lutens jota olen testannut. Ei mun juttu. Curry tuoksuu (ja maistuu) ihan hyvälle ruuassa mutta hajuveteeni en sitä kaipaa. Mulla on samplessa sitä vieläkin, mutta jotenkin ei ole tehnyt mieli haistella sitä uudelleen. Ehkä joku päivä kokeilen vielä.

Edit: Menin nukkumaan hyvin turhautuneena Daim Blondiin. Aamulla huomasin että se pentele tuoksui ihan miedosti ja hiljaa edelleen kämmenselällä. Eli ongelma mulla ei ole kestossa vaan "sillagessa" jota kaipaan enemmän.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 25 Elo 2014, 13:18 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
^ Daim Blond on minusta ihanan siisti ja casual tuoksu, sellaisiin hetkiin kun haluaa tuoksua puhtoisen hyvältä mutta ei liian intensiiviseltä. Olen huomannut tarttuvani siihen aika usein arkisin ja pullon pinta onkin laskenut ihan merkittävästi toisin kuin monessa "linssilude" Lutensissa, jotka vaativat huomiota.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 21 Syys 2014, 22:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Orpheline on ihastuttava. Suitsuketta ja kuminaa, lämpöä ja lohtua pimeässä illassa. Odotin jotain räjäyttävää volyymiorientaalia, mutta tämä on tosi hienovarainen. Sopii introvertillekin. Tykkään.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 22 Syys 2014, 11:30 
Poissa

Liittynyt: 19 Elo 2014, 00:23
Viestit: 11
Oliskohan mun aika siirtyä ajatuksista tekoihin ja ryhtyä tutustuus Sergen tekosiin oikeen huolella.
Mistäs olis helppo aloitella, ideoita? :)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 22 Syys 2014, 18:29 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Ildar kirjoitti:
Oliskohan mun aika siirtyä ajatuksista tekoihin ja ryhtyä tutustuus Sergen tekosiin oikeen huolella.
Mistäs olis helppo aloitella, ideoita? :)


Klassikot, Chergui, Féminité du Bois jne. Ne antaa hyvän käsityksen talon tyylistä. Mulla olisi muutama SL-ampulli etsimässä uutta kotia, kelpaisiko Ildar sulle?

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 22 Syys 2014, 21:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Serge on aika veitikka. Toki taloa miettiessä tulee helposti nuo orientaalit mieleen (Ambre Sultan MÄÄRÄÄ, BTW - ja on muuten KAIKKEIN AMBRAIN ÄITEE) - mutta minusta talo on mainettaan monipuolisempi. Löytyy ankaran pelkistettyjä tuoksuja - iiriksen sydän niin läheltä katsottuna, että ilkeätkö (Iris Silver Mist), sekä omituisen kulmikkaita (Bas de Soie), että rehevän ylitsepursuavia (A La Nuit) kukkaistuoksuja. Lutens käsittelee laventelia ainutlaatuisella tavalla, jos laventelista tykkää, niin kannattaa nuuhkia Gris Clair... Encens & lavande sekä Fourreau Noir - minulla on vasta ensiksi mainittu ja tiedän hankkivani muutkin, vaikka vaan tykkään laventelista, en ole jättifani.

Ja puu. Voi äitee. Tässä yhtenä päivänä otin taas annoksen Cheneä ja olin ihan oksat vek. FIlle en Aiguillesin lämmin marjaisa mäntykangas itkettää ihanuudellaan joka kerta. Ja Santal de Mysoren PAAHDE, aaaah.

Sitten ne makeat, toiset tykkää, toiset ei. Douce Amere särkee vähän hammastani, mutta myös sydämen. Jeux de Peau, miten voi tehdä tuoksun näin? Tai ihmeellinen wearable curry, Arabie...

Kublai kaanin myskit kannattaa haistaa. Ja Fumerie Turque, huh, mikä tupakki. Ihan koko Bois-sarjaa en ole haistellut, mutta kiinnostava sekin. Oma suosikkini taitaa olla omituisen pidättyvä, mutta myös runollinen Bois de Violette.

Mutta kaiken kaikkiaan kiinnostava talo, kannattaa vaikka etsiä omat lempiraaka-aineet ja katsoa mitä iso S on niistä saanut aikaan.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 23 Syys 2014, 01:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Kamicha sen hyvin sanoikin! Minä en ole koko Sergen repertuaaria haistellut läpi, mutta ne mitä olen haistellut on yhtä poikkeusta lukuunottamatta olleet kaikki minusta mielenkiintoisia ja silti käytettäviä tuoksuja. Käytettävällä en tarkoita tylsää, vaan sitä että ylpeydellä kantaa ehkä jopa hieman omituisenkin tuoksun. Tuoksun joka on kaikesta erikoisuudestaan huolimatta, tai ehkä juuri siksi, niin loistava! :D

Tuo ainoa tähän mennessä vastaan tullut poikkeus on ollut Nuit de Cellophane. Minusta se tuoksuu nimensä mukaisesti ihan sellofaanille, sellaiselle nenää viiltävän tujulle muoville. Olen tosiaan testannut tuota vain kerran, ja olikohan jopa niin että oli pakko käydä pesemässä tuoksu pois, joten en ole nyt varma muuttuiko se miellyttävämmäksi jossain kohtaa. Pitäisi haistella se uudelleen, mutta ei huvita. Yhtään. :? :D

Mieleen minulla on jäänyt kummittelemaan Chergui ja Daim Blond, niistä minulla on vain samplet mutta ajattelin laajentaa Lutens-perhettäni seuraavaksi jommalla kummalla. Tuo Kamichan mainitsema Douce Amere kiinnostaa kovasti, mutta en ole sitä päässyt missään haistamaan. Sitä kai käsittääkseni myydään vain kellopullossa, niin ei viitsi sokkona lähteä ihan sen hintaista hankintaa tekemään. :snooty:

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 14 Loka 2014, 14:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 22 Syys 2012, 19:21
Viestit: 366
Kamicha kirjoitti:
Ja puu. Voi äitee. Tässä yhtenä päivänä otin taas annoksen Cheneä ja olin ihan oksat vek. FIlle en Aiguillesin lämmin marjaisa mäntykangas itkettää ihanuudellaan joka kerta.


Kamicha, millainen on kestävyyspuoli ja tämä ns. "sillage" Chenessä ja Fille en Aiguillesissa?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 14 Loka 2014, 20:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Kesto on molemmissa hyvä, sanoisin vähintään 8h, mahdollisesti jopa enemmän. Kumpikaan ei ole tuntunut "loppuvan kesken" - mutta mielellään illaksi vähän lisään. Melko lempeästi ja lähelle projektoivat, hyvin helppoja tuoksuja siksikin moneen tilanteeseen.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Serge Lutens
ViestiLähetetty: 14 Loka 2014, 21:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 22 Syys 2012, 19:21
Viestit: 366
Kamicha kirjoitti:
Kesto on molemmissa hyvä, sanoisin vähintään 8h, mahdollisesti jopa enemmän. Kumpikaan ei ole tuntunut "loppuvan kesken" - mutta mielellään illaksi vähän lisään. Melko lempeästi ja lähelle projektoivat, hyvin helppoja tuoksuja siksikin moneen tilanteeseen.


Kiitos, Kamicha! Kuulostaa hyvältä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group