Tänään on 28 Maalis 2024, 23:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 07 Touko 2012, 13:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Aloitetaanpa tällekin talolle oma ketju. (Minulle tämä on erityisen ajankohtainen, koska pakkasin kolmen kuukauden reissulle kolme talon tuoksua...)

L'Artisanin omin juttu ovat tunnelma- tai mielialatuoksut: talolla oli joskus jopa boksi, jossa oli erilaisia mielialoja ilmaisevia tuoksuja (en valitettavasti koskaan ehtinyt testaamaan enkä tilaamaan). Toinen erityispiirre (josta monet purnaavat) on, että talon tuoksut ovat enimmäkseen kevyitä eivätkä kovin pitkäkestoisia. Hyvä puoli tässä on se, että käytin aikoinani talon oudompiakin tuoksuja sujuvasti töissä, eikä kukaan koskaan valittanut.

L'Artisanin tuoksuissa on sekä viehättävän simppeleitä että hyvinkin moniulotteisia vaihtoehtoja. Omalta osaltani ne menevät aika fifty-sixty: joitakin rakastan, joitakin jopa inhoan.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 07 Touko 2012, 15:19 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
^Hyvä yleiskuvaus talosta tigrushka!

Omat suosikit ja täyspullo-omistukset järjestyksessä: Iris Pallida, Fleur de Narcisse (näistä voi tsekata myös Kamichan hienot sokkovainukuvaukset) ja Vanilia (tigrushkan ällö sulanut jäätelö auringossa).

Odotan tulevan Seville à l'auben nuuhkimista, mutta pelkään että se on samanlaista happamantympeää lientä kuin lähes kaikki Doodoofourin tekeleet mulle.

Dzing! ja Timbuktu ovat hauskoja. Dzingin toivoisin vaan säilyttävän avauksensa pitempään ja Timbuktun ohi itselläni menee samanhenkiseksi kokemani CdG:n Kyoto. Timbuktua tahraa mielessäni myös se, että kyseinen dekantti on omista dekanteistani ollut ainoa joka parissa vuodessa muuttui aivan järkyttäväksi tärpätiksi. Tämä tosin saattoi tietysti olla astian vika eikä itse haisun.

Safran Troublant on kaunis, suosikkejani ruusuprominenteista tuoksuista. Paljon muitakin kivoja L'artisanilta löytyy. Patchouli Patchista tilasin aikanaan pullon näytteen perusteella, vain havaitakseni että joko tuoksua oli reformuloitu tai esim. patsuliraaka-aine oli eri sorttia (yritin kysellä asiasta L'artisanilta mutta en saanut vastausta). Näytteeni oli vaaleampi (sekä sävyltään että tuoksultaan) ja aniksisempi, ja näytteen perusteella ymmärsin myös tigrushkan kuvauksen "stale cream crackers". Saamani pullo on eittämättä samaa juissia, mutta balanssi on eri, patsuli on vähän hevimpi ja kokonaisuus on mulle tympeämpi. Ei paha, mutta en olisi ostanut koko pullona tätä. Pullo oli myös sitä L'artisanin aikaa, jolloin korkkina oli ruma kirkasmuovinen tekele, jonka pulloon kiinni napsauttava sisäosa murtui alta aikayksikön.

Pahimmat pettymykset ovat olleet Dzongkha ja Havana Vanille/Vanille Absolument. Luetuilta nuoteiltaan niiden piti olla täydellisiä mulle, mutta ei… Top-inhokkeja kumpainenkin.

Musta tuntuu että Jaakiemin kannattaa testata Fou d'Absinthea.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 07 Touko 2012, 15:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Patchouli Patch oli kyllä yksi karmeimpia pettymyksiä: ennen sitä valikoimaan oli kuulunut Patchouli, joka oli aivan ihana (kuin Voleur de Roses ilman ruusuja ja luumuja), joten odotukseni olivat korkealla ja mitä sain? Kesämökillä kosteudessa lössähtäneitä voileipäkeksejä... :x

Muita inhokkeja:
- surullisenkuuluisa ulos unohtunut jäätelökulho (taas näitä lapsuuden mökkimuistoja) eli Vanilia
- parasta ennen -päiväyksen kauan sitten ohittaneet pähkinät eli Mechant Loup (tälle olen antanut erinäisiä uusia tilaisuuksia ja testannut kärsivällisesti, ei se siitä miksikään parane)

Tykkään, mutta en rakasta:
- Safran Troublant - tässä on periaatteessa kaikki kohdallaan, mutta jokin viimeinen silaus, piste i:n päältä ja tekijä X puuttuu
- Mûre et Musc - omistan tästä kaikki versiot ja tähän tulee satunnainen himo, jolloin mikään muu tuoksu ei kelpaa, mutta silti joutuu armotta tähän osastoon (tiedän, olen vähän omituinen...)
- Passage d'Enfer - liljoja ja suitsuketta, parhaimmillaan lämpimällä säällä, pidän tästä paljon, mutta vähemmän kuin CdG:n Incense-sarjan tuoksuista
- L'Eau d'Ambre ja Ambre Extrême - miellyttäviä ambroja molemmat

Lemppareita:
- DZING! - tässä on kaikkea: sahanpurua, vetoista vinttikamaria, sylissä kehräävää kissaa, aavistus uusista kengistä tai käsilaukusta, ja jokin pehmeä makeus pohjalla
- Dzongkha - meditatiivinen, "hiljainen" tuoksu, kylmiä kiviä, kuivaa puuterista iiristä, puuta ja savua, tätä haluan ISON pullon!
- Voleur de Roses - loppukesän/alkusyksyn puutarha sateen jälkeen: märkää multaa, kypsiä luumuja, kosteita ruusuja
- Bois Farine - pähkinäinen puuterinen kummajainen, uskomattoman tyynnyttävä tuoksu
- Jour de Fête - lempeä ja pehmeä "turvatuoksu"
- Tea for Two - kylmän kelin suosikki, mausteinen ja savuinen, sopivasti makeutettu
- Poivre Piquant - maitoinen ja pippurinen, sopivan särmikäs
- Timbuktu - loistava keskittymis- ja työntekotuoksu, yhtäaikaa piristävä (kirpeä vihreä mango) ja rauhoittava (vetiver)

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 07 Touko 2012, 20:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Testaamani L'artisanit Mûre et Musc, La chasse aux papillons, Safran troublant ja Mimosa pour moi ovat kaikki sieviä tuoksuja, mutta se on jotenkin myös niiden ongelma. Sievyys. Kunpa L'Artisanin sivuilla olisi edelleen mielialaboksit - kaipaisin jotain hitusen melankolisempaa.

Entinen vuokraemäntäni työskenteli aikoinaan L'Artisanilla markkinointipäällikkönä. Ehkä hän oli mielialaboksien takana? Pitäisi ehkä kirjoittaa ja kysyä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 08 Touko 2012, 08:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 15:37
Viestit: 485
Olet kokeillut sievää settiä ;)

Minusta AP:n vahvuus on tuoksujen eloisuus, äly ja huumorintaju.

_________________
http://otavainu.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 08 Touko 2012, 17:30 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Ollessani tietyssä vaiheessa raskautta ainoa tuoksu, jota pystyin käyttämään oli Artisanin Drôle de Rose. Onneksi tuo ei jäänyt pysyväksi olotilaksi! Hassua muuten, että tuo tuoksu ei ole sitten taas sen koommin soveltunut nenälleni. Siellä pullo nököttää kaapissa tuoksumuistona :?

Premier Figuieria olen käyttänyt lämpimissä maissa, se yhdistyy automaattisesti niihin suuntiin, kun tuoksautan pullosta. Mutta varsinaisesti ei tee mieli suihkuttaa sitä, ei aikoihin.

Kokemukseni talosta on hyvin vajavainen. Toki kaupassa ollen olen tuoksutellut paljon muitakin, mutta kaupassa tehdyt testit eivät ole kovin päteviä, kuten moni on todennut. Viimeksi paperilla pidin Tubereuse Criminellesta, mutta ihollani se muuttui, kuten useimmat tuberoosat minulla, jotenkin tunkkaiseksi.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 08 Touko 2012, 17:35 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mulle Artisanit ovat impressionistisia tuokiokuvia, vähän kuin Debussyn musiikki.
Ne luovat tehokkaasti jonkun tunnetilan tai kuvan.

En niinkään miellä niitä työhevoksiksi vaan ne ovat kuin leffa työpäivän jälkeen tai viikonloppubrunssi.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 08 Touko 2012, 17:38 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Sana hallussasi, Gogol :D Olis kiva kuulla, mitä ne työhevoset ovatkaan!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 08 Touko 2012, 17:43 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Työpollet: Chanelin Cuir de Russie, Bottega Veneta, Cuir Beluga.
Haen niistä tiettyä ylellisyyttä, mutta myös tietynlaista bottom linea.
Ehkä myös Hermèsin Paprika Brasil, etenkin jos joudun pakkotyöhön kesäksi kuten pelkään.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 17 Touko 2012, 15:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Eeva, oletko haistanut Goutalin Le Mimosa tuoksua? Osaisitko verrata Mimosa Pour Moita siihen? Tykkään mimosasta, mutta Goutalin Le Mimosa oli sellainen ihan mukava, ei mikään sydäntä sykähdyttävä. Tai ovatko muut haistelleet tuota mimosaa (tai onko muita mimosa vinkkejä)?

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 17 Touko 2012, 17:13 
jaa-a. Musta aivan loistava mimosa on Guerlain Champs Elysees tuoksussa.


Ylös
  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 17 Touko 2012, 17:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Itselleni tulee mimosasta mieleen vanha Amarige. Se on mimosa-aldehydinen. :)

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 17 Touko 2012, 20:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Anna, en ole testannut Goutalin mimosaa, mutta yritän saada sen testattavaksi lähiaikoina. Mimosa pour moi on oikeasti aivan ihana mimosa, siinä on mukana hiven mustaherukan herkullista lämpöä. Harmittaa vaan sen melonisuus/otsonisuus, joka saa mulla aikaan pääkipua ja huonovointisuutta. Asutko Anna Helsingissä, voisin lainata sulle joskus omaa Mimosa pour moi -sampleani?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 17 Touko 2012, 20:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
No en, kun mä asun Porissa :(

Kosmoskukka, Champs Elysee onkin ostoslistalla. Mä ihastuin siihen huulipunan tuoksuun :D

Amarigea en olekaan haistellut... Oliskohan sitä Sokkarilla. Ja onhan kai noita mimosatuoksuja, mutta parhaat tietty päältä hei :clap:

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 17 Touko 2012, 23:41 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Anna kirjoitti:
No en, kun mä asun Porissa :(

Kosmoskukka, Champs Elysee onkin ostoslistalla. Mä ihastuin siihen huulipunan tuoksuun :D

Amarigea en olekaan haistellut... Oliskohan sitä Sokkarilla. Ja onhan kai noita mimosatuoksuja, mutta parhaat tietty päältä hei :clap:


Minulla on Champs-Élyséesin pohjat jäljellä, tosin se on minullekin tullut second handina. Mä en jotenkin viihdy siinä yhtään, voin lähettää sen sinulle? Oon meinannut tyrkyttää sitä jollekin tutulle, mutten oo vielä ehtinyt. Mulla on myös muita mimosa-sampleja: Mimosa pour moi, Farnesiana, Mimosaique, Une Fleure de Cassie ja Czech & Speaken Mimosa, voisin lainata ne samalla?

Munkin pitäis sitä Amarigea raahautua nuuhkimaan, kuulostaa hyvälle, pidän aldehydeistä.

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group