Tänään on 28 Maalis 2024, 18:30

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2013, 09:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minulla oli ruusuvarkaan sample, mutta olen näköjään pannut sen kiertoon. Minulle ruusu + patsuli = mummolan vessan pölyinen potpuri, mutta tämä on ihan henkilökohtainen esto. Haluan ruusuni raikkaina ja vihertävinä, patsulin lääkemäisenä, kellarisena, metsäisenä...

Tekisi mieli tänään laittaa Bois Farinea, teen töitä kotona ja rennonpehmeä, pinnistelemätön tunnelma sopisi tämän päivän tehtäviin. Mutta en taida noilta Slumberhousen jäänteiltä pystyä vaihtamaan noin herkkään ennen täydellistä vaatteiden vaihtoa.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 08 Maalis 2013, 22:26 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Jos jollakulla olisi antaa näytettä Voleur de rosesista tai Safran troublantista, niin vaihtaisin ne mielelläni toisiin näytteisiin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 08 Maalis 2013, 22:47 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kiva lukea näitä talokohtaisia ketjua aina aika ajoin uudelleen. Tässä ketjussa huomaa hyvin, että miten Mukael ja etenkin Tigrushka tuntevat L'Artisanit.

Itselläni on menossa pieni rakkaussuhde L'Artisanien kanssa, joten tämä on tälläistä löytämisen iloa. Toivottavasti kestää pitkään. Minulle L'Artisanit ovat keskittymistuoksuja. Kuuntelen monesti töitä tehdessäni Händeliä tai Bachia ja se auttaa keskittymään työhön. Samoin L'Artisanit sopivat seuraksi esimerkiksi kirjaa lukiessani.

Suosikkejani talon tuoksuista on Timbuktu (tietenkin) sen lopusta löytyvän ihon tuoksua muistuttavana nuotin vuoksi. Sen kuvaileminen likaiseksi olisi liioittelua, mutta jotain aavistuksen hikistä kasvia siinä on ehkä. Toinen suosikkini on Coeur de vetiver sacre, josta puhutaan mielestäni yllättävän vähän foorumeilla. Vetiver sacre on musta tee, joka on kirkastettu bergamotilla – kupponen earl greytä, josta aika ajoin saa kiinni häivähdyksestä vetiveriä. Mitä mieltä Kamicha olet muuten tästä teestä? Tea for two on mausteisempi ja puisempi teevaihtoehto.

Bois farine ei noussut ihan heti ensikokeilulta suosikiksi. Se oli mielestäni sivistynyt myski, jossa oli lyijykynämäistä iiristä. Ei sellainen vahamainen iiris kuin esimerkiksi Knize tenissä, vaan kuiva ja terävä kuten Iris bleu grisissä.


Viimeksi muokannut Jaakiem päivämäärä 08 Maalis 2013, 23:23, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 08 Maalis 2013, 22:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^onpa jännä, mää kun ajattelin Timbuktua nimen omaan jooga tuoksuna :aurinko:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 08 Maalis 2013, 22:59 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Jaakiem, mulle on kiertänyt tuo Kamichan pikkuinen VdR näyte. Voisin laittaa sen kyllä sulle. Kiinnostais puolestaan kovasti testata CdVS :P


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 08 Maalis 2013, 23:22 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Passaa. Eiffeli, tehdään vaan vaihto.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 08 Maalis 2013, 23:27 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kosmoskukka kirjoitti:
^onpa jännä, mää kun ajattelin Timbuktua nimen omaan jooga tuoksuna :aurinko:


No pääset varmaan alkuviikosta kokeilemaan, että mihin se sopii.

Mä luulen, että L'Artisaneja moititaan huonosta kestävyydestä sen vuoksi, että osa ihmisistä jaksaa haistella niistä vain ne alkuhetket. Loppu on ehkä hiljaisempi, mutta kestää ja kestää ajallisesti. Eikä L'artisaneista oikein saa kovinkaan ihmeellisiä alkupamauksia. Parasta ovat ne loppuhetket. Monessa tuoksussa häilyy joitakin osia edes takaisin. Coeur de vetiver sacressa se on se vetiver joka leikkii kuurupiiroa. Mechant loupissa se on gourmandin takana piilotteleva fougere.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2013, 05:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Elo 2012, 15:15
Viestit: 134
Mua on jäänyt kaivelemaan tämä talo ihan huolella. No ensinnäkin ottaa kupoliin TfT, miten aina sattuukaan miun kohdalle nää diskaamiset. Mutta niin.. Ateenassa nuuhkittuani tuntui etten saanut oikein mitään irti mistään. Nimenomaan muistan että ensimmäisenä nappasin Timbuktun käteeni, se kun nyt oli tuollai lyhyesti ja ytimekkäästi nimetty ja siksi jäänyt mieleen nettisurffailuilta + nimi antoi ymmärtää jotain mausteista ja savuista. Mutta.. Ei mitään muistikuvia. Nyt kahtoin fragranticasta että oon "likettänyt" kys yksilön. Dzing! taasen on saanut dislike tuomion ja ekstramerkinnän "???moremoremore". La Chasse aux Papillons (pakko kääntää tuo perhosvainoksi :mrgreen: ) on myös dislike. Enkä ossoo sannoo miksi. Ärsyttää ihan todella. Viimeksi mainitun tuomion voin ehkä hyväksyä ilman muistikuvia, ehkä se tosiaan on hento kuin perhosen siipi, tai kuten joku fragranticassa asian ilmaisi "neitsytmorsian pullossa" (apua, tähän väliin pelottavat muistikuvat elokuvasta Perfume) Mutta luulis nyt Dzingin omaavan sen verran karaktääriä, että jottain jäis mieleen. Etenkin kun nyt tässä nenä tukossa silmäilen Dzongkha-vialia ja välillä sen ihana aromi valtaa aistit ilman että ees vähän korkkia raottaa. :romance-inlove: Ja jopa Batucada kaikessa "heppoisuudessaan" on tallentunut vahvasti hajumuistin sopukoihin.

En nyt enää ihan varma ole että mikä tää mun pointti oli - vaikkapa että koittakaa nyt vakuuttaa mut että pittee ettii käsiini nuo yksilöt uudestaan - ja referoikaa vetoomuksenne paremmin kuin minä tuon äskeisen :roll:

// :idea: // Silmäilin tässä edellistä ja ehkä se on tuo "alkupamauksen" uupuminen yhdistettynä hektiseen joulukiireisen Ateenan ympäristöön, joka sai aikaan jonkinlaisen.. anosmian
Tosin hassua silti, kyllä ns. mitättömämmätkin tapaukset ovat jotain tuoneet itsestään esille ihan pelkän liuskamaratonin tuoksinassa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2013, 10:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minulta on vielä CdVS haistamatta - enkä ole pitänyt asian kanssa kiirettä, sillä en syystä tai toisesta ole nauttinut oikein mistään vetiveri + suitsukeparista. En nyt sano, etteivät ne missään nimessä saisi tuoksussa olla mukana yhdessä, mutta jos kumpikin on suht vahvana esillä, niin se on minulle vaikea asia. Yhdistelmä tuo mieleeni ajatuksia joistain kemikaaleista, joita en missään nimessä halua haistella ihollani. Toisaalta CdVS:n nuottilista vaikuttaa muuten niin kiintoisalta, että varmasti nuuhkuttelen sen joskus.

Minullakaan ei ole yhdenkään L'Artisanin kanssa ollut ongelmia keston kanssa - ja itse olen juurikin viehättynyt talon hiljaisen kauneuden estetiikkaan. Itse asiassa jopa Dzing! kestää minulla erinomaisen hyvin, nyt kun olen sitä enemmän käytellyt, suosikkini animaalisista myskeistä ehdottomasti. Tykkään myös pulloista :D . Iris Pallida ja Tea for Two on vasta varastossa, mutta Dzing! liittyy seuraan vielä tänä vuonna ja Bois Farinekin mahdollisesti. Kaikki Giacobettin luomukset L'Artisanille on haistettava, myös lopetetut.

Kirra, jos minulla on vielä joitain L'Artisanin sampleja, niin panen niitä pakettiisi. Dzingistä ja Bois Farinesta en tosin raaski luopua!

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2013, 10:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Tuon Bois Farinen minäkin haluaisin testailla jollain aikavälillä.
Mutta La Chasse aux Papillons tulee myös olemaan minun kokoelmassani tälle vuotta,
kuin myös melkeinpä sokkona uskaltaisin tilata tuon Mon Numero 8:n Iiristä, jasmiinia ja myskiä, kuulostaa ainakin ihanalta :romance-inlove:
Ja pian saan Timbuktun.
Juuh, mulla kans on pysynyt pitkin päivää Iris Pallida ja todella hyvin.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2013, 19:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Jaakiem kirjoitti:
Minulle L'Artisanit ovat keskittymistuoksuja.

Suosikkejani talon tuoksuista on Timbuktu


Timbuktu on ehdottomasti parhaita työtuoksujani: se sekä aktivoi että pitää mielen tyynenä, ihanteellinen (ja harvinainen) yhdistelmä!

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 10 Maalis 2013, 15:05 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Jatkan harjoitteluja L'Artisanien kanssa.

Tänään kunnon annostus Teetä kahdelle. Ensimmäinen tunti oli aika tukala. Nyt vasta hoksasin tämän yhdennäköisyyden Eau des bauxin ja Tupakkavaniljan kanssa. Tunnin jälkeen muuttuu miellyttäväksi, mutta sitä ennen aika työläs.

Eilen kokeilin lisää moitteita saanutta Mechant loupia. Tavallaan helppo tuoksu, joka on aika vaikea pitää. Jos haise isosti läheltä ja paikoillaan, mutta jos menee vaikka ulos, niin monsteriprojektio. Olisiko taas jotain isoja molekyylejä pelissä? Lakritsa tosi kiva, mutta se on vain häviävän pienessä sivuosassa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 10 Maalis 2013, 15:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Kirra, muuta ei löytynyt kuin Dzonkha (jostain syystä sitä on tungettu tuoksupaketteihini harva se ostoskerta) - livautin sen pakettiisi!

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 10 Maalis 2013, 17:43 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tämmöinen selitys Mechant loupista tuli vastaan. Olen samaa mieltä. En kylläkään halua haistella Mahtavia eritteitä toistamiseen huomion varmistamiseksi.

"We are in the depth of a somber green forest and the trees are rustling in part thanks to a fresh and airy minty note. In a sense the fragrance can be read as a dark enchanted fougère. But here comes the "bad" or "méchant" accord in the midst of this magical forest. Very simply, it consists in a sperm accord that weaves its way elegantly and nonchalantly through the composition. It is very close in its effect to the bilge accord found in Sécrétions Magnifiques by Etat Libre d'Orange based on fucus and Azurone (a Givaudan captive molecule created in 2004) however done in a less in-your-face manner."


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 10 Maalis 2013, 22:05 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kamicha kirjoitti:
Minulta on vielä CdVS haistamatta - enkä ole pitänyt asian kanssa kiirettä, sillä en syystä tai toisesta ole nauttinut oikein mistään vetiveri + suitsukeparista. En nyt sano, etteivät ne missään nimessä saisi tuoksussa olla mukana yhdessä, mutta jos kumpikin on suht vahvana esillä, niin se on minulle vaikea asia. Yhdistelmä tuo mieleeni ajatuksia joistain kemikaaleista, joita en missään nimessä halua haistella ihollani. Toisaalta CdVS:n nuottilista vaikuttaa muuten niin kiintoisalta, että varmasti nuuhkuttelen sen joskus.


Mä en tuosta poimi suitsuketta kuin enintään savuisuutena.

Kun pidät kuminasta, niin mitä mieltä olet muuten Al oudhista?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group