Tänään on 28 Maalis 2024, 23:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 10 Maalis 2013, 22:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
No sekin on haistamatta vielä.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 10 Maalis 2013, 22:14 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
kirra kirjoitti:
// :idea: // Silmäilin tässä edellistä ja ehkä se on tuo "alkupamauksen" uupuminen yhdistettynä hektiseen joulukiireisen Ateenan ympäristöön, joka sai aikaan jonkinlaisen.. anosmian
Tosin hassua silti, kyllä ns. mitättömämmätkin tapaukset ovat jotain tuoneet itsestään esille ihan pelkän liuskamaratonin tuoksinassa.


L'Artisan on kylä talo, joka ei pärjää testailuissa, jos samalla keikalla haistelee muita taloja. Itse haistelin kanssa L'Artisaneja Kaubamajan reissulla, eikä niistä jäänyt mitään mielikuvaa. Sama ongelma oli useimpien Goutalien kanssa. Ylipäätään hälyinen ja muutenkin haiseva tavarataloympäristö ei ole avuksi. Ainakin minulla on vaatinut useamman kokeilukerran L'Artisanien kanssa ennen kuin on saanut mielipiteen muodostetuksi – oli se sitten myönteinen tai kielteinen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 11 Maalis 2013, 10:29 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Oliko jollakulla muuten Thé pour un d'ete? Mitä siitä voi sanoa?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 11 Maalis 2013, 10:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Miulla ainakin ja ilmeisesti useammalla muullakin. Calypso taisi ainakin tilata.

En ole vielä hirveästi ehtinyt käyttää tuota, mutta ensikokeilut eivät oikein vakuuttaneet. Pohja siinä on oikein kiva, mutta etenkin alussa ja pinnalla häilyy sellainen laimennettu sitruunaliemi, josta itse en oikein perustanut. Mutta ajattelin antaa tuoksulle mahdollisuuden vähän lämpimämmillä säillä ennen kuin mietin, pidänkö tuon vai myynkö eteenpäin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 11 Maalis 2013, 11:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minusta se on kevyt tee-sitrus-jasmiini - pidin erityisesti siitä, että tuoksussa on heinämäisiä piirteitä eikä juurikaan makeutta, sekä Giacobettille ominaista kolmiulotteisuutta, äärimmäisen hienovaraisesti toteutettuna. Ei mitenkään pysäyttävä, mutta varmasti helppo ja miellyttävä kesällä. Ei tarpeellinen omaan kokoelmaani.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2013, 12:07 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
En ole erityisen suuri jasmiini- tai vihreän teen ystävä, joten ei tälle olisi minunkaan kokoelmassa varsinaista tarvetta, mutta olen silti kokopullostani iloinen ja kiinnyn siihen koko ajan enemmän. Thé pour un Été on viileänpuoleinen eteerinen mintulla ja hyvin kevyesti sitruunalla maustettu jasmiini/mate-tee. En ole päättänyt kumpi tuossa enemmän tuoksuu. Ei millään tavalla mausteinen tai lämmittävä. Kylmällä kelillä jopa kalsea. Siksipä loistava kevääseen ja kesään, krapulaan, tunkkaiseen ja semi-flunssaiseen oloon. Rakentaa onnistuneesti sisäistä zeniä ja pidentää pinnaa. Käytin tätä paljon opinnäytetyön viimeistelyvaiheen tuskaisina tunteina. Ei häiritse ajatusta, mutta kun tätä keskittyy kuuntelemaan, tapahtuu matkan varrella miellyttävää elämistä ja nuottien välistä hiljaista esiinnousua ja vajoamista. Mulla meni lopulta aika kauan lämmetä tähän kokopullon verran. Aluksi vaikutti aika mitäänsanomattomalta ennen kuin rauhoittui itse huomaamaan hiljaisemman kauneuden. Mainitaan vielä, että olen käyttänyt tätä onnistuneesti työpaikalla, jossa hajusteet ovat kiellettyjä ja saanut vielä kehuja kaupan päälle :D Itse en voi itkeä muutenkaan talon huonosta kestävyydestä tai liiasta keveydestä, koska mulla kyllä kestää kaikki näistä 6-12h kun vaan hiljenee kuuntelemaan ne viimeisetkin nuotit.

Jaakiem, mulla on olemassa tästä valmiina näyte, jos kiinnostuit tarpeeksi. Vaikka täytyy sanoa, ettei tämän talon tuoksut ole kyllä tikkuvialeissa olleet parhaimmillaan. Noita kokopulloja on sattunut useampi kertymään näytekokeilujen pohjalta ja suurimman osan kanssa tuoksu on ollut huomattavasti moniuloitteisempi kuin tikusta töpöteltynä.

edit. Niin piti sanomani, että joku saattaa kyllä kokea tuon myskin aika huuhteluainemaiseksi. Saamani työpaikkakkehu taisi juurikin olla jotain "onpa sulla hyvän tuoksuista shampoota/pesuainetta" tyyppistä. Mutta kun tuo pyykkimeininki ei itseäni niin ylitsepääsemättömästi häiritse kuin monia muita täällä, niin en osaa siitä yleensä varoitellakaan. Onko muut huomanneet tuoksussa samaa?

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2013, 21:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Eipä tosiaan voi antaa L'Artisanille propseja näytteiden lähettämisestä. Pyysin pullotilaukseni mukana kahta tiettyä tuoksunäytettä, mutta eivätpä lähettäneet. :evil: En tykkää, mur.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2013, 21:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
^^On siinä puhtomyskiä, mutta kumminkin sen verran kevyesti, ettei ollut minusta liian rassaava.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2013, 23:16 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Amoria, mielelläni testaisin. Eikö se Turin ollut sitä mieltä, että toimii paremmin miehillä?

Eiffeli, VdR tuli tänään. Upea alku. Sitten ruusu melkein katosi. Kumihedelmä pikkuisen tökkii ja tuntuu päänsärkyä aiheuttavalta. Ei mitään goottimielikuvia tästä. Enemmänkin romanttisen kesäinen tuoksu. Ei lopullista mielipidettä vielä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 00:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
The pour un ete on mulle suuri arvoitus. Kun se astui elämääni dekantin muodossa noin vuosi sitten, hullaannuin siihen täysin. Käytin sitä viime kesänä kolme viikkoa putkeen joka päivä, koska mikään muu ei tuntunut oikealta. Nyt kun haistelen dekanttiani, haistan siinä jotakin eltaantunutta ja hammasmätäistä. Tuoksun mineraalisuus on jotenkin kääntynyt nenässäni väärinpäin. En tiedä johtuuko se minusta, vai onko dekantti esimerkiksi valottunut pilalle (se sai luultavasti aurinkoa viime kesänä).


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 19:51 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
L'Artisan houkuttelee taas kiusaukseen tarjoamalla 15-millistä kaupanpäällistä.

Edit. Tarjous koskeekin näköjään vain myymälöitä, joten ei tarvitse vaivautua.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 20:23 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
No pöh, melkein jo innostuin. Pitäisi hankkia Sevilleä varapullo kun vielä saa. Siitä on kyllä tullut tuoksu, jonka en haluaisi koskaan loppuvan :sad:

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 20:30 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Siinä taas yksi L'AP, jota en ole haistellut. Veikkaan, että noita suosituimpia pulloja ei tule koskaan edes alennukseen, vaan joutuu ostamaan suosiolla listahinnalla.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 20:46 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
Hyvä, että tuli puheeksi, laitan sulle siis sitäkin. Pistähän osoitetta yv:nä.

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 16 Maalis 2013, 14:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^Jaakiem, voitko laittaa mulle näytteen kiertoon? Minua myös kovin kiinnostaisi.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group