Tänään on 28 Maalis 2024, 14:35

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 24 Kesä 2012, 20:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Täältä ei löytynyt fanaattisia rakastajia :D Juu, TPC on kyllä tuttu, tein nyt tilauksen STC:lle ja laitoin Vol de nuit vintagen tulemaan. Katsotaan, millainen se mun mielestä on, mielenkiinnolla odottelen. Ei sen väliä, vaikken siitä pitäisikään, mutta haluan tietää miltä se tuoksuu. Heh, tuli kyllä oikein "nuit" teemallinen tilaus, mukaan lähti mm. Caronin Nuit de noel ja AG:n Nuit Etoilee...

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 24 Kesä 2012, 22:33 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Anna, mikä on STC?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 24 Kesä 2012, 23:04 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
^ Öh, hölmö mie. Tajusin.

En ole itse eukkojen riitantumisen jälkeen tehnyt vielä yhtään tilausta. :roll:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 24 Kesä 2012, 23:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Heh juu. Mä sitten taas olen vallan käyttänyt nyt noita. Ajattelen niiden olevan nopeampia tällä hetkellä, tiedä sitten, mutta mä kun olen vähän kärsimätön tällaisten juttujen kanssa :twisted: Sitten mokomat pitävät mua hanskassaan julkaisemalla joka päivä jotain tarjouksia, joita mun on tietty ihan pakko kytätä :D Nytkin oli -10% alekoodi (FACEBOOKUS) vaikka toiset jutut niillä onkin kalliimpia kuin TPC:llä.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 30 Kesä 2012, 18:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 22 Kesä 2012, 21:44
Viestit: 70
Guerlain on aivan varmasti kaikesta reformuloinnista ja uudesta roskasta huolimatta kylla lempi "taloni". Jos mun pitais vetaytya yhteen nimikkotuoksuun ( :shock: ) niin se olisi sitten varmaan Mitsouko.

Rakastan myos Vol De Nuitia (se on sellainen "60-vuotias helmiin ja turkiksiin pukeutunut tantta menee oopperaan"-tuoksu, mutta ei se mitaan). Ei missaan mielessa "sexy" tai edes oikeastaan naisellinen, niinkun modernissa mielessa, mutta se tuoksu vetoaa samaan osaan itsessani kuin antikvariaattien tuoksu, hyvan konjakin haistelu ja harmaahapsosien herrasmiesten ihastelu.

Kaytin teinina Jardins de Bagatellea (se oli aikamoinen kasiluvun loppupuoden kukkais-kranaatti!) ja joskus valilla tekis mieli ostaa sita taas ihan nostalgiasyista mutta en ole viela kuitenkaan hankkinut.

Jicky:a en voi kayttaa; se reagoi ihollani samoin kuin kaikki yli-indoli/kissan-hajuiset ja rupean tuoksahtamaan spurgun hengitykselta aika pian.

Uusimmista en kauheasti valita vaikka tykkasin kylla erittain paljon siita Shalimar Light:ista (josta ei tuoksuintoilijan nakojaan olisi kuulunut tykata, mutta mun mielesta se oli ihana vaihtoehto alkuperaiselle ja omistan molemmat ihan tyytyvaisena).

Tykkaan myos tosi paljon L'Instantista - vaikka se onkin sellainen pikkuisen mielikuvitukseton lammin kukkaistuoksu jolla ei valttamatta ole mitaan oikeutettua paikkaa klassikkojen joukossa. Se on kuitenkin yksi mun go-to hyvanolontuoksuista.

Niita Aqua Allegorioita ma en ole koskaan ostanut (tahan mennessa ma oon aina tykannyt niista pulloista enemman kun sisallosta) ja ma luulen etta ne oli ainakin alunperin tarkoitettu pikkutytoille jotka rikkaat aidit kiikuttivat Guerlainille ensimmaista tuoksua hankkimaan. Toisaalta taas, ihan kivojahan ne on ja kylla mun kokoelmiin mahtuu sellaisia keveita helppokayttoisiakin, joten joskus ehka varmaan sorrun naihinkin.

Roja Doven luennolla sain kerran tuoksutella alkuperaista Champs Elysee:ta (siis ei mitaan sukua talle nykyiselle, uhm, "mehulle" lempinimen lahes kirjaimellisessa mielessa) ja se oli ehka kaikkien aikojen eniten polviani notkauttanut tuoksu. Tietysti. Sitahan ei siis ole satoihin vuosiin valmistettu.

Cuir Belugaa mun on joskus ostettava vaikka hinta onkin ihan taas siella :laughing-rolling: -maastossa. Se ei ole edes sinansa mitenkaan "ihmeellinen" tuoksu mutta se sopi mun iholle niin hyvin etta siita vois taas kayttaa vaikka tallaista "smellgasm"-sanaa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2012, 00:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Chant d´Aromes. Kokemuksia kellään tai onko jollain heittää samplea? Olen kirjoituksista käsittänyt, että tämä olisi aika kevyt tuoksu. Minua kiinnostaisikin, että kuinka kevyt?

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2012, 10:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
tigrushka kirjoitti:
Jacques Guerlain pitäisi kanonisoida, ei mulla muuta... :wink:


Jatketaan nyt kuitenkin "vähän".

Omassa kaapissani luuraavat seuraavat Guerlainit: Après l’Ondée, Eau de Cologne du Coq, Eau de Cologne Impériale, Habit Rouge, Jicky, L'Heure Bleue, Mitsouko, Samsara, Shalimar ja Vol de Nuit.

Jacques Guerlain on minulle se suvun nero, lähes ylimaallinen ja yliluonnollinen olento. Ei ainoastaan tuoksumaailman säveltäjä, vaan myös runoilija ja taidemaalari. Katalogia ei voi kuin ällistellä. Aimé Jickyineen tulee hyvänä kakkosena, tutustuisin mielelläni hänen muihinkin luomuksiinsa, mutta niitä ei juuri ole säästynyt jälkipolville. Ainoat Jean-Paulin aikaansaannokset, joista pidän, ovat Habit Rouge ja Samsara, ja nekin ovat enemmän "ihan hyviä/kivoja" kuin tuoksuja, joita ilman en voisi elää.

Sanotaan nyt vielä sananen kustakin tuoksusta, jonka omistan:
Après l’Ondée - Pidin tätä pitkään L'Heure Bleuen kenraaliharjoituksena, mutta kun pääsin jyvälle Fleur de Cassiesta (jota ensi testauskierroksella inhosin), myös Al'O aukeni minulle uudella tavalla. Herkkä ja rumankaunis tuoksu.

Eau de Cologne du Coq - klassinen kolina, jossa sitruksia on täydennetty aromaattisilla ja animaalisilla elementeillä

Eau de Cologne Impériale - täydellinen klassinen kolina

Habit Rouge - "miesten Shalimar", sitruunaisempi ja butchimpi

Jicky - Tämä hämmentävä tuoksu ei tunnu istuvan oikein mihinkään kategoriaan: se on sekä "miesten" että "naisten", sekä aromaattinen että animaalinen, sekä raikas että likainen. Samalla se on ajaton ja elegantti klassikko, yksi suurimpia tuoksurakkauksiani.

L'Heure Bleue - Tämä tuoksu on minulle kuin riepu Tenavien Epulle. Kun haistan sen, tunnen, että kaikki on hyvin. Rakkain Guerlainini.

Mitsouko - Tämän tuoksun kanssa tuli tehtyä lukuisia testiajoja ennen kuin pääsin sen kanssa sinuiksi. Ensimmäisillä kerroille se oli "eau de kissankusi", joka sai nenän kipristymään. Jokin siinä kuitenkin veti ja vaati uusia testauksia, ja lopulta kärsivällisyyteni palkittiin. Nykyään yksi suuria suosikkejani, pohjatuoksun vetiver lajinsa aatelia. Parhaimmillaan useita päiviä putkeen käytettynä, kokeilkaapa joskus!

Samsara - Yhteen aikaan tämä oli after sauna -tuoksuni. Olin ostanut Stockan alesta lahjapakkauksen, jossa oli EdT ja body lotion. Assosioin tämän edelleen punaisiin lököverkkareihin! :D Rento ja rela itämainen.

Shalimar - Tätä vieroksuin vuosia, koska äitini työkaveri UI tässä, ja tunnistin tämän muutenkin usein kaupungilla, vahvasti yliannosteltuna. Oman pulloni ostin 10v sitten: olin ruotsinlaivalla ja päätin ostaa tax freestä jonkin klassikon. Testasin tätä ja Chanel no 5:ta. En juuri koskaan vaivaa myyjiä, mutta tällä kertaa kysyin mielipidettä. 5:n hän tunnisti heti, Shalimaria ei. Enkä olisi välttämättä tunnistanut minäkään, ellen olisi sitä itse ranteelleni suihkuttanut, sillä se oli paljon pehmeämpi kuin muistin. Ehkä se vain sopi minulle. Ikimuistoisimpia Shalimar-hetkiäni oli, kun olin Akateemisessa kirjakaupassa (ilman meikkiä, miesten talvitakissa, löysissä farkuissa ja Dr Martenseissa) ja kun pysähdyin plaraamaan kirjoja, lähimaastoon ilmestyi hämmentyneenä toikkaroivia miehiä. Panin lammasmaiset ilmeet Shalimarin piikkiin. ;)

Vol de Nuit - Hienostunut ja kaunis, hieman surumielinen tuoksu. Tätä käytän harvoin ja hartaudella.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Viimeksi muokannut tigrushka päivämäärä 19 Heinä 2012, 12:22, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2012, 12:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
tigrushka kirjoitti:
Parhaimmillaan useita päiviä putkeen käytettynä, kokeilkaapa joskus!


OT... ...Jännä juttu muuten, jostain syystä minulle on kertynyt useitakin tuoksuja, jotka ovat ehdottomasti parhaimmillaan juurikin useita päiviä putkeen käytettynä. Taisin jossain sivulauseessa mainitakin tämän piirteen Ambre Sultanista, se ikäänkuin kerrostuu itsensä kanssa ja tuoksukokemus paranee pitkään pukeutuessa.

Nyt kun tuoksuharrastus on ollut kovin aktiivista, olen vähän jäänyt kaipailemaan tätä ulottuvuutta tuoksuistani. Pitää kyllä vähän rauhoittua jossain välissä ja keskittyä omaan kaappiin...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2012, 12:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Kamicha kirjoitti:
tigrushka kirjoitti:
Parhaimmillaan useita päiviä putkeen käytettynä, kokeilkaapa joskus!


OT... ...Jännä juttu muuten, jostain syystä minulle on kertynyt useitakin tuoksuja, jotka ovat ehdottomasti parhaimmillaan juurikin useita päiviä putkeen käytettynä. Taisin jossain sivulauseessa mainitakin tämän piirteen Ambre Sultanista, se ikäänkuin kerrostuu itsensä kanssa ja tuoksukokemus paranee pitkään pukeutuessa.

Nyt kun tuoksuharrastus on ollut kovin aktiivista, olen vähän jäänyt kaipailemaan tätä ulottuvuutta tuoksuistani. Pitää kyllä vähän rauhoittua jossain välissä ja keskittyä omaan kaappiin...


Tämä on ollut ostolakon (ja siihen liittyvän testauslakon) parhaita puolia: on ollut hyvä syy keskittyä jo kaapista löytyviin tuoksuihin, "löytää" ne uudestaan ja jämähtää johonkin tuoksuun päivä- tai jopa viikkokausiksi, jos siltä tuntuu. Jotkut tuoksut aukeavat ihan eri tavalla kun niitä käyttää pitkään, ja ne oppii tuntemaan paremmin. Pahimmassa ostohuumassa huomiota saivat vain uusimmat hankinnat ja vanhat rakkaudet unohtuivat kaapin perukoille.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2012, 21:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 22 Heinä 2012, 19:50
Viestit: 21
Olen toistaiseksi vain vähän flirtaillut Guerlainien kanssa ja pidän välttämättömänä saada itselleni omaksi edes pieniä määriä näitä ennen kuin päätän mitä mieltä todella olen niistä. Haluan kuitenkin jakaa tämmöisen pienen sattumuksen kanssanne:

Viime talvena minua innosti kokeilla Shalimarin ja Habit rougen eroa ja kävin pruiskauttamassa Stockmannilla tujaukset kumpaankin käteen. Kaikki oli kivaa kunnes lähdin kotiinpäin raitiovaunulla, ja viereisen paikan rouvashenkilö alkoi mulkoilla minua omituisesti, ei todellakaan hyvällä tavalla. Ensin siinä tuumin, että olenko astunut hänen varpailleen, istunko liian reunalla penkissä vai mikä on pielessä, mutta sitten tajusin että ympärilläni leijui aika tuju aromi. Tuli semisti nolo olo, en kuitenkaan halua herättää mitään yleistä pahennusta. Vaan eipä tullut mieleenkään, että pari suihkausta voisi olla häiritsevän vahvaa :oops:

Mitä ajattelette modernien ja vanhempien Guerlainien erosta? Minua ihmetyttää miten erilaisia ne ovat. Tuntuu että kaikki todella jytyt ovat jääneet elämään, mutta ristiriitaisesti heidän nykyvalikoimassaan on hirveän monta sellaista meh-tuoksua. Suosittelisitteko erityisesti jotakin viimeisen 15 vuoden aikana lanseeratuista?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2012, 21:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
tpc, stc ??? auttakaa nyt mua mitä nää on?

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2012, 21:14 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Ehkäpä rouva paheksui sitä, kun näki punkkarin pukeutuneen tuoksuunsa? Ehkäpä hän tunnisti Habit rougen miestentuoksuksi ja paheksui sitä? Suomalaiset tarvitsevat hyvin vähän syitä, jos saavat tilaisuuden piristää päiväänsä muita paheksumalla.

Pidän Guerlaineissa ja Chaneleissa siitä, että niiden tuoksut tunnistaa talojen tekemiksi, vaikkei kyseisiä tuoksuja juuri tuntisikaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2012, 21:15 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
The Perfumed Court? Mikä se toinen olikaan? Joku take a chance?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2012, 21:17 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Niin Surrender to Chance.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2012, 21:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
ahh, no niin tietty. ^Jaakiem, mää ainaki luen. :P

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group