Tänään on 29 Maalis 2024, 02:20

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 24 Syys 2012, 22:33 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Olen nähnyt noista vain suosituksen, että kannattaisi suosia vintage-versioita.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 25 Syys 2012, 09:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
hellin kirjoitti:
Ostoslistalla on Mitsouko ja L'Heure Bleue - EdP vai EdT näistä? Onko joku tehnyt vertailuja?


Hellin, minä olen tehnyt vertailun. Oulussa Pukumiehessä on kyseiset tuoksut edt versiona, ja ovat aika L´eua tyyppisiä verrattuna edp:n. Joten ostin Edp:t kumpaakin Place Vendomesta. Suosittelen sydämeni pohjasta. Ja ehkäpä vielä näin talven kynnyksellä, vois ajatella että tuo tuhtimpi edp ois hyvä. :aurinko:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 25 Syys 2012, 15:52 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Kosmoskukka kirjoitti:
hellin kirjoitti:
Ostoslistalla on Mitsouko ja L'Heure Bleue - EdP vai EdT näistä? Onko joku tehnyt vertailuja?


Hellin, minä olen tehnyt vertailun. Oulussa Pukumiehessä on kyseiset tuoksut edt versiona, ja ovat aika L´eua tyyppisiä verrattuna edp:n. Joten ostin Edp:t kumpaakin Place Vendomesta. Suosittelen sydämeni pohjasta. Ja ehkäpä vielä näin talven kynnyksellä, vois ajatella että tuo tuhtimpi edp ois hyvä. :aurinko:


Kiitos Kosmoskukka vastauksesta!
Täytyy vielä käydä Stockalla kuikuilemassa, kumpaa niillä on. Harmi, kun en tajunnut lentokentällä katsoa kumpia siellä testailin :(. Olen niin pösilö, etten tullut edes ajatelleeksi koko asiaa. (Kiitos Anna, kun muistutit.) Mutta taidan joo kallistua noiden EdP:eiden puolelle.

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 25 Syys 2012, 16:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Juu Mitsouko edt on ainakin aika sitruksinen, en ole edp:tä valitettavasti kokeillut, mutta haluan senkin vielä jonain päivänä. Tosin vintagena. Mun Mitsu on 90-luvun edt. Edp varmasti antaa enemmän ja sillä on syvempi sielu. L'heure Bleuesta sanoisin, että testaa kumpi miellyttää enemmän sinua. Edp on ilmeisesti ainakin puuterisempi. Kerro sitten mihin päädyit :aurinko:

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 25 Syys 2012, 16:31 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
En halua yllyttää, mutta varmaan hyvä hoitaa tuommoiset hankinnat pois alta, kun ne ovat vielä mahdollisia. Foorumeilla on ollut jo paniikkia sen suhteen, että tiukkeneeko tammisammaleen rajoitus nykyisestä 0,01 prosentista edelleenkin 0,001 prosenttiin. Luku on vilahdellut jossain. Olen nähnyt väitteen, että alkuperäisessä Mitsoukossa, oliko se parfum tai extrait, tammisammaleen osuus on ollut viisi prosenttia.

Mun mielestä Mitsoukoa ainakin pyörii Ebayssa ihan kohtuuhinnoilla, jos haluaa vanhempaa vuosikertaa. Olen nähnyt väitteen, että niitä pyöreäpulloisia vuosikertoja saa guerlaineista edullisestikin. Moni taitaa haluta sen kauniimman pullon.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 25 Syys 2012, 18:46 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Oo, kiitos vinkeistä! Joo, tarkoitus olisi viimeistään veronpalautuksista nämä hankinnat tehdä. Ebay vähän laiskottaa ajatuksena, mutta ehkäpä sitä sitten kannattaisi tutkiskella.

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 23 Loka 2012, 13:46 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Hullujen Päivien Shalimar edt melkein tarttui mukaan ensi nuuhkaisun perusteella ostoshuumassa, mutta onneksi sain itseäni niskasta kiinni ja odotin miten se kehittyi iholla. Kaikki ihana savuisuus ja sitruksisuus katosi nopeasti ja jäljellä jäi paha vanilliini.

Miespuolinen työkaveri kysyi mikä ihana tuoksuu kulkiessaan pöytäni ohi ja piti jäljelle jääneestä synteettisestä viileästä vanilliinituoksusta kovasti, mutta hänen makumieltymyksilleen en anna paljoa painoa, varsinkaan kun pettymys alkuosuuden haihtumisen jälkeen oli vielä karvaana mielessä.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 15 Joulu 2013, 21:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Minulla on Guerlainilta vain kolme kokopulloa, ja jokunen sample, mutta sitäkin useampi tuoksu on ostoslistalla. Kaikkiaan pidän talosta ja heidän tuoksuistaan. Jos Aqua Allegoria sarjaa ei oteta lukuun, niin onhan heillä omaperäinen ja tunnistettava tyyli edelleen. :romance-heartsmiley:

Tuoksut jotka omistan on Habit Rouge edc, Shalimar Parfum Initial ja Spiritueuse Double Vanille. Ostoslistalla sen sijaan keikkuu ainakin La Petite Robe Noire 2012, Cuir Beluga, Shalimar ja sen limited edition vaniljaversio (joku niistä kolmesta), L'Heure Bleue ja ehkä Tonka Imperiale. Tonka Imperialea ja Shalimarin vaniljasiskoksia en ole päässyt vielä haistamaan, mutta uskoisin kyllä pitäväni niistä. :D

Olenkohan yksin ajatukseni kanssa, mutta minusta L'Heure Bleuessa ja Mitsoukossa on todella paljon samaa! Siis minusta ne ovat niin samankaltaiset että ne melkein pitäisi testata yhdellä kertaa ja oikein keskittyä vertailemaan niiden eroja.

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 15 Joulu 2013, 21:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^no, musta L´heure Bleue on ihan eri planeetalta mitä Mitsouko. :aurinko:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 15 Joulu 2013, 22:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
No niinhän niiden kaiken järjen mukaan pitäisi olla, ainakin jos nuottilistaa uskoo. En siksi oikein käsitäkään miksi pidän niitä niin samankaltaisina. Pitäisi tosiaan tutustua niihin paremmin, ja siis nimenomaan samanaikaisesti, koska voihan olla että muisti tekee minulle kepposia. :D

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 15 Joulu 2013, 22:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Onko sulla edt:t vai edp:t ?
Mun molemmat on edp, ja on selvästi ihan eri tuoksut.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 15 Joulu 2013, 22:22 
Poissa

Liittynyt: 03 Kesä 2012, 16:51
Viestit: 160
Paikkakunta: Helsinki
Ei ole Guerlainin voittanutta :romance-heartsmiley:

Minusta L'heure Bleue ja Mitsouko tuoksuvat molemmat kyllä Guerlainilta, mutta enimmäkseen ihan eriltä. Mitsouko on kaikilla kokeilukerroilla haissut päälläni joltain lääkevoiteelta, mutta L'heure Bleue on aika hurmaava. Vähän epäröin kokopullon hankkimista, kun Sinisen hetken neilikka on ainakin parin tunnin jälkeen aika voimakas ja joskus Habit Rougenkin neilikka käy hermoilleni. Neilikat tuntuvat niin mummomaisilta.

Toistaiseksi Habit Rouge edt on ainoa Guerlainin kokopullo kokoelmassani, mutta luulen että Nahema tulee hankittua lähiaikoina.

E. Ai joo, näkyy minulla olevan myös Love is All -pullo, sokko-ostin kun arvostelujen perusteella vaikutti kivalta :roll: Pitäisi ehkä laittaa kiertoon kun tuskin käytän, mutta kun pakkaus on niin nätti etten ole saanut tehtyä päätöstä :P


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 15 Joulu 2013, 22:35 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Miten Mitsoukon ja L'Heure Bleuen voi sekoittaa :O

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 15 Joulu 2013, 22:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Kosmoskukka kirjoitti:
Onko sulla edt:t vai edp:t ?
Mun molemmat on edp, ja on selvästi ihan eri tuoksut.


Ei minulla ole kumpaakaan, olen päässyt noita haistelemaan vain pari kertaa ja vaikka olen ihollekin kokeillut niin aina tilanne on ollut sellainen ettei ole oikein ollut mahdollisuutta keskittyä kunnolla. En nyt ole varma olenko haistanut kumpaa konsentraatiota, vai kumpiakin. Onhan ne selvästi erit tuoksut kyllä, mutta joku sama hallitseva ja voimakas juttu niissä on. Ikäänkuin ne olisi tehty samaan pohjaan, tai sama teos olisi maalattu kahteen kertaan, vain hieman erilaisilla väriskaaloilla. Enemmän pidän L'Heure Bleuesta kuitenkin.

Njaalgahaisyeini kirjoitti:
Miten Mitsoukon ja L'Heure Bleuen voi sekoittaa :O


En tiedä kuka noita sekoittaa, mutta minun mielestäni niissä on todella paljon samaa.

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Guerlain
ViestiLähetetty: 03 Maalis 2014, 00:00 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kuva


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group