Tänään on 28 Maalis 2024, 21:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 296 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 22 Syys 2012, 13:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Joo, ei toiminut Chromella, tuliketulla kyllä.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 22 Syys 2012, 14:13 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
ELdO:n tuoksuihin laajemmin tutustuvalle paras apaja taitaa tällä hetkellä olla Escentual. Sieltä voi ostaa n. 25 punnalla 25 x 1,5 ml sisältävän samplesetin (sisältää siis KAIKKI ELdOn tuoksut lukuunottamatta tänä syksynä myöhemmin tulevia: Afternoon of a faun ja Dangerous complicity). Toimituskuluja tulee noin 5 puntaa lisää ja samoihin toimituskuluihin voi tilata jotain muutakin halutessaan. Vaikka tilaisi vain tuon setin yksinään niin diili on toimituskuluineenkin varsin hyvä, Escentual nimittäin hyvittää koko samplesetin hinnan, jos tilaa heiltä kokopullon. Muistelen että jossain välissä tämä oli mainittu foorumilla mutta en ainakaan tästä ketjusta sitä nyt löytänyt, joten ajattelin muistuttaa.

Itse en tiedä miten ELdO omassa nettikaupassaan hyvittää, hyvittääkö yhden näytteen verran hinnasta vai kaikkien ostettujen näytteiden verran vai miten.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 22 Syys 2012, 15:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Kamicha kirjoitti:
Minulla on nyt siis kokemusta Jasmin et Cigaretten (rakastuin pullon verran) ja Fat Electricianin (pidän, täytyykin palata näytteen nuuhkutteluun) verran. Sain viimein aikaiseksi kahlata nettikaupan tarjonnan läpi ja päädyin tilaamaan testattavaksi seuraavat:

ARCHIVES 69
DIVIN' ENFANT
ELOGE DU TRAITRE
ENCENS ET BUBBLEGUM
FILS DE DIEU

Odotan suurella mielenkiinnolla!


Odotan mielenkiinnolla kommentteja, erityisesti Fils de Dieusta, jota en ole vielä testannut. (En ole testannut myöskään Archives 69:ää, mutta se ei vaikuttanut yhtä pakolliselta testattavalta.)

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 22 Syys 2012, 16:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minäkin jo kerran keräsin samplepaketin ostoskoriin, mutta jäin sitten vielä miettimään. Mutta todennäköisesti tulen tässä jossain vaiheessa ainakin jonkinlaisen samplekokoelman jostakin tilaamaan. Kiitos mukael tuosta Escentual-vinkistä!

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 22 Syys 2012, 18:33 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kiitos vinkistä. En tienyt tuota. Vaikuttaa kovinkin edulliselta, jos aikoo ostaa yhdekään pullon. Veikkaan, että jos ostaa kaikki samplet, niin silloin niistä ainakin puolet on itselle ylimääräisiä ja ei-kiinnostavia. Toisaalta samplethan sitten ovat ilmaisia, jos pullon aikoo ostaa. Pitää harkita.

Ausliebezumduftissa oli muuten muistaakseni mielenkiintoinen 10 pullon setti, joka voi olla hyvä tarjous, jos tuossa sattuu olemaan ne tuoksut, joita itse haluaa. ELDOn sivulla oli samanlaista settiä muistaakseni 16 minipullon pakettina.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 23 Syys 2012, 19:50 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tunnustetaan nyt sekin, että menin tuon samplesetin tilaamaan. Tarjous on parempi kuin firman omilla sivuilla. Samoilla postareilla tilasin vielä pienen Bois d'orangen. Nyt voisi panna pullohankinnat pannaan joksikin aikaa... paitsi olisi kai se synti jättää se alennuskoodi käyttämättä?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 01 Loka 2012, 17:03 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mun näytesetti on varmaan saapunut tänään. Mitä veikkaatte, käytänkö sen saamani hyvityskoodin ja jos käytän niin mihin pulloon?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 01 Loka 2012, 17:42 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Ensimmäinen ELDO on nyt ahneuksissa korkattu. Rien. Ensireaktio oli pettymys. Tuoksun, jonka tunnuslauseena on Nothing is everything, pitäisi olla vaikuttavampi tapaus. Tämä muistuttaa haistelemistani nahkoistani eniten Knize teniä, mutta siinä missä kymppi on jopa liiankin iso tuoksu, niin tämä on paljon pienempi, ei ehkä "ei mitään", mutta vähemmän kuitenkin. Olisi odottanut röyhkeämpää tuoksua, kun tästä puhutaan arvosteluissa animaalisena.

Tuoksusta jää huoneeseen mahtava nahkatuoksu, jonka huomaa huoneeseen palatessaan.

Kuva

Jonkun vartin päästä tämä alkaa haisemaan paremmalta. Ensin on vähän sellaista homeisen kellarin tuoksua, sitten hapanta nahkaa. Tuoksu alkaa hengailla Antaeuksen kotikulmillla.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 01 Loka 2012, 22:31 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem, veikkaan että et käytä hyvityskoodia!

Jos kuitenkin päätyisit hankkimaan pullon, TOP veikkaukset:
1. Je suis un Homme
2. Antiheros
3. Fat Electrician
(* Eloge du Traitre - et ehkä tosin osta kun sulla on jo Yatagan)

Jos ostat minkä tahansa edellämainituista poikkeavan, saan ehkä sydärin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 02 Loka 2012, 18:23 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Je suis un homme – Miten kauan tätä pitää pitää, että voi sanoa, ettei kiinnosta?

Pidän juuri tämän tyyppisistä tuoksuista ja siksi voin heti sanoa, etten pidä tästä. Minulla moniakin kokoelmissani, mutta ne kaikki ovat tätä parempia. Jos tuoksu pohjautuu sitruunaan, voisi se nuotti olla kirkkaampi, elävämpi tai mikä tahansa muukin komparatiivi kuin tämä keinotekoinen tasainen hyminä. Ajatelmaa Cologne Imperialen sitrukset pirskahtelevat kristallisina tai miten hapanta bergamottia (?) Pour monsieur tarjoaa.

Tästä tulee eniten mieleen se uusi Eau sauvage parfum, jonka alapohjaa oli levennetty "nahkamaiseksi". Tämä näyttää samankaltaiselta, mutta ei tee sitä yhtä hyvin. Se ei riitä, etenkään kuin Eau Sauvage parfumkin oli arvosanaltaan hädin tuskin välttävä.

Tätä sanotaan myös animaaliseksi tuoksuksi, mutta en tiedä, mitä siinä tässä yhteydessä tarkoitetaan? Auttakaa, jos tiedätte. Voisikohan tässä olla kuminaa? Onko kumina eläin?

Kamicha, joko sinä olet testaillut ensimmäiset?

*

Edit. Nyt olen pitänyt tätä jo toista tuntia ja tämä alkaa käydä tutuksi. Tämä on muuten aikamoinen rip off Armani Eau pour hommesta. Menee varmaan täydestä niche-yleisöön, koska he tuskin ovat haistelleet noin vanhan koulun tuoksua. Katsokaa vaikka nuotit Fragranticasta. Armanin vedellä niitä on vain hiukan enemmän ja se tuoksuu muutenkin vähän paremmalta, muuten muuten ihan sama ajatus: sitrusaromaattinen puu-myskipohjalla. Armani vain rikastuttaa tuoksua vetiverillä ja sammaleella.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 02 Loka 2012, 20:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Ihan pikkusen olen...

Encens & Bubblegum - hassu, persoonallinen, ei mun juttu. Porttituoksu kukkaishedelmäisistä muihin?
Archives 69 - pidän kamferista, mutta tähän taitaa ihollani tulla ikävä halitoosin sivujuonne...
Eloge du Traitre - lupaavin näistä, pääsee ekana kunnon testiin. Tätähän sanotaan Yataganin sukulaiseksi. Jos näin on, niin Yatagan on testattava. Herkullinen, tummanvihreä tuoksu, tässäkin kamferisia sävyjä.

Edit.
Divin' Enfant - hmm, voinko muka pitää jostain, missä on appelsiininkukkaa? Tämä on jännittävä tuoksu - monet haistavat tämän kovin makeana... ...vaahtokarkkinuottia on kyllä tässä käytetty ihan varovaisesti, toki siihen sekoittuu "kukkainen makeus". En muista koskaan haistaneeni mitään tämän kaltaista. Pääsee myös lähitulevaisuudessa kunnon testiin. Ei työpäivänä kumminkaan...
Fils de Dieu - :yrjö: - aivan hirveät sitrukset, haisee kiinalaiselta saippuakuplaliemeltä... ...voiko tämä oikeasti olla näin hirveä vai onko tässä nyt onneton yhteentörmäys tuon toisen tuoksun kanssa...
Kuva

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 02 Loka 2012, 21:36 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem kirjoitti:
Menee varmaan täydestä niche-yleisöön, koska he tuskin ovat haistelleet noin vanhan koulun tuoksua.


:roll:

Kamicha kirjoitti:
Eloge du Traitre - lupaavin näistä, pääsee ekana kunnon testiin. Tätähän sanotaan Yataganin sukulaiseksi. Jos näin on, niin Yatagan on testattava. Herkullinen, tummanvihreä tuoksu, tässäkin kamferisia sävyjä.


Mä tykkään Eloge du Traitresta enempi, siinä on vähemmän selleriä kuin Yataganissa :D

Kamicha kirjoitti:
Fils de Dieu - :yrjö: - aivan hirveät sitrukset, haisee kiinalaiselta saippuakuplaliemeltä... ...voiko tämä oikeasti olla näin hirveä vai onko tässä nyt onneton yhteentörmäys tuon toisen tuoksun kanssa...


Hahaha :laughing-rolling: Mä en saa Fils de Dieusta mitenkään kaikkia niitä sävyjä mitä muut tuntuu arvioissaan sille antavan. Musta se on vaan sellainen aika mitäänsanomaton, tasaisen sumea vaniljainen sitrus(lime)-myskipöhinä. Tätä haisteltuani aloin vihdoin epäillä, josko mulla on jokin ongelma yleisesti ottaen Ralf Schwiegerin nenänjäljen ja suosimiensa materiaalien kanssa. Atelier Colognen Vanille Insensée, Ambre Nue ja Orange Sanguine menevät nimittäin mulla aivan samanlaisen luonnehdinnan sisään: tasainen, sumea pöhinä (mutta näissä ajattelin aluksi että ehkä se on brändin creative directorin vaikutuksesta tms). Saa nähdä millainen se hänen tekemänsä uusi ELdO:n immortelle-fauni on.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 02 Loka 2012, 22:25 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kamicha kirjoitti:
Divin' Enfant - hmm, voinko muka pitää jostain, missä on appelsiininkukkaa? Tämä on jännittävä tuoksu - monet haistavat tämän kovin makeana... ...vaahtokarkkinuottia on kyllä tässä käytetty ihan varovaisesti, toki siihen sekoittuu "kukkainen makeus". En muista koskaan haistaneeni mitään tämän kaltaista. Pääsee myös lähitulevaisuudessa kunnon testiin. Ei työpäivänä kumminkaan...


Mustakin tuo oli aika kiinnostava. Ei mikään työtuoksu tosiaankaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 03 Loka 2012, 01:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Kamicha kirjoitti:
Encens & Bubblegum - hassu, persoonallinen, ei mun juttu. Porttituoksu kukkaishedelmäisistä muihin?


Kuulostaa sellaiselta josta minä voisin tykätä, tuo taitaa siis päätyä mun samplelistalle. Jota on kiva koota näin, kun saa vähän lukea näistä tuoksuista muiden vaikutelmia. :sämpylä:

Kamicha kirjoitti:
Eloge du Traitre - lupaavin näistä, pääsee ekana kunnon testiin. Tätähän sanotaan Yataganin sukulaiseksi.?


Hmm, lienee tämäkin testattava siis. Yataganista en tosin ole vielä(kään) päässyt ihan sellaiseen kunnolliseen lopulliseen lopputulemaan, senkin takia olisi mielenkiintoista testata jotain saman tyylistä.

Kamicha kirjoitti:
Divin' Enfant - hmm, voinko muka pitää jostain, missä on appelsiininkukkaa? Tämä on jännittävä tuoksu - monet haistavat tämän kovin makeana... ...vaahtokarkkinuottia on kyllä tässä käytetty ihan varovaisesti, toki siihen sekoittuu "kukkainen makeus". En muista koskaan haistaneeni mitään tämän kaltaista.


Tämäkin kuulostaa mun jutulta ja olin tätä jo aikaisemminkin miettinyt testattavien listalleni. Nyt se vaan vahvistui! Appelsiinikukka tosin on vähän sellainen villi kortti, joskus tykkään tosi paljon ja joskus sitten taas en niin kauheasti...

Kirjoitelkaa vaan lisää näitä kokemuksianne, mielenkiintoista aina lueskella niitä!

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 03 Loka 2012, 08:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
mukael kirjoitti:
aika mitäänsanomaton


:D Minusta tuossa oli suorastaan kaksi ylisanaa. Testasin vielä toiseen kohtaan ja iholla tämä on tosiaan saippuainen, vetelä Fairy. Paperille töpöteltynä saan irti vähän muitakin nuotteja kuin halpaa yksiulotteista sitrusta ja pahimman laatuista nenäviilasaippuamyskiä. Mutta iholla ne muut nuotit häviävät täysin. Aivan surkea tasapaino tässä tuoksussa - harmittaa, sillä tuoksuainesten puolesta olin tästä varsin kiinnostunut...

Fils de Dieu ei mielestäni millään mitalla täytä hajuveden määritelmää. Keittiössä pitäydyn Fairyssä, uskon sen tehoavan paremmin kuivahtaneisiin carbonaran jäänteisiin.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 296 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group