Tänään on 28 Maalis 2024, 13:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 30 Touko 2012, 23:36 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Onko käynyt niin, ettei meillä ole vielä ketjua tälle talolle. Aloitin tänään tämän talon samplejen tutkimisen. Ambre russe oli suklainen patsuli, hieman raskas. Yuzu fou taas köyhän miehen Eau sauvage hammastahnamintun vuoksi.

Multa löytyi vielä kännykkäkameralla otettuja kuvia niiden tutustumissetistä. Samplet ovat mukavia, muovisia ja spraymallisia.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 16:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Minulla oli korkeat odotukset Parfum d'Empiren suhteen, mutten jotenkin saanut talon tuoksuista otetta, useat muuttuivat ihollani happamiksi ja karkeiksi. Kuvittelisin, että ne pääsisivät oikeuksiinsa paremmin rasvaisemmalla ehkä miehekkäämmällä holla.

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 02 Kesä 2012, 20:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minä taas tykästyin näihin tuoksuihin. Paitsi siihen Yuzu Fouhun. :? Tosin en ole kuin muutamaa tuoksua haistellut vähän paremmin, vaikka kaikki sampleni kävinkin kertaalleen kunnolla lävitse. Minusta Parfum d'Empiren tuoksut ovat laadukkaita ja hyvin tehtyjä mutta aika helppoja ja tavallaan vähän yllätyksettömiä. Niissä ei turhaan kikkailla eikä myöskään yritetä liikaa mutta toisaalta ne eivät myöskään tuoksu hätäisesti kokoonkeitetyiltä tusinatuksuilta. *en meinaa korjata kirjoitusvirhettä* :kiss:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2012, 00:54 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Eau suave - jälleen yksi iso-e-paukku.
Osmanthus Interdite - onneksi on vähän mokkanahkaisuutta takana, muuten olisi kuin ei mikään.
Equistrius - imelä iiris, läheltä haisteltuna sokerit kirskuvat hampaissa.
3 Fleurs - kolmen kukan kombo: jasmiini, tuberoosa ja ruusu. Ei mitään erikoista.

Haistelin nämä pikaisesti, koska nämä saavat luvan lähteä kiertoon. Goodbye.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 22 Marras 2012, 14:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Nuuhkittuani PdE:n näytesetin läpi, voin todeta saman kuin Vasilisa: näissä tuoksuissa on jotakin, joka ei pelaa yhteen ihoni kanssa. Pidän eniten Azemourista, Wazambasta ja Iskanderista. Näissä kaikissa (erityisesti Azemourissa, joka on näistä kiintoisin) ongelmana on drydown. Tuoksu muuttuu ihollani loppua kohden vähän happamaksi ja härskiintyneeksi. Samanlainen reaktio kävi aikanaan joidenkin Galimardien kanssa.

PdE:n idea on mielestäni hieno ja tuoksupullot upeita. Tuoksujen tyyli ja ns. estetiikka taas on jotenkin tavanomainen muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Esimerkkeinä Eau Suave ja 3 Fleurs. Voisiko geneerisempiä tuoksuja enää tehdä?

Olisi hauska kuulla myös lisää Jaakiemin, Kamichan ja muiden PdE:n tuoksuja hiljattain testailleiden näkemyksiä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 22 Marras 2012, 15:11 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Eeva kirjoitti:
Nuuhkittuani PdE:n näytesetin läpi, voin todeta saman kuin Vasilisa: näissä tuoksuissa on jotakin, joka ei pelaa yhteen ihoni kanssa. Pidän eniten Azemourista, Wazambasta ja Iskanderista. Näissä kaikissa (erityisesti Azemourissa, joka on näistä kiintoisin) ongelmana on drydown. Tuoksu muuttuu ihollani loppua kohden vähän happamaksi ja härskiintyneeksi.


Mulla ainakin heräsi eilisen Wazamban kanssa ajatus, että niissä on vähän likaisuutta jo valmiiksi, vähän guerlainien tapaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 22 Marras 2012, 15:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
No, minä en ole testannut muita kuin Aziyaden, Wazamban ja Equistriuksen. Cuir Ottomankin taisi olla iholla jonkun tuoksutapaamisen jälkeen, mutta siitä ei tallentunut mitään muistikuvaa. Nahkatuoksut eivät kyllä olekaan suuri kiinnostuksenkohteeni siksi, että ne eivät meinaa pysyä ihollani.

Kahdesta ensimmäisestä pidän, tosin Wazambaa pitää testata paremmin. Olen jo vauhkonnutkin täällä siitä, että tuo kuminainen Aziyade toimii minulla aika mainiosti. Se on mielestäni myös varsin persoonallinen tuoksu, vaikka vertasinkin Lutensin Arabieen. Varmasti myös mielipiteitä jakava - ja saattaa olla myös varsin reaktiivinen sen suhteen, mitkä elementit kenenkin iholla nousevat päällimmäisiksi.

Equistrius oli minusta aika tympeä iirisorvokki, tai minun nenääni pikemminkin orvokki-iiris - ja sen drydownia voisi kuvailla happamanimeläksi. Tuoksun kehityskaari lyhyesti: hiuslakasta pari päivää pöydällä seisoneeseen kaakaokuppiin. Jos tämä olisi ollut ensikokemus talosta, niin olisipa kiinnostus saattanut lakata siihen.

Ai niin, onhan minulla myös Ambre Russe -näyte. Siitäkään en tykkää, tunkkainen ambra. :snooty: Ja joo, siinäkin on minusta jotain ikävästi hapanta. (Joissain tuoksuissa happamatkin sävyt toimivat, esmes Nasomatton Absinthessa).

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 22 Marras 2012, 15:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem - omien vähäisten kokemusteni pohjalta voisin olla samaa mieltä.

Haluaisin kyllä testata talolta vielä ainakin tuon Azemourin ja "kakkakukan" eli sen osmanthuksen, ehkä myös Iskanderin. Minua ehkä vähän viehättää tietty karkeus tuoksuissa.

Ei hemmetti, onhan minulla Fougere Bengalekin. Tuotakin sietäisi pähkiä paremmin. Tilasin näytteen alun perin kauan sitten kun joku puunenä väitti sen muistuttavan Le Feuta (no ei muistuta). Epäreilun vertailukohdan takia käsitykseni tuoksusta ei ole ihmeellinen, mutta en muista mitenkään inhonneeni sitä.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 22 Marras 2012, 15:49 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Olen nuuhkinut Osmanthuksen, Wazamban,Cuir Ottomanin ja Equistriuksen.

Wazamba on se, josta odotin eniten, ja petyin pahiten. Luulen, että se on taas tuo opapanax, joka aiheuttaa mulle kuvotuksen tunteen.

Cuir Ottoman on oikea nahka. Siis sellainen, joksi itse miellän nahan tuoksun. Ostaisin, jos löytäisin edullisesti.

Osmanthus on harvoja kukkatuoksuja, joista pidän. Kaunis, viileä, muttei mikään unohtumaton tapaus. Itse asiassa Boucheron B on hyvin samantyylinen, viileänsiveä osmanthus. Eritteitä en tästä löydä.

Equistrius alkaa mukavana, puuterisenraikkaana, vähän samaan tyyliin kuin L'Occitanen Iris. Sitten se muuttuu kummalliseksi, kesämökin kaapissa monta vuotta lojuneen suklaan hajuiseksi.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 22 Marras 2012, 18:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minä nuuhkin kaikki tämän talon samplet lävitse joskus aikaa sitten, kun ne sain. 3 Fleuriin olen tainnut kerran pukeutua, ihan sellainen nätti ja kiva. Laadukas mutta ei juurikaan erottuva. Yuzu Fou ihan hirveä kauhistus minun ihollani, todella epämiellyttävä ja tunkkaisen homeinen minttu. Hyvin tehty tuoksu tosin sekin, ei vaan sovi minun iholleni ja nenälleni. Eau de Finlanden ohella ainoa tuoksu, joka on aiheuttanut minussa jonkinasteista fyysistä huonoa oloa.

Ambre Russea rakastan, ihanan lämmin ja vahva, juurikin se slaavilainen rakastaja karhuntaljalla takan edessä (vai mikä susiturkki se olikaan). :D Cuir Ottomanista pidän myös kovasti, minustakin se tuoksuu hyvin autenttisesti nahalle. Ensi kertaa kun sitä nuuhkaisin niin se sai mukavasti sukat pyörimään jalassa. Sittemmin ihastus on ehkä vähän laantunut mutta jossain ostoslistoilla sekin silti pyörii.

Pidän näissä tuoksuissa niiden selkeydestä ja kirkkaudesta, minun nenääni ne tuoksuvat puhtailta ja tavallaan kuulailta olematta silti heikkoja tai kevyitä. Mutta, kuten tuolla aikaisemminkin jo kirjoitin, niin mitään mullistavaa näissä ei oikein ole, yllätykset puuttuvat ja sellaisella tasaisella tyylikkyydellä ja laadukkuudella mennään. Mikä on minusta ihan hyvä asia, ei aina tarvitse olla ilotulitusta ja silmänkääntötemppuja.

Täytyy varmaan ottaa nuo samplet uudestaan käsittelyyn, voi olla ihan mielenkiintoistakin miltä ne nyt tuoksuvat, kun edellisestä tuoksuttelusta on kulunut hyvä tovi aikaa.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 31 Tammi 2013, 01:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Tämä on vähän turha viesti koska en ole vielä kerennyt yhtäkään tuoksua haistelemaan sillä näytepakkaus saapui minulle tänään, mutta oli pakko tulla kehumaan tuota pakettia, ja miten hyvälle mielelle siitä tulinkaan! Mukavaa että näytteiden paketoimiseen oli nähty vaivaa, ne olivat kääritty violettiin paperiin, ja mukana oli käsin kirjoitettu saatekirje. :romance-heartsmiley: Oikein toivon että löydän noista tuoksuista jonkun kivan, jonkun jota voisin ostaa koko pullollisen.

Tuo oli niin mukava päivän piristys, että aloin oikein ajattelemaan saanko designer-tuoksuja tai muita massatuoksuja ostaessa mitään lähellekään niin henkilökohtaista palvelua tai ylipäätään mitään huomioonottamista, ja että pitäisikö kiikuttaa rahansa pikemminkin sinne suuntaan josta sitä saa..? :think: Pieniä asioita, mutta yllättävän paljon tuollaiset jutut vaikuttavat.

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Parfum d'Empire
ViestiLähetetty: 31 Tammi 2013, 08:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Mietin ihan samaa viimeksi, kun hain Aus Liebe zum Duftin paketin - vaikka kyseessä on parfyymimaailmassa iso kauppa, niin paketissa oli käsin kirjoitettu ja sisältöön liittyvä viesti.

Puhumattakaan noista Place Vendomen paketeista...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group