Tänään on 28 Maalis 2024, 12:01

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Diptyque
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2012, 08:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
http://www.diptyqueparis.co.uk/

Totesin jossain vierastaneeni taloa noiden typerien elintasokynttilöiden ja naistenlehtihehkutuksen takia... ...mutta kuinkas ollakaan, L'Ombre Dans l'Eau varasti sydämeni.

Mutta toisaalta maailma selviäisi ihan hyvin vaikka kokonaan ilman Philosykosta, IMO. Tam Dao ei järisyttänyt maata allani sekään.

Mitä muuta tältä talolta kannattaisi kokeilla?

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2012, 09:26 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Tunnen Diptyquen huonosti mutta Eau de Tarocco on fotorealistinen appelsiini ja virkistävä helteellä. Tykkään myös vihreänyrttisestä Virgiliosta, se on suunnilleen samaa tavaraa jolla marinoin vasikanpaistin (timjamia, minttua, sitruunaa, sokeria, suolaa, oliiviöljyä).


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2012, 10:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
L'Ombre dans L'Eau on minunkin suosikkini, mutta edelleen vain toivelistalla.

Ennen kuin kokeilin Tam Daoa luulin rakastavani kaikkia santelituoksuja, nyt tiedän paremmin. ;)

Suosittelen Opônéta (valmistus valitettavasti lopetettu, mutta kyllä tätä vielä on liikkeellä), joka on hyvin erilainen variaatio "ruusua ja sahramia" -teemasta kuin L'Artisanin Safran Troublant: kuiva, jopa hieman kitkerä sahrami nivoutuu siinä kiinnostavasti hämmentävän realistiseen ruusuun. Ei mikään äkkinätti tuoksu, mutta kun (tai jos) se aukeaa, siihen ihastuu täysillä. Jämähdän tähän päiväkausiksi kun kaivan tämän esiin.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2012, 13:43 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
L'Autre on kaikille kokeilemisen arvoinen. Siinä otetaan miehestä ja naisesta mittaa.

En usko että täälläkään kovin moni osaa pitää L'Autren tuoksua sinänsä epämiellyttävänä, mutta hajuvedeksi se on pirullisen hankala. Lievästi sanoen haastava ja kontroversiaali tapaus, kertakaikkiaan. Mm. Basenotesilla on tuoksusta 26 arvostelua: 13 positiivista 2 neutraalia 12 negatiivista.
Eikä kukaan hauku L'Autrea tylsäksi.

Se tuoksuu voimakkaasti garam masalalle, ja erityisesti siinä piilevälle juustokuminalle. Se on kuiva, suoraviivainen ja äänekäs.

Ongelma on tietysti siinä että L'Autre onnistuu kuminaisessa overloadissaan tuoksumaan monen (kuten miun) nenään pistävältä, mausteiselta kainalohieltä.

Miulla oli kerran tätä päällä kuumana kesäpäivänä, ja harhauduin ihmisten keskelle. Yht'äkkiä tajusin lemuavani aivan mieheltä joka on vetäissyt edellispäivänä tulisen curry-aterian naamaan, ja hikoilee nyt kuin sika.
Oloni ei ollut kovin mukava, ja L'Autren käyttö päättyi ulkona siihen paikkaan.
Silti, edelleen erittäin palkitseva tuoksu pidettäväksi neljän seinän sisällä!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2012, 22:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Do Son on viehättävä. Harmi, että se muuttuu ihollani eltaantuneeksi.

Arvostan Diptyquen roll-oneja ja minikokoisia parfum solide -purnukoita. Niiden avulla tuoksuihin pääsee tutustumaan pienemmälläkin investoinnilla. Myös Diptyquen uudet pullot ovat ihastuttavia, samoin liikkeiden sisustus.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 14 Kesä 2012, 22:07 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Eeva, mulla taas Do Son on yksi niitä harvoja tuberoosia, joita pystyn käyttämään. Useat muut jotenkin eltaantuvat ihollani.

Tam Daota minulla on matkakoon pullo, tykästyin siihen jollain kauppatestausreissulla. Kuvittelin, että se olisi sellainen viikonlopun rento tuoksu, ehkä kirjan ääressä tms. Sittemmin en kuitenkaan ole käyttänyt sitä itse paljoakaan. Annoin matkasetin yhden pullon äidille ja usean kerran kävi niin, että ihastelin, että äiti tuoksui niin hyvälle, ja sehän oli Tam Daota... Alkupuoli tuoksussa on vaan jotenkin kova, vaatii ainakin puoli tuntia iholla, että alkaa pehmetä.

Sitten mulla on isot pullot L'Eau des Hesperides'iä ja L'Eau de Nerolia. Kolinoita, joskin kestäviä sellaisia. Jos jota kuta kiinnostaa, noista riittäisi sampleja muillekin. Mulla tosin ei ole niitä dekantointivälineitä, mutta voin ottaa pullot mukaan treffeille, jos joku haluaa.

Diptyquen grafiikka on mun mieleen. Suosikkipullojani ovat Miller Harrisit ja Diptyquet.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 14 Kesä 2012, 22:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Tam Dao on minun nenääni hirmuinen ambroxan-pommi. Saattaisin jopa tykätä siitä vähän kevyemmällä annostuksella iso-A:ta, harmittomana työtuoksuna lähinnä...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 14 Kesä 2012, 22:57 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Mä en osaa tunnistaa tuota ambroxania erikseen :? Olisko ehdottaa jotain muuta ambroxania reilusti edustavaa tuoksua, josta voisin vertaillen koittaa päästä kiinni?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 14 Kesä 2012, 23:14 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Jos sulla on pääsy keskustan Stockalle, Escentric Moleculesin Molecule 02 on puhdasta ambroksaania.
Siinä Chanel-boothin takana naisten puolella sisääntulokerroksessa...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 14 Kesä 2012, 23:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Eiffelintorni, rakastan Do Sonia muiden iholla! Omalla ihollani se muuttuu vähän lihakeittomaiseksi. Tai sitten se vaan tule liian lähelle, en tiedä. Mielestäni Do Son on silti Diptyquen parhaimmistoa.

Kiitos Ambroxan-vinkistä G.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 15 Kesä 2012, 14:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Kävin nuuhkaisemassa Molecules 02:sta. Nyt tiedän, miltä ambroxan tuoksuu, mutten ymmärrä miksi kukaan haluaisi ostaa tätä pullollisen hintaan 118,00.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 15 Kesä 2012, 15:07 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
En mäkään. Mua kiinnostaa jos löytyisi joku joka rakastaa ambroksaania.
Vaikka kai sillä on sama funktio kuin harsokukalla kukkakimpussa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 15 Kesä 2012, 16:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Ihana Hellin lähetti minulle Do Son tuoksusta näytteen. Kiitos siitä Ystävä Rakas.
Tämä on vahvasti tuberosamainen, mutta tosiaan vihreä tuoksu kuitenkin. Pysyy aivan tolkuttoman kauan ihollani.
Vielä aamusta tuoksui illan jäljiltä. Tätä helmeä valtamerestä käytän lämpimällä helle päivällä. Tuo vihreä aromi tuntuu istuvan kesään tosi mukavasti ja tuberosa kuumaan lämpimään helteeseen. Tai ehkä ilta-aurinkoon.
Menee harkinta listalle tämä. Muista minulla ei olekkaan lainkaan kokemusta.
Mielelläni otan testattavaksi näytteitä jos joku huolii vaikka vaihtaa näytteitä mun kans. Jos mun hyllyiltä löytyy jotain mitä ois kiva testata, vapaasti voi katsoa. ;)

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 16 Kesä 2012, 00:38 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
L'Autre. Kaikki te kultaseni, kokeilkaa tätä. L'Autre. It is a fragrance to remember! (härmäksi, ikimuistettava tuoksu!)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Diptyque
ViestiLähetetty: 17 Kesä 2012, 16:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Kosmoskukka, dekantoin sulle L'Ombre dans l'eauta heti kun saan dekantointivälineitä...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group