Tänään on 29 Maalis 2024, 01:16

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: By Kilian
ViestiLähetetty: 10 Heinä 2012, 20:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Ranskalaisten naistenlehtien vakikomistus, LVMH-imperiumin perijä Kilian Hennessy julkaisee oman tuoksubrändinsä alla todella mielenkiintoisia tuoksuja. Oletteko ehtineet nuuhkia?

Olen testaillut Mukaelilta saamiani näytteitä, ja suhtaudun niihin suurella kiitollisuudella, sillä By Kilianin oma näytesetti maksaa 145 euroa.

Tähän mennessä testaamistani tuoksuista Water Calligraphy on jännittävä vesikukkaistuoksu - luulin inhoavani vesituoksuja, kunnes törmäsin tähän. Vetisyydestä puuttuu melonit ja otsonit, niiden tilalla on greippiä ja lumpeenkukkaa. Lumpeenkukkaa en suoraan tunnista, mutta se on ilmeisesti tuoksun maaginen tekijä X, joka tekee vetisyydestä viehättävää.

A Taste of Heaven on vihreä absinttituoksu, joka surisee ympärilläni niin monissa sävyissä etten ole varma, haistanko absinttia laisinkaan. Sen sijaan haistan sammalta, vaniljaa ja paljon paljon muuta. Tuoksu elää ja muuttaa muotoaan ja aiheuttaa päänvaivaa sekä oivalluksia. Tätä kun laittaa, nenä pysyy ranteella koko päivän (eikä työnteosta tule mitään).

Love and Tears on jasmiiniterapiaa jasmiinikammoisille. Alun perustunkkaisuuden jälkeen tuoksu muuttuu sitruksella maustetuksi raikkaaksi ja minimalistiseksi jasmiiniksi. Mummon tissivako meets avantgarde. Tästä tulee mieleen Pradan jakkupuku: tuoksu on samanaikaisesti perinteinen ja postmoderni.

Liaisons Dangereuses on tähän mennessä suurin Kilian-rakkauteni. Luumua, kookosta ja ruusua. Makeutta, muttei koskaan liikaa (Kilian ei ikinä julkaisisi bulimisia tuoksuja). Rakkautta, lohtua ja lomatunnelmaa. Silti ryhtiä. Loppuun asti ryhtiä. Jos luulit vihaavasi fruity-floraleita, testaa tätä Kilianin unisex-tulkintaa aiheesta.

Nenä useimpien Kilian-tuoksujen taustalla on Calice Becker.

Mutta miksi, oi miksi By Kilianin tuoksut ovat niin kalliita? Imagosyistä? 50 ml Liaisons Dangereusesia maksaa 175 euroa. Young Mr. Hennessy ei selvästikään ole ajatellut suomalaista veronmaksajaa ja euroalueen kriisiä lätkiessään hintalappuja pullonpohjiin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: By Kilian
ViestiLähetetty: 10 Heinä 2012, 20:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Ja tähän vielä fanikuva Kilian Hennessysta:

Kuva


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: By Kilian
ViestiLähetetty: 10 Heinä 2012, 20:41 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Tämä on sellainen talo jonka olen ohittanut ihan kokonaan. En ole testannut yhtään talon tuoksua. Syyt ovat yksinkertaiset: karmaisevan kalliit hinnat sekä tuoksut jotka eivät ole konsepteillaan onnistuneet nappaamaan mielenkiintoani sen enempää. (okei, mielenkiintoistakin kamaa siellä on tarjolla, mutta ei riittävän...)
Sitäpaitsi inhoan konjakkia! :D

Luca Turin on suuri sankarini, ja hänen Calice Becker diggailunsa on kaikkien tiedossa. Miehen ihailu naista kohtaan on suorastaan epäilyksiä herättävää. :roll:
Itse en ole kuitenkaan ollut koskaan erityisen innostunut Beckeristä.

Yhdestä asiasta annan By Kilianille propsit. Sen kotisivut ovat nimittäin erinomaiset. En tiedä mitään muuta taloa joka ilmoittaa sivuillaan tuoksujensa aromaattisen rakenteen yhtä hauskalla tavalla.

Käykää katsomassa: http://www.bykilian.com

Esim. Back to Black:
Kuva


Eräs mielenkiintoinen ja huvittava yksityiskohta on se, että By Kilianin etusivulla on mottona "Perfume as an art".
Olen nähnyt Calice Beckerin haastattelun, jossa hän nimenomaan sanoi etteivät parfymöörit ole hänen mielestään taiteilijoita!
(en muista oliko tuo Beckerin kommentti siinä BBC:n dokkarissa vai missä, mutta muistan sen kommentin elävästi...)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: By Kilian
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2012, 01:20 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Eeva kirjoitti:
Mutta miksi, oi miksi By Kilianin tuoksut ovat niin kalliita? Imagosyistä? 50 ml Liaisons Dangereusesia maksaa 175 euroa. Young Mr. Hennessy ei selvästikään ole ajatellut suomalaista veronmaksajaa ja euroalueen kriisiä lätkiessään hintalappuja pullonpohjiin.


Ootko Eeva tutkinut tarkemmin sitä 50 ml pakkausta? Siinä on pullolle sellanen aivan järjetön pehmustettu lukollinen boksi :roll: Imagosyistä ne hinnat silti varmasti enimmäkseen vaan on.

Refill-pullot tosin on ihan inhimillisen hintaisia, n. 75€/50 ml tai 45€/4x7,5ml (sama millilitrahinta). Näin tietty tarvitsis jonkin oman putelin.

Mä oon haistanut kaiken muun By Kilianilta paitsi Beyond Love-tuberoosatuoksun.

Amber Oud on mun isoin suosikki tältä puljulta, vähän-niinku-ambra-vähän-niinku-uud, täydellisen smooth ilman sellaista tukahduttavaa tunnetta mikä mulle tulee monista ambratuoksuista. Tykkään kyllä muistakin Arabian Nights -sarjan tuoksuista (Pure Oud, Rose Oud ja Incense Oud), mutta toivon että siitä sarjasta tulisi L'oeuvre noire -perussarjan tyyliin discovery-setti jahka Musk Oud aikanaan ilmestyy.

Perussarjan tuoksuista löytyy kyllä jokaiselle jotain. Toisaalta hyvä, toisaalta vähän ankean kaikkia kosiskeleva lähestymistapa. Tuoksut itsessään ovat kyllä mielestäni hyviä ja ne on tehty selkeiden pääraaka-aineiden ympärille. Löytyy neroli-iiris (Prelude to Love), vanilja (Love), tuberoosa (Beyond Love), jasmiini (Love and Tears), ruusu (Liaisons Dangereuses), oud-akkordi (Cruel Intentions), laventeli-vanilja (A Taste of Heaven), patsuli (Straight to Heaven), hunaja-tupakka (Back to Black) ja balsaminen appelsiininkukka (Sweet Redemption). Kaksi viimeisintä on eniten mun mieleen tästä joukkiosta. BtB tosin häilyy häiritsevästi eri haistelukerroilla eri suuntiin: välillä liikaa puuterista makeutta, välillä liikaa kuivattuja hedelmiä, välillä mainio hunaja-mauste-kirsikkalikööri-tupakka -ihastuttaja. SR:n osalta suosittelen lukaisemaan boisdejasminin kirjoituksen. SR keikkuu ostohaRkintalistalla ainakin dekanttina.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: By Kilian
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2012, 10:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minulla on haisteltuna tuo Amber Oud (yksi matkakokoinen pullo mukaelin saaliista), Straight to Heaven ja hyvin nopeasti ja ohimennen Back to Black. Olisiko Kosmoskukan karkkipussista kuoriutunut vielä tuo Beyond Love:kin, se on tosin vielä haistamatta.

Yleismielikuva By Kilianista on laadukas ja kaikin puolin positiivinen - arvostan myös kauniita pakkauksia. Jos olisin yhden tuoksun ihminen, niin tutustuisin By Kilianin tuotantoon tarkoin signature-tuoksu mielessä - olisi mukavaa jos se ainokainen tuoksu olisi pakkausta myöten upea...

Amber Oud on minulle pieni aarre, se on niin miellyttävä yllä, että lienee laiton :D . Straight to Heavenista pidän paljon sekä itseni, että miehen päällä - se on minun nenääni ensisijaisesti tummalla patsulilla ja puulla tuettu muskottipähkinätuoksu, enemmän hienostunut kuin maanläheinen. Hämmästyttävä projektio, kestävä, mutta ei mitenkään tukahduttava. Back to Blackistä en sano vielä muuta kuin että vaikuttaa kiinnostavalta tupakkatuoksujen ystävälle.

Haa - minulla on myös Cruel Intentions - testaamatta! Kesä vähän hidastaa tahtia...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: By Kilian
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2012, 15:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Mukael,

Beyond Love oli ainakin mun iholla ihan identtinen Laura Mercierin nerolin kanssa..

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: By Kilian
ViestiLähetetty: 11 Touko 2013, 22:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Meinasin tilata Kilianin viiden vapaavalintaisen samplen setin. Olin valinnut jo näytteet, rekisteröitynyt jne. Ja sitten: 20 euron postikulut!! Mitä hemmettiä, Kilian?! On kyllä ainakin katteet noiden postareiden osalta kohdillaan.

(Meinasin tilata siis Back to Blackin, Amber Oudin, Straight to Heavenin, Loven ja Bamboo Harmonyn. Pitänee turvautua Lucky Scentiin...)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: By Kilian
ViestiLähetetty: 07 Kesä 2013, 23:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Hmm.. Viiden samplen perusteella mielikuvani on, että erittäin laadukas pulju, mutta tuoksut ovat jotenkin vähän tylsiä. Äärimmäisen miellttäviä, mutta näistä puuttuu se juttu, miksi ihastuisin ihan totaalisesti niihin. Straight to Heaven oli liian muskottinen miun makuun ja Loven makeus tarttuu hampaisiin asti, mutta Bamboo Harmony, Amber Oud ja Back to Black ovat ihan käyttökelpoista tavaraa ja jatkotutustumisen väärti kyllä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: By Kilian
ViestiLähetetty: 26 Joulu 2013, 18:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
http://www.complex.com/style/2013/12/ho ... ple-brandy

Tätä olisi hyvin kiintoisaa päästä nuuhkimaan. Vaikka en tummista viinoista pidäkään.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group