Tänään on 28 Maalis 2024, 09:28

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 05 Joulu 2012, 15:44 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Minit tulivat tänään. Olin katsovinani, ettei Mallella ollut vielä omaa ketjuaan. Tässä minun ensivaikutelmia tuoksuista.

Geranium pour monsieur – mistä tätä hammastahnaa saa? Tämä vaikuttaisi oikeasti olevan jännittävä ja kiinnostava tuoksu, vaikka tuokin mieleen ensimmäiseksi hammastahnan. Johtuu varmaan mintusta ja aniksesta. Muuttuu ensi minuuttien jälkeen kuivemmaksi. Pöliseva hammastahna?

French lover – täytyy sanoa, että pidän nimistä, joissa on huumoria. Kuten Midnight in Paris, Moustache tai French lover? Onhan se huumorilla nimetty? Entä tuoksu sitten? Ei haise paljon miltään ensiksi. Ehkä vähän paperilta. Mausteinen hieman tulisen inkiväärin tavoin. Pippuria ja neilikkaa. Pääsävyvä joku vihreä kasvi, jonka tuoksu muistuttaa hieman vetiveriä.

Bidagrade concentrée - se haju joka tulee appelsiinista, kun sitä kuorii. Hieman joulumaustetta taustalla. Voisiko Blossa tehdä tämän inspiroimana vaikka appelsiiniglögin ensi jouluksi? Ainakin kardemummaa, koska maistuu vähän pullalle. Oliko joskus olemassa Jenkki-purukumi, jossa oli makuna joku pippuri-hedelmä? Appelsiinipurskahdus on alussa, muuttuu mausteisemmaksi.

Kaikki kolme tuoksua vaikuttaa hyvin kiinnostavilta noin nopeasti paperilta haisteltuna. Kaikki vaikuttivat aika kuivilta, ilman makeutta. Niissä taisi kaikissa olla myös pippurista purevuutta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 05 Joulu 2012, 22:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
En Passant saapui tänään (tai eilen se kai taisi tulla, pari yövuoroa sekoittaa tehokkaasti päivät ja tapahtumat). Tykkään, joskin tämä saa aikaan jotain ristiriitaista liikehdintää aivoissa. Ehkä jopa vähän liiankin realistinen tulkinta valkoisesta sireenistä. En Passantissa on selkeästi myös vihreyttä mukana ja siitä tulee mieleen aavistus kielosta. Ainakin näin kylmällä ilmalla nuuhkittuna tässä on jotain koleutta mutta minua ainakin viehättää suunnattomasti tämän tuoksun yhdistäminen siihen miltä ulkona näyttää juuri nyt kun katson ikkunasta ulos (aivan järkyttävän kaunista, ainakin täällä meillä, puut valkoisena ja lumessa kimaltaa miljoonat pienet timantit). Hyvin kaunis sireenituoksu!

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 05 Joulu 2012, 22:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Mohn kirjoitti:
En Passant saapui tänään (tai eilen se kai taisi tulla, pari yövuoroa sekoittaa tehokkaasti päivät ja tapahtumat). Tykkään, joskin tämä saa aikaan jotain ristiriitaista liikehdintää aivoissa. Ehkä jopa vähän liiankin realistinen tulkinta valkoisesta sireenistä. En Passantissa on selkeästi myös vihreyttä mukana ja siitä tulee mieleen aavistus kielosta. Ainakin näin kylmällä ilmalla nuuhkittuna tässä on jotain koleutta mutta minua ainakin viehättää suunnattomasti tämän tuoksun yhdistäminen siihen miltä ulkona näyttää juuri nyt kun katson ikkunasta ulos (aivan järkyttävän kaunista, ainakin täällä meillä, puut valkoisena ja lumessa kimaltaa miljoonat pienet timantit). Hyvin kaunis sireenituoksu!


En Passant :romance-heartsmiley: :romance-inlove: :romance-heartsthree:
Enää jämät kääpiöpullosta jäljellä, rakastan tätä, aika hyvin tuoksulle, joka sisältää yleensä syvästi inhoamani kurkkunuotin.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 05 Joulu 2012, 23:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Nämä kolme mitä tuli on kyllä jokainen aivan napakymppi valinnat. L´Eau D´Hiver on ihan jees, kiva puuterinen talvi tuoksu, mutta hmm, ei kuitenkaa ollu nyt semmonen heti ihana... en varmaan tätä halua isompaa pulloa.. ainakaan näillä aatoksilla.

Sitten tuo Portrait of a Lady, tämä on tyylikäs Lady, makea myös mutta ei överi. Tässä alku suihkauksessa on jotain kitkerää, en ossaa sen koommin kertoa mitä, mutta joku siinä on hieman kitkerän oloinen, mutta rauhottuu suht nopeaa.. tosi erikoinen tuoksu, yhtä-aikaa makea ja suitsukkeinen ja patchoulinen... mutta onko hintansa väärti.. en ehkä maksaisi edes noiden 10 ml.n pullojen hintaa. Ja sitte...

Lipstick Rose ooohhh ! Tämä on rakkautta ensi nuuhkaisulla. Ihan sanattomaksi vie... onko se tuo orvokki... no, näyttää täällä olevan vaniljaa, ruusua ja ambraakin... tää on samanlainen heti läpi sydämen niinkuin oli tuo Iris Poudrekin.. tätä ei riitä tää pieni suihke pullo, sen voin jo nyt kyllä sanoa.

Loistava ilta, tänään olen löytänyt monta uutta ihanaa tuoksua joita hommata isompi pullo kun nämä pienet on käynyt tyhjiin.. oih ihanuutta! :aurinko:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 06 Joulu 2012, 10:25 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Ylläolevien kommenttien vuoksi on pakko päästä haistelemaan French Lover ja Portrait of Lady :think:

Mulle siis saapuivat Dans tes Bras ja Angeligues Sous La Pluie.

Angeliques on tulevaisuudessa koko pullon ostos, täydellinen yhdistelmä mun lempinuottejani, väinönputkea, punapippuria, seetriä, korianteria maltillisella määrällä iso-Eetä. Le Labo/Anthropologien Chant de bois on tämän nenäkäs sukulainen, Angeliques on viaton maalaisserkku ampumassa puhallusputkella nurkan takaa.

Dans tes Bras on outo. Kaunis, kiehtova...rakennustyömaa? Puuta, hiomatonta betonia, muovia ikkunoiden tilalla. Jotain makeaakin. Tämä keikkuu mun kellari-sietokyvyn rajamailla, mutta väläyttää aina välillä kukkaa, orvokkia. Ja hikeä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 06 Joulu 2012, 13:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Dans Tes Bras = likaiset, auringossa hionneet alushousut. Jotkut rakastavat silti, Vasilisa muistaakseni ainakin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 06 Joulu 2012, 17:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Pakko kertoa teille, että miten täällä kävi eilen. Mun Carnal Flower saapui. Näytin poikakaverille sitten, että katso, tällainen tuli mulle tänään. Nappasi sen mun kädestä ja hämmästyksekseni suihkutti ranteilleen samantein. Haistoi ja sanoi: "Akkojen tuoksu!" :D Haha juu niin on sanoin. Illalla sohvalla istuessamme haistatutti mulla ranteitaan. Kysyin, että mitä tykkää tuosta. "Aika naisellinen" oli vastaus. Minä hymistelin... :pusi: Mulla oli hauskaa.

Kiitos eiffelille tästä naisellisesta tuoksusta ;)

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 06 Joulu 2012, 23:10 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Eeva kirjoitti:
Dans Tes Bras = likaiset, auringossa hionneet alushousut..


Ei mun kalsarini kyllä tuolta tuoksu :think: :obscene-buttsway: :mummo:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 07 Joulu 2012, 02:40 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Ensimmäinen päivä Geraniumin kanssa takana. Haisi aluksi hammastahnalle, sitten vetiverin ja koimyrkyn risteykselle, mistä se lopuksi häilähteli kardemumman ja neilikan suuntaan. Aika tyylikästä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 07 Joulu 2012, 08:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Sumukorento kirjoitti:
Angeligues Sous La Pluie.

Angeliques on tulevaisuudessa koko pullon ostos, täydellinen yhdistelmä mun lempinuottejani, väinönputkea, punapippuria, seetriä, korianteria maltillisella määrällä iso-Eetä. Le Labo/Anthropologien Chant de bois on tämän nenäkäs sukulainen, Angeliques on viaton maalaisserkku ampumassa puhallusputkella nurkan takaa.


Tästä tykkään tosi paljon, mieleen tulee myös gin & tonic. :dance:

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 01 Helmi 2013, 22:48 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Oletteko innostuneita uudesta Mallen ja Dries van Notenin tuoksusta?
"the notes include “soft, sweet, creamy and milky” sandalwood, plus saffron, vanilla, jasmine and musks"

Kuulostaako nuo noutit jotenkin latteilta? Toisaalta odotuksia mulla on, kun on Malle (ja taas yksi sample lisää menee tilaukseen).


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 01 Helmi 2013, 23:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Kyllä mä ainakin kiinnostuin kun tuon näin. Katseen vangitsi "tonka beans" :D Joku tosin oli Fragranticassa kommentoinut, että "pelkkää sahramia". Katsotaan kun haistetaan!

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 28 Helmi 2013, 18:26 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Santeli, vanilja, sahrami ja myskicocktail (näistä kahdesta viimeksimainitusta johtuen ymmärrän fragrantican eka arvioijan vertauksen Kurkdjianin Oudiin) tuntuu tosiaan olevan ne ydinasiat tässä Dries van Notenissa. Itse en haista pahemmin jasmiinia kyllä tästä vaikka kuvauksessa mainostetaan isoa annosta jasmiiniabsoluuttia (joka onkin kyllä IFRA-rajoitettu aivan mitättömiin määriin). Aavistus B-vitamiinia seassa. Pitkäkestoinen ja lämmin, mutta ei todellakaan sillage monster. Liikuskellessa leijaileva ja yllättävä.

Hulabaloota on tässä nostettu siitä että on sitten Mysore-santelia Australiassa kasvateltu ja tähän pykätty, ja siihen santeliin perustettu tää tuoksu, siksipä itse ekana mielessäni vertailin tätä joihinkin muihin viime aikain santeliprominentteihin tuoksuihin: Jeux de Peau, Santal Majuscule, Santal Blush. Ei ole mun nenään fiilikseltään ja tekstuuriltaan samanlainen oikein minkään noiden kanssa (pidän kaikista kolmesta kyllä). Speculoos-pikkuleivistä on puhuttu tämän DvN:n yhteydessä, mutta vaikka tässä on kermaisuutta ja vaniljaa niin en ainakaan itse miellä tätä erityisen gourmandiksi tuoksuksi, sahrami ja b-vitsku taittaa tätä hyvällä tavalla vähän outoon kulmaan. Approved.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 02 Maalis 2013, 20:59 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mulla DvN:ta juuri ranteella ja Mukaelin analyysi on osuva.
Ei ole pelkkää sahramia.
Tämä on salakoukuttava tuoksu.
Santelissa ei ole yökkökermaisuutta eikä ruumisarkkumaisuutta, eli santelifobikin uskaltaa kokeilla.
<tällaisia santeleita lisää kiitos>


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Frederic Malle
ViestiLähetetty: 15 Tammi 2014, 00:44 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Sumukorento kirjoitti:
Ylläolevien kommenttien vuoksi on pakko päästä haistelemaan French Lover ja Portrait of Lady :think:


Jos vielä kaipaat (tai joku muu kaipaa!) Portraitia, mulla ois siitä näyte vapaana. Liikaa ruusua mulle!

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group