Tänään on 28 Maalis 2024, 14:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Amouage
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2013, 19:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Jaahas, kai tästäkin jonkinlaisen keskustelun saa aikaiseksi. Vaikkapa sitten yksinpuhelun. :P

Kuten toisessa ketjussa jo kerroin, että Amouage ei kiinnostanut minua pitkään aikaan, koska pelkäsin tuoksujen olevan todella voimakkaita itämaisia. Lisäksi hinta hirvitti ja ajattelin, ettei minulla ikinä näihin olisi edes varaa. Viime vuoden puolella sitten innostuin tilaamaan näytteen naisten Interludesta, koska eräällä palstalla siitä oltiin niin innoissaan. Näytteen tilattuani luin, että miesten versio on parempi. Meni syveen sekä saveen, en pitänyt tuoksusta ja kiinnostus taloa kohtaan lopahti taas. Nyt kun aikaa on taas kulunut ja Amouage on ollut keskustelupalstoilla esillä, kiinnostus on kasvanut pikku hiljaa. Pullotkin ovat alkaneet kiehtomaan. Nyt talolta on tullut Opus VII, josta parfumistat ovat intoileet ja se on saanut paljon kehuja. Minuakin kiinnostaa se. Kun sitä tipahtaa Neroliin, tilaan näytteen. Pullo on musta, tykkään.

Tällä viikolla minulle saapui miniatyyrisetti naisten tuoksuista. Se pitää sisällään seuraavat tuoksut: Dia, Gold, Lyric, Jubilation 25, Reflection ja Epic. Tosin luulin saavani Epicin tilalle Ubarin. Kaikki nämä olivat mulle tuntemattomia, mutta tätä ennen olen ahistellut Interlude Womanin, Opus VI:n, Memoir ja Honour Womanin.

Ei tämä setti ihan huono hankinta ollutkaan. Voisin kokoilla tänne vähän fiiliksiä kokeiluista. Ensimmäisenä päivänä kokeilin Epic Womania ja huh huh. Ruusua ja paljon kaikkea kovasti tuhtia. Päänsärkyvaara! Olin lähdössä töihin ja tuoksu häiritsi mua niin paljon, että se oli vain pestävä pikaisesti pois. Kokeilen tätä uudelleen vielä, varmasti rauhoittuu alun jälkeen, mutta sinne saakka en päässyt. Laitoinkin sitten Diaa, joka tuntuu olevan monen suosikki. Alussa on aldehydejä, jotka eivät kestäneet kauaa. Ei ollut paha, joten laitoin lisää ja päätin lähteä töihin Dia ylläni. Dia muuttui nopeasti kalliiksi voiteen tuoksuksi. Tuoksui hyvältä, mutta en ihan voiteen tuoksusta maksaisi sitä mitä näistä pyydetään. Tuoksuin kuitenkin hyvältä koko päivän, ja dry down oli erityisen hyvä, ei enää voidemainen, mutta en osaa kuvailla sitä. Tuoksui vain hemmetin hyvältä se loppu :P Tätä toivoisin pääseväni suihkuttamaan iholle, jotta pääsisin haistelemaan tätä voimakkaampana. En kuitenkaan voinut töihin laittaa paljoa.

Kosmoskukka, oletko kokeillut näitä? Monessa on aldehydejä ja ruusua ja niistähän sinä taidat tykätä? ;)

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Amouage
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2013, 19:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Maalis 2013, 10:32
Viestit: 171
Anna kirjoitti:
Jaahas, kai tästäkin jonkinlaisen keskustelun saa aikaiseksi. Vaikkapa sitten yksinpuhelun. :P

Kuten toisessa ketjussa jo kerroin, että Amouage ei kiinnostanut minua pitkään aikaan, koska pelkäsin tuoksujen olevan todella voimakkaita itämaisia. Lisäksi hinta hirvitti ja ajattelin, ettei minulla ikinä näihin olisi edes varaa. Viime vuoden puolella sitten innostuin tilaamaan näytteen naisten Interludesta, koska eräällä palstalla siitä oltiin niin innoissaan. Näytteen tilattuani luin, että miesten versio on parempi. Meni syveen sekä saveen, en pitänyt tuoksusta ja kiinnostus taloa kohtaan lopahti taas. Nyt kun aikaa on taas kulunut ja Amouage on ollut keskustelupalstoilla esillä, kiinnostus on kasvanut pikku hiljaa. Pullotkin ovat alkaneet kiehtomaan. Nyt talolta on tullut Opus VII, josta parfumistat ovat intoileet ja se on saanut paljon kehuja. Minuakin kiinnostaa se. Kun sitä tipahtaa Neroliin, tilaan näytteen. Pullo on musta, tykkään.

Tällä viikolla minulle saapui miniatyyrisetti naisten tuoksuista. Se pitää sisällään seuraavat tuoksut: Dia, Gold, Lyric, Jubilation 25, Reflection ja Epic. Tosin luulin saavani Epicin tilalle Ubarin. Kaikki nämä olivat mulle tuntemattomia, mutta tätä ennen olen ahistellut Interlude Womanin, Opus VI:n, Memoir ja Honour Womanin.

Ei tämä setti ihan huono hankinta ollutkaan. Voisin kokoilla tänne vähän fiiliksiä kokeiluista. Ensimmäisenä päivänä kokeilin Epic Womania ja huh huh. Ruusua ja paljon kaikkea kovasti tuhtia. Päänsärkyvaara! Olin lähdössä töihin ja tuoksu häiritsi mua niin paljon, että se oli vain pestävä pikaisesti pois. Kokeilen tätä uudelleen vielä, varmasti rauhoittuu alun jälkeen, mutta sinne saakka en päässyt. Laitoinkin sitten Diaa, joka tuntuu olevan monen suosikki. Alussa on aldehydejä, jotka eivät kestäneet kauaa. Ei ollut paha, joten laitoin lisää ja päätin lähteä töihin Dia ylläni. Dia muuttui nopeasti kalliiksi voiteen tuoksuksi. Tuoksui hyvältä, mutta en ihan voiteen tuoksusta maksaisi sitä mitä näistä pyydetään. Tuoksuin kuitenkin hyvältä koko päivän, ja dry down oli erityisen hyvä, ei enää voidemainen, mutta en osaa kuvailla sitä. Tuoksui vain hemmetin hyvältä se loppu :P Tätä toivoisin pääseväni suihkuttamaan iholle, jotta pääsisin haistelemaan tätä voimakkaampana. En kuitenkaan voinut töihin laittaa paljoa.

Kosmoskukka, oletko kokeillut näitä? Monessa on aldehydejä ja ruusua ja niistähän sinä taidat tykätä? ;)


Tulee äkkiä kallis harrastus, kun noista innostuu liikaa. ;)

Sen vähän, mitä olen talon tuoksuja haistellut olen kyllä pääsääntöisesti tykännyt. Raaka-aineet tuntuvat olevan laadukkaammasta päästä ja tuoksut hyvin tehtyjä. Kuitenkin monet näistä tuoksuista ovat jo vähän turhankin herraskaisia ja siloteltuja itselleni. Ehdottomasti kuitenkin mielenkiintoinen talo ja sampleja tulen tilaamaan jatkossakin.

Jos hinnat olisivat puolta alhaisemmat voisin hyvin kuvitella, että hyllystä löytyisi parikin Amouagea.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Amouage
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2013, 19:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Juu, tämä talo ei edes halua olla kaikille tavoitettavissa. Luin jostain, että Amouage oli nostanut hintojaan, jotta olisi vieläkin kiinnostavampi luksustalona. Turinin ja Sanchezin kirjassa muuten on kerrottu miten kaikki sai alkunsa. Vuonna 1983 Omanin kuningasperheen jäsen halusi elvyttää ikivanhan hajuvesitradition. Ensimmäisen tuoksun nenäksi valittiin Guy Robert ja hän sai vapaat kädet käyttää tuoksun kehittelyyn niin paljon rahaa kuin ikinäkään halusi "Put whatever you like in it, no matter how much it costs". Näin syntyi Gold, jonka päiväversio on Dia mikäli olen oikein ymmärtänyt. Jos Jaakiem on pitänyt taloa pömpöösinä, niin ihan nappiin menee. Se se ajatus onkin. Perinteenä on muuten ollut, että jokaisessa tuoksupaketissa on sen tuoksun pakanneen henkilön allekirjoitus mukana. Minun settini on näemmä pakannut Sharifa. Jostain tosin taisin lukea, että he ovat luopumassa/luopuneet tästä perinteestä.

Loppuiltapäivästä sipaisin ranteelle Lyric Womania. Todella täyteläinen, tätä ei kannata käyttää kovin lämpimällä ilmalla, ei ainakaan tippaa suurempia määriä. Tämä on muuttunut ranteellani upeaksi gourmandiksi. Aaah.

Kokeilin tänään muuten myös Opus kolmosta, mutta mimosat tuppaavat haisemaan palaneelta ihollani. Pesin pois.

Taiga, mitkä ovat sinun suosikkejasi?

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Amouage
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2013, 20:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Maalis 2013, 10:32
Viestit: 171
Anna kirjoitti:
Taiga, mitkä ovat sinun suosikkejasi?


Paljon on haistelematta, mutta tällä hetkellä nostaisin kärkeen Jubilation 25 Manin ja Epic Manin. Molemmat ovat kyllä sen verran timanttista kamaa, että hyvässä mielenhäiriössä saattaa pullo lähteä ostoskoriin. Suitsukkeet tuntuvat olevan vähän se Amouagen juttu.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Amouage
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2013, 21:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Anna kirjoitti:



Kosmoskukka, oletko kokeillut näitä? Monessa on aldehydejä ja ruusua ja niistähän sinä taidat tykätä? ;)


Joo, mulla lienee Lyric, Dia, ja Ciel ja veilä joku, en muista Näytteenä. Jeps tykkään. :romance-heartsmiley: Yhtäkään en kylläkään vielä ole kotiuttanut, mutta ehkä joku päivä sitten. :aurinko:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Amouage
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2013, 21:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minulla on näytteenä Epic Woman. Nimen takia en ole pystynyt testaamaan vielä toistaiseksi :roll: .

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Amouage
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2013, 22:07 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Kröhöm, joku mode voisi ehkä liittää tämän ketjun jo olemassaolevan Amouage-ketjun jatkoksi.

Mun kokeilemista vaikuttavimmat on olleet Jubilation 25 ja Epic Woman. Kumpaistakin voisi aivan mainiosti sipaista myös miehiseen tissivakoon. Kiinnostaa kyllä jossain välissä testata noiden extrait-versiot.

Jubilation XXV on tosi hieno noin 15 minuuttia, sitten siitä tulee ankeahko mausteliemi (ihan ok mutta blaah). Epic Man tuoksuu kans ihan hyvälle, mutta mun nenään siinä on tosi hallitsevana jokin woody amber -tyyppinen matsku joka muuten jämähtää iholle todella vahvasti, kaikenlaisille poistojynssäysyrityksille hyvin resistenttiä tavaraa. Tuo kyseinen haisu tekee tästä jotenkin tosi "tavallisen" tuoksuisen. Honour Manista en muista enää tarkkaan muuta kuin että se on äärimmäisen synteettisen oloinen pippurinen tuoksu. Memoir Man ei ollut myöskään millään lailla erikoinen elämys, aiheutti mussa lähinnä lievää öklötystä kostealla wormwoodillaan. Interlude Man kuulosti paperilla hyvältä (savuista, puista vaniljaa yms), käytännössä se tuoksuu musta tosi teennäiseltä, tylsältä ja yksioikoiselta.

Opus VI on ihan kiva ambrainen tuoksu, mutta tämä on kyllä mielestäni saanut jotenkin aivan suhteetonta hehkutusta joissain blogeissa. Mulle se lähinnä muistuttaa vahvasti Goutalin Ambre Feticheä. Opus V on periaatteessa mielenkiintoisen sekava iiris-"oud"-woody amber cocktail, joka muistuttaa mua jostain kyseenalaisesta materiaalista tehdystä rantapallosta, joka on tyrkyllä 2 aurinkotuotteen kylkiäisenä. Opus IV on mausteita (aika paljon jeeraa) woody amber taustalla. Näissä kaikissa kolmessa on mun nenään tosiaan sellaiset "piikikkäät" woody amberit runkona.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Amouage
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2013, 22:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Oho, kävin kyllä sivut lävitse, mutta en kuitenkaan nähnyt vanhaa ketjua. Muistelin kyllä, että Jaakiem oli joskus puhunut Opus VI:sta. Nyt löysin vanhankin kyllä :oops: Anteeksi, yhdistäkää vain!

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Amouage
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2013, 01:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Kamicha kirjoitti:
Minulla on näytteenä Epic Woman. Nimen takia en ole pystynyt testaamaan vielä toistaiseksi :roll: .


:mrgreen: Ei ainakaan ehkä kannata googlettaa "epic man" ja katsoa kuvahaun tuloksia... :yrjö:

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Amouage
ViestiLähetetty: 21 Huhti 2013, 11:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Enpä muista nähneeni yhtä suuria hintoeroja kuin mitä Amouagen tuoksuissa on eri paikkojen välillä. Esimerkiksi heidän omilla nettisivuillaan Dia 50 ml maksaa 200e ja 100 ml 235e, extrait 310e. Allavioletta pyytää 50 ml 238e ja 100 ml 356e, extrait 376e, samoissa hinnoissa pyörii Essenza Nobile. Nerolin hinnat ovatkin jo Amouagen omien sivujen luokkaa, siellä 100 ml maksaa 239 euroa, 50 millin pulloja heillä ei olekaan. Pöyristyttävät erot, sadan millin välillä voi olla hintaeroa 120 euroa. Toisaalta, Amouagen omilta nettisivuilta tilattuna pienemmän ja isomman pullon välillä on mielenkiintoisen pieni hintaero... Dubaissa nämä taitavat olla kuitenkin edullisempia? Onko kukaan käynyt katsomassa? :D

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Amouage
ViestiLähetetty: 21 Huhti 2013, 18:18 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Anna kirjoitti:
Kamicha kirjoitti:
Minulla on näytteenä Epic Woman. Nimen takia en ole pystynyt testaamaan vielä toistaiseksi :roll: .


:mrgreen: Ei ainakaan ehkä kannata googlettaa "epic man" ja katsoa kuvahaun tuloksia... :yrjö:


:shock: Olipa silmiä avaavaa...ja sulkevaa :D Mä en ole koskaan ajatellut noita nimiä sen enempää, lähinnä vaan kirjallisuusmielessä, lyriikkaa, eeppistä romaania jne. Nyt tuli ihan uusia näkökulmia :whistle: :character-jason:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group