Tänään on 29 Maalis 2024, 09:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 83 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Chanel
ViestiLähetetty: 12 Huhti 2012, 00:11 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Chanelin eksklusiivituoksuja pyörii nyt paljon teillä kaikilla - mitä jos avauduttaisiin niistä tänne?

Mulla on ne kaikki näytteinä plus kolme kokopulloa (Coromandel, Cuir de Russie ja 28 La Pausa). Tykkään kaikista, mutta eri tavoin... mitä te niistä tuumaatte?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 12 Huhti 2012, 00:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Mä olen ainakin ihan höyrähtänyt. Voisin kuvitella hankkivani ihan kunnon putelit.. Ei nyt jokaista mutta ehkä 10 kuitenkin.. Hups! :lol: Tää Russie on upea, pesun jälkeen yhä tuossa ranteessa lepää. En muistanut tästä paljoakaan, todella kaunis nahka, Lancome ei pääse lähellekään.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 12 Huhti 2012, 01:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 22:49
Viestit: 391
Paikkakunta: UK
ARGH, oon vieläkin tällä foorumilla ja kaverit soittelee jo mun perään. Iso silmien pyöräytys. Rahoittaisko RAY hoidon myös olfaktorisesti koukkuun jääneille?? Huolestuttavaa itsekurin puutetta!

Nikolai, CDR (rakastan sanaa ryssännahka mutta vierastan ensimmäistä sanaa) vei mun mininuuhkinnassa voiton. En valitettavasti oo saanut mahdollisuutta tutustua niihin kaikkiin perusteellisesti. Coromandelkaan ei musta ollut hassumpi.

...Hei, hei, hei, tästä tulikin mieleen . . .
Ehdotus ensi treffeille: Sokkonuuhkinta! Designer- ja niche-tuoksuja sekaisin. Mulla on nimittäin sellainen kutina, että kunkin nuuhkijan odotushorisontti vaikuttaa mahdollisiin mielipiteisiin. Aivan varmasti Clive Christianeja, Chanelin Excluja, rojadoveja ja privaatti-dioreita kohtaan on jo luonnostaan etumatkaa jos nuuhkija tietää mikä brändi on luvassa. Ois mielenkiintoista nähdä nimenomaan se, poikkeavatko sokkotulokset "normaaleista".

_________________
Tuoksut videolla. Suihkuta ja nauti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 12 Huhti 2012, 06:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Coromandel teki minuun vaikutuksen. Muita en ole vielä nuuhkinut, mutta Jersey tuolla odottelee tuoksutapaamisen jälkeen entistäkin pullistelevammassa näytepussissa (kiitos, Tiia Kuva).

Haistelin Coromandelin tavallaan sokkona, se tuli ensimmäisen Perfumed Court -tilaukseni ambrapaketissa, eikä minulla ollut sarjasta mitään ennakkotietoa, googlettelin vasta tuoksuun tykästyttyäni.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 12 Huhti 2012, 11:26 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Chanelin ekslusiivisarja on osa tuoksuhistoriaa, ja osaltaan osoitus siitä ettei moderni parfymeria ole vielä ihan kokonaan kuollut.
Näitähän saa nykyisin myös pienemmissä pulloissa, mutta isommat pullot on kuin tehty splittailuun. Siitä siis vaan, kunhan saatte tyhjät putelinne jenkeistä perille.

That said, tämä sarja ei ole miun juttuni. Tuoksut ovat kyllä kauniita, mutta miulle joko liian feminiinisiä tai sitten liian hienostuneita ja sivistyneitä. Ne blendaavat huonosti Kaukaan pierujen kanssa yhteen.

Sycomore on suosikkini. Mikä upea vetiveri, ja sitäpaitsi nimi tuo mieleen kaikkien aikojen hienoimman tv-sarjan, Twin Peaksin.
Muistattehan tuon hypnoottisen Jimmy Scottin vedon?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 12 Huhti 2012, 11:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Heh, vaikka en sellutehtaan laskeumassa asukaan, niin kirjoittelin tuonne aamun tuoksukokemukseen pitäväni Coromandelia itselleni liian fiininä.

Nainen, joka ostaa kirpputorilta turkinrähjiä, pukeutuu kymmenen vuotta vanhaan villakangastakkiin, jonka vuori on riekaleina, käyttää liki nelikymppisenä mielellään Converseja ja maihareita ja joka lähes poikkeuksetta kantaa vaatteissa kissankarvaa / käsissä maalitahroja ja pysyviä kovettumia ym. pikku kivaa ei vaan voi tuoksua kovin hienostuneelta.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 12 Huhti 2012, 20:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Ekslusiivit ovat minulla seminuuhkittuna, mutta useampi kivi on vielä kääntämättä. Kokeilemistani eksklusiiveista Sycomore teki suurimman vaikutuksen. Yritän säästellä ylisanojani blogiin, jos joskus saisin sen arvoitua... :P

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 09:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Toxu, pystytkö erittelemään tota fiiniys-asiaa? Mikä tekee kokeilemistasi ekslusiiveista liian fiinejä, joku tietty ominaisuus tietyissä tuoksuissa, vai liian viimeistelty kokonaisuus? Kysyn, koska käyn joitain eksklusiiveja itse just nyt läpi, ja tunteet kulkevat vuoristorataa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 09:43 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mulle taas nimenomaan kolahtaa Chanelien tietynlainen fiiniys. Pysyn paremmin kasassa ne päälläni, ovat vähän kuin hyvät alusvaatteet. That said, valtaosa niistä on formuloitu juuri naisille. 13 ekslusiivista mulla on selvät omat suosikkini, jotka jo listasin. Lisäksi on iso joukko muita joista tykkään mutta joita en koe koko pullon väärteiksi. Ja pari inhokkia myös (en paljasta niitä tässä).

Sycomore on hieno, mutta mulle liian kuiva. Kuin asuisi aavikolla ja joisi valkoviiniä janoonsa.

Jos tykästytte excluihin ja haluatte ostaa niitä suoraan kotiin, meilatkaa Place Vendomeen Belgiassa, niiltä ne kannattaa tilata. (Jos haluatte jakaa niitä keskenänne tai yhteistilata ja säästää postikuluissa, ilmaiskaa aikeenne tuonne splittiketjuun!)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 10:55 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Eeva kirjoitti:
Toxu, pystytkö erittelemään tota fiiniys-asiaa?


Uh, mitenköhän tämän nyt sitten fiksusti yrittäisi ilmaista..?

Ehkä ne tuoksut sitten ovat vain liian tasapainoisia, liian kauniita ja harmoonisia makuuni. Liian sievisteleviä.

Olen sellainen tyyppi että haluan naiseltakin hiukan mielenhäiriötä, edes yhtä vinoa hammasta tai hiukan hutikoiden ajeltuja kainaloita. Reikä upouudessa cashmere puserossa on seksikästä, puhumattakaan korvanjuuressa sijaitsevasta mystisestä arvesta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 11:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Mussa kaikki on vinoa, hutiloitua ja sinne päin.. Arpiakin on monenlaisia.. Ehkä mä haen näiltä tasapainoa..? :D Edes pientä sliippausta.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 12:55 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Sama juttu. Osaan itse olla aivan tarpeeksi seko (kirjoitinhan mielipuolen päiväkirjan), tuoksun ei tarvitse korostaa sitä. Vaikka on kyllä paljon muita tuoksuja jotka ovat minulle liian kilttejä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 19:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
toxu kirjoitti:
Eeva kirjoitti:
Toxu, pystytkö erittelemään tota fiiniys-asiaa?

Ehkä ne tuoksut sitten ovat vain liian tasapainoisia, liian kauniita ja harmoonisia makuuni. Liian sievisteleviä.

Olen sellainen tyyppi että haluan naiseltakin hiukan mielenhäiriötä, edes yhtä vinoa hammasta tai hiukan hutikoiden ajeltuja kainaloita. Reikä upouudessa cashmere puserossa on seksikästä, puhumattakaan korvanjuuressa sijaitsevasta mystisestä arvesta.


Mä jäin miettimään tätä. Olen samaa mieltä siitä, että monet (ei kaikki) chanelin ekslusiivit ovat hienostuneita, ja samalla myös aika aikuismaisia. Yritän hahmottaa niissä hienostuneisuuden aiheuttamia ainesosia yksi kerrallaan, mutta se vaatii vielä vähän analyysia, ja voi toki olla etten edes pysty siihen.

Mutta. Mä en usko, että tuoksun ja sitä kantavan ihmisen välinen suhde on ihan yksinkertainen. En esimerkiksi usko, että Chanelin eksklusiivit sopivat parhaiten Pariisin 16. kaupunginosassa asuvalle timantti-jakkupuku-milffille. Tuoksuissa samoin kuin vaatteissa kiehtoo kontrastit: voisin kuvitella, että esim. chic-tuoksut Beige, Coromandel tai Rue Cambon ovat kaikkein upeimmillaan naisella, joka tuo niihin vähän särmää. Esimerkiksi Tiian upeat tatuoinnit ja tulisena palavat rastat versus viimeistelty mummochanel voi olla ihan huikea yhdistelmä. Mulla taas Gardénia on ihanimillaan vanhan nuhjuisen kalastajavillapaidan alla. Kun valkoisiin, elegantteihin saippuakukkiin sekoittuu vähän rispaantunutta ja kosteaa norjalaisvillaa, lopputulos on uskomattoman sensuelli.

Mustavalkoinen tyypittely ärsyttää myös tuoksujen markkinoinnissa. Naistenlehdissä hajuvesistä kirjoitetaan aina tyyliin "Löydä oma tuoksusi! Oletko sporttinen? Romanttinen? Viettelijätär? Bisnesnainen?" Kuka muka on yksinomaan jotain noista? Damn, ihminen on monimutkainen kokonaisuus vaihtelevia ominaisuuksia! Miesten tuoksuja lanseerataan samalla logiikalla, esim. Ralph Laurenin uusi Big Pony Collection perustuu neljään miestyyppiin: sporttinen, sensuelli, huoleton ja hienostunut. Blaah!

Me sivistyneet tuoksuharrastajat toki tiedämme, ettei tyypittelyihin tarvitse langeta. Mutta aika moni meistäkin on joskus langennut. Mulla kesti pitkään tajuta, että on ihan ok, etten sovi naistenlehtien ja mainosten tuputtamiin kategorioihin, ja että tykkään vaatteista ja väreistä ja tuoksuista ja tyyleistä, joita muut eivät yhdistä fyysisiin ominaisuuksiini, sukupuoleeni tai ammattiini.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 19:33 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Aamen, Eeva!

Minen hirveästi vaivaa päätäni sillä, sopiiko joku tuoksu luonteeseeni tai ulkoiseen olemukseeni, jos se muuten kolahtaa ja tuntuu omalta. Ajalla ja paikalla tietty on väliä.

Olen kokeillut eksklusiivit kertaalleen (paitsi uusimman), 31 Rue Cambon tuntui omimmalta ja sitä olen käyttänyt useamminkin. Se on minulle sellainen turvallinen villasukka/sunnuntai-tuoksu :). Sycomore ihastuttaa kovasti myös, 28 La Pausaa mulla on vähän vaikeuksia taas haistaa siitä TPC:n näytteestä.

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chanelin eksklusiivit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 21:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Nyt laitan kyllä T-paidan päälle kauluspaidan sijaan ja kokeilen käsivarteen näitä Gogolilta lainassaolevia ekskluja. Raportoin hetken kuluttua. :)

T. Sisäinen mummo

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 83 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group