Tänään on 28 Maalis 2024, 15:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 08 Helmi 2013, 17:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Oon nyt tässä nuuskutellut Tubereuse Criminellea.. Täytyy sanoa, että alun taivaan temppeliä, tiikeriä tahi vicksiä muistuttava intro oli hätkähdyttävä. Ja täysin positiivisessa mielessä. :shock:

Eli tätä jos haluaisi nyt verrata muihin tuberosatuoksuihin.. Ehdotuksia..?

Fracas ja Nuit de Tubereuse on mulla tyystin kokeilematta. Carnal Flowerista en muista mitään..


---
Täällä oli jo tuberosaa käsitelty, mutta aloitin nyt ihan oman ketjunsa tälle.
viewtopic.php?f=7&t=256

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 08 Helmi 2013, 17:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Tästä Lutensin Criminellesta tulee jo mieleeni vanha kunnon Poison. :mrgreen: En muista nuuhkineeni sitä sitten lapsuuden. Oli joskus "aikoinaan" serkkuni ykköstuoksu.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 08 Helmi 2013, 20:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Mä oon niin noviisi tässä tuoksuharrastuksessa, mutta oon huomannut, että pidän yleensä melko varauksettomasti tuoksuista joissa on tuberoosaa, tällä hetkellä sellaisia rakkautta ensi nuuhkaisulla on Goutalin Gardenia Passion, Honoren Vamp ja Fragile JPG:ltä. Histoiresin tuberoosa ykkönen oli myös ensinuuhkaisulla hyvä, en vaan ole ehtinyt antaa sille vielä sen ansaitsemaa aikaa, joten en osaa siitä vielä oikein mitään sen kummempaa sanoa.

MUTTA, mullakin on jokin raja. Haistelin jotain tuberoosa parfyymiöljyä, jossa oli pelkkää tuberoosaa ja vihasin sitä. Hyi! (jos joku haluaa tuberousa-parfyymiöljyn niin huutakoot, se lähtee ekalle huutajalle!)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 08 Helmi 2013, 22:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Mulla oli viime vuonna voimakas tuberosa-vaihe. Divine Divine on aivan upea, voimakas tuberosa. Gardenia Passion toki hieno myös. Suurimpia rakkauksiani on myös Guerlainin Jardins de Bagatelle, jota suosittelen kokeilemaan edp vahvuisena. Edt-vahvuisena se ei mielestäni pääse oikeuksiinsa, siitä puuttuu syvyys. Tubereuse Criminellea en ole haistellut, pitäisi kyllä.

Haluan tuberosani melko vahvana, vihreät tuberosatuoksut eivät niin viehätä. Kevyempiä, ehkä hieman vihreämpiäkin tuberosia joista pidän ovat La Chasse aux Papillons ja Carnal Flower. LCaP extreme ei ollut minusta niin hyvä kuin perusversio.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 08 Helmi 2013, 23:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Kiitos vinkeistä!! :)

Mulla tuossa onkin vielä tuo lainasample Gardenia Passionista, täytyy tutkailla se uudelleen huolella. Se taisi vaan olla tosi makea ja söpö, mulla on selkeästi joku härskimpi vaihe näissä nyt. :D

Anna, usein mäkin koitan lähtökohtaisesti testata kaiken mahdollisen edp:na ennen kuin edt:na, se syvyys kun jälkimmäisestä yleensä puuttuu.. Suosittelen Tubereuse Criminellea, on aivan ihanan väkevä. :)

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 10:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Jaa-a, mun suosikki tuberosa tuoksuja nyt ehkäpä tässä;
Juicy Couture:n Juicy Couture
Avon Today
Caron:n Lady Caron
Goutal; Gardenia Passion
Michael Kors; Michael

Näissä kaikissa se Tuberosa on kauniisti mixattu. Ei hyppää ärsyttävänä ja tunkkaisena vasten kasvoja, vaan on kaunis, miten mää sitä nyt kuvailisin. Mukava käyttää. Jossain vaiheessa hain tuberosa tuoksuja ja nuo päätyi kokoelmaan. Nyt on ollut viimeisin yksittäisen nuotin mukainen haku niin Ambrat ja Gardenia :aurinko:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 13:48 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
jenjen kirjoitti:
MUTTA, mullakin on jokin raja. Haistelin jotain tuberoosa parfyymiöljyä, jossa oli pelkkää tuberoosaa ja vihasin sitä. Hyi! (jos joku haluaa tuberousa-parfyymiöljyn niin huutakoot, se lähtee ekalle huutajalle!)


Niissäkin on varmaan eroja, että miten se tuberosa on siihen tislattu. Eikä aina voi luottaa siihenkään, että tuote sisältäisi lainkaan sitä, mitä väitetään. Monet muistavat varmaan, miltä puhdas tuberosa haisi silloin, kun Andy sitä haistatti? Yllättävän pehmeä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 18:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Jaakiem kirjoitti:
jenjen kirjoitti:
MUTTA, mullakin on jokin raja. Haistelin jotain tuberoosa parfyymiöljyä, jossa oli pelkkää tuberoosaa ja vihasin sitä. Hyi! (jos joku haluaa tuberousa-parfyymiöljyn niin huutakoot, se lähtee ekalle huutajalle!)


Niissäkin on varmaan eroja, että miten se tuberosa on siihen tislattu. Eikä aina voi luottaa siihenkään, että tuote sisältäisi lainkaan sitä, mitä väitetään. Monet muistavat varmaan, miltä puhdas tuberosa haisi silloin, kun Andy sitä haistatti? Yllättävän pehmeä.


No voipi jopa olla,että tuo parfyymiöljy on kuin onkin melko likellä sitten oikeaa tuberoosaa, se oli sellainen pehmeä ja kuminen, ei ollenkaan sellainen sydäntäriipivän syötävä kuin esim. noissa luettelemissani suosikeissa. Toki voi olla, että tuo öljy ei ole sinne päinkään, miltä sen oikeasti kuuluisi haista :mrgreen: Jotenkin vaan hirveän outoa, että erotan tuberoosan noissa suosikeissani aivan erilaisena nuottina kuin sitten taas tuossa öljyssä. Haistelut siis jatkukoot :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 18:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minusta tuo Vamp a NY on myös huomattavan kuminen.

Tuberosa on minulle vaikea, mutta on siinä jotain kiehtovaakin. Aikanaan käytin Poisonia...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 19:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Mä pidän eniten happamasta, pehmeästä tuberosasta. L'artisanin Nuit de tubereuse on tässä kategoriassa ykkönen (haaveilen salaa omasta pullosta). Diptyquen Do Son on myös pehmeä ja kaunis. Makeista tuberosista pidän eniten Kilianin Beyond Lovesta, jossa on sokerista leivonnaisfiilistä.

Ajatus tuberosasta "vahvan naisen" tuoksuna on musta vähän hohhoijaa. Fracas olisi kiinnostavimmillaan miehellä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 19:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Kamicha kirjoitti:
Minusta tuo Vamp a NY on myös huomattavan kuminen.

Tuberosa on minulle vaikea, mutta on siinä jotain kiehtovaakin. Aikanaan käytin Poisonia...


Vampissa mä en taas haista sitä kumisuutta, mun mielestä sen rommin ja tuberoosan yhdistelmä on superherkullinen, ei ollenkaan kuminen. Mutta toki nyt mulla on vertailupohjana tuo kaamea kumiöljy, johon verrattuna ei varmaan mikään voi haista enää kumille :mrgreen: Vamppi on yksi mun lemppari, mutta sen käyttöä vähän rajoittaa se, että mies joi jotakin rommipohjaista lonkeroa, josta sai hirveän darran, ja nyt sille tulee Vampista mieleen ainoastaan se :mrgreen: Eli ei ainakaan ole meillä mikään vamppi-tuoksu :byää:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 21:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
:laughing-rolling: - sori, ei pitäisi nauraa. Karmeaa, jos lempituoksulle käy noin...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 10 Helmi 2013, 01:20 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Suosikkituberosat juuri nyt: Loretta ja Beyond Love.
Poisonissakin on tuberosaa, ja joo, tykkään siitä.
HdP:n Tubereuse 3 on lähellä Lorettaa mutta haipuu nopeasti pois iholta.

Onko Estee Lauderin Private Collection Tuberose Gardenia jo mainittu?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 15 Touko 2013, 11:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Onko kukaan haistellut Michael Korsia? Sitä on verrattu mm. Nasomatton Narcotic Venukseen ja nyt houkuttaisi kyllä pieni pullo-osto...

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Tuberosa.
ViestiLähetetty: 15 Touko 2013, 12:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Anna, mulla on pieni roll on sitä n. 10 ml. Voin sanoa että on hyvä.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group