Tänään on 29 Maalis 2024, 02:58

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 30 Joulu 2012, 23:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Prisman reissulta tarttui käteeni nyt tuo Alyssan myski, ja voin kyllä kertoa, että se on kovin tujua tavaraa, yksi suihkaus riittää hajustamaan minut niin perusteellisesti, että tuoksu kulkeutuu koko ajan omaan nenääni, ja se on asia josta en pidä, nimittäin tuoksu joka kulkee koko päivän nenässäni alkaa jossain vaiheessa ällöttämään, vaikka tuoksu aluksi olisikin oikein ihana. No, ehkä nenässä pyörimisen vielä kestäisin, mutta kuten sanoin, tätini luona tuoksui siis tasan tälle, ja nyt tuoksumuistini muistuttelee minua kokoajan ja jatkuvalla syötöllä jo edesmenneestä tädistäni ja hänen kodistaan :P Saako tuoksumuistia deletoitua? :mrgreen:

Mutta tuoksuhan on pehmoinen ja lämmin, makeampi kuin muistinkaan, tuoksu joka varmasti kaataisi miehiä baarissa (joko voimakkuudellaan tai hyvällä tuoksullaan, riippuen käyttäjän mieltymyksistä suihkutella pullostaan), miellän tämän kuitenkin hyvin feminiiniseksi tuoksuksi, vaikka tätä unisexina mainostetaankin. En osaa kuvitella miehen tuoksuvan tälle, tästä puuttuu sellainen miesmäinen poweri ja karskius. Luulen, että testaan Alyssan vielä baarikäytössä (vaikka minulla mies onkin jo), päivätuoksuna taitaa olla liian nenään tukkiva, pienessä hiprakassa sitä ei enää paljoa omaa tuoksuaan osaa eritellä :roll: ;) Hassua muuten, että netin arvosteluissa moni mielsi tämän tuoksun miedoksi, vaikka minusta tämä on hyvinkin voimakas ja päällekäyvä tuoksu jo ihan pieninä määrinä. Ehkä nenäni vain on liian tarkka, tai sitten muiden hajuaisti on vaurioitunut ja pahasti. Muutenkin hieman ihmettelin tätä "mietouden" mainostusta, koska itse olen aina mieltänyt kaikki myskiperheeseen kuuluvat tuoksut melko voimakkaiksi ja kestäviksi. Ehkä saisin Alyssan fiksattua päiväkäyttöön freesaamalla sitä jollain sitruksisella ja kevyellä, vaikkapa Elizabeth Ardenin, tuoksulla, tai sitten käryäisin vain kummalliselle ja oudolle vessanraikastimelle? Kaikkihan tietenkin on sallittua, kun sen tekee kotioloissa suljettujen ovien takana, ja varmistaa, ettei kukaan ystävistä ole tulossa yllätysvisiitille.

Koska pääsin taas hyvään alkuun, tilasin ebayn ihanasta maailmasta Attarin Green Muskin ja White Muskin. Tiedän jo etukäteen pitäväni valkoisesta myskistä (minkäs sitä nenälleen voi) mutta tuo vihreä myski??? En osaa ollenkaan kuvitella miltä se tuoksuu, netistä googlaamallakaan en löytänyt siitä arvosteluita. Eli odotellen siis nenänkarvat väristen mikä mahtaa olla vihreän myskin perimmäinen salaisuus.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 30 Joulu 2012, 23:49 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Olen jostain lukenut, että Alyssa on moneen kertaan formuloitu ja halvennettu tuoksu. Se mitä muistelet, ei välttämättä läheskään sama kuin nykyisen pullon sisältö.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 31 Joulu 2012, 11:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Saattaa olla, tätini kotiin muistot ajoittuvat kuitenkin kahden vuosikymmenen taakse, joten tuoksu on varmasti muuttunut ajan mittaan. Muistin kyllä, että tuoksussa on makeutta, mutta ehkä nykyisessä pullossa sitä on aavistus liikaa, ja se liika on hivenen keinotekoista. Mene ja tiedä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 04 Tammi 2013, 21:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
naapio kirjoitti:
Minustakin tuo hedelmäisyys on sellaista "geneerisen hedelmäistä" jota on usein vaaleissa hedelmäkarkeissa. Sellaista ananas/omena/päärynä tyylistä mutta ei selvästi mitään näistä. Clair de Muscin tuoksusta tulee ainakin mieleen ne läpikuultavan värittömät nallekarkit vaikka se ei karkkimainen tuoksu olekaan.

Olen itse vasta nyt ihan hiljattain alkanut ylipäätään tunnistaa tuoksuista myskiä, kun tajusin, että tuo geneerinen, hedelmäinen (omenashampoota muistuttava) tuoksu tosiaan on ilmeisesti sitä valkomyskiä. Ahaa-elämys syntyi siitä, kun joku kokeiluni (Burberryn The Beat edp muistaakseni) tuoksui ihan huuhteluaineelta ja pari piuhaa yhdistyi päässä, kun olin täällä lukenut useampaankin otteeseen mainintoja huuhteluainemyskistä. :D

Edit. Samaa myskisarjaa lienee tänään ale-hyllystä ranteelle testattu Lancomen Magnifique (tosin en oo nyt ihan varma, olenko sekoittanut jo tuoksut ja niiden paikat käsissä, kun ei tässä pitäisi olla myskiä..) ja omistamani Tommy Girl Eau de Prep, jota tykkäsin kesällä käyttää, mutta tuo viileä puhtaus on vähän liikaa talveen...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 11 Tammi 2013, 15:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Intiasta tilaamani myskit saapuivat, toinen tuoksui pahalle ja vetiselle huuhteluaineelle, ja toinen mentholille. Arvaatko kumpi on vihreä, ja kumpi valkoinen :P


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group